De Kunsthoek

Bar is open!
Plaats reactie
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Kunst-hoekje

Bericht door Ann McDunn » 15 feb 2004 01:17

Emperor zo langzamerhand krijg ik al meer zin om nog overal heen te gaan om al die mooie musea en kunst te bewonderen, maar ik zie hier al héél veel wat ik mooi vind. Dat beeldje van jou vind ik prachtig, was dat er een van een serie? Ik neem aan dat de andere jaargetijden ook uitgebeeld waren als Witches.

Met een schedel is ook helemaal niets verkeerd, ze worden vaak geschilderd, juist omdat het interessant is met al die vlakken en schaduwen, zelf heb ik geen schedel, vroeger er eentje gehad, maar daar werden altijd grapjes mee uitgehaald, o.a. sigaretje, mutsje enz. Zelf vind ik het geen echte kunst, het is een mens geweest, en dan zou ik zo graag weten wie is het geweest, hoe heeft dat mens eruit gezien, en waar kwam die iemand vandaan.

Eigenlijk is een schedel zoiets van "hoe heet het dode kindje van de kunst? Een koud kunstje", maar aangezien de natuur een en al kunst is, is een schedel dat eigenlijk ook wel. _O_

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Kunst-hoekje

Bericht door emperor » 15 feb 2004 09:07

Ann McDunn schreef:Emperor....zoEigenlijk is een schedel zoiets van "hoe heet het dode kindje van de kunst? Een koud kunstje", maar aangezien de natuur een en al kunst is, is een schedel dat eigenlijk ook wel. _O_
De hele mens eigenlijk,
het beeldje heb ik in Euro Disney gekocht,toen ik daar op vakantie was :) het wordt verkocht onder de naam Enchantica en is volgens mij nu niet meer te krijgen,wel andere beeldjes natuurlijk,typ maar eens in bij Google: Enchantica.
Overigens,bij mij in Amsterdam in De Damstraat (naast The Old Man)zit ook een winkeltje wat dergelijke beeldjes en snuisterijtjes verkoopt.
Ze hebben ook hele mooie kaarten,echt de moeite waard,zeker voor LOTR fans.

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 15 feb 2004 17:15

fotografie...... geweldig wat hier allemaal tussen staat:
http://art.transindex.ro/?cikk=75

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 15 feb 2004 18:08

Saartje schreef:fotografie...... geweldig wat hier allemaal tussen staat:
http://art.transindex.ro/?cikk=75
Die met die slangen in de badkamer is mooi.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 15 feb 2004 18:36

Afbeelding

Rita Hayworth & Glenn Ford.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Kunst hoekje

Bericht door Ann McDunn » 16 feb 2004 00:55

Emperor meteen gaan kijken bij Enchantica, maar toen ook meteen overal en nergens even gekeken, het beeldje van jou ben ik niet tegengekomen, is nu dus een collectors item, en als je ziet wat ze aanbieden al aardig prijzig ook.

Je schreef "de hele mens", en dat is ook zo, maar ja je hebt alleen maar een schedel, en een heel skelet zal wel moeilijk gaan op je boekenkast.

Fotografie vind ik ook heel vaak èchte kunst, die foto van jou is ook KUNST, is het een origineel?

Bij de foto's op de site die Saartje in haar berichtje had gezet, daar zaten ook heel mooie foto's bij, maar lang niet allemaal mijn smaak. Gelukkig maar dat smaken verschillen. Zo vind ik ook niet alles mooi van Leni Riefenstahl, ik wil eigenlijk kunnen uitzoeken. :Y

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 feb 2004 18:38

Foto's vindt ik wel kunst,als ze iets zeggen,er moet iets vanuitgaan,het moet niet te ingewikkeld zijn,en te gemaakt,vindt ik zelf,kunst moet je raken,maar zonder bij na te moeten denken,vindt ik zelf dus.
Als ik iets zie wat anderen 'kunst' noemen en ik moet eerst twee encyclopedies doorspitten om te weten wat het allemaal betekent hoeft het voor mij niet meer.
Ann,de foto is een gescand,en waarschijnlijk digitaal bewerkt.

