Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?

Bar is open!
Plaats reactie
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 apr 2008 18:17

[verkeerd]

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 26 apr 2008 23:59

dannyB schreef:Bret Easton Ellis - American Psycho
Vanmiddag gekocht, tezamen met mijn vierde Murakami 'South of the Border, West of the Sun'. Zeker mijn favoriete schrijver.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 apr 2008 08:30

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 28 apr 2008 10:39

Meszahline schreef:
dannyB schreef:Bret Easton Ellis - American Psycho
Vanmiddag gekocht, tezamen met mijn vierde Murakami 'South of the Border, West of the Sun'. Zeker mijn favoriete schrijver.
Murakami, daar moet ik ook nog steeds iets van lezen. Welke raad je aan?

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 28 apr 2008 12:34

Guido schreef:Murakami, daar moet ik ook nog steeds iets van lezen. Welke raad je aan?
Ik raad ten zeerste Kafka on the Shore aan, dat is verreweg mijn favoriet. Ook Norwegian Wood, The Wind-up Bird Chronichles en Sputnik Sweetheart zijn ten zeerste aan te raden.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 28 apr 2008 12:39

Eligius schreef:
Guido schreef:Murakami, daar moet ik ook nog steeds iets van lezen. Welke raad je aan?
Ik raad ten zeerste Kafka on the Shore aan, dat is verreweg mijn favoriet. Ook Norwegian Wood, The Wind-up Bird Chronichles en Sputnik Sweetheart zijn ten zeerste aan te raden.
Nu weet ik meteen ook weer waar ik in New York naar had willen kijken. Ik zal Kafka on the Shore eens proberen, daar had een vriendin van mij het ook al over. Bedankt :).

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 28 apr 2008 16:30

Mijn favoriet is tot nu toe Norwegian Wood, ook vond ik Hard-boiled Wonderland and the End of the World (mijn Murakami ontmaagding) zeer goed te pruimen. Na deze en American Psycho bestel ik The Wind-up Bird Chronicles.

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 28 apr 2008 19:30

Eligius schreef:
Wat heeft het boek met Kafka te maken?(nieuwschierig)

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 28 apr 2008 21:46

Kimon schreef:Wat heeft het boek met Kafka te maken?(nieuwschierig)
Eigenlijk niet zo heel erg veel, althans niets met de grote bekende werken. Wellicht kun je wat lijntjes trekken met de wat meer fantastische verhalen van Kafka, maar je moet geen Kafkaiaanse bureaucratietaferelen verwachten. Het is voornamelijk dat een van de twee hoofdpersonen zichzelf Kafka noemt, omdat hij steeds vergezeld wordt door "The boy called crow" (Kafka is tevens Tsjechisch voor kraai).

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 10 mei 2008 00:58

Alleen op de wereld... ik werd gelijk bij de eerste zinnen in het verhaal gezogen en ik moest mijzelf dwingen om vandaag niet verder dan de eerste vijftien hoofdstukken te lezen :D

Ondertussen ben ik nog steeds bezig met mijn stapel boeken die geduldig op mijn nachtkastje staan. Klaar om gelezen te worden. Ik wil nog een paar boeken aanschaffen en dan ga ik eerst die stapel doorlezen voordat ik nog iets nieuws koop. Het wordt echt een verslaving van mij...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 mei 2008 11:43

Zombie bedoel je Alleen op de wereld van Hector Malot? Voor mij is dat puur jeugdsentiment en Remi, Vitalis, Jili-Coeur enz. blijven best wel lang hangen.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 11 mei 2008 09:21

Meszahline schreef:Mijn favoriet is tot nu toe Norwegian Wood (...)
Die staat hier nog steeds in de kast, moet ik echt eens aan beginnen :oops:

Net uit: de biografie van Coco Chanel. Op verschillende vlakken een boeiend verhaal: niet alleen beschrijft het de opkomst van een merk dat een icoon is geworden, ook leest het door het milieu waarin zij zich ophield als een who is who van de Britse en Franse adel en politici van de eerste helft van de 20e eeuw. Hetzelfde geldt voor de avant garde scène van die tijd, met figuren als Dalí, Picasso, Cocteau en Strawinsky in haar nabijheid. Als persoon is Coco Chanel zowel enorm bewonderens- als betreurenswaardig en waarschijnlijk geen erg prettige persoonlijkheid. Een vrouw die leefde voor haar werk en daardoor nooit trouwde of kinderen kreeg en eenzaam stierf.

Nu lees ik De Toverberg van Thomas Mann. Dit is me helemaal op het lijf geschreven: veel filosofische terzijdes, fantastische dialogen, kleurrijke personages en mooi taalgebruik. Dan is het rond pagina 200 prettig te constateren dat je nog 800 bladzijden mag. :)

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 11 mei 2008 15:47

Ik ben mezelf aan het bijleren over scriptschrijven via het handige Screenplay: The Foundations of Screenwriting door Syd Field. Hierna terug naar fictie (American Psycho) en dan weer terug naar het leren van film (Film Art, nog bedankt daarvoor Fedor).

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 12 mei 2008 12:37

Ann McDunn schreef:Zombie bedoel je Alleen op de wereld van Hector Malot? Voor mij is dat puur jeugdsentiment en Remi, Vitalis, Jili-Coeur enz. blijven best wel lang hangen.
Ja, die bedoel ik. Het is wel een jeugdboek, maar de thema's die erin voorkomen maakt het dat het ook geschikt is voor volwassenen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 15 mei 2008 11:06

Gekocht: Het Geheim Van Hollywood (door filmmakers Paul Ruven en Marian Batavier) en Films Maken (van Roemer Lievaart). Ben met de 1e begonnen en het leest heel prettig en is erg interessant.

Plaats reactie