Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?

Bar is open!
Plaats reactie
Rooster
Regisseur
Regisseur

Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?

Bericht door Rooster » 16 okt 2003 20:43

In navolging op het "wat luister je nu" en het "wat kijk je nu" topic....

Even ter verduidelijking :wink: :

boek (het ~, ~en)
1 bundel bedrukte of beschreven bladen van papier in een band
2 letterkundig product, verhandeling, beschrijving, in bundelvorm verschenen

(http://www.vandale.nl)

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 16 okt 2003 20:49

Stephen King's Dreamcatcher

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 16 okt 2003 20:51

Op het moment ben ik eigenlijk 2 boeken door elkaar aan het lezen (niet zo heel handig)
De kleine vriend - Donna Tart
(ik doe er al een jaar over, want ik heb 'm vorig jaar met m'n verjaardag gekregen :oops: )
De Dromenvanger - Stephen King (stomme titel in 't nederlands)
(waar in vol goede moed aan begon, maar de vaart (in de voortgang) is er al weer een tijdje uit)

Op het moment neem ik veel te weinig tijd om te lezen. Iedere keer als ik net weer een beetje in het verhaal kom, moet ik alweer ophouden.

6packfan
Bijrol
Bijrol

Bericht door 6packfan » 16 okt 2003 20:52

The lost continent van Bill Bryson....erg leuk een aanrader.

"Don't get me wrong. I am not for a moment suggesting that Iowans are mentally deficient. They are decidedly intelligent and sensible people who, despite their natural conservatism, have always been prepared to elect a conscientious, clear-thinking liberal in preference to some cretinous conservative. And iowans, I am proud to tell you, have the highest literatacy rate in the nation: 99.5 per cent of grown-ups there can read. When I say they are kind of dopey I mean they are trusting and amiable and open. They are a tad slow, certainly - when you tell an Iowan a joike, you can see a kind of race going on between his brain and his expression - but it's not because they're incabable of high-speed mental activity, it's only that there's not much call for it. Their wits are dulled by simple, wholesome faith in God and the soil and their fellow man."

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 16 okt 2003 21:00

Dromenvanger heb ik nog niet zo lang ook gelezen. Vond 'm wel de moeite waard.

Enneuh Pieternel, heb je misschien de verborgen geschiedenis van Tartt ook gelezen?... en wat vond je ervan?

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 16 okt 2003 21:08

Rooster schreef:Dromenvanger heb ik nog niet zo lang ook gelezen. Vond 'm wel de moeite waard.
HEb je 'm niet zo lang gelezen of niet zo lang geleden? :lol:
Rooster schreef:Enneuh Pieternel, heb je misschien de verborgen geschiedenis van Tartt ook gelezen?... en wat vond je ervan?
Die heb ik wel in één zucht uitgelezen. Mooi boek :Y
De personages in dit boek kwamen voor mij veel meer tot leven dan de personages in 'de kleine vriend', ik kan me waarschijnlijk beter met ze identificeren. Kon me overigens niet aan de indruk onttrekken dat ik Henry persoonlijk heb gekend....

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 16 okt 2003 21:08

Pieternel schreef:Op het moment ben ik eigenlijk 2 boeken door elkaar aan het lezen (niet zo heel handig)
De kleine vriend - Donna Tart
(ik doe er al een jaar over, want ik heb 'm vorig jaar met m'n verjaardag gekregen :oops: )
ik kom er ook niet door heen! terwijl haar debuut zo snel las...

maar goed
ik ben met een historisch boek bezig over ontdekkingsreizigers.

en ik wil niet zeikerig doen ofzo, maar zo rond de sinterklaas ligt er een boek in de winkel, waar ik mede-auteur van ben. En ik verwacht dat jullie die ALLEMAAL gaan kopen.

tegen die tijd help ik jullie nog wel herinneren ;)

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 16 okt 2003 21:13

Op een of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar om meerdere boeken door elkaar te lezen, maarja... :Y

Meestermagier deel 5: Rastoth (zeer leuke fantasyboeken serie van Nederlandse schrijver W.J Maryson)
Less than zero - Brett Easton Ellis _O_

allebei ten zeerste aan te raden

misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door misscongenality » 16 okt 2003 21:14

Ik ben momenteel Doods Engel van Tami Hoag.

Het is wel een goed boek, ben alleen nog niet zo heel erg ver, maar ja komt wel goed.

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 16 okt 2003 21:15

ruben schreef:...en ik wil niet zeikerig doen ofzo, maar zo rond de sinterklaas ligt er een boek in de winkel, waar ik mede-auteur van ben. En ik verwacht dat jullie die ALLEMAAL gaan kopen....
Toch wel over een leuk onderwerp?
bv 'Hoe red ik me in de gemeente politiek' of zoiets interessants? :)

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 16 okt 2003 21:21

misscongenality schreef:Ik ben momenteel Doods Engel van Tami Hoag.

Het is wel een goed boek, ben alleen nog niet zo heel erg ver, maar ja komt wel goed.
Ooit het boek ashes to ashes van haar gelezen. Was wel aardig.
Toch altijd vreemd dat je een boek kan zitten lezen en dat de rest van de wereld geen weet heeft van de schokkende dingen die je op dat moment leest.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 16 okt 2003 21:21

Pieternel schreef:
Rooster schreef:Enneuh Pieternel, heb je misschien de verborgen geschiedenis van Tartt ook gelezen?... en wat vond je ervan?
Die heb ik wel in één zucht uitgelezen. Mooi boek :Y
De personages in dit boek kwamen voor mij veel meer tot leven dan de personages in 'de kleine vriend', ik kan me waarschijnlijk beter met ze identificeren. Kon me overigens niet aan de indruk onttrekken dat ik Henry persoonlijk heb gekend....
Het las inderdaad als een trein. toch vond ik het moeilijk sympatie voor de hoofdpersonen op te brengen (is ook niet echt de bedoelling denk ik)

Nou ja ik laat de kleine vriend eerst nog maar even links liggen dan
ruben schreef:en ik wil niet zeikerig doen ofzo, maar zo rond de sinterklaas ligt er een boek in de winkel, waar ik mede-auteur van ben. En ik verwacht dat jullie die ALLEMAAL gaan kopen.
Ik wil een gesigneerde versie!!! waar gaat het boek over??

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 16 okt 2003 21:24

JeXus schreef:Op een of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar om meerdere boeken door elkaar te lezen, maarja... :Y

Meestermagier deel 5: Rastoth (zeer leuke fantasyboeken serie van Nederlandse schrijver W.J Maryson)
Ik heb de eerste 2 delen gelezen. op zich wel aardige boeken maar wel erg veel geleend van tolkien. IMHO

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 16 okt 2003 21:48

ik heb vorig jaar nog 2 uur in de rij gestaan om een boek te laten signeren door Donna. :oops:

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 16 okt 2003 21:52

Pieternel schreef:
ruben schreef:...en ik wil niet zeikerig doen ofzo, maar zo rond de sinterklaas ligt er een boek in de winkel, waar ik mede-auteur van ben. En ik verwacht dat jullie die ALLEMAAL gaan kopen....
Toch wel over een leuk onderwerp?
bv 'Hoe red ik me in de gemeente politiek' of zoiets interessants? :)
Survival Handboek voor Konijnen }:

Plaats reactie