Afbeelding

deze is genoemd: Best Friend
en komt van een website waar ze een fotowedstrijd hadden.
:)
Laatst gewijzigd door emperor op 16 feb 2004 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 16 feb 2004 18:46

foto's
ff reclame maken voor een briljant illustrator/photoshopper:
Jeroen Murré

hij maakte o.a. dit:

Afbeelding

en dit

Afbeelding

en dit

Afbeelding

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 feb 2004 18:49

Afbeelding

Afbeelding

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 feb 2004 23:09

Afbeelding

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 feb 2004 14:01

Naar een foto tentoonstelling hoef ik niet meer te gaan, ben onder de indruk van de schoonheid die ik op deze topic zie.

Jammer genoeg heb ik geen goed foto-programma om te scannen, dus kan ik niets terug doen.

Emperor dat vind ik zelf nu ook zo mooi, je foto's raken mij, soms gewoon omdat ze simpel zijn wat onderwerp betreft, en toch véél zeggen. _O_

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 feb 2004 17:07

Ann McDunn schreef:Naar een foto tentoonstelling hoef ik niet meer te gaan, _O_
Haha,nou dat is mischien wel leuker hoor,om de dingen in het echt te zien,op de pc is eigenlijk de 2e 'benadering',neemt niet weg dat ze toch emotie kunnen overbrengen aan de aanschouwer.
Dat brengt me meteen op een spreekwoordje, ; beauty is in the eye of the beholder! :D
:+
(de foto met de meeuw is trouwens een digitaal bewerkte compositie,maar dat zag je al denk ik.)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 feb 2004 18:06

emperor schreef:
Ann McDunn schreef:Naar een foto tentoonstelling hoef ik niet meer te gaan, _O_
Haha,nou dat is mischien wel leuker hoor,om de dingen in het echt te zien,op de pc is eigenlijk de 2e 'benadering',neemt niet weg dat ze toch emotie kunnen overbrengen aan de aanschouwer.
Dat brengt me meteen op een spreekwoordje, ; beauty is in the eye of the beholder! :D
:+
(de foto met de meeuw is trouwens een digitaal bewerkte compositie,maar dat zag je al denk ik.)
In het echt is het natuurlijk mooier omdat je niet afgeleid wordt door de omgeving van je PC, maar bij een tentoonstelling of veiling, waar ook nog al eens foto's worden geveild, zijn er weer teveel mensen met erg veel commentaar, dan moet je al een rustig uurtje hebben.

"Beauty is in the eye of the beholder" is voor alles wat iedereen mooi vindt een geschikt spreekwoord, en die digitaal bewerkte compositie zou ik zo aan m'n wand hangen.

Wat een indrukwekkende lijst met DVD's overigens, *Ann barst in snikken uit* Ik heb er maar één! Zit nog met erg veel videobanden, en die wil ik niet missen. :oops:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 feb 2004 18:14

Ann McDunn schreef: Wat een indrukwekkende lijst met DVD's overigens, *Ann barst in snikken uit* Ik heb er maar één! Zit nog met erg veel videobanden, en die wil ik niet missen. :oops:
Een resultaat van 2 jaar af en toe een dvd'tje aanschaffen,soms 2 tegelijk,of een box,het loopt vanzelf op! 8)
Een dvd maar?(zo is het bij mij ook begonnen),ach als het maar een mooie/goeie is ghehe! :)
Ik heb ook nog een hele reeks video's hoor,staan gewoon nog op de plank,boven de reeks dvd's,behalve degene die ik op dvd heb gekocht,die banden verhuizen naar de gangkast,en die wordt steeds voller! :D

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 feb 2004 18:33

Dat is bij mij zo gegaan met boeken, als je ze gratis mee mag nemen, is je huis één grote bibliotheek, maar daar heb ik oplaatst toch een eind aan gemaakt. Uitzoeken, in bananendozen doen en weer mee laten nemen voor de uitverkoop.

Jij kunt nog altijd op koninginnedag met die videobanden op de vrijmarkt gaan staan (of er een gek voor vinden die dat voor je doet) ben je ze zo kwijt, en kan je weer wat anders in die kast doen.

Plaats reactie