Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?

Bar is open!
Plaats reactie
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 01 jun 2007 03:55

Net begonnen aan The Tao Of Pooh, leukheid ten top :Y .

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 01 jun 2007 12:37

oT schreef:Net begonnen aan The Tao Of Pooh, leukheid ten top :Y .
Absoluut :T

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 jun 2007 09:57

Tijdens de terugvlucht heb ik in één ruk Wereldtour van Mart Smeets gelezen, heerlijke vakantieboeken schrijft die gast. Vooral als hij lekker de luxe van business class vliegen beschrijft, terwijl je zelf dubbelgevouwen zit in de economy class...
(nou ja, dat viel eigenlijk op de terugvlucht wel mee, ik heb het wel eens erger meegemaakt)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 12 jun 2007 20:39

Net uit: Het Spierenalfabet- Peter Verhelst, is even raadselachtig als betoverend. Naar zichzelf verwijzend als een slang die zichzelf in de staart bijt. De personages zijn allen even van belang, het verhaal lijkt ondergeschikt aan de beelden en het concept.
de naamloze verteller/ikvorm ontmoet onder andere Inez, een baas met een concept voor de mannelijke medemens, Réne, een computergenie die nu meer machine dan mens is na een ongeluk, Richard, een chefkok die interieur, seks, eten en kunst tot een concept verheft, en Lore, een meisje dat geobsedeerd is met de kunst van het verdwijnen. De getallen vijf en zeven zijn terugkerend. Vijf zijden van het pentagram, de zeven kunsten, de zeven deugden, de zeven hoofzonden, zeven mysterieuze beelden.
Vragen blijven over naar het lezen van het boek. Niet wie? of wat? (wat een mogelijkheid was geweest kijkend naar het plot) maar meer Hoe verdwijn je? Wat is het perfecte lichaam? Waar licht de grens tussen leven en seks, of eten en seks, of eten en dood, of seks en dood, of verdwijnen en dood? Wat is de rol van de zon? Wat is het niet zijn en wat het zijn?

Ik ben nog steeds aan het malen over het boek. Het is een onvangbare geschiedenis met poetische volzinnen, en intrigerende concept. Vergelijkbaar met de films van Greenaway. Een verhaal in een verhaal in een verhaal. Als film zou dit boek niet misstaan in de Clash of Mysteries.

Een van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 jun 2007 21:01

ErikSchierboom ik zie nu pas weer dit topic en ik zou je nog vertellen hoe "De kinderen van Húrin" was, ik heb het al even uit en het viel mij erg tegen. Eerst een voorwoord dan een langdurige en langdradige inleiding van Christopher Tolkien, dan het verhaal zelf wat mij echt tegen is gevallen, als je al de namen eruit haalt hou je een mager verhaaltje over.
de schrijftrant is erg ouderwets, dus dat zal wel grotendeels kloppen. Daarna nog een heel lange verklaring met een ellenlange namenlijst en verwijzingen naar o.a. de Silmarillion en de Nagelaten Vertellingen. Al met al een vrij saai boek en totaal niet te vergelijken met De Ban van de Ring, er zijn overigens ook enkele passages die geschreven zijn door Christopher zelf omdat zijn vader dit verhaal telkens weer heeft herschreven en niet totaal heeft afgemaakt. Ik vind het geen aanrader. :N

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 12 jun 2007 21:16

Jammer zeg, maar hartstikke bedankt dat je moeite hebt genomen een recensie te schrijven :T

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 jun 2007 21:18

Helemaal geen dank en het was maar gewoon vertellen wat ik er van vond, maar als echte Tolkien fan vind ik het wel leuk om erbij te hebben. :Y

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 12 jun 2007 22:12

Ik zie pas dit topic weer (zwerf een beetje doelloos rond momenteel :cry: ), en vond de kinderen van Hurin ook erg tegenvallen. Was helemaal gek van In de ban van de ring zodat ik gelijk op zoek ging naar nog meer Tolkien, tja dan valt dit boek enorm tegen (De Hobbit had ik trouwens toen al gelezen). Ik snapte niet dat het één en dezelfde persoon was die die 2 boeken kon hebben geschreven. Heb in de Ban van de ring wel in totaal 20 keer gelezen, echt schandalig, maar ach, aan de andere kant, het leent zich er wel voor vind ik.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 jun 2007 22:26

Overigens nog wel een leuk wetenswaardigheidje, op 19 december 1937 schreef Tolkien aan Allen and Unwin: "Ik heb het eerste hoofdstuk van een nieuw verhaal over hobbits af, "Een lang verwacht feest". Daarvan weten we nu dat het de start van de Ring-trilogie was, dat in 1950 pas klaar was.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 03 jul 2007 12:25

YES! Voor de vakantie een hoop leeswerk binnen gekregen.

Hard-boiled Wonderland en het einde van de wereld Haruki Murakami
The curious incident of the dog in the night-time Mark Haddo
The Zombie Survival Guide: Complete Protection from the Living Dead Max Brooks

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 03 jul 2007 12:53

Meszahline schreef:The curious incident of the dog in the night-time Mark Haddo
Ik vond deze, vooral na een tweede leesbeurt, erg tegenvallen.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 03 jul 2007 13:09

PUMA schreef:
Meszahline schreef:The curious incident of the dog in the night-time Mark Haddo
Ik vond deze, vooral na een tweede leesbeurt, erg tegenvallen.
Het verhaal stelt niet zo veel voor, maar het geeft een behoorlijk beeld van autisme. De wat zwaardere vorm, welteverstaan, ook al zaten er ook voor mij aardig wat herkenningpuntjes in.

Overigens ben ik zelf weer begonnen in de Harry Potter-reeks. En het blijft gewoon nog leuk ook.

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 03 jul 2007 13:42

ben nu bezig met 'confessions of an economic hitman' van john perkins, net begonnen maar het is nu al een eye opener.

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 03 jul 2007 14:16

Ik ben bezig met de Drenai fantasy serie (11 boeken) van David Gemmell in het Engels, in de historische volgorde.
Ik ben nu bij boek 3, en het bevalt me goed.
Helden waar je om gaat geven maar die niet onstervelijk of zonder fouten zijn.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 03 jul 2007 14:20

Ik ben nu, met dank aan AngelEyes, bezig in Easy Riders, Raging Bulls. Op vakantie neem ik denk ik Jurassic Park mee, ik ga niet het risico lopen dat andermans boek gestolen wordt op vakantie :)

Plaats reactie