Droomhoekje

Bar is open!
Plaats reactie
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Droomhoekje

Bericht door emperor » 28 feb 2004 19:51

Aldus hier-
het droom hoekje, ik heb het maar gemaakt omdat het interessant genoeg is,en er wel interesse voor is.
En ikzelf niet geheel onbekend ben met het fenomeen : Dromen.
Dus barst los, of moet ik zeggen : welterusten.. :O
:D

Ik heb zelf vaak een droom gehad en die terug kwam, over dat ik een tand verloor, dus loszat en gewoon eruitviel,
bleek dat het betekende dat er een verandering in je leven opkomst is.

Dit is nog een vrij simpel voorbeeld.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 feb 2004 19:59

Saartje schreef:
emperor schreef: Over dromen gesproken...

Als joch van ongeveer 12 jaar droomde ik eens dat ik in de droom wist dat ik droomde.
Ik droomde dat ik in een mij bekende omgevening was (de straat om de hoek van ons huis) en er waren geen mensen bij voor de rest, ik dacht bij mezelf (in die droom) ik ga hier wel even zitten, wachten tot me moeder me wakker maakt om naar school te gaan.
Toen ben ik rustig gaan zitten tot ik wakker werd.

Ook droomde ik wel vaak dat ik probeerde heel hard te rennen,maar eigenlijk heeeeel langzaam vooruit kom.

Wat me goed afgaat in dromen is vliegen,ik ben dan werkelijk totaal vrij,
en kan overal naartoe,vooral naar hoge daken die je gewoonlijk niet kan bereiken, in mijn dromen is dat een fluitje van een cent.
Ik droom dan ook vaak dat mensen beneden me verbaasd omhoog staan te kijken naar dat vliegend object,en ik probeer dan zoveel mogelijk uit het zicht te blijven.
Ik weet niet of het bij jou het geval was, maar als je in je droom beseft dat je droomt heet dat lucide droomt, en dan lijkt echt alles helder rond je heen. Het staat eigenlijk beter uitgelegd op wwwld4all.com (wel de nederlandse site waar je naar toe gaat als je onder het oogje klikt). Ik ben ook lid va die site.
Het vliegen in een droom blijkt het gevoel van vrijheid. En dat van het heel langzaam vooruit komen in een droom heb ik ook wel eens. Dat is een van de veel bekende verschijnselen.
Misschien heb je wat aan deze site. Echt heel interessant allemaal. (Als je er interesse voor hebt natuurlijk :))
Ja ik weet dat heet Lucide dromen,dat wist ik al wel,
ik heb er vroeger boeken over gelezen, echt heel interessant allemaal, ik weet gelukkig bijna alle interessante dromen nog.

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 28 feb 2004 19:59

Ah het hoekje is er al :) zou handig zijn als die andere berichten hier geplaatst worden.
En Ann McDunn, ik begreep dat het een grapje was, maar verder niet :D

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 feb 2004 20:01

Ik heb ook eens een hele gave droom gehad, maar eigenlijk ook een beetje eng als je het leest mischien,
Ik droomde dat ik gekidnapped was, en onder schot werd gehouden, op een gegeven moment probeerde ik los te komen wat niet lukte,ik weet nog dat ik een pistoolloop tegen mijn hoofd voelde, en de kracht van het schot voelde en toen werd ik met een schok wakker.

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 28 feb 2004 20:07

Dat lijkt me eng :-? ik kan me niet herinneren dat ik eens gedroomt heb over doodgaan ofzo, maar dat zal vast wel eens gebeurd zijn. Maar ik weet dus niet wat het zou betekenen.
En ik geloof er trouwens ook niet in dat bepaalde componenten in je droom iets precieze betekenis hebben ofzo. Ik heb een boekje met enkele betekenissen, maar je kan een droom op zo veel wijzen verklaren.
En ook denk ik gewoon dat dromen informatie verwerken van de afgelopen dag/dagen. Net zoals Ann McDunn zei.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 28 feb 2004 21:10

Ik heb alleen maar hele absurde dromen, waar geen touw aan vast te knopen is. Maar ze zijn vaak wel erg lachwekkend achteraf. Zo weet ik er nog eentje waar ik voor een ondergrondse, in een grot gesitueerde C1000 posters moest plakken en moest zorgen dat er de juiste mensen naar binnen gingen. Totale vaagheid :)

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 28 feb 2004 21:20

Ik droom regelmatig dat als ik op een feestje o.i.d. ben iemand me vraagt hoe ik er gekomen ben. Dat is dan met de auto, maar als ik dat dan antwoord, raak ik in paniek.... want hoe moet ik thuis komen???
Ik n.l. helemaal geen rijbewijs.

