Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?

Bar is open!
Plaats reactie
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 05 jan 2006 13:01

The History Of Atlantis
Lewis Spence,
bijna uit.

shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 05 jan 2006 16:18

Tijdens het semester las ik doodvervelende teksten van urban geographers als Soja, Massey en Harvey; iets van een stomme #%$&, Oz Shy geheten; en op zich wel interessante artikelen die te maken hadden met Gardners parental alienation syndrome. Jaja, ik studeer.. }:

Maar nu... maar nu! Ik heb nu dan eindelijk sinds twee weken vakantie, en daar maak ik dankbaar gebruik van! Geïnspireerd door dit forum heb ik inmiddels bijvoorbeeld Het leisteenskelet van Bernhard Kegel gelezen: Het verhaal spreekt tot de verbeelding, maar het is ook wel redelijk voorspelbaar. Hetzelfde probleem ervaar ik bij De schepping van het doodszwaard van Weis & Hickman. Het is het eerste boek dat ik van dit duo lees, en het valt me tamelijk tegen voor een schrijversteam dat het meest succesvolle van Amerika zouden zijn. Ik betwijfel of ik de volgende delen ga lezen, eens temeer omdat ik daarover negatieve kritieken heb gevonden. Siddharta van Herman Hesse daarentegen is beslist een aanrader. Het verhaal inspireert van kaft tot kaft, en doet me ergens aan this forum's favourite denken - inderdaad, De alchemist.

Ik heb een deel van Hermans' Paranoia geprobeerd te lezen, maar dat is me niet gelukt. Ik had geen grote moeite met het absurdheid en de onsamenhangendheid sprak me eigenlijk ook wel weer aan, maar... hmm, misschien had ik het niet midden in de nacht moeten lezen, want ik denk dat ikzelf ook wat waanbeelden kreeg, haha. Een andere bundel verhalen, namelijk Tien vrolijke verhalen van Reve, was een stuk prettiger: Het laatste verhaal las ik tijdens Kerst en ging over Zuster Magnussen, hehe. Dát was pas een Bad Santa (om het toch nog op films te betrekken).

Mijn volgende boek moet veel, goede en vlotte dialogen bevatten. Suggesties?

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 06 jan 2006 13:16

De Alchemist-Paulo Coelho (met plaatjes:D)

Tot nu toe vind ik het een prettig leesbaar, enigszins sprookjesachtig boek. Het taalgebruik is simpel, maar er zit een vrij nadrukkelijke filosofische benadering achter.

Bub
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Bub » 06 jan 2006 15:26

Faye Kellerman - Melk en Honing
Afbeelding

Rechercheur Peter Decker denkt in het schijnsel van de koplampen van zijn auto iets vreemds te zien. Hij ontdekt een tweejarig meisje dat langs de kant van de weg zit. Hoewel haar lichaam bedekt is met bloed, mankeert het kind verder niets. Niemand lijkt het meisje te missen of te kennen, maar Peter weet dat ze ergens familie moet hebben - of hebben gehad...

Als zijn vriendin Rina Lazaris korte tijd later terugkomt uit New York, zit Peter tot over zijn oren in de zaak. Het bloed op de pyama van het meisje blijkt afkomstig te zijn van vier verschillende mensen, en de peuter zit ook nog eens onder de bijensteken.

Het onderzoek leidt naar het huis van een imker-familie en daar treffen ze een gruwelijk tafereel aan: de lichamen van vier vermoorde mensen, die duidelijk al een paar dagen in de hitte liggen...

Melk en Honing gaat over een afschuwelijk familiedrama, dat Kellerman stukje bij beetje prijsgeeft. Melk en honing is Faye Kellermans derde detectiveroman met de vermaarde Peter Decker en Rina Lazaris in de hoofdrol.

Zonder twijfel mijn favoriete detectiveserie :T Elk deel is spannend en leest lekker weg op saaie koude middagen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 jan 2006 17:34

Bub, Faye Kellerman schrijft inderdaad goede detectives. :T

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 07 jan 2006 12:04

emperor schreef:The History Of Atlantis
Lewis Spence,
bijna uit.
..ik lees nu een stukje dat gaat over animal life in Atlantis..zo zou de Lemming een diertje zijn dat zijn oorsprong had in Atlantis,en elk jaar instinctief terug gaat naar zijn oorsprong..alleen dat gedeelte is er niet meer (verzonken) vandaar de massale in zee stortingen elk jaar..wat tevens zou verklaren waarom sommige volgelsoorten zich ook zomaar in zee zouden storten...het instinct zou hun zeggen 'hier hoort land te wezen' waarna de diertjes dus in het water belanden.

Bub
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Bub » 07 jan 2006 23:16

Ted Dekker - Dri3

Afbeelding

‘De tijd om spelletjes te spelen is over, Kevin. Jij zult de wereld niet langer voor de gek houden. Ik heb erover gedacht je te vermoorden, maar dit is veel beter. Dit… dit zal je vernietigen.’

