TV Ergernissen!

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 15 aug 2005 16:20

Forumposts zonder interpunctie zijn hoogst irritant. Als ze dan ook nog vol met taalfouten zitten, stróómt het bloed onder men nagels vandaan.

giant2000
Figurant
Figurant

Bericht door giant2000 » 15 aug 2005 16:27

Vleeshaak schreef:Forumposts zonder interpunctie zijn hoogst irritant. Als ze dan ook nog vol met taalfouten zitten, stróómt het bloed onder men nagels vandaan.
Vul ik de taalbedervende s.m.s. taal nog even aan.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 15 aug 2005 17:23

Dat twee mensen Charlie dollars aanbieden voor 'the golden ticket' als je net hebt gezien dat hij 10 pond heeft gewonnen en in LONDEN woont....

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 15 aug 2005 17:32

het straattaal woordenboek voor de jeugd is er!..

Lauw = cool/gaaf
Patta's = gympen/sportschoenen
Doekoe = geld
Genakt = bedonderd/besodemieterd
Sweetie = liefje
Chickie = meisje
Sma = meisje/schatje/lieverd
Puta = hoer
Jiggy = tof/losjes
Bling bling = geld of gouden sierraden
Fawaka = Hoe gaat het?
Posse = vriendengroep
Fly = gaaf
Flex = te gek/goed/oke
Laterzz = de mazzel/tot ziens

Leuk he?.. :N
Dit hoeft voor mij dus echt niet.. :r

http://frontpage.fok.nl/nieuws/56825

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 15 aug 2005 18:01

Nou dat kan lekker worden, eerdaags mailtjes met:

Flex, fly, van m'n doekoe patta's gekocht en niet genakt, ehh laterzz.

Gegarandeerd dat er voor de paar Nederlandse woorden die er nog in die zin staan ook wel andere woorden zijn. :-?

Mag ik dit even niet leuk vinden?

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 15 aug 2005 21:26

Ja, trieste figuren zijn dat... die gasten die lopen te krijsen dat anderen geen goed Nederlands praten omdat ze voor hun vage woorden gebruiken.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 15 aug 2005 21:56

Wat kan men zich inderdaad toch weer druk maken om volledig helemaal niks. Mag je dit even niet leuk vinden? Wat vind je niet leuk, dat taal verandert? dat sommige mensen woorden gebruiken die jij niet gebruikt? Of dat het gedocumenteerd wordt? Hoe had je gereageerd als het ging om een boek over een dialect ergens in een knus dorpje diep in de bossen van limburg? of friesland?

laat me raden, het "ja maar fries is een echte taal!" komt er weer aan...mag ik dit even niet leuk vinden?

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 15 aug 2005 22:08

Wat heeft dit met Televisie Algemeen te maken? Past meer bij de klaagmuur oid :)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 16 aug 2005 00:35

Peter schreef:Wat kan men zich inderdaad toch weer druk maken om volledig helemaal niks. Mag je dit even niet leuk vinden? Wat vind je niet leuk, dat taal verandert? dat sommige mensen woorden gebruiken die jij niet gebruikt? Of dat het gedocumenteerd wordt? Hoe had je gereageerd als het ging om een boek over een dialect ergens in een knus dorpje diep in de bossen van limburg? of friesland?

laat me raden, het "ja maar fries is een echte taal!" komt er weer aan...mag ik dit even niet leuk vinden?
Wat ben je licht geraakt Peter, je zult mij nooit horen zeggen 'Fries is een taal", al is het dat wel degelijk, de woordenboeken zijn even dik als de Nederlandse woordenboeken, maar ik heb er ook een ontzettende hekel aan als Friezen met elkaar in het Fries gaan praten als er mensen bij zitten die het niet verstaan, ik denk niet dat jij het leuk zou vinden om daar bij te zitten. Maar mag ik ook houden van de gewone Nederlandse taal? Die is m.i. al behoorlijk verandert en daar heb ik helemaal geen moeite mee, ook niet met de dialecten, ik ben echt wel verder geweest dan Friesland en ik ben er ook niet geboren. En nee, ik zou het inderdaad niet leuk vinden een mail te krijgen in een taal die ik niet beheers en die is gemaakt! Verder maak ik mij er helemaal niet druk om, iedereen moet lekker doen wat hij/zij zelf wil, maar dat geldt dan ook voor mezelf.

Zeurdoos dit is wel Televisie algemeen, maar het topic heet 'ergernissen'. :wink:

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 16 aug 2005 01:08

Ann McDunn schreef:Zeurdoos dit is wel Televisie algemeen, maar het topic heet 'ergernissen'. :wink:
Uit de eerste post in dit topic:
Wat is het er zo ergelijk op de nederlandse televisie dat zodra je dit (of die) ziet meteen doorzapt of zelfs de tv uitzet!
Dus hop, hop, hop, snel weer on topic!

giant2000
Figurant
Figurant

Bericht door giant2000 » 16 aug 2005 08:10

[quote="Mark"]Ja, trieste figuren zijn dat... die gasten die lopen te krijsen dat anderen geen goed Nederlands praten omdat ze voor hun vage woorden gebruiken.[/quote]

Pubertjes willen altijd anders zijn, vooral in taalgebruik. Wij hadden vroeger al geheimtaal, bijvoorbeeld alle letters 1 opschuiven in het alfabet.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 16 aug 2005 08:22

Wat is er zo verschrikkelijk aan dat onze taal veranderd.

Waar ik me wel aan erger is hoe sommige post worden geplaatst.
Zoals het bericht hierboven van Mickeal lees ik met moeite. Leestekens helemaal niet aanwezig en vol met spelfouten.

giant2000
Figurant
Figurant

Bericht door giant2000 » 16 aug 2005 08:29

sickboy1984 schreef:Wat is er zo verschrikkelijk aan dat onze taal veranderd.

Waar ik me wel aan erger is hoe sommige post worden geplaatst.
Zoals het bericht hierboven van Mickeal lees ik met moeite. Leestekens helemaal niet aanwezig en vol met spelfouten.
Op zich niks, het bewijst eens te meer dat we een levende taal hebben.
Echter dit is gewoon puberaal gedrag, achter elkaar aan lopen ("watskeburt", leuk, maar niet opnemen in de Vandale). In de jaren '80 had je turbotaal, dat spreekt nu niemand meer. Pubers zien besef nog niet omdat ze nog niet met de werkelijke wereld te maken hebben dan hun eigen wereldje. Als ze straks zijn afgestudeerd en werken is dit taaltje er wel af, behalve dan op een enkeling na...

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 16 aug 2005 08:32

giant2000 schreef:Pubertjes willen altijd anders zijn, vooral in taalgebruik. Wij hadden vroeger al geheimtaal, bijvoorbeeld alle letters 1 opschuiven in het alfabet.
Ebu jt wfu dppm nbo! Nbbs xfm mbtujh vju uf tqsflfo. :)

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 16 aug 2005 08:38

Om ash_ maar even bij te vallen: kunnen we weer on-topic gaan?

Plaats reactie