Bericht
door gollum36 » 03 sep 2007 18:07
Mijn broer impliceert dat ik een slecht mens ben omdat ik Perfume een goede film vind. Volgens hem is die film van de duivel. Als ik hem probeer uit te leggen dat eeb film waarin het kwaad centraal staat niet het kwaad zelf is, en vervolgens de film loof om zijn ambiguïteit ten opzichte van de protagonist, begint hij vele drogredenen aan te voeren (teveel vrouwelijk naakt? Is hij latent homoseksueel?) en op de man te spelen. Hij laat me niet uitpraten en overschreeuwt me. Als hij vervolgens begint over het feit dat het toch een slechte film is omdat hij zag dat een lijk nep was stel ik hem een wedervraag: hoe vaak kijk jij thrillers? Waarop hij heel erg boos word, zegt dat ik op de man speel ("dat jij nou een heiden bent"! is dat zeker niet?!), terwijl ik alleen bedoelde dat het in een film gewoon is dat er geen echt lijk gebruikt word (duh!). Vervolgens kap ik hem af, en word hij woedend, begint over dingen die er niets mee te maken hebben (wat heeft mijn eetgedrag met Grenouille te maken?). Ik word het beu, roep: Laat me, verdomme, uitpraten!
Raad eens wie er nu beneden zit te bidden, en wie er boven op zijn kamer zonder eten zit. Mijn broer moet volwassen worden. Hij kan geen normale discussie aanknopen en heeft toch altijd mijn ouders mee. Op een onvolwassen discussie voeren is kennelijk een voorrecht.