De Klaagmuur

Bar is open!
Plaats reactie
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 19 sep 2008 10:50

Geen idee wat een EEE PC is en waarom hij handig zou zijn als je veel reist, maar als hij al niks meer doet als je hem koopt, laat maar dan :)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 19 sep 2008 17:09

Megalomaniac schreef:Hij lijkt me vrij nutteloos, maar als ik zoals jou veel zou reizen snap ik het nog enigszins.
Daar is ie inderdaad ook in de eerste plaats voor bedoeld, een klein en licht ding om onderweg te kunnen internetten, m'n foto's alvast eens te bekijken, wellicht in het vliegtuig eens een fatsoenlijk filmpje te kunnen bekijken. Hij moet dus vooral draagbaar zijn en lang op een accu kunnen werken, twee zaken die bij een normale laptop meestal tamelijk problematisch zijn.

Ik ben voor de 1000H gegaan, die is wel iets groter dan de 901 die ik eerst wou kopen en weegt helaas ook alweer anderhalve kilo (oftewel bijna een halve kilo zwaarder), maar dan heb je tenminste een fatsoenlijk toetsenbord en een 80GB HDD i.p.v. 20GB SSD. Ik heb nu nog een camera die CF-kaartjes gebruikt, daar heb ik in totaal 18GB aan kaartjes van. Volgend jaar wil ik een D90 aanschaffen, die gebruikt SD, daar heb ik pas 4GB aan trage kaartjes van. Met die 80GB kan ik hem ook best als imagetank gebruiken, en hoef ik dus niet weer voor een vermogen aan kaartjes te kopen.

@Shateandar, dit is dus een Eee PC:

Afbeelding

Of even voor een idee van het formaat, hier staat de iets kleinere 700 naast een op zich al vrij compacte MacBook Air:

Afbeelding

Maar goed nieuws, ik ben zojuist in de winkel geweest, in een andere vestiging hebben ze nog een ander exemplaar staan, daar rij ik straks even langs, dan heb ik vanavond nog een werkend exemplaar in huis. Als die het wel doet tenminste...

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 19 sep 2008 22:24

Die 10 inch lijkt me inderdaad nog wel te doen, voordat die van Asus uit was, was ik vooral fan van de MSI Wind. 8.9 inch is wat mij betreft echt te klein.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 19 sep 2008 22:57

In me klas heeft een meisje nu ook zo'n mini mac laptop ofzo. Weet niet of ie heel goed is maar ziet er wel erg gelikt uit.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 19 sep 2008 23:41

...en nu moet ik eigenlijk naar de happymuur, want ik heb nu een nieuwe, en die doet het wel. Maar goed, om toch nog even te kunnen blijven klagen: ik moet nog ergens een UTP-crosscable en vast ook nog wel een muis hebben, maar waar...

Die MSI heb ik trouwens ook overwogen, in veel opzichten zou die nog net iets praktischer moeten zijn, maar standaard heeft die een matige accu. Dat kost je dus meteen weer €99 extra voor een zwaardere accu. Ze gaan hem daar overigens wel standaard mee leveren, maar vanaf wanneer is nog een raadsel. Bij de Eee 1000 is een goede accu gewoon standaard, bij de kleinere modellen overigens weer niet.

Het verbaasd me eigenlijk wel dat Apple nog niks in dit segment heeft. Ja, ze hebben de MacBook Air, maar dat is nog steeds een vrij fors (maar dun) ding, met een totaal debiel prijskaartje.

Overigens ook wel geinig, m'n vader heeft gisteren een 17" sjouwable gekocht, het verschil in formaat (en gewicht) is dan tamelijk schokkend. Voor het idee, je zou twee van die 10" Eee's op de klep van dat bakbeest kunnen leggen, en dan heb je nog aardig wat ruimte over...

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 20 sep 2008 22:11

Wat een klote wedstrijd vanmiddag, 1ste helft werd ik strontziek van het gezeik van een teamgenoot dat ik van het veld liep, had er even geen zin in, bleef me afzeiken met alles en nog wat.
Vorig seizoen bij geen enkele wedstrijd gehad, nu hij erbij is heb ik totaal geen zin meer in het elftal te spelen, de andere elftalgenoten zijn gewoon normaal bezig.
8-0 verloren en de 2de helft nog wel gespeeld, maar diegene die mij afzeikte gaat er werk van maken dat ik wegliep, hij doet maar. :x

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 21 sep 2008 15:32

..potverdomme!..nog geen 2 weken terug kon ik me cd-speler weg mieteren..loopwerk naar de klote, en nu hetzelfde euvel met me DVD speler..lijkt wel of ze het afgesproken hebben, wel opengemaakt om te zien of ik het kon verhelpen, paar rammen opgegeven..niks hielp, kleppie wil er niet meer uit komen..die kan ik nu dus ook weg gooien vrees ik...ik heb dat altijd..of er gebeurt niks, of alles gaat in een keer tegelijk.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 22 sep 2008 08:16

Mijn beurt om te klagen...

