Het Poëzie-Hoekje

Bar is open!
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Het Poëzie-Hoekje

Bericht door Touchwood » 01 jul 2012 00:56

Wat... hier nog geen Margot Tenenbaum ?! :o

Afbeelding

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 01 jul 2012 00:56

Touchwood schreef:Wat... hier nog geen Margot Tenenbaum ?! :o

Afbeelding
Ik ben er al, wat moet er gebeuren :T

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 01 jul 2012 00:59

Bukowski schreef:Girlfriends
by Charles Bukowski

the women of the past keep
phoning.
there was another yesterday
arrived from out of
state.
she wanted to see
me.
I told her
"no."

I don't want to see
them,
I won't see them.
it would be
awkward
gruesome and
useless.

I know some people who can
watch the same movie
more than
once.

not me.
once I know the
plot
once I know the
ending
whether it's happy or
unhappy or
just plain
dumb,
then

for me
that movie is
finished
forever
and that's why
I refuse
to let
any of my
old movies play
over and over again
for
years.
Oooh, Bukowski <3 Dus hier zitten alle semi-leuke mannen verstopt! :Y

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 01 jul 2012 01:00

Ik heb me, nogal tegen mijn zin in, voor school verdiept in de wereld van de poëzie. Dit was mijn eindwerk. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden of evt. tips hebben. :)

Op de vlucht

Mijn bestaan was niets meer dan rennen
Als een oermens
Ik zou mijzelf al rennend leren kennen
Ik dacht te weten de tendens

Een leeg hoofd was wennen
En verder de grens
Niet meer zouden demonen mij jennen
Ik had ze altijd in mijn lens

Maar hoe verder de grens, hoe vager
Realiserend, rennen niet zijnde de solutie
Mijn demonen, een constante uitdager

De last hoger, de lust lager
Rennen was niet langer de munitie
Maar een terugkerende parasiet, gewetenszager.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 01 jul 2012 01:03

Ik vind het best mooi. Vooral doorgaan!

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 01 jul 2012 01:06

Margootje schreef:Ik ben er al, wat moet er gebeuren :T

Done.

Of is dit niet de uitgelezen plek voor ontboezemingen der diepste zieleroerselen ? Het kan nog in versvorm ook.

Ik voor mij, kan haast niet wachten :)

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 01 jul 2012 01:09

Goed, dan gooien we er maar wat Rilke in.

Vor dem Sommerregen

Auf einmal ist aus allem Grün im Park
man weiß nicht was, ein Etwas fortgenommen;
man fühlt ihn näher an die Fenster kommen
und schweigen sein. Inständig nur und stark

ertönt aus dem Gehölz der Regenpfeifer,
man denkt an einen Hieronymus:
so sehr steigt irgend Einsamkeit und Eifer
aus dieser einen Stimme, die der Guß

erhören wird. Des Saales Wände sind
mit ihren Bildern von uns fortgetreten
als dürften sie nicht hören was wir sagen.

Es spiegeln die verblichenen Tapeten
das ungewisse Licht von Nachmittagen,
in denen man sich fürchtete als Kind.

Rainer Maria Rilke
(Paris, early July 1906)
Laatst gewijzigd door MargotTenenbaum op 01 jul 2012 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 01 jul 2012 01:10

Todeserfahrung

Wir wissen nichts von diesem Hingehn, das
nicht mit uns teilt. Wir haben keinen Grund,
Bewunderung und Liebe oder Haß
dem Tod zu zeigen, den ein Maskenmund

tragischer Klage wunderlich entstellt.
Noch ist die Welt voll Rollen, die wir spielen,
solang wir sorgen, ob wir auch gefielen,
spielt auch der Tod, obwohl er nicht gefällt.

Doch als du gingst, da brach in diese Bühne
ein Streifen Wirklichkeit durch jenen Spalt,
durch den du hingingst: Grün wirklicher Grüne,
wirklicher Sonnenschein, wirklicher Wald.

Wir spielen weiter. Bang und schwer Erlerntes
hersagend und Gebärden dann und wann
aufhebend; aber dein von uns entferntes,
aus unserm Stück entrücktes Dasein kann

uns manchmal überkommen, wie ein Wissen
von jener Wirklichkeit sich niedersenkend,
so daß wir eine Weile hingerissen
das Leben spielen, nicht an Beifall denkend.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 01 jul 2012 01:14

Rem schreef:Ik heb me, nogal tegen mijn zin in, voor school verdiept in de wereld van de poëzie. Dit was mijn eindwerk. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden of evt. tips hebben. :)

Op de vlucht

Mijn bestaan was niets meer dan rennen
Als een oermens
Ik zou mijzelf al rennend leren kennen
Ik dacht te weten de tendens

Een leeg hoofd was wennen
En verder de grens
Niet meer zouden demonen mij jennen
Ik had ze altijd in mijn lens

Maar hoe verder de grens, hoe vager
Realiserend, rennen niet zijnde de solutie
Mijn demonen, een constante uitdager

De last hoger, de lust lager
Rennen was niet langer de munitie
Maar een terugkerende parasiet, gewetenszager.
Ehm, opbouwende kritiek mag dus ? Ik vind het ritme niet zo vloeiend, en dan met name de eerste twee; tweede zin. Dat stopt mij te abrupt. Poëzie moet 'dansen' als een Weense wals zeg maar.

Maar als het voor jou goed voelt, en je dicht bij jezelf bent gebleven, dan is dat wat telt en moet je, je niks aantrekken van mijn gelul. Want wat weet ik er nou van :wink: Knap dat je het kunt, en knap dat je het laat zien.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 01 jul 2012 01:15

En Ingrid Jonker natuurlijk

Ek het gedink

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak:

Dat ek die ligte trilling van jou hand
weer oor my sluimerende hals sou voel…
Ek het gedink die vuur wat in my brand
het soos die wit boog van die starre afgekoel.

Nou weet ek is ons lewens soos 'n lied
waarin die smarttoon van ons skeiding klink
en alle vreugde terugvloei in verdriet
en eind'lik in ons eensaamheid versink.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 02 jul 2012 21:55

Mja, dat is natuurlijk fraai, maar ik doelde meer op een echt Margootje. :}

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 02 jul 2012 22:43

:}

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 30 aug 2012 16:31

Het is niet echt Poezie. Maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen. Is verhaal dat ik vanmiddag heb geschreven na echt onwijs lang niks geschreven te hebben.

NPE(New Planet Earth)

Heerlijk dacht Graham bijzichzelf. Gewoon wel democratie maar niet allemaal van die onzinnige partijen. Dat is gewoon een stuk makkelijker kiezen dan dat ze in 2012 op aarde deden op 12 september in Nederland. Dat had Graham tenminste vernomen van mensen die groot groot ouders hadden die vroeger in Nederland woonde.

Graham was een levensgenieter maar dan ook echt een levensgenieter. NIet zo'n eentje die naar Japan gaat om naar vrouwen met verschrikkelijke tanden te kijken, nee eentje die gewoon geniet van een simpel kopje thee drinken en kijken naar mooie mensen op het terras. Zelf is Graham niet zo mooi maar wat hij eigenlijk zelf nog niet weet is dat vrouwen daar niet eens zo heel erg op letten.

Een dag had tenslotte 27 uur en Graham verveelde zich eigenlijk zelden of nooit. Hier op New Planet Earth het alternatief van de verrote aarde die ooit eens heel mooi was, zit er 27 uur in een dag. De werkdagen waren daardoor ook wat langer maar je had ook meer tijd om te gaan feesten om daarna toch nog wat slaap mee te pakken.

