Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?

Bar is open!
Plaats reactie
DonCorleone
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door DonCorleone » 25 jul 2006 14:51

Ik vond Lawrence of Arabia een geweldige film, maar het boek kan me niet echt boeien. Het is zo onwijs traag en saai geschreven!

Ik denk dat ik Wiseguy: Life in A Mafia Family nog maar een keertje lees, echt een meesterlijk boek, lekker tempo erin, net als in de film(Goodfellas)

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 25 jul 2006 16:34

emperor schreef:The Satanic Rituals - Anton Lavey
Je hebt het boek Satan ook gelezen? (die erg erg erg hoog in mijn want to read lijst staat)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 jul 2006 16:58

Meszahline schreef:
Je hebt het boek Satan ook gelezen? (die erg erg erg hoog in mijn want to read lijst staat)
hoe heet dat boek?..alleen "Satan"?...welke auteur?

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 25 jul 2006 17:06

emperor schreef:
Meszahline schreef:
Ik kan de gene die het boek heeft momenteel niet bereiken maar ik gok op deze of deze.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 jul 2006 17:25

Meszahline schreef:
emperor schreef:
Meszahline schreef: Je hebt het boek Satan ook gelezen? (die erg erg erg hoog in mijn want to read lijst staat)
Ik kan de gene die het boek heeft momenteel niet bereiken maar ik gok op deze of deze.
je hebt het hoog in je "want to read" list,maar weet niet om welk boek het gaat?.. :wink:
..ik ken beide boeken niet eerlijk gezegd,de laatste titel lijkt mij een semi-wetenschappelijk boek over machines/computers met eigen denkvermogen of bewustzijn..het eerste is volgens mij een objectief boek geschreven vanuit Christelijk standpunt over wat zij zien als kwaad/kwaadaardig/Satan in de wereld,theologisch gezien gaat dus deels over de klassieke duivelverering,het aanbidden van satan,satan als het kwaad in de wereld enz...het beeld van satan vanuit Christelijk oogpunt dus..lijkt me niet erg interessant btw..leuk als je wat van de traditionele leer wil van het Christendom wil weten overhetgeen ze zelf hebben verzonnen:Satan dus.

Wat ik je wel kan aanraden is het boek: Lucifer Rising van Gavin Baddeley.
of:
History of the Devil & The Idea of Evil van Paul Carus
Laatst gewijzigd door emperor op 27 jul 2006 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 26 jul 2006 14:23

Leuk, in mijn huidige boek (Angels & Demons) krijg je daar toch uitleg over. Bagger, Dan Brown, maar wel boeiend en spannend. Daarvoor wat beters. Komt een vrouw bij de dokter, De Weduwenaar, Spiegels, en Dit boek moet je gelezen hebben. Ontzettend mainstream, maar wel erg leuk, met name de eerste 2 en de laatste.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 jul 2006 14:35

Het Fransiscus Verbond van John Sack, na Dan Browns De Da Vinci Code is er een stroom van boeken op dit gebied gekomen, maar dit boek is goed geschreven en leest lekker weg, ook geen vage theorieën, gewoon een goede historische thriller, prima met dit weer.

shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 28 jul 2006 13:21

Ik heb een hele poos vakantie en nu er eindelijk geen WK of Tour is, kan ik heerlijk onafgebroken boeken verslinden. Het was mijn bedoeling om wat meer into de Nederlands(talig)e literatuur te geraken, maar mijn eerste poging mislukte faliekant.

Wat is Blokken / Knorrende beesten / Bint van Ferdinand Bordewijk een vervelende verhalenbundel, zeg! Ik las de eerste zoveel pagina's van Blokken en ik kon er totaal geen ritme in ontdekken. Met goede wil sloeg ik het boek nog open op willekeurige bladzijden en las daar enkele regels, maar ook daar trof ik enorm korte zinnen aan...

Nee, dan de Vlaming Hubert Lampo! Wat een heerlijke schrijver. Zowel De komst van Joachim Steller als Terugkeer naar Atlantis biologeerden mij: werkelijk prachtige volzinnen waarin het magische karakter van het verhaal nog sterker tot uitdrukking komt.

