Het Poëzie-Hoekje

Bar is open!
Plaats reactie
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 22 jul 2010 08:00

Erg mooi Dragonspirit. Ik had hem nog niet gelezen geloof ik, ik dacht laat ik dit topic weer eens wat omhoog brengen.

Ik ben zelf niet echt in mijn poëtische fase geloof ik, mijn enige bijdrage is...

together is to get her,
all the trust and wisdom on a broken path,
what's worth believing?

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Het Poëzie-Hoekje

Bericht door Kyrill » 14 sep 2010 08:04

Let is niet heel erg poezier want het rijmt niet.. maar ik schrijf sinds gister Sms Improve tekstjes/versjes wil jullie graag de kans geven om te te testlezen.. moet vooraf zeggen ze komen ter plekke in me op wanneer ik inspiratie heb. Tevens wil ik ze ergens een keer voorlezen/voordragen. Ik kan dus ook niks aanpassen tenzij ik vastloop ofzo:

1: Oogcontact(1ste woord is gelijk titel), worden mijn ogen nu geopend? Ik zie het andere geslacht t met mij zoeken ipv ik met hen. is dit nieuw of had ik vroeger altijd oog kleppen op? jan mag t weten. ik geniet er van en dat is alles wat voor mij telt!

2: REGEN! Een druppel hier, een lekkage daar.. regen.tja van veel landgenoten hoor ik vaak dat t een gezworend vijand is. ik snap dit wel maar ook weer niet.. t regent in dit land erg vaak.. een prosituee op de wallen doet haar doos nog miinder vaak open. ZIJN WE DAN ZO NIET INGEBURGERD AAN ONS KLIMAAT DAT WE DE REGEN NOG STEEDS ALS EEN VIJAND ZIEN? IK ZEG JA!

3:Slapen vs eten! Welke is t belangrijkst? begint de dag pas echt goed als je wakker wordt? of heb je pas energie als je gegeten hebt... wie weet zijn t net een hond en zijn baasje de een kan niet zonder de ander!

4:Veranderingen/mobiele telefoon Soms vraag ik me af, hoe zou het leven zijn onder mobiele telefoon.. zou het zijn zoals in de 90s? Gewoon efe dat ding lekker dag helemaal UITZETTEN. niet meer wachten op smsjes van meisjes die toch nooit komen. gewoon rust en niks meer of minder. Na weken van om me heen kijken naar puur wat mensen aan t doen zijn.. kan al verrassend leuk zijn zijn. zelf maak ik me er ook schuldig aan.. wat ik t noem t kudde gedrag.. samen te vatten met 3 woorden: druk, drukker en drukst... en waar doen we dit alles voor? die ene diploma? droombaan Soms denk ik t leven is net een achtbaan.. het is een wilde rit.. en aan t einde hoop je dat je voldaan bent!

5:Volwassen, wat is volwassen zijn eigenlijk? mag je nu niet meer de fouten maken die je vroeger maakte als kind zijnde? of ben je er nu zelf wel verantwoordelijk voor wat je doet... kies je er voor niet meer verliefd te zijn op je vriendin.. of gebeurd t gewoon? eigenlijk is t net als jenga soms bouw je iets op.. tijdje later sloop je weer iets!

6:Ipod, wat moet ik zonder je? je bent een vriend, een mattie, een mp3 speler... eigenlijk een soort soulmate. waar t niet dat je zelf blijft verbeteren. je bent mijn 2 de maar eigenlijk zie ik jouw nano als 1 ziel met miljoenen gedaantes. via de muziek die ik op je zet kom ik vrijwel alles door. je bent een doolhoff met deuren die altijd open en dicht kunnen. beste van alles je klaag nooit!

4 is wat lang geworden. Het leuke is dus ik ga niks herschrijven en ik wil ze gaan voorlezen uit mijn telefoon zoals een dichter uit zijn dichtboekje voorleest. Ze zijn uncut. Ik zou er meer kunnen maken veel meer maar ik wil het niet te overdoen. Wat ik nu wil doen is een bundeltje maken op de lange termijn en kijken of er ergens een avond is waar ik ze voor kan lezen/dragen deze 6. Ze zijn van wisselend niveau maar het ligt dus echt aan mijn stemming op moment dat ik ze maak. Ben benieuwd wat men er van vindt. Sorry voor eventuele typfouten maar ik schrijf ze dus ter plekke en herschrijf ze niet en pas niks aan.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 10 mar 2011 17:45

Als tegenwicht (weer terug) aan de woorden van Touch, mijn roze wolk...

twee ruggen plat op het bed van onze liefde,
de onbegrijpelijke waarheid van ons samenzijn

hoe kan het dat wij dat zijn,
gevoelig voor elkaars voelen,
begrip in het totale onbegrip

een roes met een eenvoud zo bizar,
als vliegjes die dansen in mijn hart

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 27 jun 2011 22:47

Totaal geen credits voor dit gedicht. Dit gedicht is geschreven door mijn vader in 2005, als afscheid...een afscheid wat pas 6 jaar later kwam, en het afscheid wat ik afgelopen vrijdag op zijn crematie heb voorgedragen. Mijn vader's dichtstijl, leek heel erg op die van mijzelf, wat het bepaald niet makkelijker maakte om het voor te dragen.

Er komt een dag in je leven, dat het gebeuren gaat
Dat is iets wat voor iedereen vast staat
Je weet alleen niet wanneer, waar en hoe
Maar dat doet er dan niet meer toe
Het komt altijd te vroeg en nooit te laat
Zeker voor degenen, die je achterlaat
Afscheid nemen doet vaak pijn, maar is soms ook fijn
Om nog dingen te zeggen, voordat je mond gesloten zal zijn
Ik wens iedereen een zo gelukkig mogelijk leven
En denk af en toe nog eens aan mij, al is het maar even

P.S.
Ondanks ongemakken en tegenslagen, het leven was fijn
Benieuwd wat er "in de andere dimensie" te beleven zal zijn

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 27 jun 2011 23:03

Mooi Dragon... het lijkt inderdaad qua stijl op het gedicht wat jij hier eerder al had neergezet. (pagina terug)
Als je vader ergens "in de andere dimensie", mee heeft gekeken afgelopen vrijdag, weet ik zeker dat hij het fijn zou hebben gevonden zijn eigen gedicht door zijn zoon voorgedragen te horen worden. :)

Ik vind het sowieso erg knap van je...

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 28 jun 2011 07:55

Erg knap dat je het inderdaad hebt voorgedragen dragon...

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 28 jun 2011 08:17

Een mooi gedicht inderdaad, zeker als je bedenkt dat je vader het zelf geschreven heeft...

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

I Write Like...

Bericht door Touchwood » 30 jun 2011 15:33

Enigszins in het verlengde hiervan...

Als welke bekende schrijver, schrijf jij ?

Kopieer, plak of schrijf een stukje Engelse tekst hier waarna men, aan de hand van je woordkeuze en schrijfstijl, jouw stukje (eigen) tekst vergelijkt met die van bekende schrijvers.

Mja, ik ben altijd wel in voor een geintje, dus zelf even twee stukjes uit wat Engelse gedichtjes van mij aan de test onderworpen en daar kwam het volgende resultaat uit... ik had het altijd wel gedacht Afbeelding :D

Afbeelding

Afbeelding

Wil jij ook zo'n lekkere en geinige Afbeelding in je reet ? :8

Dan moet je hier zijn:

Afbeelding"I Write Like" - analyzer

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 jun 2011 16:42

Ik heb verscheidene stukjes die ik op een Engelstalig filmforum schreef er in gegooit, ik kreeg H.P. Lovecraft, Chuck Palahniuk en meerdere malen David Foster Wallace. Ik krijg die badges niet zo snel het forum echter.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 30 jun 2011 16:59

Colonel_Kurz schreef:Ik heb verscheidene stukjes die ik op een Engelstalig filmforum schreef er in gegooit, ik kreeg H.P. Lovecraft, Chuck Palahniuk en meerdere malen David Foster Wallace. Ik krijg die badges niet zo snel het forum echter.
Ha, dat probeerde ik dus ook en ik kwam ook uit op die David Foster Wallace. :P

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 30 jun 2011 17:08

ik kreeg H.P. Lovecraft, Chuck Palahniuk en meerdere malen David Foster Wallace. Ik krijg die badges niet zo snel het forum echter.
Poe, dat zijn ook niet de minste. :D Die badges heb ik geschermschiet, dus dat kan wel kloppen. Ze genereren op de site een code om eventueel op je blog te kunnen zetten en dan krijg je die badge ook te zien. Er staat geloof ik ook iets van "Proof I write like", dat zou je kunnen kopiëren en hier neerzetten, (dat brengt je ook naar de badge.)

Like so:

I write like Kurt Vonnegut. Proof: http://iwl.me/s/8ccf5154

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 30 jun 2011 21:47

Ik had "Angel Garden" erin gecopy-paste... een nieuw 'work in progress' (song)tekstje.

stepping in the garden of your mind
the past will make your future
so when you’re starting
you don’t know what you’ll find

voices in the chambers of your heart
are whispering in silence
to remind you
of what was tearing you apart

breath it out
let love in
breath it ou-out

refrein:
and tonight…
the wind is sending me angels
rising from the seas
yeah tonight
i’m dreaming of a garden with angels
but they don’t know how to please

so can you send me an angel
that knóws how to please

Uitkomst:
Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 jul 2011 00:58

Ouch.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 01 jul 2011 23:11

Nice Axe... (heb je er ook één met Demons erin ? Eens kijken wat daar uit komt... ) :wink:
Kurz schreef:Ouch.
Wat is... zit je veer te diep ? Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 jul 2011 23:46

Ik bedoel meer dat Browns schrijfstijl nogal bekritiseerd is.

Plaats reactie