New Planet Earth afgekort tot ook wel NPE was een ander soort planet dan de oude aarde. Natuurlijk wonen er ook de oude aarde ook nog wel mensen maar ze hielpen elkaar daar omstreeks 2014 de verdoemenis in. Er ging gewoon zoveel mis of ging er eigenlijk altijd al zoveel mis op de aarde? Hitler? Poetin? Bush? Rutte? Wie zal het weten. Graham was een simpele jongen die nooit het leven op de oude aarde heeft meegemaakt. Hij werd geboren op NPE. NPE beston uit verschillende delen en continenten. ''The New not so Dumb American's'' , 'Chinoeuropa''', 'The Best of New South America' en 'Australia the Land of Joy''. Chinoeuropa was het grootste gedeelte van NPE. Zij zijn de baas van de planeet maar er waren wel een aantal regels. Regels echter waar vrijwel alle continenten mee konden leven. China bestond immers op de oude aarde al uit bijna 1.9 miljard inwoners nu met de annexatie op NPE van Europa erbij bestond het inwoners aantal uit zo'n 4 miljard.

Nu weer terug naar Graham. Graham was een simpele ziel een liefdevolle en vrolijke jongen. Rondom de aanwezigheid van vrouwen was hij wat verlegen maar hij kon wel goed met ze opschieten.Seks? Dat is er niet echt meer bij op NPE. Alles ging tegenwoordig kunstmatig. Nou ja het was er nog wel maar het was underground of op de minderen continenten zoals ''The Best Of New South America'' of ''Australia the Land of Joy''

De datum in het verhaal is nu 3 augustus 2077 25 uur 10 in de nacht. Graham is zojuist in slaap gevallen na een wilde nacht. Een wildenacht in ''Chinoeuropa'' waar Graham woont bestond uit diepe gesprekken met vrouwen en hier en daar wat kunstmatige drugs zoals zuurstof snuiven. Graham had wel gehoord over verhalen van seks op anderen continenten. Maar Chinoeuropa was al behoorlijk overbevolkt dat men ook weinig zin meer had daar in seks. Niet dat je maar 1 kind mocht hebben zoals in de 20ste en 21ste eeuw het geval was op de oude aarde in China. Het was gewoon sort van verdwenen. Er waren geloof het of niet grotere dingen ontstaan dan seks. Dingen die nog plezierder waren dan seks en die nauwelijks geforceerd konden zijn en mocht dat wel gebeuren deed het geen pijn. Graham had die avond met 2 vrouwen een diep gesprek gehad. Die 2 vrouwen vielen voor Graham en ook voor elkaar. Graham vond het eigenlijk wel best. Sommigen van hun hints snapte hij niet andere weer wel. Morgen moest hij weer werken dus hij ging maar slapen en vroeg aan de 2 dames hun persoonlijke code waarmee hij hen altijd kon bereiken wanneer nodig.

De seks die er op de anderen contineten plaatsvond was ook totaal anders dan hoe het ging op de oude aarde. Alles gebeurde in het jaar 2077 vrijwel kunstmatig. Baby's konden besteld worden alsof het eten halen was bij de afhaal chinees. Wapens? Die waren er niet op NPE. Chagrijnige Nederlanders die in het buitenland veel schreeuwen en kut roepen en de lokale bevolking lastigvallen? Die waren er ook niet. Graham genoot ook van de levendige en vrolijke LSD achtige staat van Chinoeuropa. Als een meisje je echt heel erg mocht dan mocht je jouw gedachtes met die van haar mengen en dan kwamen er orgames tot bloei die 10x zo intens, plezierig en krachtiger zijn dan tijdens het oude bekende seks. En toch waren er mensen in Australie the Land of Joy En The Best of New South America die nog seks met elkaar hadden. Ze hadden niet de kennis en het gewents niveau om elkaars gedachten met elkaar te mengen. Ze hoorde soms wel eens geluiden dat het 10x zo intensen, plezieriger en lekkerder was dan een seks orgasme maar ze konden het gewoon niet geloven. Enkelingen gingen wel eens op vakantie naar Chinoeuropa om het te ondervinden. Alleen ze kwamen dan nog zelden terug naar de minder ontwikkelde continenten.