Dat met die tanden die uitvallen heb ik ook een paar keer gehad.
Alleen had ik dan een soort van blauwe glazen schedel waar ik de tanden uit kon halen en zo in m'n kaken kon steken. Zag er raar uit, maar het werkte wel. Toch wordt je dan niet met een echt prettig gevoel wakker.

Meestal ben ik ook heel druk & vreemd bezig in m'n dromen.
Op een vlot .... water fietsend naar Texel, terwijl dat vlot langzaam uit elkaar valt.
Een huis bouwen (dan wordt je heel vermoeid wakker).
En nog veel meer van dat soort zaken.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 feb 2004 21:39

grappig, als bepaalde dezelfde dingen in dromen voorkomen bij verschillende mensen....interessant!
Bijv. die uitvallende tanden,en het rennen zonder vooruit te komen,vliegen is geloof ik al erg algemeen.

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 28 feb 2004 21:51

ik droom heel vaak dat ik geld vind (en natuurlijk de standaard dromen over vrouwen :) )

voor de rest is het allemaal heel vaag en onsamenhangend

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 28 feb 2004 23:37

Zeurdoos schreef:Ik heb alleen maar hele absurde dromen, waar geen touw aan vast te knopen is.
Dat heb ik ook... En dan soms ook nog eens dat ik wakker word, en dat ik gewoon doorga met het verhaal... :-?
Dan word ik bijvoorbeeld gewekt door mn ouders of broer (bastards }: ), en dan vraag ik ze de vreemdste dingen, omdat ik nog gewoon zo in mijn 'rol' zit... :D (ik word daarna wel voor gek verklaard, maarja)

Wat ik ook weleens heb, (ik weet niet of het echt in de categorie dromen valt) is dat ik op een of andere manier terechtkom op een punt tussen slapen en wakker zijn, en dan raak ik met een schok wakker, wat voelt alsof je een vrije val maakt... Alsof ineens je bed onder je vandaan is verdwenen. Dan schrik je echt en lig je opeens ook bijna echt naast je bed...

En het irritante met die absurde dromen is dat het echt voelt alsof het echt gebeurt en dan vraag je je de volgende dag echt af of je nou iets gedroomd had of dat het echt gebeurd is...

De geest is een vreemd iets (wel interessant idd)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 feb 2004 23:40

'kheb wel eens, dat ik midden in de nacht me naam hoor roepen/schreeuwen,daar wordt ik dan echt wakker van,dan spits ik me oren,maar dan is er niks meer te horen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 feb 2004 23:42

En als ik dan soms wakker wordt,en ik wil opstaan,dat lukt gewoon op een of andere manier niet, net of er 1000 kilo op je 'zit' die belet elke beweging,
dat had ik vroeger trouwens vaak,ik bedoel dan in de slaap/waak toestand,waarin je dan verkeerd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 feb 2004 23:45

Toen ik een keer door omstandigheden op de vloer ging slapen in een kamer naast mijn kamer,werd ik me bewust van een soort bromtoon in me hoofd, net een electrische geladen zware bromtoon,die ik over mijn hele lichaam voelde,wat later werd ik me bewust dat ik eigenlijk uit me lichaam kon treden,
ik kon echt vooruit gaan zonder op te staan,
ik schrok hier heel erg van, en zei in mezelf,nee,,,ik wil weer terug,
daarna ben ik weer in slaap gevallen zonder bromtoon.

Ik heb het nu nog wel eens ook overdag dat het net lijkt of me bewustzijn even niet synchroon lijkt te lopen met de handelingen van het lichaam.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 feb 2004 23:53

Nu ben ik zelf wel bezig geweest met occulte praktijken,en mischien is
er daardoor wel een raakvlak ontstaan met die ervaringen,niet dat ik er bang voor ben,ik leef nog steeds,en ben inmiddels ook wat ouder,
en het zijn niet alleen 'enge' ervaringen,gelukkig :)
ik ben wel wat gewend wat dat soort zaken betreft,maar het geeft je wel een andere (diepere)kijk op het leven en de dingen om je heen,je ervaart ze bewuster.
Niet alles is zomaar even rationeel te verklaren,zeker wat dromen betreft.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 feb 2004 23:58

Een van de laatste dromen die ik zeker heb onthouden is een soort ontmoeting, met een heel lief meisje,ik keek alleen maar naar haar, en ik voelde niks anders als begrip en liefde, heel mooi was dat.

Plaats reactie