De Klaagmuur

Bar is open!
Plaats reactie
Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: De Klaagmuur

Bericht door Duikboot » 08 nov 2019 15:56

Subje van de 5.1 set naar de maan :(

Nog wel binnen de garantie maar blijkbaar gaan ze kaduuk als ze gewoon uit staan. Had van Harman Kardon stiekem wel iets meer verwacht. En ook voor dat geld trouwens...

Klacht: films kijken zonder sub is ruk...

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 04 dec 2019 20:42

Nu is het helemaal mooi, ding ter reparatie teruggestuurd naar CoolBlue, zijn ze 'm kwijt. Ja echt, kwijt. Weg, foetsie...

Bestel je een kabeltje bij ome AliExpress voor 20 cent, komt het ding graties en voor niks, vanaf de andere kant van de wereld, duizenden kilometers hier vandaan, tig taalbarrières en tig verschillende valuta verderop, met duizenden tegelijk in een zeecontainer waar er weer honderden van op zo'n carrier staan en elk van die duizenden kabeltjes ook weer naar een ander adres moet, na een week of wat keurig in m'n brievenbus terecht. Bij CoolBlue Nederland raken ze een subwoofer van 10 kilo kwijt, gerepareerd en wel. O+

Niet meer leverbaar, dus pech. Krijg wel de gehele set vergoed dus dan noodgedwongen zo maar opgelost. Maar het gaat me natuurlijk niet om de centen, ik heb de set niet voor niks specifiek uitgezocht. Denk ook niet dat ze heel erg blij met mij waren bij de klantenservice toen ik ze aan de telefoon had maar goed, ze hadden het ding natuurlijk ook niet kwijt kunnen raken dan was er niks aan de hand geweest.

En nu een biertje bij Lem, ik zal die klaploper eens aan het werk zetten...

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 06 dec 2019 10:39

Duikboot schreef:
04 dec 2019 20:42
Maar het gaat me natuurlijk niet om de centen, ik heb de set niet voor niks specifiek uitgezocht. Denk ook niet dat ze heel erg blij met mij waren bij de klantenservice toen ik ze aan de telefoon had maar goed, ze hadden het ding natuurlijk ook niet kwijt kunnen raken dan was er niks aan de hand geweest.

En nu een biertje bij Lem, ik zal die klaploper eens aan het werk zetten...
Damn Duikboot, that sucks.
Heb je je geld terug of is het een tegoedbon van Coolblue?
Als je het geld terug hebt, kun je dezelfde set misschien nog wel ergens anders vinden, misschien inmiddels ook iets goedkoper?

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 06 dec 2019 20:59

Set is uit productie/niet meer leverbaar dus achter die losse sub aan gaan kan ik wel vergeten. Ik krijg het totaal bedrag vergoed en mag de rest van de speakers houden. De 5.0 set zeg maar. Heb ze verteld dat ik echt niet alle kabels achter de plinten en onder de vloer vandaan ga trekken omdat ze daar niet in staat zijn om fatsoenlijk met andermans eigendom om te gaan en als ze de rest van de zaak echt willen hebben dat mogen ze zelf even een mannetje langs sturen die alles van de muur haalt, kabels loshaalt en ook alles weer netjes achterlaat. Dan is het even stil aan de andere kant en dan weet je gewoon dat die telefoonmiep heel druk aan het kijken is in het systeem wat ze nu weer moet antwoorden :T

Ik heb ergens een mooie losse sub van Onkyo gezien, en die is aanmerkelijk minder duur qua aanschaf dan een hele nieuwe set dus heb me er maar bij neergelegd van m'n Harman Kardonn nooit meer compleet zal zijn. Onder de streep hou ik er wel wat aan over, maar de manier waarop is gewoon ruk. Eerst maar eens afwachten wanneer die eikels een keer met die centen over de brug komen, want maandag afgesproken dat ik alles vergoed krijg, en tot op heden geen rode cent gezien. En voor het einde van de week zou ik het wel hebben is me verteld. Nu is het einde van de week bij mij op vrijdagavond, dat zal daar wel zondag zijn. Maar ik verwacht niet dat de afdeling finance in het weekend op kantoor zit om dergelijke dingen door te voeren....

Dus, als het zo doorgaat is het maandag echt oorlog als ik dan nog niks heb :x

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 10 dec 2019 02:03

En? Oorlog? :}

Damn Duik! Kan me je frustratie levendig voorstellen :| Kan het ding nog weer eh, (sorry) ergens opduiken? Zou mooi zijn als dat alsnog gebeurde (en geld terug voor de geleden schade, zeg je gewoon dat je toch begonnen was de bekabeling zelf te verwijderen.)

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 11 dec 2019 14:10

*Rijdt tank uit garage*
Is die oorlog nou al gaande of wat!?

Het blijft natuurlijk ontzettend zuur.
Ik hoop dat het snel geregeld wordt Duikboot.
Zo niet dan moeten we toch maar eens met de tank een bezoekje brengen :wink:

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 11 dec 2019 20:28

Die tank staat al wel stationair te draaien momenteel. Maandag maar weer een keer gebeld.

"Ja meneer ik zie hier dat er vorige week exact zo'n bedrag als shoptegoed in uw account is gezet".

Ja leuk maar dat was niet de afspraak. Ik zou het terugkrijgen.

"Oh, ik ga even het een en ander nakijken."

Sta je dik 20 minuten in de wacht...

