Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?

Bar is open!
Plaats reactie
jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 08 okt 2006 14:11

Heb eindelijk American Psycho weten te bemachtigen in de bieb, tja Ellis is en blijft een aparteling.

En De Alchemist van Coelho gekocht :wink: Ach 11 Eur. had ik er wel voor over. Veronika besluit te sterven was geweldig. Zag een boek van hem "Als een rivier", gedachten en impressies 1998 - 2005, denk erover die ook maar te kopen, iemand gelezen ???

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Ishamel

Bericht door Calva » 10 okt 2006 20:36

Ikben op zoek naar het boek "ishmael" van daniel Quinn. Helaas zie ik overal alleen in het het engels, weet iemand waar de nederlandse versie te bemachtigen is?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 11 okt 2006 07:54

jacq schreef:Zag een boek van hem "Als een rivier", gedachten en impressies 1998 - 2005, denk erover die ook maar te kopen, iemand gelezen ???
Nee, die heb ik nog niet... :oops:
Mijn vader zal hem al wel hebben, ik kijk van 't weekend wel even of het wat is...

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 11 okt 2006 09:56

De Jongen in de Gestreepte Pyjama, meerdere malen aangehaald en ik raad hem iedereen aan. Wat een ziekelijk goed kinderboek! Maar wel op een niveau dat menig lezer met tranen over hun wangen of hun hart in hun keel bonkend het einde zullen behalen.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 13 okt 2006 20:04

LuciusMalfoy schreef:
jacq schreef:Zag een boek van hem "Als een rivier", gedachten en impressies 1998 - 2005, denk erover die ook maar te kopen, iemand gelezen ???
Nee, die heb ik nog niet... :oops:
Mijn vader zal hem al wel hebben, ik kijk van 't weekend wel even of het wat is...
Lucius, hoef je je niet voor te schamen :D Zag hem in het blad van de ECI, toen ik goed keek en vooral las, zag ik staan NIEUW ALLEEN bij onze club :-? Tja, zal dus waarschijnlijk inderdaad zo zijn. Het zijn impressies en gepubliceerde gedachten van Paulo Coelho waarin hij zijn lezers en lezeressen direct aanspreekt en getuigt van een zeer bijzondere kijk op het leven en de wereld. Een prachtige gelegenheid om de mens achter De alchemist en Elf minuten te leren kennen aldus de gids van de ECI, AMEN to that.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 15 okt 2006 13:57

The Lords Of Chaos die voornamelijk ging over de rivaliteit in de black-metal scene in Noorwegen/Duitsland..het afbranden van kerken,het hoe en waarom schenden van kerkhoven,interviews met veroordeelde bandleden enz...gisteren afgesloten...nu begonnen met:

Lucifer Rising : by Gavin Baddeley

Een zeer uitgebreid verslag over de duivel,het satanisme uit verleden en heden en over nog veel meer onbekende en obscure clubjes uit het verleden en heden,en hun invloed op de maatschappij,in de politiek,muziek en op nog veel meer gebieden.
(o.a. The Hellfire Club,Vrijmetselarij,O.T.O. The Knights Templar,The Rosecrucians enz.)
Nietschze,Twain,Darwin,Crowley,Hitler,Levi,Faust en zelfs voormalig presidenten van de USA komen aan bod ik ben net begonnen,maar dit zou best wel eens het best gedocumenteerde verslag kunnen wezen over 'underground' duivelverering,culten en wetenschap en hun diepgewortelde oorsprong en hun invloed op de maatschappij tot op heden ten dage,met voornamelijk de duivel/satan/lucifer vanuit zowel christelijk,als niet christelijk oogpunt in de hoofdrol,en bied je inzichten in de maatschappij zoals je wellicht nergens anders zult vinden.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 17 okt 2006 18:22

Unbearable Lightness Of Being van Milan Kundera is het op een na laatste boek dat ik gelezen heb. Erg zelfingenomen en pretentieus, vervelend boek. Er zitten aardige observaties in, maar al die observaties tezamen vormen geen consistent geheel. Het verhaal zelf boeide niet. Misschien dat de film (waar al die filosofie van de koude grond, mag ik hopen, gewoon weggelaten is) beter in balans is.

Dan Connie Palmen - Iets Wat Niet Bloeden Kan. Interessant genoeg om in een avond uit te lezen. Dat kan met zijn 60 pagina's ook makkelijk. Filosofie over waarom de moord op publieke figuren zo'n vlucht heeft genomen de afgelopen 50 jaar. Palmen heeft daar een aardige theorie over, ook al gaat ze hier en daar wat kort door de bocht (zo maakt ze geen onderscheid tussen politieke moorden (Fortuyn, JFK) en moorden op mensen als Versace en Lennon). Een schrijfster waar ik wel meer van wil lezen.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 17 okt 2006 19:41

AngelEyes schreef:Unbearable Lightness Of Being
Rob Gordon: "It's about girls, right? Just kidding."

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 19 okt 2006 08:23

AngelEyes schreef:Unbearable Lightness Of Being van Milan Kundera is het op een na laatste boek dat ik gelezen heb. Erg zelfingenomen en pretentieus, vervelend boek. Er zitten aardige observaties in, maar al die observaties tezamen vormen geen consistent geheel. Het verhaal zelf boeide niet. Misschien dat de film (waar al die filosofie van de koude grond, mag ik hopen, gewoon weggelaten is) beter in balans is.
Ik had precies hetzelfde. Had het na de helft maar weg gelegd.

Nu bezig in In Cold Blood. Non-fictie dat leest als fictie. Zeer knap geschreven.

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 19 okt 2006 19:00

Ik lees momenteel in de historische roman, "Gates of Fire" van Steven Pressfield. Het boek beschrijft het leven van de Spartanen en geeft een uitvoerig verslag van de slag bij Thermopylai waar oa. Koning Leonidas en 300 Spartanen voor 7 dagen het Perzische leger van koning Xerxes wisten tegen te houden. Kent iemand dit boek of heeft iemand wel eens iets anders van deze auteur gelezen wat de moeite waard is?

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 19 okt 2006 19:28

Ken je de film '300'?

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 19 okt 2006 20:05

Toevallig was er vandaag een programma op tv dat oa. deze gebeurtenis behandelde. Niet langer dan 10 minuten gekeken, want ik viel in slaap (en dat kwam doordat ik moe was).

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 20 okt 2006 09:09

flightart schreef:Nu bezig in In Cold Blood. Non-fictie dat leest als fictie. Zeer knap geschreven.
Goed boek, al wordt het deels gemaakt door de verhalen er omheen.

Paulo Coelho - De Alchemist. De eerste helft las ik in één ruk door, maar vreemd genoeg verloor ik daarna gaandeweg m'n interesse. Dingen zoals de afsluiting van elk hoofdstukje met een op maat gesneden wijsheid, de grote hoeveelheid tegeltjeswijsheden elders en het onverholen positivisme gingen me steeds meer tegenstaan. Door de parabelachtige stijl kon ik het nog wel enigzins hebben, het verhaal zelf was bovendien prima. (Ruime) voldoende dus.

Nu lees ik Misdaad En Straf van Dostojewski.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 okt 2006 09:13

AngelEyes schreef:
flightart schreef:Nu bezig in In Cold Blood. Non-fictie dat leest als fictie. Zeer knap geschreven.
Zoals?

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 20 okt 2006 09:41

Colonel_Kurz schreef:
AngelEyes schreef:
Zoals?
Ik doel op eea zoals dat oa in de film Capote is vastgelegd. Ik denk dat dat een extra dimensie geeft. Zou dat buiten beschouwing worden gelaten, dan zou er, iig tegenwoordig, een vrij eenvoudig verhaal over een moord op een familie overblijven.

Plaats reactie