Uw barman vanavond!

Bar is open!
Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Uw barman vanavond!

Bericht door Psycho-M » 18 jan 2019 15:14

Touchwood schreef:Nog wel tien ook, hier helaas nog geen weekend! (Nog lang niet, nog lange niet.. :cry: )

Mja, gaat dat wel lukken denk je, zo vanaf de achterste rij in de bios met lovely Goldilocks? :lol: :D

:+
Haha ja dat gaat vast wel lukken.......vanaf de achterste rij.......in de loveseat :D

Nou het aftellen is hier toch echt begonnen. Bijna weekend.
Zo snel naar huis, want Goldilocks komt voor me koken :8 :T

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 18 jan 2019 22:07

Lem, bierrrrrr.... Ben er aan toe :Y

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 18 jan 2019 23:13

Lem, haal de wodka maar tevoorschijn! En de kvas voor mensen die nuchter willen blijven. Na m'n bezoek aan Wit-Rusland afgelopen jaar ga ik over een maandje naar een waarschijnlijk ook zeer wit Rusland :D

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 19 jan 2019 00:19

Visum voor Rusland al binnen? Dat is nogal een dingetje kwamen we achter. Niet even een formuliertje/verzoek invullen bij een willekeurige ANWB winkel zeg maar. Dus vandaar dat we de boot vanuit Helsinki naar Tallinn pakken en niet via Sint Petersburg gaan rijden :P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 19 jan 2019 00:53

De hele handel is vandaag op de post gegaan, naar een visumburo die het als het goed is verder allemaal regelt.

Maar inderdaad wel altijd een gedoe. Ik had vorig jaar al eerder naar een gecombineerde reis naar Wit-Rusland, Polen en Kaliningrad willen boeken, maar dan had je dus twee visums nodig, en bij Djoser vreesden ze toch dat dat in de toen nog resterende 5 weken niet zou lukken. De reis in het najaar had het voordeel dat die begon en eindigde op het vliegveld in Minsk, en dan heb je vreemd genoeg ineens geen visum nodig...

En zoiets zal bij m'n volgende trip waarschijnlijk ook een rol gaan spelen: eind april zou ik eerst naar Shanghai willen vliegen voor de autosalon aldaar, en dan daarna door naar Japan. En onder bepaalde voorwaarden kan je dan ook zonder visum China in. Zolang je maar in Shanghai en directe omgeving blijft, maximaal 6 dagen, en doorvliegt naar een andere buitenlandse bestemming dan waar je vandaan kwam. In 2017 had ik dezelfde autosalon ook al willen bezoeken, maar dan als een sidetrip vanuit Japan. Dus na een week Japan vanuit Toyama naar Shanghai, vervolgens naar Macau (weliswaar China maar visumtechnisch gezien net als Hong Kong "buitenland") om aan die regels te voldoen, en dan weer terug naar Osaka voor nog een week Japan. Daar kwam toen alleen een ongelukkige valpartij, ambulancerit en de nodige hechtingen tussendoor, zodat ik toch maar in Japan ben gebleven en dat hele Shanghai/Macau-uitstapje heb afgeblazen }:

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 19 jan 2019 01:00

Ik zou anders ook naar Rusland gaan over een paar weken. Maar vanwege de procedures voor het visum zien we er toch maar vanaf. Niet dat het onmogelijk is, maar het is teveel gedoe in te weinig tijd...

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 24 jan 2019 12:45

Psycho-M schreef: Zo snel naar huis, want Goldilocks komt voor me koken :8 :T
En..? Kan ze het een beetje? :8 (koken bedoel ik, Psycho, koken :lol: )

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 jan 2019 20:31

Duikboot schreef:Ik zou anders ook naar Rusland gaan over een paar weken. Maar vanwege de procedures voor het visum zien we er toch maar vanaf. Niet dat het onmogelijk is, maar het is teveel gedoe in te weinig tijd...
Wat een verhaal inderdaad. Je krijgt soms haast het idee dat landen toerisme proberen te ontmoedigen. Desondanks nog steeds wel een hele aardige trip...

Maar misschien zou ook Japan eens een lastige visumprocedure moeten invoeren. Toen ik in 2008 voor het eerst naar Japan ging (2x nota bene) ontvingen ze jaarlijks zo'n 7 a 8 miljoen toeristen. Door de aardbeving in 2011 zakte dat tot op 6 miljoen. Maar sindsdien neemt het welhaast explosief toe: in 2013 gingen ze voor het eerst door de 10 miljoen heen, en afgelopen jaar waren het er liefst 31(!) miljoen. En voor 2020, met ook de Olympische Spelen in Tokyo, zou nu al worden gerekend op zo'n 45-50 miljoen toeristen. Nu zijn dat op zich nog steeds aantallen die het land best zou kunnen verwerken, maar je merkt heel duidelijk dat het grootste deel van dat toerisme op een beperkt aantal plaatsen gericht is. Vooral Kyoto barst echt finaal uit z'n voegen, wat ook weer z'n weerslag heeft op het nabijgelegen Osaka. Maar ook in Tokyo merk ik dat het soms bijna onmogelijk is nog een hotelkamer te vinden. En veruit de grootste deel van al die "nieuwe" toeristen betreft Chinezen, need I say more?

Overigens zal de eerder genoemde Shanghai/Japan-trip ook nog wel interessant gaan worden. Ik kom dan namelijk wederom rond Golden Week uit. Nu heb ik dat de afgelopen twee jaar ook overleefd, met een beetje planning en flexibiliteit heb je er niet zoveel last van. Dit jaar is echter nog net even anders: op 30 april treedt de keizer af, en een dag later mag de volgende het stokje overnemen. Geen idee wat ik daarvan zal gaan merken, maar ik weet wel dat het twee extra nationale feestdagen oplevert. Met als gevolg dat heel veel Japanners nu liefst 10 "gratis" vrije dagen op rij hebben. Ik hoop stiekem dat veel van hen dit buitenkansje aangrijpen voor een mooie trip naar het buitenland :D

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 25 jan 2019 08:51

Touchwood schreef:
Psycho-M schreef: Zo snel naar huis, want Goldilocks komt voor me koken :8 :T
En..? Kan ze het een beetje? :8 (koken bedoel ik, Psycho, koken :lol: )
Ja superlekker!
En gelukkig maar, want de liefde van de man gaat toch door de maag he. :P :wink:

Het weekend staat alweer voor de deur.
Vanavond naar een leuk feestje. Netsky live:
https://www.youtube.com/watch?v=S8Vd4xjQQfA

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 31 jan 2019 01:57

Ja, ach.. niet mijn kopje thee. :wink: Maar als je maar leut hebt.

Had je leut? :D

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 31 jan 2019 15:48

Touchwood schreef:Ja, ach.. niet mijn kopje thee. :wink: Maar als je maar leut hebt.

Had je leut? :D
Haha ja ik had leut.

En zo zijn we alweer bijna een week verder.
En het is nog steeds leut. :wink:

Het is wel koud he.
Ik neem nog even een theetje om op te warmen.
Wil er nog iemand iets drinken?

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 02 feb 2019 16:20

Ik hoor drinken! Ja lekker! :+

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 08 feb 2019 13:50

Zo, vakantie. Morgen ons ouwe Saabje aantrappen naar Kopenhagen voor de Carbage Run! 8)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 11 feb 2019 21:34

Hallo!!! Nieuw jasje? Even wennen zeg! Hoe staat ie?

Enne.. Thiver, gefeliciteerd! :+

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 12 feb 2019 08:30

Veel plezier Duikboot!

En inderdaad, fris nieuw uiterlijk.

Plaats reactie