Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?

Bar is open!
Plaats reactie
AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 18 dec 2006 21:23

Herie schreef:ik heb me bijna door de hele wereld van sofie heen geworsteld als kind, ben alleen om onverklaarbare redene op 56 bladzijdes voro het einde gestopt om het nooit meer aan te raken.. maar een detective wordt het niet echt
Dus ik was niet de enige voor wie het worstelen was. Het verhaal zelf is naar mijn mening wat te kinds, maar de lessen zijn wel informatief en geschikt om een indruk te krijgen van wat er zoal in de filosofie voor denkers en ideeën gepasseerd zijn. Ik zou bijna willen zeggen: lees alleen de lessen en laat het verhaal er omheen voor wat het is.

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 18 dec 2006 21:31

ik was denkik 11 toen ik het las. qua verhaal wel de doelgroep, historisch/filosofisch is het ook heel goed uiteen gezet, maar het is gewoon een ongeloofelijk dikke pil voor kinderen van die leeftijd

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 18 dec 2006 22:01

Ik vraag me af of die leeftijdsgroep überhaupt iets meekrijgt van extentialisme, rationalisme en aanverwante zaken. Vond het zelf al niet altijd even makkelijk.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 18 dec 2006 23:13

Om eens te zien wat mensen er nu zo bijzonder aanvinden ben ik begonnen in De Schaduw van de Wind van Carlos Ruiz Zafon. Het begint veelbelovend moet ik zeggen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 dec 2006 00:02

Op het ogenblik staat mijn hoofd niet zo erg naar zware literatuur en ik lees nu in Domweg gelukkig, in de Dapperstraat De bekendste gedichten uit de Nederlandse literatuur en daar staan heel mooie gedichten in, maar van de meeste wordt je niet echt vrolijk. }:

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 19 dec 2006 07:56

ash_ schreef:Om eens te zien wat mensen er nu zo bijzonder aanvinden ben ik begonnen in De Schaduw van de Wind van Carlos Ruiz Zafon. Het begint veelbelovend moet ik zeggen.
Ik heb hem hier liggen, ben er zelfs ook erg benieuwd naar :)

shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 23 dec 2006 15:22

Alice Sebold - The Lovely Bones
My name was Salmon, like the fish; first name, Susie. I was fourteen when I was murdered on December 6, 1973. My murderer was a man from our neighborhood. My mother liked his border flowers, and my father talked to him once about fertilizer.

Ik vond vooral het begin qua verhaallijn interessant; de afloop van het verhaal kon me hoe langer hoe minder schelen. Toch is het gehele boek sterk geschreven, met fantastische observaties die me af en toe deden rillen. Deze jongeman kon dit toch-wel-meisjesboek goed verdragen.

En dan nu... 3 boeken tegelijkertijd. Is het mogelijk? (De eerste 2 ter voorbereiding op het volgende semester; de laatste for my own entertainment - u weet toch dat Jezus' kribbe als Kal-Elsraket was?)
  • Mick Short - Exploring the Language of Poems, Plays and Prose
    Tim Allen & Alan Thomas - Poverty and Development into the 21st Century
    Erich von Däniken - De goden wáren astronauten

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 25 dec 2006 00:43

Zojuist heb ik het nieuwe boek van Arnon Grunberg, Tirza, gekregen. Ook kreeg ik het boek Rubicon (Het einde van de Romeinse republiek) van Tom Holland. Ik ben benieuwd :).
Laatst gewijzigd door Guido op 25 dec 2006 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 25 dec 2006 00:44

na een open brief van kluun aan rouwvoet gelezen te hebben (hier op het forum) wil ik toch eigenlijk wel komt een vrouw bij de dokter lezen, want kluun deelde een paar rake klappen uit in die brief, ik was erg onder de indruk

post LuciusMalfoy met de brief

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 30 dec 2006 19:08

Het Parfum uit. Een geniaal boek, vaak geprezen natuurlijk. Ik wil bij deze het einde benoemen tot een van de beste eindes die ik ken. Schrijfstijl is erg goed, al komen de geuren niet altijd even overtuigend op me over. De afstandelijkheid waarmee het verhaal verteld wordt laat je glimlachen om de gruwelijkste dingen, en dat is misschien ook wel de kracht van het boek. Want het is een gewoon een mooi boek, dat niet zozeer spannend is en al helemaal niet romantisch, maar wel een ongelooflijke indruk maakt.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 30 dec 2006 21:23

LuciusMalfoy schreef:
Rich Art schreef:Ik heb precies, maar dan ook precies hetzelfde meegemaakt als jij. Niet gaan lezen dus?
Of juist wel, ik weet het niet. Nu ik het heb gelezen ben ik blij dat ik het heb gedaan, dat weet ik wel. Het kan het één en ander bij je losmaken maar ik voel me daardoor nu eigenlijk alleen maar soort van opgelucht. Het is bijna zo'n gevoel dat je er weer ff tegenaan kan, omdat ze weer dichter bij je is (geweest).

Maar misschien doet jou dit boek jou juist helemaal niets, en er is maar één manier op daar achter te komen...
En heb het boek Komt een vrouw bij de dokter inmiddels uit. Best apart om de ziekte een keer door de ogen van de man te zien/lezen. Als mijn vader van lezen hield, dan had ik het hem zeker een keer laten lezen. Wat een boek. Had het op het einde best even moeilijk.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 02 jan 2007 17:34

weer lekker kunnen lezen de laatste weken:

W.F. Hermans - Onder Professoren. Ja, dit is helemaal aan mij besteed. Een schets van het universitaire leven, het NL van begin jaren 70 en het noorden van NL. Een teruggetrokken professor die een hekel aan studenten en bestuurlijke lagen heeft wint een Nobelprijs, wordt heimelijk jaloers bekeken door zijn collegae en studenten staan op het punt zijn laboratorium te bezetten. Door al deze toestanden kan hij dagenlang niet aan het werk, wat hem confronteert met hoe afhankelijk hij wel niet van zijn werk is; daarbuiten is er niets waar hij voor leeft. Boordevol zwarte humor en een geweldige stijl. Een van de beste boeken die ik ooit heb mogen lezen.

Donna Tart - A Secret History. Na een intrigerend begin verslapte mijn aandacht steeds meer. Na een bepaalde sleutelgebeurtenis in het midden van het boek heb ik het boek al snel aan de kant gelegd wegens te saai en lang.

Aldous Huxley - Brave New World. Mwah... lijkt wel aardig (ben nu op de helft van dit dunnetje).

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 02 jan 2007 18:28

Ik heb Band of Brothers van Stephen E. Ambrose nu bijna uitgelezen. Het is een mooi objectief verslag van de Easy-compagnie in de Tweede Wereldoorlog. Ook merk ik dat de welbekende minie-serie zeer getrouw volgt wat er in het boek staat, tot vele details toe. Een aanrader voor liefhebbers van het genre (en van de serie).

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 02 jan 2007 18:41

AngelEyes schreef:Donna Tart - A Secret History. Na een intrigerend begin verslapte mijn aandacht steeds meer. Na een bepaalde sleutelgebeurtenis in het midden van het boek heb ik het boek al snel aan de kant gelegd wegens te saai en lang.
Haha. Toevallig mijn favoriete boek 'aller tijden' (toen ik 16 was :wink: ).

Naast het langzame lezende Catch-22, ben ik nu bezig in een bundel korte verhalen van Raymond Carver: Will You Please Be Quiet, Please? En zijn schrijfstijl lucht behoorlijk op, en het zijn de meest prachtige simpele verhalen. :)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 02 jan 2007 19:08

Kimon schreef:Ik heb Band of Brothers van Stephen E. Ambrose nu bijna uitgelezen.
Is het eigenlijk een dik boek? En is ie gewoon verkrijgbaar of moet ik daarvoor naar de bieb?

Plaats reactie