Het leven op Chinoeuropa was een soort van hemel. Veel mooie vrouwen die vanwege de kunstmatige zwangerschappen en het bestellen van baby's ook nog zelden hun goed figuur verloren. Misdaad? Dat kende men niet. Er waren tenslotte geen wapens meer en er waren onbeperkte hoeveelheden grondstoffen op alle continenten. Het was gewoon een Utopia maar dan eentje die echt bestond.

Graham werd de volgende ochtend rond 7:00 wakker. Hij moest om 9:30 op zijn werk zijn. Hij zou daar werken tot 19:00. Graham had ook een goede vriend op zijn werk Smithy. Smithy was iemand die van een van de anderen continenten naar Chinoeuropa was toegekomen en het zo fijn hier vond dat hij besloot nooit meer terug te gaan naar The New Not So Dumb Americans. Smithy woonden nu een jaar in Chinoeuropa en hij was al 6 maanden de collega van Graham. In het begin kon Smithy het maar moeilijk geloven dat er iets krachtigers, plezierigs en lekkerders was dan Seks. Maar de verhalen bleven maar komen van Graham en anderen van zijn collega's. 3 weken geleden had Smithy zoveel energie en moeite gestopt in een vrouw dat ze zijn harde werk beloonde. Eerst wist Smithy niet wat hem overkwam. Hij vertelde aan Graham dat het was of hij kon vliegen, onsterfelijk was en op een Unicorn zat en seks had met 3 victoria secret modellen tegelijk.

Het duurde maar liefst een halfuur. Een halfuur de ene burst van genot na de anderen. Het voelde alsof zijn lichaam begon te zweven het gevoel was zo intens dat hij wou dat het nooit meer overging. Die halfuur voelde ook aan alsof het nooit zou eindigen. Echter toen het voorbij was keek Smithy op zijn horloge en zag dat er slechts een halfuur later was. 'Niet gek he zei Samanta tegen Smithy' het meisje met wie hij zojuist zijn gedachtes had gemengd. ''Holy mother of God zei Smithy das nog een understament van formaat zeg''.

Graham had hetzelfde als Smithy meegemaakt al maar liefst 2x in zijn leven. Het is zo intens en krachtig dat je het niet te vaak hoeft te doen. Je moet ook terecht komen in een ander bewust zijn met elkaar zowel de man als de vrouw of vrouw met vrouw of man met man. Het vergt bepaalde inspanningen en trainingen maar als je het uiteindelijk bereikt ben je voldaan. Het mooie is dat je het niet kan forceren en het ook geen pijn doet. Beide partners moeten ook in volledige overeenstemming zijn voordat het kan plaatsvinden. Smithy was meteen vergeten dat er ook ouderwetse seks was. Dat hoefde van hem niet meer en dat vond hij zo 2020.

Er is een gemeenschappelijke taal die iedereen op NPE spreekt en dat is 'Forka Dara'' het is een mengsel van Chinees, Engels, Spaans, Frans en Russisch en het is goed aan te leren. Iedereen spreekt gewoon zijn/haar taal maar wanneer je iemand anders spreekt die een andere taal spreekt wordt het voordiegene vertaald binnen enkele seconden alsof het zijn eigen taal is. Zo zijn er op NPE nooit taalproblemen en kan iedereen vrij reizen van continent naar continent wanneer ze maar willen.

Maar alles is op NPE zo mooi, voldaan, krachtig en intens wie zou daar nou niet willen wonen? Nou wat niemand op NPE weet is en ik de verteller wel. Is dat dit alles over 50 jaar ineens ophoudt met bestaan. Ze zullen daar achterkomen maar of ze het op tijd zullen weten is nog maar de vraag.

Einde

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 30 aug 2012 16:56

Hitler, Poetin, Bush... Rutte ? :wink:

Goed dat je weer schrijft ! Voelt lekker, hè ? :T

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame