Top 5 lijstjes a la High Fidelity

Bar is open!
Plaats reactie
Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 10 apr 2005 14:41

Beste covers ken ik niet veel (Sweet dreams van Marilyn Manson vind ik beter dan het kazige origineel, maar kan verder geen toppers bedenken).
Een aantal aparte covers zijn trouwens te vinden op:

http://www.stealsessions.nl/media.htm (Enschedese band die van golden oldies heel wat hardere metal versies maakt. Live erg goed!)

Nee, dan slechtste, heel de top-40 staat er vol mee.. :}. Een kleine greep (buiten de door Lucius al genoemde), in willekeurige volgorde:

- Puff Daddy - Every breath you take (the Police)
- Puff Daddy - Come with me (Led Zeppelin)
- Jan Wayne - welk nummer dan ook
- Girls aloud - Jump (Pointer Sisters)
- Hermes Houseband - Country roads (John Denver)
- Eminem - Sing for the moment (Aerosmith)
- Britney Spears - I love Rock and Roll (Joan Jett & the Blackhearts)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 apr 2005 14:54

Beste covers:

The Blues Brothers - Sweet Home Chicago, Everybody Needs Someboy, Jailhouse Rock, Peter Gunn Theme.

Johnny Cash - Hurt, Bridge Over Troubled Water, Personal Jesus, In My Life, I Won't Back Down, Solitary Man

Creedence Clearwater Revival - I Heard It Through The Grapevine

Ike & Tina Turner - Proud Mary

Solomon Burke - Proud Mary

The Doors - Crawlin' Kingsnake

Stevie Ray Vaughan - Little Wing

Elvis Presley - Polk Salad Annie

The Animals - House Of The Rising Sun

Bruce Springsteen - War

En zo zou ik nog lang kunnen doorgaan... Dit is trouwens meer een reactie op Zeurdoos' openingszin, want een top-5 is 't niet echt...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 10 apr 2005 14:56

Zeurdoos schreef:Beste covers ken ik niet veel (Sweet dreams van Marilyn Manson vind ik beter dan het kazige origineel, maar kan verder geen toppers bedenken)
dit was ook bij mij 1 van de eerste die te binnen schoot..een paar keer gehoord,maar deze ruigere versie klonk niet eens slecht.
Voor de rest zou ik het niet weten...ik heb ze mischien wel gehoord..maar dan gaan ze letterlijk het ene oor in,en het andere direct weer uit.

Creedence Clearwater Revival - I Heard It Through The Grapevine
natuurlijke wel.
Laatst gewijzigd door emperor op 10 apr 2005 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 10 apr 2005 14:57

Colonel_Kurz schreef:En zo zou ik nog lang kunnen doorgaan... Dit is trouwens meer een reactie op Zeurdoos' openingszin, want een top-5 is 't niet echt...
Ken veel van die liedjes wel, maar ken de originelen niet :oops:. Dan is het lastig te zeggen of ze beter zijn dan... (van Little Wing vind ik het origineel trouwens beter)

Bedenk net een aardige cover: Faith no more - Don't you forget about me (Simple minds toch?)
En sowieso Faith no more - Easy en I started a joke (.... en the Bee Gees)
Laatst gewijzigd door Zeurdoos op 10 apr 2005 15:01, 2 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 10 apr 2005 14:58

Zeurdoos schreef: Bedenk net een aardige cover: Faith no more - Don't you forget about me (Simple minds toch?)
jah!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 apr 2005 15:14

Zeurdoos schreef:
Colonel_Kurz schreef:En zo zou ik nog lang kunnen doorgaan... Dit is trouwens meer een reactie op Zeurdoos' openingszin, want een top-5 is 't niet echt...
Ken veel van die liedjes wel, maar ken de originelen niet :oops:. Dan is het lastig te zeggen of ze beter zijn dan... (van Little Wing vind ik het origineel trouwens beter)
Maar het ging er toch niet om dat de covers beter waren dan het origineel? Was dat echt een criterium?

