De Kunsthoek

Bar is open!
Plaats reactie
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Kunst hoekje

Bericht door WizardOfOss » 07 aug 2012 22:07

MargotTenenbaum schreef:Ja, maar het is natuurlijk ook subjectief wanneer iets van uitleg afhankelijk is. Dat jij vindt dat een doorgezaagde koe van uitleg afhankelijk is wil nog niet zeggen dat dat de enige en echte waarheid over het werk is. :lol:
Geen idee of het de enige en echte waarheid is. Maar zonder uitleg (die ik overigens ook al lang weer ben vergeten) is het wat mij betreft iets wat ik in een biologielokaal zou verwachten.
Ed Crane schreef:@Wizard:
Als ik een tentoonstelling binnen ga, ga ik er vanuit dat ik slechts een paar stukken echt goed vind en daar focus ik op. Moet er wel wat goeds tussen zitten natuurlijk. Als ik bijna alles goed zou vinden dan hebben de kunstenaars niet goed hun best gedaan, want dan is er niet genoeg risico genomen... Zo zie ik het maar.
Zit wat in, maar het ging hier om een expositie met allemaal winnaars van een vooraanstaande prijs. En dat schept toch wel verwachtingen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 aug 2012 22:16

MargotTenenbaum schreef:Ik had ook alleen naar dat filmpje gekeken, jij gaat er meteen vanuit dat ik het hele ding gezien heb! Ik wou dat ik er live bij was geweest, trouwens. Ik ergerde me wel aan al die klikkende sluiters, nom de dieu, ik had die dingen gewoon uit hun handen geslagen als ik daar een performance aan het geven was, net zoals Theo Maassen een paar jaar geleden :lol:
Nou ja, jij doet het meteen af als "echt niet haar mooiste performance", voor zo'n oordeel moet je toch meer hebben gezien dan dat ene fragmentje - alleen al omdat ze in dat stuk een aantal verschillende performances neerzet. Maar ik schatte je dus gewoon te hoog in. :wink:

Klikkende sluiters? Ik weet even niet wat je bedoelt, maar dat stukje film is van een zogenaamde dress rehearsal, niet van een werkelijke voorstelling.

Trouwens, Ed loopt net nog Jan Wolkers te noemen, alsof literatuur wel "kunst-kunst" (wat een vréselijke term trouwens, zo reductief) is en film en muziek dan opeens niet...

Maar goed om nog wat andere soorten te noemen: de rotstekeningen te Chauvet, de Karelsbrug te Praag, Versailles, en om Michelangelo kan ik niet heen.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 08 aug 2012 10:17

Colonel_Kurz schreef:Trouwens, Ed loopt net nog Jan Wolkers te noemen, alsof literatuur wel "kunst-kunst" (wat een vréselijke term trouwens, zo reductief) is en film en muziek dan opeens niet...
Dhr. Wolkers was ook beeldend kunstenaar.

Ja je hebt wel gelijk dat het een vreselijke term is, maar dat was om een hele tussenliggende discussie te vermijden als

"Ja maar film niet meegerekend
-Bruce Springsteen
Okay, The Boss niet meegerekend
-Bob Dylan
Geen muziek
-Lionel Messi"

Snap je :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 aug 2012 11:09

Lionel Messi... :D

Maar ik je vraag nu toch enigszins beantwoord? Geen reactie? :(

Overigens moest ik bij je vraag weer aan een quote uit Manhattan denken: Why is life worth living? It's a very good question. Um... Well, There are certain things I guess that make it worthwhile. uh... Like what... okay... um... For me, uh... ooh... I would say... what, Groucho Marx, to name one thing... uh... um... and Wilie Mays... and um... the 2nd movement of the Jupiter Symphony... and um... Louis Armstrong, recording of Potato Head Blues... um... Swedish movies, naturally... Sentimental Education by Flaubert... uh... Marlon Brando, Frank Sinatra... um... those incredible Apples and Pears by Cezanne... uh... the crabs at Sam Wo's... uh... Tracy's face...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 08 aug 2012 11:35

Vooral die brug van Praag is mooi gekozen, daar kun je toch wel uren op blijven wandelen. Ik ben eens in Praag naar het museum voor moderne kunst geweest en wat een goed museum was dat zeg. Enorm groot, vol prachtig werk. Verdieping na verdieping van het Modernisme tot heden. Ik was er toen het 's ochtends open ging tot sluitingstijd en moest me rond het einde nog haasten om alles te zien. Eigenlijk is Praag één groot kunstwerk.
Laatst gewijzigd door Ed Crane op 08 aug 2012 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 aug 2012 11:39

