Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?
- MargotTenenbaum
- Oscar winnaar
Re: Welk boek (of andere lectuur) lees je momenteel?
Gaaf emperor
Niet al te ver terug in deze topic heb ik nog iets over De Avonden gezegd. Het is mijn favoriete Nederlandse roman. Allicht is het vooral saai voor mensen voor wie een groots plot, wendingen etc. essentieel is. In het boek gebeurt namelijk helemaal niks, maar dat is juist het punt. Als je het hoofdpersonage, een enorme neuroot, een beetje begrijpt dan kun je ineens inzien dat het eigenlijk een enorm grappig boek is. Velen zien gewoon de humor niet en in dat geval is het wel een saai boek ja, maar ik ken weinig boeken die ik op een willekeurige bladzijde kan openslaan, en waarbij ik dan weer binnen een aantal regels op z'n minst een glimlach op m'n gezicht heb. En Reeve's stijl is ook gewoon fenomenaal goed. Zie het boek gewoon als één van de meer subtiele afleveringen van Jiskefet, of van mijn part als een soort oude Nederlandse The Big Lebowski.Costigan schreef:Gisteren in De Avonden begonnen van Gerard Reve. Ik had er veel verhalen over gehoord dat het kut en saai was, maar tot nu toe valt het nog wel mee.
Leuk detail is dat toen Reve De Avonden schreef, hij hier om de hoek woonde..ik kom dus dagelijks langs de locatie waar De Avonden geboren is. 

Ed Crane schreef:............... En Reeve's stijl is ook gewoon fenomenaal goed. Zie het boek gewoon als één van de meer subtiele afleveringen van Jiskefet, of van mijn part als een soort oude Nederlandse The Big Lebowski.Costigan schreef:Gisteren in De Avonden begonnen van Gerard Reve. Ik had er veel verhalen over gehoord dat het kut en saai was, maar tot nu toe valt het nog wel mee.
The Big Lebowski? Kun je dat uitleggen want ik zie het niet.

Ga vandaag beginnen met De kleur van Toverij van Terry Pratchett. Ik heb er veel positiefs over gehoord ben dus benieuwd.
- PascalE
- Walk of Fame
- Contacteer:
Met surprise gekregen, nu móet ik wel meer gaan lezen:

The Stand heb ik al een paar keer gelezen en altijd in de winter. Het is de ideale tijd van het jaar voor zo'n dik boek. 

Onlangs nog zwaar onder de indruk hiervanPascalE schreef:

THE BOOK OF AZAZEL : the Grimoire of the Damned
E. A. Koeting Nephilim Press 2012:

E. A. Koeting Nephilim Press 2012:

..sterker nog..toen ik er vorige keer weer eens langsliep hoorde ik binnen ergens iemand op een ouderwetse typemachine.emperor schreef:Leuk detail is dat toen Reve De Avonden schreef, hij hier om de hoek woonde..ik kom dus dagelijks langs de locatie waar De Avonden geboren is.

hahaha! geniaal.Touchwood schreef:![]()
(wat zou die aan het schrijven zijn..misschien zijn volgende compositie?)

- Dr. Strangelove
- Regisseur
Dat was vast een oud hoorspel dat iemand als mp3 afspeelde.
Come on ! PC's killed the typewriters a long time ago !
Mensen die typen ? Paria's zijn het !
Een misser van formaat waarbij ik bij elke naakte lunch nog over nadenk.
Come on ! PC's killed the typewriters a long time ago !

Mensen die typen ? Paria's zijn het !
Een misser van formaat waarbij ik bij elke naakte lunch nog over nadenk.
Net A Dance With Dragons uitgelezen.
Hopelijk schiet Winds of Winter wat op, want . Komaan George R.R. Martin, dat kan sneller!
Hopelijk schiet Winds of Winter wat op, want
Spoiler