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 10 apr 2005 15:26

Ik vin Muse met House on The Rising Sun en Feeling Good, zeker niet slecht.
Maar hoe durft babyface Jamie Cullum een nummer van Radiohead eigenhandig te verkrachten: yep.... :r Ik heb het over High and Dry....

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 10 apr 2005 15:28

De beste cover blijft natuurlijk Wonderwall (van Oasis inderdaad) door Radiohead :D

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 10 apr 2005 15:35

Colonel_Kurz schreef:
Zeurdoos schreef:
Maar het ging er toch niet om dat de covers beter waren dan het origineel? Was dat echt een criterium?
Zo kan je het inderdaad ook interpreteren :). Ik vergelijk graag met de originelen als het om covers gaat, maar ze als losstaand nummer bekijkend kan net zo goed.

Maar een andere top 5, de 5 beste fantasy reeksen:

1. The lord of the rings (Tolkien)
2. The Wheel of time (Robert Jordan)
3. De oorlog van de grote scheuring (Raymond E. Feist)
4. De poort des doods (Weiss & Hickman)
5. Boeken van de heren des duisternis (Tanith Lee)

Eervolle vermeldingen:

Fafhrd en de grijze muizer (Fritz Leiber)
Ankh Morpork / Rinzwind / Death reeksen (Terry Pratchett)
Doodszwaard serie (Weiss & Hickman)
Veel, zo niet alles van Thea Beckman

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 apr 2005 15:47

Zeurdoos schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Zeurdoos schreef: Ken veel van die liedjes wel, maar ken de originelen niet :oops:. Dan is het lastig te zeggen of ze beter zijn dan... (van Little Wing vind ik het origineel trouwens beter)
Zo kan je het inderdaad ook interpreteren :). Ik vergelijk graag met de originelen als het om covers gaat, maar ze als losstaand nummer bekijkend kan net zo goed.
Natuurlijk vergelijk ik ze wel met de originelen, maar een goede cover hoeft niet per sé beter te zijn, maar kan ook gelijk zijn aan of bijna even goed als het origineel.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 10 apr 2005 16:46

Colonel_Kurz schreef: Johnny Cash - Hurt, Bridge Over Troubled Water, Personal Jesus, In My Life, I Won't Back Down, Solitary Man
Wat vind je trouwens van Cash' cover van Highway Patrolman (als je die toevallig kent)?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 apr 2005 17:52

AngelEyes schreef:
Colonel_Kurz schreef: Johnny Cash - Hurt, Bridge Over Troubled Water, Personal Jesus, In My Life, I Won't Back Down, Solitary Man
Wat vind je trouwens van Cash' cover van Highway Patrolman (als je die toevallig kent)?
Helaas, die ken ik niet.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 10 apr 2005 18:00

Top 5 manieren waarop je het dus NIET moet uitmaken:

1. Per SMS
2. Scorebord/speaker in een voetbalstadion
3. Per Post-it Note
4. Telefoon
5. E-mail

Eervolle vermelding : (kort)briefje, rooksignalen, fax, omroeper in de IKEA, enz.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 10 apr 2005 21:06

Colonel_Kurz schreef:
AngelEyes schreef:
Helaas, die ken ik niet.
Probeer hem te pakken te krijgen, een aanrader. Springsteen's versie is goed, Cash' versie is beter :) . (Hij staat op op de Man in Black verzamelaar, maar zal ook wel te downloaden zijn)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 apr 2005 22:52

AngelEyes schreef:
Colonel_Kurz schreef:
AngelEyes schreef: Wat vind je trouwens van Cash' cover van Highway Patrolman (als je die toevallig kent)?
Helaas, die ken ik niet.
Probeer hem te pakken te krijgen, een aanrader. Springsteen's versie is goed, Cash' versie is beter :) . (Hij staat op op de Man in Black verzamelaar, maar zal ook wel te downloaden zijn)
Er zijn heel wat verschillende verzamelaars met die naam. :) Heb persoonlijk namelijk eentje die ook The Man In Black heet, maar niet dat nummer heeft. En zo heb ik er nog drie andere in de winkels zien liggen...

Plaats reactie