Kevin Parson zit achter het stuur als hij een angstaanjagend telefoontje krijgt. Ene Slater dreigt zijn auto op te blazen, als hij niet binnen drie minuten zijn zonde aan de wereld belijdt. Kevin raakt in paniek. Wie is Slater? Maakt hij zijn dreigementen ook waar? Kevin neemt het zekere voor het onzekere, zet de auto stil en springt eruit. Precies drie minuten later volgt de ontploffing.

Zo begint een nachtmerrie, waarin steeds meer levens op het spel komen te staan. Weer een telefoontje, weer een raadsel, weer een deadline, nog een bomaanslag. En zo zal het doorgaan zolang Kevin zijn zonde niet belijdt. Het probleem is echter dat Kevin niet weet op welke zonde Slater doelt. Geholpen door FBI-agente Jennifer Peters en CBI-agente Samantha Sheer probeert Kevin de identiteit van Slater te achterhalen. Hij blijft hen echter steeds een stapje voor met zijn vernuftige, levensgevaarlijke kat-en-muisspelletjes…

Betreed de wereld van Dri3, waarin niets is wat het lijkt te zijn. Waarin wit zwart is en zwart wit, en je grootste vriend je ergste vijand zou kunnen zijn.

Tot nu toe erg spannend :T

Marianne2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Marianne2 » 08 jan 2006 12:56

Na Catch 22 van Joseph Heller, wat ik een erg goed ,leuk en toch verschrikkelijk boek vond, ben ik nu bezig in Taras Boelba van Gogol. Een historische roman over de kozakken in Rusland.

HornBlower
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door HornBlower » 08 jan 2006 13:06

Ben nu bezig om voor de zesde keer Band of Brothers te lezen. De serie die geproduceerd werd door Steven Spielberg en Tom Hanks is op dit gelijknamige boek van Stephen E. Ambrose gebaseerd.

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 08 jan 2006 23:18

Band of Brothers de serie moet ik nog zien, hoewel ik pattriotisme vrees stond hij een tijd terug hoog aangeschreven op IMDB. Hoe is het boek?

Zelf heb ik vandaag De Alchemist uitgelezen, echt een mooi boekje, mits je geen bezwaar hebt tegen redelijk zware religieuze invloeden (geen fundamentalisme hoor. :P )

Nu ga ik beginnen in White Teeth van Zadie Smith, en ik heb er zin in. :Y

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 09 jan 2006 02:11

Begonnen in Harry Potter en de halbloed prins maar ik moet er helemaal in komen, ik vind er nog niet veel aan, terwijl ik de vorige delen achter elkaar verslonden heb. Misschien komt het wel door het boek Finale kwijting van Hans Dorrestijn, want daar word je ook niet vrolijk van, al moet ik zeggen dat zijn schrijfstijl me toch meeviel, ook nooit geweten dat hij zoveel heeft gedaan op schrijf- en zanggebied.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 09 jan 2006 02:38

Ann McDunn schreef:Hans Dorrestijn
In hoger sferen

Als ik een vrouw ontmoet met een intelligent gezicht,
een edel gevoelig profiel en beschaafde manieren,
met poëziebundels van Reiner Maria Rilke en Hölderlin
en een altviool onder de arm,
dan denk ik meteen aan neuken.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 09 jan 2006 02:53

ash_ schreef:
Ann McDunn schreef:Hans Dorrestijn
In hoger sferen

Als ik een vrouw ontmoet met een intelligent gezicht,
een edel gevoelig profiel en beschaafde manieren,
met poëziebundels van Reiner Maria Rilke en Hölderlin
en een altviool onder de arm,
dan denk ik meteen aan neuken.
Dorrestijn ten voeten uit, behalve toen hij door het zuipen in een gekkenhuis terecht kwam. :D

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 09 jan 2006 23:26

Net Serenade van Leon de Winter uit, sterk en spannend/boeiend boekje, dat met zijn 90 bladzijden toch nog veel om het lijf heeft.
En nu beginnen in Supertex, ook van Leon de Winter. :T

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 10 jan 2006 12:01

Luce schreef:Zelf heb ik vandaag De Alchemist uitgelezen, echt een mooi boekje, mits je geen bezwaar hebt tegen redelijk zware religieuze invloeden (geen fundamentalisme hoor. :P )
Jij vindt het religieuze invloeden hebben? Oh... Ik zou het eerder spiritueel noemen, maar het is maar net wat je eruit haalt.

Ik ben zelf net klaar met Elf Minuten van Paulo Coelho en heb nu alles van hem gelezen. Zijn beste? - De Alchemist, met De Zahir en Veronica besluit te sterven als opvolgers. Maar ik moet Elf Minuten nog even laten bezinken, misschien dat ik die nog niet helemaal op waarde schat. Zijn minsten vond ik De Vijfde Berg en De Pelgrimstocht naar Santiago.

Ik ben nu weer een aantal verhalen van Borges aan het herlezen, ook prachtig.

Plaats reactie