Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
- WizardOfOss
- Walk of Fame
- Contacteer:
Tijdens de terugvlucht heb ik in één ruk Wereldtour van Mart Smeets gelezen, heerlijke vakantieboeken schrijft die gast. Vooral als hij lekker de luxe van business class vliegen beschrijft, terwijl je zelf dubbelgevouwen zit in de economy class...
(nou ja, dat viel eigenlijk op de terugvlucht wel mee, ik heb het wel eens erger meegemaakt)
(nou ja, dat viel eigenlijk op de terugvlucht wel mee, ik heb het wel eens erger meegemaakt)
Net uit: Het Spierenalfabet- Peter Verhelst, is even raadselachtig als betoverend. Naar zichzelf verwijzend als een slang die zichzelf in de staart bijt. De personages zijn allen even van belang, het verhaal lijkt ondergeschikt aan de beelden en het concept.
de naamloze verteller/ikvorm ontmoet onder andere Inez, een baas met een concept voor de mannelijke medemens, Réne, een computergenie die nu meer machine dan mens is na een ongeluk, Richard, een chefkok die interieur, seks, eten en kunst tot een concept verheft, en Lore, een meisje dat geobsedeerd is met de kunst van het verdwijnen. De getallen vijf en zeven zijn terugkerend. Vijf zijden van het pentagram, de zeven kunsten, de zeven deugden, de zeven hoofzonden, zeven mysterieuze beelden.
Vragen blijven over naar het lezen van het boek. Niet wie? of wat? (wat een mogelijkheid was geweest kijkend naar het plot) maar meer Hoe verdwijn je? Wat is het perfecte lichaam? Waar licht de grens tussen leven en seks, of eten en seks, of eten en dood, of seks en dood, of verdwijnen en dood? Wat is de rol van de zon? Wat is het niet zijn en wat het zijn?
Ik ben nog steeds aan het malen over het boek. Het is een onvangbare geschiedenis met poetische volzinnen, en intrigerende concept. Vergelijkbaar met de films van Greenaway. Een verhaal in een verhaal in een verhaal. Als film zou dit boek niet misstaan in de Clash of Mysteries.
Een van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb.
de naamloze verteller/ikvorm ontmoet onder andere Inez, een baas met een concept voor de mannelijke medemens, Réne, een computergenie die nu meer machine dan mens is na een ongeluk, Richard, een chefkok die interieur, seks, eten en kunst tot een concept verheft, en Lore, een meisje dat geobsedeerd is met de kunst van het verdwijnen. De getallen vijf en zeven zijn terugkerend. Vijf zijden van het pentagram, de zeven kunsten, de zeven deugden, de zeven hoofzonden, zeven mysterieuze beelden.
Vragen blijven over naar het lezen van het boek. Niet wie? of wat? (wat een mogelijkheid was geweest kijkend naar het plot) maar meer Hoe verdwijn je? Wat is het perfecte lichaam? Waar licht de grens tussen leven en seks, of eten en seks, of eten en dood, of seks en dood, of verdwijnen en dood? Wat is de rol van de zon? Wat is het niet zijn en wat het zijn?
Ik ben nog steeds aan het malen over het boek. Het is een onvangbare geschiedenis met poetische volzinnen, en intrigerende concept. Vergelijkbaar met de films van Greenaway. Een verhaal in een verhaal in een verhaal. Als film zou dit boek niet misstaan in de Clash of Mysteries.
Een van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb.
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
ErikSchierboom ik zie nu pas weer dit topic en ik zou je nog vertellen hoe "De kinderen van Húrin" was, ik heb het al even uit en het viel mij erg tegen. Eerst een voorwoord dan een langdurige en langdradige inleiding van Christopher Tolkien, dan het verhaal zelf wat mij echt tegen is gevallen, als je al de namen eruit haalt hou je een mager verhaaltje over.
de schrijftrant is erg ouderwets, dus dat zal wel grotendeels kloppen. Daarna nog een heel lange verklaring met een ellenlange namenlijst en verwijzingen naar o.a. de Silmarillion en de Nagelaten Vertellingen. Al met al een vrij saai boek en totaal niet te vergelijken met De Ban van de Ring, er zijn overigens ook enkele passages die geschreven zijn door Christopher zelf omdat zijn vader dit verhaal telkens weer heeft herschreven en niet totaal heeft afgemaakt. Ik vind het geen aanrader.
de schrijftrant is erg ouderwets, dus dat zal wel grotendeels kloppen. Daarna nog een heel lange verklaring met een ellenlange namenlijst en verwijzingen naar o.a. de Silmarillion en de Nagelaten Vertellingen. Al met al een vrij saai boek en totaal niet te vergelijken met De Ban van de Ring, er zijn overigens ook enkele passages die geschreven zijn door Christopher zelf omdat zijn vader dit verhaal telkens weer heeft herschreven en niet totaal heeft afgemaakt. Ik vind het geen aanrader.

- ErikSchierboom
- Regisseur
- Contacteer:
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
Ik zie pas dit topic weer (zwerf een beetje doelloos rond momenteel
), en vond de kinderen van Hurin ook erg tegenvallen. Was helemaal gek van In de ban van de ring zodat ik gelijk op zoek ging naar nog meer Tolkien, tja dan valt dit boek enorm tegen (De Hobbit had ik trouwens toen al gelezen). Ik snapte niet dat het één en dezelfde persoon was die die 2 boeken kon hebben geschreven. Heb in de Ban van de ring wel in totaal 20 keer gelezen, echt schandalig, maar ach, aan de andere kant, het leent zich er wel voor vind ik.

- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
- rrambuiter
- Regisseur
- Contacteer:
Het verhaal stelt niet zo veel voor, maar het geeft een behoorlijk beeld van autisme. De wat zwaardere vorm, welteverstaan, ook al zaten er ook voor mij aardig wat herkenningpuntjes in.PUMA schreef:Ik vond deze, vooral na een tweede leesbeurt, erg tegenvallen.Meszahline schreef:The curious incident of the dog in the night-time Mark Haddo
Overigens ben ik zelf weer begonnen in de Harry Potter-reeks. En het blijft gewoon nog leuk ook.
- the catfishman
- Filmster
- Contacteer:
- ErikSchierboom
- Regisseur
- Contacteer: