De Kunsthoek

Bar is open!
Plaats reactie
DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Kunst hoekje

Bericht door DrMabuse » 20 feb 2013 15:57

Da´s een mooie lijst. Mijn favoriet is toch wel het Allard Pierson museum.

Lang geleden -eerste helft van de jaren 90- waren we in Amsterdam, omdat we toch in de buurt waren besloten we om er heen te gaan. Buiten kwam de regen, in combinatie met bliksem, met bakken uit de hemel. Dat was waarschijnlijk de redenen waarom wij de enigste twee bezoekers waren in het gebouw. Twee twintigers die samen een middag lang door een leeg museum dwalen terwijl het lijkt of buiten de wereld vergaat. Fantastisch.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 20 feb 2013 20:10

Colonel_Kurz schreef:Ze hebben in dat Wereldmuseum tot en met half maart overigens nog een mooie tentoonstelling over samurai, zeker aan te raden als je enige interesse in die hoek hebt.
Klinkt interessant, helaas niet naast de deur maar wellicht toch eens kijken. Ik heb inmiddels best m'n dosis samurai-spul gezien, maar meestal met alleen uitleg in van die rare tekentjes erbij...

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 02 mar 2013 15:01

Morgen naar het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden, ze hebben ook een tentoonstelling over Egypte en Hollywood..
Filmposters, attributen van verschillende films, ben benieuwd :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 02 mar 2013 15:31

Dat is inderdaad een leuk thema. :T

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 03 mar 2013 18:55

Best een leuke tentoonstelling.
Naast een flink aantal film attributen van wat oudere films waar Egypte in voorkomt, zoals Cleopatra en The Ten Commandments waren er ook een aantal (sommige helaas replica's) nieuwere en wat meer bekende stukken te zien.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Raad je plaatje ;)

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 03 mar 2013 21:20

Niemand? Saai hoor :)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 03 mar 2013 21:25

Die twee links zijn Night at the Museum en The Mummy. Die laatste oogt ook bekend, maar waarvan?

Wat valt hier eigenlijk mee te winnen? Een gratis voetreis naar Egypte?

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 03 mar 2013 21:37

WizardOfOss schreef:Een gratis voetreis naar Egypte?
hehe... Het hoeft niet perse naar Egypte hoor, een gratis voetreis waar je maar naartoe wil :)

Maar het klopt ja, de rest is ook van The Mummy (Returns)
Ze hadden ook nog spul van Stargate en een outfit van Indy (inclusief zweepje) ... oh en een mooie buste van Boris Karloff.
Leuk spul.

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 16 apr 2013 16:06

ik heb een website gevonden die een soort van imdb is voor kunst, The Athenaeum. Het is in een rap tempo één van mijn favoriete sites geworden. :)

http://www.the-athenaeum.org/

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 apr 2013 19:16

:T

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 16 apr 2013 22:18

Hoe worden die kunstwerken eigenlijk toegevoegd ? Worden er plaatjes uit kunstboeken, posters en reproducties ingescand, of hoe gaat dat ? Enig idee ? :)

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 16 apr 2013 22:28

Wel een interessante site :)

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 17 apr 2013 00:25

Touchwood schreef:Hoe worden die kunstwerken eigenlijk toegevoegd ? Worden er plaatjes uit kunstboeken, posters en reproducties ingescand, of hoe gaat dat ? Enig idee ? :)
" Can you tell me where you got a particular image? - Our images are uploaded by site members from all over the world. We have no way of knowing where they got an individual image. Really, the only way to try to find out is to ask the person who uploaded an artwork if they remember where they got it. You can do this in the forums, or by leaving a note on the artwork page. In the future, we hope to build a way to send messages to members while still respecting their privacy. When that happens, it will be easy to ask a contributor questions directly.

You may have noticed that many of our images are uploaded by a contributor called "rocsdad". This particular contributor usually gets images out of old auction catalogs, which are thrown away afterwards. For that reason, the best way to find the source of a rocsdad image is to check with the auction houses themselves, usually Christie's or Sotheby's. "

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 17 apr 2013 20:40

Okay, dank je voor die info. Ik heb zelf namelijk nogal een hoeveelheid kunstboeken, posterboeken, noem maar op. Maar ik zie me dat toch niet allemaal pagina voor pagina inscannen, dat zou me een klus worden. Maar misschien als ik eens een vrij momentje over heb...

... Whaahahaaa ! dát is pas een goeie. :wink: }:

Ben tussendoor ook bezig met jouw lijst 'stille films', of 'zwijgende' films, zoals Carice laatst zei in College Tour. Ik heb mijn voorkeur wel zo'n beetje bepaald, maar wil er nog een paar tegenaan gooien om het nog wat beter tegen elkaar af te kunnen wegen. Bovendien zit ik nog te dubben over mijn nummer één in die lijst. Sunrise: A Song of Two Humans, of Dr. Mabuse, der Spieler - Ein Bild der Zeit... die was ook wel errug goed.

Completely off topic, maar dan weet je dat mijn lijst onderweg is. :+

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 17 apr 2013 22:01

Geen probleem, ik loop ook rond met het idee om een flink aantal afbeeldingen te uploaden. Het gaat hierbij om grafisch werk uit de jaren 20. Ben alleen nog op zoek naar goede scanner. Ben je trouwens bekend met de Rijksstudio account die je kunt aan maken op de Rijksmuseum site? Rijksmuseum.nl

Zwijgende film vind ik wel een mooie naam. Carice van Houten ziet er leuk uit en is slim.:P Volg College Tour niet, maar dit was erg interessant. Je hoeft je niet te haasten, je hebt nog tot en met 30 april 23:59. 1 Minuut daarna en ik kijk er niet meer naar. :wink:

Plaats reactie