De Kunsthoek

Bar is open!
Plaats reactie
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 19 feb 2004 14:26

als je naar het plaatje kijkt met je ogen haast dichtgeknepen, zie je het er echt in! 8)

yamic
Bijrol
Bijrol

Bericht door yamic » 19 feb 2004 14:30

Ann McDunn schreef:Bolo Ik had nog nooit iets gezien van Giacometti, en de vorm vind ik mooi, alleen de titel kan voor mij van alles zijn, zelfs "schaal voor borrelhapjes", ik wil je niet beledigen, nòg de kunstenaar, maar ik zie hier niets herkenbaars in. en zeker geen vrouw met doorgesneden keel. Heb je zelf niet het idee dat sommige kunstenaars hun werk maar een naam geven?
Zo abstract is t nog niet eens! Zelfs de snede in de keel is te ontdekken!

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 feb 2004 14:37

Zelfs met bijna dichtgeknepen ogen kan ik het niet zien, wè zie ik duidelijk een soort fallus symbool, of ligt dat nu aan mij? :-?

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 19 feb 2004 14:39

Ann McDunn schreef:Bolo Ik had nog nooit iets gezien van Giacometti, en de vorm vind ik mooi, alleen de titel kan voor mij van alles zijn, zelfs "schaal voor borrelhapjes", ik wil je niet beledigen, nòg de kunstenaar, maar ik zie hier niets herkenbaars in. en zeker geen vrouw met doorgesneden keel. Heb je zelf niet het idee dat sommige kunstenaars hun werk maar een naam geven?
Het is op een foto inderdaad moeilijker te zien dan 'in het echt', maar kijk eens goed:

De langwerpige vorm rechts op de foto is de strot (gestileerd natuurlijk, zoals de hele sculptuur dat is; je kunt hier ook in feite niet spreken van lichaamsdelen, maar ik doe het toch) waarin - hier nauwelijks te zien - een snee zit. Het hoofd is gereduceerd tot een soort knop aan het einde van de strot. De rechterarm is over het bovenlichaam gevouwen en eindigt in een soort peulvorm, die in de 'linkerhand' (de bladvorm op de voorgrond) ligt. Het bovenlichaam heeft twee 'borsten' en een gekromde torso die uitloopt in een linkerbeen en een rechterbeen dat zich onder de torso vouwt en zelf uitloopt in een soort opengesperde ribbenkast.
Afbeelding

Deze stilering, met de sterke vervorming en verplaatsing van anatomische onderdelen, versterkt het gewelddadige, 'enge' karakter van het beeld, dat al door de titel wordt opgeroepen. Ik ben het met je eens dat veel titels worden gebruikt om kunstwerken interessanter te doen lijken dan ze zijn, maar deze van Giacometti is the real thing.

yamic
Bijrol
Bijrol

Bericht door yamic » 19 feb 2004 14:43

Dat zeg ik! _O_

Maarre volgens mij denken kunstenaars wel degelijk na bij hoe ze hun kunstwerk noemen! Anders zouden ze hun eigen werk niet serieus nemen. Maar ik geef jullie ook gelijk wat betreft de betekenissen van die titels die vaak ver te zoeken zijn en interessanter dan het kunstwerk zelf.
Laatst gewijzigd door yamic op 19 feb 2004 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 19 feb 2004 14:45

deze figuren maken erg mooie dingen:
http://www.fruhstuck.nl

Claar
Filmster
Filmster

Bericht door Claar » 19 feb 2004 14:47

emperor schreef:Afbeelding
WAUW!!

Claar
Filmster
Filmster

Bericht door Claar » 19 feb 2004 14:48

emperor schreef:Deze hangt bij mij aan de muur:

Afbeelding

details:
A. Authorized by the Alaska Chilkat Bald Eagle Preserve, a minted medallion richly accented in 24 karat gold is inset into the border.

Werd destijds uitgegeven om met de opbrengst een eagle reservaat in Amerika te steunen.
Past goed bij LOTR.

Claar
Filmster
Filmster

Bericht door Claar » 19 feb 2004 14:50

yamic schreef:
Colonel_Kurz schreef:
yamic schreef:Figurant? Wat nou figurant? Hoe kan ik daar me eige teksje plaatsen? :-?
Dat is een vraag voor het feedback forum, niet voor in het kunsthoekje.

Maar om je vraag te beantwoorden: Dat kan niet. De enige manier waarop je naam op dit forum verandert, is door meer te posten.

Aha! Dus het is een kwestie van je titel verdienen? Sorry dat ik in het verkeerd forum zit dan, maarre dit vind ik kunst; Geboorte van Venus van Botticelli _O_ lekker oud! (enne hoe doen die adobe illustrator vormgevers dat toch?)

Afbeelding

MOOI, HE?

yamic
Bijrol
Bijrol

Bericht door yamic » 19 feb 2004 14:52

Claar schreef:
emperor schreef:Deze hangt bij mij aan de muur:

Afbeelding

details:
A. Authorized by the Alaska Chilkat Bald Eagle Preserve, a minted medallion richly accented in 24 karat gold is inset into the border.

Werd destijds uitgegeven om met de opbrengst een eagle reservaat in Amerika te steunen.
Past goed bij LOTR.
Enne, hoe ziet de rest van je interieur eruit?

Claar
Filmster
Filmster

Bericht door Claar » 19 feb 2004 14:53

Bolo schreef:
Het is op een foto inderdaad moeilijker te zien dan 'in het echt', maar kijk eens goed:

De langwerpige vorm rechts op de foto is de strot (gestileerd natuurlijk, zoals de hele sculptuur dat is; je kunt hier ook in feite niet spreken van lichaamsdelen, maar ik doe het toch) waarin - hier nauwelijks te zien - een snee zit. Het hoofd is gereduceerd tot een soort knop aan het einde van de strot. De rechterarm is over het bovenlichaam gevouwen en eindigt in een soort peulvorm, die in de 'linkerhand' (de bladvorm op de voorgrond) ligt. Het bovenlichaam heeft twee 'borsten' en een gekromde torso die uitloopt in een linkerbeen en een rechterbeen dat zich onder de torso vouwt en zelf uitloopt in een soort opengesperde ribbenkast.
Afbeelding

Deze stilering, met de sterke vervorming en verplaatsing van anatomische onderdelen, versterkt het gewelddadige, 'enge' karakter van het beeld, dat al door de titel wordt opgeroepen. Ik ben het met je eens dat veel titels worden gebruikt om kunstwerken interessanter te doen lijken dan ze zijn, maar deze van Giacometti is the real thing.
Ik zie er een schorpioen in. Beetje eng wel, hoor.

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 19 feb 2004 15:03

Peter schreef:deze figuren maken erg mooie dingen:
http://www.fruhstuck.nl
zitten wel erg grappige dingen tussen zoals deze

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 19 feb 2004 15:04

Hiervan weet ik nou nooit of ik het kunst moet vinden, maar razend knap is het wel:
Afbeelding
Voor de duidelijkheid: dit is dus geschilderd...

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 19 feb 2004 15:06

Nog eentje:
Afbeelding

Claar
Filmster
Filmster

Bericht door Claar » 19 feb 2004 15:06

Bolo schreef:Hiervan weet ik nou nooit of ik het kunst moet vinden, maar razend knap is het wel:
Afbeelding
Voor de duidelijkheid: dit is dus geschilderd...
Larger than life : is ook kunst.

Plaats reactie