Top 5 lijstjes a la High Fidelity

Bar is open!
Plaats reactie
Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 21 apr 2005 23:20

WizardOfOss schreef: en wat betreft voetbalcommentaar, de enige die wat mij betreft het vermelden waard is is het radiocommentaar van Jack van Gelder bij het doelpunt van Bergkamp tegen Argentinië, WK '98. Voor de rest zou het een hele vooruitgang zijn als je de commentator weg zou kunnen schakelen...
Goede herinneringen aan toen ik het tijdens het vakkenvullen bij de Albert Heijn het over de intercom hoorde schallen. :D

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 22 apr 2005 07:52

AngelEyes schreef:Favoriete voetbalcommentator:

1. Frank Snoeks
2. Evert Ten Napel
3. Theo Reitsma

Kan er geeneens vijf bedenken, maar wil nog wel even kwijt dat ik Jeroen Grueter de slechtste (NOS) commentator vind
Wil jij even heel gauw John Watson van de BBC op nummer één zetten?!!?!? En dan een hele, hele tijd niets voordat er misschien één of twee commentatoren van de NOS voor een plek in aanmerking komen... En het allerslechste idd die van Eurosport al vind ik Harry Vermegen voor die positie ook wel in aanmerking komen...

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 22 apr 2005 10:52

LuciusMalfoy schreef:
AngelEyes schreef:Favoriete voetbalcommentator:

1. Frank Snoeks
2. Evert Ten Napel
3. Theo Reitsma

Kan er geeneens vijf bedenken, maar wil nog wel even kwijt dat ik Jeroen Grueter de slechtste (NOS) commentator vind
Wil jij even heel gauw John Watson van de BBC op nummer één zetten?!!?!? En dan een hele, hele tijd niets voordat er misschien één of twee commentatoren van de NOS voor een plek in aanmerking komen... En het allerslechste idd die van Eurosport al vind ik Harry Vermegen voor die positie ook wel in aanmerking komen...
John Watson is natuurlijk helemaal niets zonder Andy Grey,
Denk maar aan FIFA '97!!! _O_

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 22 apr 2005 11:08

Red schreef:
jacq schreef: De 5 leukste dingen op je werk
1. Mijn collega's
2. De kinderen in mn klas
3. Elk jaar een nieuwe "uitdaging" om een nieuwe groep alles te leren.
4. 6 weken zomervakentie (waarvan 5 effectief, die andere doe ik nog vanalles aan en op school).
5. Geen onzekerheid over massale ontslagen.
Nou Red, kom toch nog even op je lijstje terug. Leuk. Lijkt me een enorm dankbaar beroep. En zeeer verantwoordelijk. Maar hulde, het lijkt me nl. gigantisch zwaar.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 22 apr 2005 11:11

Wat te doen als je barstende hoofdpijn hebt.

1. Lichten uit, gordijnen dicht en slapen maar
2. Je baas vragen om een aspirientje, die dan vanzelf vraagt wat eraan scheelt, zodat jij kan zeggen dat je eigenlijk migraine hebt - gevolg, ga maar naar huis.
3. Net doen alsof het er niet is en naar keiharde muziek luisteren
4. Je favoriete film opzetten
5. Met je kop tegen de muur aanbonken.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 22 apr 2005 12:45

LuciusMalfoy schreef:Wil jij even heel gauw John Watson van de BBC op nummer één zetten?!!?!? En dan een hele, hele tijd niets voordat er misschien één of twee commentatoren van de NOS voor een plek in aanmerking komen... En het allerslechste idd die van Eurosport al vind ik Harry Vermegen voor die positie ook wel in aanmerking komen...
Eurosport telt niet eens mee, op geen enkel vlak van sportverslaggeving, voetbal is daar wellicht wel het ergste, maar ook bij autosport is het verschrikkelijk...

De beste sportverslaggevers zijn in mijn optiek:

1: Murray Walker (oud BBC en ITV Formule 1 verslaggever, die de hele race zo enthausiast was dat hij niet eens kon zitten, en dus 1½ tot 2 uur stond.
2: John Watson (herboven genoemd)
3: Jean Nelissen (geweldige verhalen over de bakker van de zwager van de vader van de renner die je nu in beeld ziet, die er verder in de koers niets van bakt)
4: Olav Mol (ookal maakt hij vrij veel fouten, zijn passie voor de sport maakt veel goed)
5: Hugo Walker (de verslaggever der verslaggevers)

Hier moeten eigenlijk ook nog een paar belgen bij, die hebben vaak ook verstand van zaken, maar die ken ik niet bij naam...

Ook belgische en duitse voetbalverslaggevers zijn beter dan de nederlandse. Hier vertellen ze alleen droogjes wat er gebeurt, terwijl ze zelfs in duitsland passie in hun uitspraken leggen... Wat dat betreft hebben we hier geen goede voetbalcommentatoren meer. (Jack van Gelder slaat weer door naar de andere kant, want na 2x driekwartier heb je 24 uur nodig om bij te komen... :D )

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 22 apr 2005 14:06

KoenZ schreef:John Watson is natuurlijk helemaal niets zonder Andy Grey,
Denk maar aan FIFA '97!!! _O_
Sowieso zit een deel van de kracht bij de BBC in de duo-presentatie (ook bij bijvoorbeeld rugby), maar ik vind John Watson ook met iemand anders samen steengoed, dat hoeft niet perse Andy Grey te zijn. Bij de oefeninterland Engeland - Nederland heb ik naar de BBC gekeken en daar zaten toen John Watson en Greame leSaux (Southampton) en de verslaggeving was steengoed. Verstand van de regels, verstand van het spel en de tactiek, verstand van de spelculturen en de verschillende spelers. ze snappen het gewoon en dat is bij veel andere verslaggevers meestal niet het geval. Ook de aankondiging bij die wedstrijd was prachtig: 'Football: if we are the true inventors, the Dutch brought it up a level.'

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 22 apr 2005 15:07

ash_ schreef:Redelijk willekeurig:

1. Hans Kraay Jr.
2. Robert Jensen
3. Carlo Boszhart
4. Caroline Tensen
5. Jorinde Moll
Hans Kraay Jr. begrijp ik :r
Robert Jensen is zo fout en arrogant dat ik hem wel kan waarderen.
En wat is er zo erg aan Caroline?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 apr 2005 15:48

dannyB schreef:Robert Jensen is zo fout en arrogant dat ik hem wel kan waarderen.
En wat is er zo erg aan Caroline?
Ik vind Robert Jensen echt totaal onleuk maar dat is een kwestie van smaak.

En ik heb al een hekel aan Caroline sinds ze als een van de eersten het woord 'toppie' (:r) begon te gebruiken.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 22 apr 2005 16:27

LuciusMalfoy schreef:'Football: if we are the true inventors, the Dutch brought it up a level.'
:Y

Tja, hetgene wat mij het meeste stoort aan de Nederlandse sportverslaggeving is het bijbeunen van ex-topsporters in het genre.
Ik snap dat ze er meer dan genoeg verstand van hebben maar je moet natuurlijk ook aan de aantrekkelijkheid van de boodschap denken. Kijk maar eens naar Co Stompe, Hans Kraaij Sr en Jr, Co Adriaanse en meer! Deze geven geen objectieve mening meer, maar een conclusie uit eigen verleden!

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 22 apr 2005 16:29

Top 5 van presentaroren / presentatrices die je niet kunt uitstaan:

1. Henny Huisman
2. André van Duijn
3. Ron Brandsteder
4. Jack van Gelder
5. De Hans Kraaij Zaadlijn!

flip-flop
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door flip-flop » 22 apr 2005 16:36

Willekeurig:

Boshard (vooral Ron)
Hans Kraai jr
Jack van Gelder (praat met iedereen mee)
Ivo Nieje (ofzo)
gast die bij nickelodeon uitwedstrijden van NL elftal presenteert

edit: barbera barend en haar pa verdienen ook een eervolle verlmelding :r :r :r

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 apr 2005 08:23

Top 5 van ergenissen aan andere mensen:

1.mensen die schreeuwen (tegen hun hond,of tegen elkaar,heb ik echt een hekel aan)
2.mensen die liegen,of proberen je woorden te verdraaien,of je proberen woorden in de mond te leggen.
3.mensen met slechte adem,die dan erg dicht bij je komen staan
4.mensen in de tram/trein die zich helemaal tegen je aan planten..vooral als het mannen zijn,of zich heel langzaam voortbewegen,zodat er weer een hele rij onstaat,vooral bij het in,en uitstappen.
5.mensen die toch proberen voor te dringen in de rij.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 23 apr 2005 10:20

Top 5 Ergenissen in de Supermarkt (met name op zaterdag middag, ik moet zo weer, ik heb een kater en maar twee uur geslapen dus if you see me coming, step aside. Many before you didn't, and many died :lol:) :

1. Bejaarden (eigenlijk over het algemeen) die de achteruitkijkspiegel op hun rollator niet gebruiken en tegen je aan rijden terwijl je je net uitstrekt om iets van het bovenste schap te pakken.
2. Mensen die hun karretje in de rij zetten en vervolgens nog 15 dingen uit de winkel halen (één ding vergeten oké, mijn bij meer dan 5 produkten sta je niet in de rij maar ben je in mijn ogen nog aan het winkelen)
3. Voordringers (bij het brood, de kassa, de groente-afweeg-machine, enz.)
4. Karretjes met een afwijking (ze rijden nooit rechtdoor, hoe moeilijk kan het zijn?)
5. Opstoppingen door ouwehoerende ouwehoeren

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 23 apr 2005 11:02

LuciusMalfoy schreef:Top 5 Ergenissen in de Supermarkt (met name op zaterdag middag, ik moet zo weer, ik heb een kater en maar twee uur geslapen dus if you see me coming, step aside. Many before you didn't, and many died :lol:) :
Kom net terug:

1. Mensen die theekransjes beleggen in de supermarkt. (en dan ook nog eens verongelijkt kijken als je hun karretje aan de kant schuift)
2. De oudere medemens van het nabijgelegen bejaardenhuis die de hele dag de tijd hebben om boodschappen te doen maar dat zonodig tijdens het spitsuur doen.
3. Je favoriete chocolade die uit het assortiment is genomen. :x
4. Inderdaad, de shopper die zijn karretje alvast in de rij zet om vervolgens nog de halve winkel leeg te shoppen.
5. caissières die hun wilde avonden bespreken terwijl ze langs je heen kijken alsof je er niet staat.

Plaats reactie