Ed Crane schreef:Vooral die brug van Praag is mooi gekozen, daar kun je toch wel uren op blijven wandelen.
Als je niet ziek wordt van alle (andere) toeristen. :P

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 08 aug 2012 11:49

Colonel_Kurz schreef:
MargotTenenbaum schreef:Ik had ook alleen naar dat filmpje gekeken, jij gaat er meteen vanuit dat ik het hele ding gezien heb! Ik wou dat ik er live bij was geweest, trouwens. Ik ergerde me wel aan al die klikkende sluiters, nom de dieu, ik had die dingen gewoon uit hun handen geslagen als ik daar een performance aan het geven was, net zoals Theo Maassen een paar jaar geleden :lol:
Nou ja, jij doet het meteen af als "echt niet haar mooiste performance", voor zo'n oordeel moet je toch meer hebben gezien dan dat ene fragmentje - alleen al omdat ze in dat stuk een aantal verschillende performances neerzet. Maar ik schatte je dus gewoon te hoog in. :wink:

Klikkende sluiters? Ik weet even niet wat je bedoelt, maar dat stukje film is van een zogenaamde dress rehearsal, niet van een werkelijke voorstelling.

Trouwens, Ed loopt net nog Jan Wolkers te noemen, alsof literatuur wel "kunst-kunst" (wat een vréselijke term trouwens, zo reductief) is en film en muziek dan opeens niet...

Maar goed om nog wat andere soorten te noemen: de rotstekeningen te Chauvet, de Karelsbrug te Praag, Versailles, en om Michelangelo kan ik niet heen.
Haha, je hebt gelijk, ik was totaal niet op de hoogte. Is die performance opgenomen? Ik ben gewoon lui :oops:

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 08 aug 2012 11:50

Ik heb een DVD van Jan Wolkers, over zijn achtertuin :T

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 aug 2012 11:53

MargotTenenbaum schreef:Haha, je hebt gelijk, ik was totaal niet op de hoogte. Is die performance opgenomen? Ik ben gewoon lui :oops:
In Carré heb ik geen camera's gezien.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 08 aug 2012 12:01

Oh ja, die serie over de achtertuin van Wolkers, ook zo mooi ja. Dat is het mooie van Nederland, dat zo iemand gewoon een kinderserie kan maken. [zet Wolkersstem op] "een bee... een beesje". Pakt hij even een heel grote, witte, bolvormige paddenstoel, zet er wat zwarte lijnen op en hoppa, een mooie schedel. :)

En uitvinder van het "hufterproof kunstwerk".

@Kurz:
Af en toe viel het wel mee met mensen. En gelukkig heb ik geleerd me daar redelijk voor af te sluiten. En anders maar aan de rand gaan staan en het prachtige uitzicht tot je nemen. Maar je hebt wel gelijk ja, soms wel heel erg vol.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 08 aug 2012 12:06

Ik wil ook naar Praag. En naar Budapest. :lol:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 aug 2012 12:12

Budapest is ook mooi. Praag heeft die mooie concentratie van pracht in het centrum, maar daardoor ergens ook iets onwerkelijks. In Budapest zijn de oude gebouwen en dergelijke wat meer vermengd met moderne tijden, waardoor je niet in een toeristenbubbel terechtkomt.

@Ed: Ja, maar als je er zoals jij zegt uren op blijft wandelen heb je toch wel te maken met die massa. :D

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 08 aug 2012 12:21

Ja óf je moet er uren op blijven wandelen om niet het spaarzame moment te missen dat er weinig mensen op de brug zijn :D-backatcha :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 aug 2012 12:38

Mijn vader heeft foto's van voor de val van de muur. Toen was dat kreng gewoon volledig verlaten op klaarlichte dag.

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 12 aug 2012 10:06

Colonel_Kurz schreef:Mijn vader heeft foto's van voor de val van de muur. Toen was dat kreng gewoon volledig verlaten op klaarlichte dag.
Inderdaad, van mij was het wel na de val van de muur, maar nog in de tijd van Tsjechoslowakije: prachtig en zo goed als leeg :)

Overigens: in Tate Modern in Londen (2 uurtjes trein vanuit Brussel) is er nog enkele weken een tentoonstelling van Hirst, voor de liefhebbers. De permanente collectie daar is trouwens ook waanzinnig, maar dat zullen jullie al wel weten.

Plaats reactie