Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?

Bar is open!
Plaats reactie
-Jelle-
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door -Jelle- » 17 nov 2004 14:17

Ik ben momenteel bezig met het werk van Hubert Lampo, Moet voor school, maar vind het ook gewoon leuk. Vooral het magisch-realisme spreekt mij erg aan. Vooral 'de komst van Joachim Stiller' (ook een film van gemaakt) is een echte aanraden.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 nov 2004 02:58

Het nieuwste boek van Dan Brown ligt in het Nederlands in de schappen, ik ben even de titel vergeten, maar het is nog voor het Bernini Mysterie geschreven. Ik krijg het over een week of drie te leen, en ben erg benieuwd. :Y

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 26 nov 2004 10:29

Ann McDunn schreef:Het nieuwste boek van Dan Brown ligt in het Nederlands in de schappen, ik ben even de titel vergeten, maar het is nog voor het Bernini Mysterie geschreven. Ik krijg het over een week of drie te leen, en ben erg benieuwd. :Y
Het Juvenalis Dilemma bedoel je? Is een vertaling van Digital Fortress, het debuut van Brown. Typisch Amerikaanse thriller in Tom Clancy stijl met de nadruk op cryptografie. En met mijn bescheiden expertise op dat vakgebied kan ik zeggen dat het cryptografisch allemaal wel klopt maar dat het af en toe wel erg onwaarschijnlijk is. Niettemin amusant leesvoer.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 26 nov 2004 12:30

Aah, laat ik Digital Fortress nou net gelezen hebben.

Ach best aardig hoor, maar na eerst Deception Point en daarna the Da Vinci Code te hebben gelezen wordt toch wel heel duidelijk dat Dhr. Brown er een zeer vast formaat op nahoudt.

Korte hoofstukken, op en neer springen van de ene persoon(sgroep)locatie naar de andere (liefst 3 keer springen), veel actie, cliffhangers.
Godverdomme, die lui krijgen nooit 's 5 minuten rust en schijten en pissen kunnen ze helemaal schudden. (behalve als ze dood zijn, dan kunnen ze ongegeneerd alles laten lopen)
Zelfs als ze in elkaar geslagen zijn of ernstig gebutst zijn tijdens hun avonturen lopen, rennen en springen ze vrolijk door en blijft hun superieure geest opperscherp en goed getimed.
Djiezus, als ik mijn teen eens goed gestoten heb, dan kun je me wel afschrijven hoor voor de komende drie dagen.... Maar goed, dat maakt natuurlijk geen lekker action-packed thriller.

Toch wel leuk en slim plot hoor, en het is wel leuk leesvoer.
Maar alles behalve Literatuuur. Wat niet erg is hoor!

Dit DF of 'Juvenalis Dilemma' (heet het echt zo en is dit de vertaling?? Kan het niet thuisbrengen nav de Engelse uitgave) is veruit de zwakste van de drie.
Wel aardig hoor, maar Meneer begint al gelijk met een mooie en superintelligente vrouw met een dito man die een romantisch uitje gepland hebben om hun ooit gedane huwelijksbelofte opnieuw inhoudt te geven...
Dat romantisch sausje (wat ook altijd dreigt in de andere boeken) is wel erg zoetsappig en ooh wie weet of dat wel goed afloopt....

Ben nu net begonnen aan Angels and Demons..

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 22 dec 2004 13:52

Is er iemand die een goede aanrader weet over de geschiedenis van het Midden-Oosten?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 22 dec 2004 14:01

Peter schreef:Is er iemand die een goede aanrader weet over de geschiedenis van het Midden-Oosten?
Ja, de boeken van Tolkien gaan daa.... oh wacht, das Midden Aarde.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 22 dec 2004 14:27

Peter schreef:Is er iemand die een goede aanrader weet over de geschiedenis van het Midden-Oosten?
Peter en zijn duizenden boeken geschreven over het Midden-Oosten, maar heb je buiten de geschiedenis om ook voorkeuren voor een bepaald land, of over het Midden-Oosten in het algemeen? Als je wat nader kan toelichten wat je event. wilt weten bel ik wel even voor je, maar diegene zal meer moeten weten dan alleen de geschiedenis van het Midden-Oosten, want dat is nogal breed op boekengebied.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 22 dec 2004 15:50

De bijbel? :)

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 22 dec 2004 16:05

Welke periode?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 22 dec 2004 18:00

Na een aantal weken geleden Angels and Demons van Dan Brown gelezen te hebben even een reactie hierover:
Goed boek, maar wel geheel in de Dan Brown stijl.
Het leest weer als een trein ! Veel korte hoofdstukken met even zo vele clifhangers.. Spannend hoor, en uitstekend verfilmbaar.

Puzzels, raadsels, cryptische aanwijzingen, religie, politiek, macht, machtsmisbruik wetenschap, een prof en een mooie (jongere) dame... :Z

Zeer vergelijkbaar met Da Vinci Code alhoewel - Ash zei het al maaanden geleden - het einde wel errug over the top was, bijna hysterisch zelfs.

Én eindelijk heeft onze Prof op het einds heuse sex!
Vrees niet - voor de types onder ons die JPB-normen en waarden aanhangen - dat je dat onder je neus gewreven krijgt, want het boek houdt precies op wanneer ze elkaar willen bespringen.
Dan heeft Dan namelijk weer 600 pagina's volgeschreven..
Ondertussen zag je het wel weer minimaal 500 pagina's aankomen...ach ja...

Als je Dan Brown ziet zitten en dit nog niet gelezen hebt: lezen !
Prima vermaak, geen literatuur maar wie maalt daar (te veel) om, huh ??!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 22 dec 2004 18:25

Ik heb hier nog ergens een stencil liggen getiteld 'Een beknopte geschiedenis van het Midden-Oosten', wat een heleboel pagina's uit een geschiedenis(leer)boek bevat. :wink:

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 22 dec 2004 18:41

Bolo schreef:Welke periode?
De laatste 1 a 2 eeuwen ongeveer...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 22 dec 2004 18:48

Dus vanaf 1900 ? :D

Jajajaja, dat had ik wel begrepen, Petertje...
-----------------------
----------------------|
----------------------V
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 23 dec 2004 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 22 dec 2004 18:52

neen, vanaf ongeveer 1800 tot heden, dat is op 5 jaar na twee eeuwen ;)

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 23 dec 2004 09:53

Peter schreef:neen, vanaf ongeveer 1800 tot heden, dat is op 5 jaar na twee eeuwen ;)
Hum, nee, dan heb ik geen tips.

Plaats reactie