Paravion van Hafid Bouazza is geschreven met een bijzondere stijl; het verhaal zelf vind ik echter wat schamel en saai. Haast als tegenpool is daar Ivoren wachters van Simon Vestdijk, een rijk, bijna pompeus verhaal dat geen moment verveelt.

Misschien dat ik op aanraden van Gollum nog Peter Verhelsts Tongkat lees, want het klonk fascinerend, maar misschien stap ik ook wel even over op wat internationaals: ik heb het eerste hoofdstuk van The Joke van Milan Kundera gelezen (hetgeen me beviel) en ik voel me nog altijd schuldig dat ik Everything is Illuminatd van Jonathan Safran Foer geen echte kans heb gegeven - zou iemand me kunnen vertellen waarom ik verder moet lezen na het nogal flauwe begin?

Aaaah, hoe dan ook: ik verbaas me er nog iedere keer over hoe fijn het toch is om te (kunnen) lezen, en nog meer over het feit dat ik het voorheen zo weinig deed. Idioot die ik ben.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 28 jul 2006 13:54

Na een illegale source te hebben gevonden ben ik begonnen in The Zombie Survival Guide door Max Brooks (familie van Mel). Tot nu erg geniaal, het word allemaal belachelijk gedetailleerd uitgelegt en ik denk dat ik aan het einde van het boek geloof dat er een zombie epidemie komt.

Als ie zo goed blijft ga ik hem bestellen van amazon. Just in case. :wink:

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 28 jul 2006 14:02

Meszahline schreef:Na een illegale source te hebben gevonden ben ik begonnen in The Zombie Survival Guide door Max Brooks (familie van Mel). Tot nu erg geniaal, het word allemaal belachelijk gedetailleerd uitgelegt en ik denk dat ik aan het einde van het boek geloof dat er een zombie epidemie komt.

Kun je hem naar mij toe sourcen... :D :wink:

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 28 jul 2006 18:29

Halverwege Het Kaartenhuis. Wow. Bizar. Angstaanjagend. Dramatisch. Grappig. En tot mijn grootste verbazing razend interessant. _O_

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 28 jul 2006 19:18

Lumière schreef:Halverwege Het Kaartenhuis. Wow. Bizar. Angstaanjagend. Dramatisch. Grappig. En tot mijn grootste verbazing razend interessant. _O_
Ik was niet voor niets razend enthousiast over het boek. :D

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 30 jul 2006 18:25

shaffa2 schreef:
Wat is Blokken / Knorrende beesten / Bint van Ferdinand Bordewijk een vervelende verhalenbundel, zeg! Ik las de eerste zoveel pagina's van Blokken en ik kon er totaal geen ritme in ontdekken. Met goede wil sloeg ik het boek nog open op willekeurige bladzijden en las daar enkele regels, maar ook daar trof ik enorm korte zinnen aan...
Ik heb alleen Blokken nog gelezen van deze bundel, maar ik vond het wel fascinerend. Het is echt een aparte constructuvistische stijl, die inderdaad alles behalve makkelijk wegleest. Je moet zinnen dan ook vaker dan 1 x lezen. Als het verhaal een normale romanlengte had gehad dan was het niet uit te houden, maar in deze lengte vond ik het goed te doen. En niet te vergeten: uitstekend bij het verhaal passen!

jozef
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door jozef » 31 jul 2006 09:38

Voor op vakantie:

De DaVinci Code
Hitchhiker's guide tot the galaxy
Het eerste deel van The Wheel of time

Iig allemaal in 't engels. Ik hoop er iig 1 uit te lezen :P

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 31 jul 2006 11:08

gollum36 schreef:
Meszahline schreef:Na een illegale source te hebben gevonden ben ik begonnen in The Zombie Survival Guide door Max Brooks (familie van Mel). Tot nu erg geniaal, het word allemaal belachelijk gedetailleerd uitgelegt en ik denk dat ik aan het einde van het boek geloof dat er een zombie epidemie komt.

Kun je hem naar mij toe sourcen... :D :wink:
You've got mail. :wink:

Plaats reactie