Sinds donderdag hebben we een nieuwe server op het werk... en de communicatie met mijn computer (en natuurlijk alleen de mijne) verloopt nog niet helemaal lekker, ik ben waarschijnlijk alles wat ik sinds donderdag gedaan heb kwijt omdat hij het niet heeft opgeslagen op de server.

Gotta love computers }:

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 22 sep 2008 08:24

Ik volg je voorbeeld. Zaterdagavond updates voor Windows gedownload en geïnstalleerd. Zondagmorgen computer helemaal in de war. Internet, Outlook werkten niet goed meer. Opstarten en afsluiten duurde ongeveer een half uur. Besloten de hele computer maar eens op te schonen en door middel van de bijgeleverde cd van de fabrikant de hele boel opnieuw te installeren. Om één of andere stompzinnige reden kunnen er een aantal bestandjes niet gekopieerd worden, waardoor ik dus geen windows meer kan istalleren. Heb dus wel een computer thuis, maar kan er geen donder mee beginnen. Lange leve Microsoft en z'n updates. :x

Galerius
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Galerius » 22 sep 2008 09:16

WizardOfOss schreef:...en nu moet ik eigenlijk naar de happymuur, want ik heb nu een nieuwe, en die doet het wel. Maar goed, om toch nog even te kunnen blijven klagen: ik moet nog ergens een UTP-crosscable en vast ook nog wel een muis hebben, maar waar...

Die MSI heb ik trouwens ook overwogen, in veel opzichten zou die nog net iets praktischer moeten zijn, maar standaard heeft die een matige accu. Dat kost je dus meteen weer €99 extra voor een zwaardere accu. Ze gaan hem daar overigens wel standaard mee leveren, maar vanaf wanneer is nog een raadsel. Bij de Eee 1000 is een goede accu gewoon standaard, bij de kleinere modellen overigens weer niet.

Het verbaasd me eigenlijk wel dat Apple nog niks in dit segment heeft. Ja, ze hebben de MacBook Air, maar dat is nog steeds een vrij fors (maar dun) ding, met een totaal debiel prijskaartje.

Overigens ook wel geinig, m'n vader heeft gisteren een 17" sjouwable gekocht, het verschil in formaat (en gewicht) is dan tamelijk schokkend. Voor het idee, je zou twee van die 10" Eee's op de klep van dat bakbeest kunnen leggen, en dan heb je nog aardig wat ruimte over...
Heb er laatst ook één (Acer Aspire One 150) gekocht voor mijn reis. :) En hij bevalt me echt goed, had namelijk niet verwacht dat er zoveel kracht in zo'n klein ding zou zitten. :8

Cliché achtergrond. ;)
Afbeelding

Zie het verschil met een normale 15,4" laptop. _O_
Afbeelding

Specificaties:
Linpus™ Linux® Lite version , Intel® Atom™ processor N270 (1.6GHz/FSB 533MHz/512KB L2 cache), 8.9" TFT WSVGA CrystalBrite LED, 1GB DDR II RAM (2x 512MB), 120GB HDD, SD™ Card expansion, 3-cell Li-ion, 10/100Mbit LAN & Wireless LAN 802.11a/b/g, 5-in-1 cardreader, CrystalEye, Open Office, Seashell White

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 22 sep 2008 21:31

klote pc beneden, geeft aan op sommige sites dat het beveilingscertificaat is verlopen en kan niet op msn of hotmail komen en krijg daarvan ook de schuld( geven ze als reden, dat het komt door een filmpje te kijken). :-?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 22 sep 2008 21:32

pietje012 schreef:klote pc beneden, geeft aan op sommige sites dat het beveilingscertificaat is verlopen en kan niet op msn of hotmail komen en krijg daarvan ook de schuld( geven ze als reden, dat het komt door een filmpje te kijken). :-?
Zelfs met firefox? Bij het eerste bedoel ik natuurlijk :P.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 22 sep 2008 21:35

Heb geen idee waardoor het komt.
Moet ik dan proberen om firefox te installeren, als het niet erop staat?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 22 sep 2008 22:13

Galerius schreef:Zie het verschil met een normale 15,4" laptop. _O_
Afbeelding
Herkenbaar...

M'n baas heeft overigens ook zo'n Acer, alleen dan XP. We maken bij ons op de zaak afgezien van webapplicaties nu eenmaal alleen Windows-software. Jammer van het spiegelende scherm en standaard een lichte accu, maar verder ook een heel mooi apparaat. En voor een 9" heeft ie een prima keyboard, veel beter dan de 9" Eee.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 22 sep 2008 22:39

pietje012 schreef:Heb geen idee waardoor het komt.
Moet ik dan proberen om firefox te installeren, als het niet erop staat?
Nja als het aan internet explorer kán liggen dan zou ik het altijd proberen, ik heb vaak wel problemen met IE die niet opduiken met Firefox

Plaats reactie