"Ja ben ik weer, u krijgt inderdaad geld terug". (dat zei ik toch ook trut)

"Kan het naar dit rekeningnummer?" (noemt rekeningnummer)

Ja dat is 'm, dus heel graag ja.

"Ok, dan is dat bij deze geregeld, dan komt het er zo snel mogelijk aan."

Nou, ik mag het hopen deze keer... Fijne dag...

En drie keer raden wat voor mail ik kreeg gistermiddag. 'We hebben uw rekeningnummer niet'. Meteen maar weer even in de mailbox gesprongen en een 1,5 A4tje lang mailtje op poten teruggestuurd. Gooien ze het op 'ja de bestelling is al van 1,5 jaar terug, dus onze medewerker deed dit uit veiligheidsoverwegingen, maar we hebben het opgepakt hoor'. Leuk maar ik heb gister aan die andere dodo al bevestigd dat het rekeningnummer juist is dus maak het nou maar over en sterffff!

Heb er wel een tegoedbon van 30 euro uit weten te slepen blijkbaar. Heb even cynisch geïnformeerd hoe lang dat ding geldig is. Sta nu niet echt te trappelen om daar ook nog maar een cent naar toe te brengen.

De Muppet Show continues... Ik trek een biertje open, wat krijg ik hier een onmundige hangzak van zeg O+

Dit is even de stand van zaken op dit moment. Wat kan zo een aflevering uit een nieuwe serie zijn. A Duikboot CoolBlue Horror Story...

Voordeel is wel dat ik straks in elk geval weer centen heb om een sub te halen. Nu nog even uitvogelen welke het gaat worden. Twijfel tussen deze Jamo en deze Onkyo. Lichte voorkeur voor de laatste, qua merk en uiterlijk...
Laatst gewijzigd door Duikboot op 13 dec 2019 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 13 dec 2019 17:35

Ik leef met je mee, Duik. :( Heb gelukkig nog nooit zo'n opgestapelde ellende meegemaakt bij Coolblue, of waar dan ook, maar als het me wel zou gebeuren en ik een zak hád, dan zou ik 'm achter me aan moeten slepen van ellende. Man, man, man.. hoe hou je 't vol. 't Zou voor mij denk ik als diefstal voelen. En dan weet ik wel weer hoe dat voelt. Bah. :|

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 13 dec 2019 18:50

Witte rook! Vanmorgen keurig het openstaande bedrag ontvangen! :T Tot op heden nog geen reactie op mijn mail van gisteravond laat nog, tussendoor wel enige conversatie gehad waarin ik voet bij stuk hield dat ik ze er aan hield dat ze zich aan hun eigen gestelde termijnen zou houden. Ze konden niks beloven, blabla, 3 werkdagen, blabla, maar vanmorgen rond de klok van 10:00 stond het bedrag keurig bij Duikbootje op zijn rekening.

Meteen vanmiddag die Onkyo sub besteld, die komt als het goed is morgen dan binnen. Is de 5.0 set weer een 5.1 set. Uiteraard heb ik ze zojuist een mail gestuurd waarin ik ze laat weten dat ik het geld heb ontvangen, ze bedankt voor de medewerking en uiteraard nog even de kerstwensen erachteraan. Ik kan heel cynisch zijn, en ze continu met hun eigen tekortkomingen om de oren gooien, maar als het dan geregeld is dan zeg ik wel even vriendelijk bedankt. :Y

Wat ik het meest ga missen is de mailconversatie denk ik, maar goed. Misschien toch in de toekomst ooit maar weer een ordertje plaatsen :D

Het positieve einde van dit verhaal is dat ik weer een complete 5.1 set heb als morgen de sub binnen komt. Een setje met de 5.0 speakers van Harman Kardon, en dan een sub van Onkyo om de 1 weer in de 5.1 te zetten. Onder de streep toch niet het meest lullige setje dacht ik zo. En met aftrek van de sub hou ik er nog 250 euro aan over. En een kortingsvoucher van 3 tientjes, maar die gaat naar Mrs. Duikboot :+

EDIT een uurtje later: Kortingsvoucher ook binnen en actief als het goed is. Dus bij deze is de zaak echt afgedaan en ga ik helaas afscheid nemen van mijn vriendjes en vriendinnetjes bij de klantenservice van bovengenoemde organisatie. Maar zeg nooit nooit! Wie weet wat 2020 ons brengt...

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 13 dec 2019 20:00

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 dec 2019 23:11

Duikboot schreef:
13 dec 2019 18:50
als morgen de sub binnen komt.[...]Maar zeg nooit nooit! Wie weet wat 2020 ons brengt...
Of morgen nog... :wink:

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 18 dec 2019 22:31

Of vandaag... Band van de auto lek. 8,5 uur gemaakt zoals normaal, dan nog even twee uur overwerken. Wil ik graag naar huis, en dan dit :}

Met zo'n thuiskomertje rijden is echt niks. Lijkt wel een banaan op wielen zo, wegligging van niks. Morgen maar even langs de garage :Y

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 19 dec 2019 19:22

Het gaat wel lekker bij jou, Duikboot.
Gelukkig over 2 weken nieuwe kansen, in het nieuwe jaar. :P

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 21 dec 2019 21:20

Had het toen ook wel even een beetje helemaal gehad zeg maar. Maar nieuw bandje geregeld bij de garage, vandaag weer wieltje gemonteerd dus m'n autootje is weer helemaal in topconditie 8)

Morgen korte roadtrip naar Xanten, mooi even het nieuwe slofje inwijden :D

Plaats reactie