Droomhoekje

Bar is open!
Plaats reactie
Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 11 jan 2007 01:44

Elke ochtend gelijk opschrijven wat je gedroomd hebt. :Y Dan kom je er ineens achter dat je toch droomt, en hoe.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 11 jan 2007 01:59

Darko dan kan ik net zo goed in bed blijven om te schrijven. :D

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 11 jan 2007 09:29

..maar waar komen die dromen vandaan?..komt alles 100% uit het eigen (onderbewuste) wat snachts het bovenbewuste is geworden..of pikken we ook dingen mee uit een collectief onderbewustzijn..en wat te denken van dromen waarin je weet dat je droomt,zoals ik die vroeger wel eens had...of dromen die doorgaan,waar je de nacht ervoor gebleven bent...dromen zijn een inspiratiebron en de basis geweest voor vele grote leiders,en gebeurtenissen in de wereld..Alexander De Grote,Napoleon,en ook Hitler hadden persoonlijke droomuitleggers en astrologen in dienst..daarbij zijn dromen van belang voor je gezondheid,er zijn experimenten geweest met het wakker houden van mensen na een dag of 4 begonnen de dromen 'door te breken' naar het waakbewustzijn,de persoon zag dus droombeelden vermengd met de dagelijkse werkelijkheid..aan de andere kant hoor je wel eens dat er mensen zijn die nooit slapen..dat geloof ik zelf niet zo..dieren dromen trouwens ook.

Dromen zijn het meest actief bij de R.E.M. (Rapid Eye Movement)slaap..die vindt meestal plaats aan het eind van de nacht,zo rond een uur of 04.00..in die periode schijnen de dromen het best door te komen..als je de wekker zet rond die tijd,en je gaat op een normale tijd naar bed,is de kans groot dat je je droom herinnerd,omdat je er dan middenin wakker wordt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 12 jan 2007 08:42

..en dromen hebben ook een belangrijke rol gespeeld bij het maken van de schilderijen van de ons welbekende Salvador Dali...voor het slapen gaan at de man uien,die hem snachts allerlei waanzinnige droombeelden opleverde..terug te vinden in de schilderijen.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 12 jan 2007 12:25

emperor schreef:..en dromen hebben ook een belangrijke rol gespeeld bij het maken van de schilderijen van de ons welbekende Salvador Dali...voor het slapen gaan at de man uien,die hem snachts allerlei waanzinnige droombeelden opleverde..terug te vinden in de schilderijen.
Was dit destijds de codewoord voor opium? :wink: :P

Op je reactie daarvoor waar dromen vandaan komen. Ik denk vaak uit je onderbewuste, maar ik merk ook vaak dat ik droom over dingen waar ik die dag over heb staan piekeren, denken, heb gezien of heb gehoord. Als voorbeeld: Ik was laatst bij mijn ouders en mijn broertje zat naar Rocket Power te kijken. (Als je je avraagt: wat is dat!? Zie foto hieronder en je weet het weer=).

Afbeelding

Maargoed, in deze aflevering gingen de kootertjes ( :D ) capture the flag spelen in een pretpark. Datzelfde avond toen ik naar bed ging, meerdere malen gedroomd dat ik in een kermisattractie was. Mijn droom werd pas een nachtmerrie toen ik het spokenhuis betrad, dat tegelijkertijd ook een doolhof was. Eentje wat je dus te voet moet afleggen en waar maar geen einde aan kwam. Freaky!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 12 jan 2007 19:12

..ook fysieke prikkelingen tijdens de slaap kunnen de droom beinvloeden..bijv.als er een wekker afgaat,en je droomt over kerkklokken..of je hoort een donderslag van onweer en je droom over kanongebulder..natuurlijk is dat niet altijd na te trekken want je bent de externe prikkel natuurlijk tijdens je slaap niet altijd gewaar.

(ik ben op dit moment Inleiding tot de psychoanalyse,van Sigmund Freud aan het lezen,en nu toevallig bezig met een hoofdstuk over dromen..erg interessant)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 12 jan 2007 19:18

oT schreef:
emperor schreef:..en dromen hebben ook een belangrijke rol gespeeld bij het maken van de schilderijen van de ons welbekende Salvador Dali...voor het slapen gaan at de man uien,die hem snachts allerlei waanzinnige droombeelden opleverde..terug te vinden in de schilderijen.
Was dit destijds de codewoord voor opium? :wink: :P
..haha!..Laudanum misschien...maar eet jij maar eens uien of een ander stevig maal voor je gaat slapen... B-)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 jan 2007 19:53

Helemaal niks mis mee, uien eten voor het slapen gaan tenminste niet als je alleen slaapt. :D

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 feb 2007 18:52

Afgezien van wat heerlijke vliegdromen,en van een soort exorcisme,waarbij een (boze) geest mijn lichaam verliet via de mond,gepaard gaande met een luide schreeuw/brul,waarvan ik nog steeds niet zeker weet of ik die echt heb geslaakt of niet..niet veel bijzonders gedroomd de laatste tijd..ik weet wel dat ik elke nacht droom de laatste tijd,zonder uitzondering..alleen weet ik nu niet meer precies wat...alleen sochtends vroeg weet ik het nog wel,maar ik schrijf het verder nooit op.

radijsjes schijnen ook dromen op te wekken,heb ik ontdekt.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 01 mar 2007 00:53

Was die droom over die demon voor of na het nuttigen van radijsjes Emperor? Want dan hoef ik die dingen niet meer. :D

Dromen komen zeker vaak voort uit wat je op een dag allemaal, ook onbewust, waarneemt. Alleen worden de beelden en zeg maar verhalen in een droom heel anders weergegeven. Ook zijn er de herhalende dromen, die komen vaak voor. Maar als je de bepaalde plaats hebt gezien of je hebt zoiets meegemaakt dan is de droom die je telkens had ineen verdwenen, heel vreemd. :Y

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 01 mar 2007 00:56

Ik merk dat ik erg vreemd droom als ik van te voren alcohol op heb. Twee weken geleden (donderdag op vrijdag) droomde ik bijvoorbeeld dat ik met de auto van de weg gekickt werd door een andere auto. Daarin zat een soapactrice van GTST die mij vervolgens met een Winchester achterna kwam.

De maandag met carnaval had ik gedroomd over een huis vol zombies.

:+

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 01 mar 2007 13:45

Ik droom verschrikkelijk veel, vaak weet ik ook dat ik aan het dromen ben, en dan kan ik de droom ook min of meer sturen, lucide dromen noemt men dat geloof ik.
Er is een keer een droom van mij uitgekomen.
Ik droomde al enige tijd dat een neef van mij zich in zijn hand sneed, wel op allemaal verschillende manieren maar toch.
Nu had ik hem al enige jaren niet gesproken, met veel moeite zijn nummer achterhaald, en heb hem toen gebeld.
Bleek dat hij zich een maand of wat terug met het leggen van linolium gesneden had met een stanley mes in zijn hand.
Het leuke is dat we sindsdien weer erg veel contact hebben, en hij is net als ik ook gek van films en lezen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 mar 2007 17:19

Ik heb ook een Lucide droom gehad..toen ik nog kind was..toen wist ik inderdaad dat ik droomde,en ben in die droom ergens gaan zitten wachten tot ik gewekt werd om naar school te gaan...dat wist ik dus in die droom..
Ik heb ook af en toe nog wel eens dat mijn naam geroepen of geschreeuwd wordt..dan schrik ik wakker,en luister dan aandachtig,maar ..niks meer.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 01 mar 2007 17:44

Ik had vannacht ook nog een lucide droom. Ik droomde dat ik naar voetballen reed maar mijn voetbalschoenen was vergeten. Vervolgens dacht ik: "Hee, maar dit is een droom. Als ik nu eens bepaalde dat ik toch mijn schoenen mee heb genomen dan is er niets aan de hand". Zo gezegd zo gedaan, toch wel handig hoor als je in je droom een beetje kan sturen :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 01 mar 2007 19:42

Dat heb ik behoorlijk vaak. Zo van, o, dat kan ik toch veranderen.

Plaats reactie