Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?

Bar is open!
Plaats reactie
jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 15 mar 2005 14:14

flightart schreef:Ik ben nu bezig in Gulliver's Travels. Uitstekende klassieker.
Had onlangs nog Bonjour Tristesse gelezen voor mijn frans literatuur lijst, viel me erg mee en zeker een aanrader gezien zijn korte leestijd (ik had het in 2 dagen uit).
Ach ja Bonjour Tristesse, geweldig boek vond ik dat, snifff :(

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 15 mar 2005 14:25

Arnon Grunberg - De Asielzoeker...

Stomme boekverslagen voor school :Z

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 15 mar 2005 14:31

Bukowski schreef:
LuciusMalfoy schreef: Speelt zich niet echt af in Egypte, en ook niet echt in de geschiedenis maar het is wel een aanrader, echt een briljant boek: Paulo Coelho - De Alchemist. Heel bijzonder en als je hem uithebt, ben je er nog niet mee klaar...
Inderdaad die is niets minder dan briljant. _O_

Malfoy, heb je "Veronica besluit te sterven" ook gelezen? Heel anders dan "De Alchemist" maar evengoed geweldig.
Ik heb het aangedurfden eindelijk een tweede Coelho gelezen: Veronica besluit te sterven, _O_ prachtig boek! De Alchemist vind ik nog wel iets beter maar het duurde ook even voordat ik die tot op deze hoogte ging waarderen. En nu de rest zal ik maar zeggen, ik wil ze allemaal...

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 15 mar 2005 15:05

Darko schreef:Arnon Grunberg - De Asielzoeker...

Stomme boekverslagen voor school :Z
Dat lees ik naast mijn Engels boek nu ook. Ik vind Grunberg altijd wel aardig (alhoewel hij in het echt doodvermoeiend en redelijk zelfingenomen is). Fantoompijn vond ik uitstekend, maar ik merk nu dat zijn typetjes wel een beetje te veel op elkaar lijken als verlopen nihilisten, die getrouwd zijn zonder enig passie enz.
Toch, het leest wel.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 15 mar 2005 16:43

Abarat van Clive Barker

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 15 mar 2005 19:24

Zomerhitte van Jan Wolkers net uitgelezen. Ik had er al niet zoveel van verwacht maar vond het toch een geinig boekje.

MrMono
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door MrMono » 15 mar 2005 19:59

Devil's Waltz van Jonathan Kellerman.

Marianne2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Marianne2 » 23 mar 2005 18:36

Ben nu op de helft van "De Idioot", van Dostojewski, en het bevalt mij erg goed. Interessante karakters, boeiend verhaal,.. Ben ook erg benieuwd naar "Misdaad en Straf" van deze schrijver. Iemand die gelezen? Of "de gebroeders huppeldepup"?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 23 mar 2005 19:10

:oops: Ik was ook nog bezig de Idioot te lezen...
Inmiddels om onbekende redenen al heel lang niet meer voortgezet..
Zal het boek weer 's oppakken...
Dank je voor de 'tip' :wink:

Misdaad en Straf is een uitstekend boek ! Ik denk het beste van Dostojewski en ook het meest bekende.

De gebroeders Karamazow heb ik niet gelezen.

shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 23 mar 2005 20:16

Mikhail Bulgakov - The Master and Margarita

Het pittigst was de inleiding (al die diepe gedachten over Sovjet-satire) en zijn die namen die zo vreselijk op elkaar lijken, maar al met al is het tot nu toe (Ch. 24 van 32) is het goed te doen. Soms té bizar, de rest van de tijd wel geestig, af en toe erg mooi. Het Jezus-verhaal (puur toeval dat ik dat nu lees) had wat mij betreft wel een groter aandeel mogen hebben. Voor een meesterwerk toch verrassend toegankelijk.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 24 mar 2005 08:16

shaffa2 schreef:Mikhail Bulgakov - The Master and Margarita

Het pittigst was de inleiding (al die diepe gedachten over Sovjet-satire) en zijn die namen die zo vreselijk op elkaar lijken, maar al met al is het tot nu toe (Ch. 24 van 32) is het goed te doen. Soms té bizar, de rest van de tijd wel geestig, af en toe erg mooi. Het Jezus-verhaal (puur toeval dat ik dat nu lees) had wat mij betreft wel een groter aandeel mogen hebben. Voor een meesterwerk toch verrassend toegankelijk.
_O_ Mijn favoriete boek ooit. Go Behemoth!! (mijn favoriete "personage" ooit). Je hebt trouwens nog wel een paar hoofdstukken te gaan over Jezus.

Afbeelding

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 24 mar 2005 08:21

Dr. Strangelove schreef:De gebroeders Karamazow heb ik niet gelezen.
Die vond ik zelfs beter dan Misdaad & Straf.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 31 mar 2005 07:06

Vlugge vingers van Sarah Waters.

Heel mooi verhaal wat doet denken aan "Oliver Twist", maar dan met een Twist :) Heel mooi geschreven en zeker de moeite waard, had de plottwist nooit aan zien komen en was zelfs verontwaardigd. Maar als je dan toch maar doorleest verdwijnt dat gevoel weer net zo snel.

Ik hou wel van dat soort romans over London en Engeland uit die jaren. De kleine dieven en de zgn. High Society die net zo gemeen zijn. Zeker een aanrader.

Marianne2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Marianne2 » 03 apr 2005 21:09

De Idioot is uit. Dr S, heb je hem alweer opgepakt? Ik vond het erg goed in ieder geval, dus doe maar wel. :)

Ben nu even Animal Farm aan het lezen, maar die heb ik morgen wel uit, en dan wordt het The Wind-up Bird Chronicle van Haruki Murakami

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 04 apr 2005 01:04

De mysterieuze vlam van koningin Loana van Umberto Eco inmiddels uitgelezen, goed boek, maar het slot was wat onbevredigend, nu even lekker tussendoor "Ziels verduistering" van Ruth Rendell, en dan weer een fantasy boek, jammer genoeg hebben ze hier in de bibliotheek het 7e deel van de Donkere Toren reeks van Stephen King nog niet, al zal dat niet zoveel toevoegen aan de andere 6 delen, het slot van het 6e deel vind ik niet zo goed, daar is Stephen King echt aan het egotrippen.

Plaats reactie