Droomhoekje

Bar is open!
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 mar 2007 21:35

het was best wel weer fantastisch..;

Ik was ergens in conflict geraakt en op een gegeven moment kwam er politie aan...een man en een vrouwelijke agent..ze kwamen ertussen en stopten het conflict,ik werd gefouilleerd en ze vonden een groot mes,de vrouwelijk agent nam het in beslag en liep er een eindje mee weg,ik bleef achter bij de andere agent die ik niet echt duidelijk kon zien..vanaf een afstand hield ik de agente met het mes in de gaten,en zag dat ze haar haar losgooide..en ik dacht,wat een mooie agente..ze kwam weer terug om mij het mes terug te geven,en ze zei,gelukkig heb je dat mes niet getrokken..ik zei wat een leuke agente ben jij zeg,..heb je zin om een keertje mee uit te gaan?..maar hoe dichterbij ze kwam,hoe lelijker ze ineens werd...ze pakte haar opschrijfboekje en ik kreeg nog wel haar telefoonnummer.

Grappig is dat ik vandaag hoorde dat er in die nacht in de straat 2 agenten van deur tot deur zijn geweest om te vragen of iemand iets gezien had,van een overval hier in de straat op een taxi...ik had niks gehoord..ik vroeg nog of het een mannelijke en vrouwelijke agent waren...nee,het waren 2 mannelijke.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 mar 2007 16:35

..het bestond uit verschillende delen..maar wat ik me het best herinner was een discussie over het geluid tijdens popconcerten met Sting..van The Police.. 8)..in het Engels dat weet ik ook nog,ik wist ergens dat hij engelsman was,dus begon ik in het engels.

Mirocube
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mirocube » 17 mar 2007 20:23

Ayciro schreef:Ik droom verschrikkelijk veel, vaak weet ik ook dat ik aan het dromen ben, en dan kan ik de droom ook min of meer sturen, lucide dromen noemt men dat geloof ik.
Heb ik ook veel, is altijd wel tof.

Wat ik ook veel voor heb, is dat ik ergens ben op een plaats of in een situatie waarin ik nog niet ben geweest maar waarbij ik wel een déjà vu gevoel heb. Later herinner ik me dan dat ik die plaats of situatie ken uit een droom, hoewel ik er nog nooit ben geweest. Altijd wel vreemd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 mar 2007 20:27

Mirocube schreef: Wat ik ook veel voor heb, is dat ik ergens ben op een plaats of in een situatie waarin ik nog niet ben geweest maar waarbij ik wel een déjà vu gevoel heb. Later herinner ik me dan dat ik die plaats of situatie ken uit een droom, hoewel ik er nog nooit ben geweest. Altijd wel vreemd.
..schijnt een "foutje" in de werking van de hersenen te zijn..hoe het precies zit weet ik niet,maar het had te maken met een verklaring voor Deja-Vu...als ik het goed herinner had onze eigen Ruben er een verklaring voor..

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 22 mar 2007 23:47

Laatst had ik toch een vage droom,waarschijnlijk had het ermee te maken dat ik een stukje mogelijk plot van Jurassic Park IV op wikipedia had gelezen...
Ik droomde dat ik met een aantal vrienden in een herberg-achtig restaurant was waar werd gekookt en bediend door raptors die 'mens' spraken en door de gasten superonbeschoft werden behandeld. Op een gegeven moment hadden de beestjes er genoeg van en begonnen ze mensen aan te vallen en op te eten, iedereen natuurlijk gillen en rennen...Kortom; gezellig..

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 mar 2007 20:32

..ik was bij de opnames van Saw...was wel geinig om mee te maken..in mijn droom that is..er was een echte regisseur,en iemand die de acteur dus was..ergens wist ik dat het om de film Saw ging.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 07 apr 2007 07:57

Ik droomde dat ik samen met een inmiddels overleden vriend,naar New York gegaan was,ik ben daar ook in het echt geweest met iemand anders,en ik wist ergens dat ik er nu voor de tweede keer was,alleen nu dus met die inmiddels overleden vriend...afijn,we kwamen aan op het vliegveld,tenminste we waren er ineens van de vlucht heb ik niks gemerkt,en op een gegeven ogenblik moesten we de trein pakken,tenminste dat deed ik dan,mijn vriend zag ik niet meer,ik was aan boord van de trein gestapt en op weg naar het volgend station,ik dacht dat hij op een bankje verderop in de trein zat...eenmaal op het volgend station ging ik eruit en riep mijn vriend om ook eruit te komen..maar na een aantal keren roepen kwam er niemand..de trein wilde wegrijden,en ik trok aan de noodrem,ik riep nog een paar keer..tevergeefs,de trein vertrok..ik had helemaal niks bij me,geen telefoon,geen bagage,geen tickets..niet eens een jas...ik besloot maar om de weg terug te lopen naar het vliegveld...ik kon de route terug redelijk makkelijk vinden,maar het regende ineens wel pijpenstelen,een gevoel van eenzaamheid,vervreemding en verlaten zijn bekroop me inmiddels,maar ergens wist ik zeker dat het goed ging komen,ik zag het als een soort grap...eenmaal terug zag ik mijn vriend bij een telefooncel staan nog steeds op het vliegveld met alle koffers en bagage..."waar was je nou man"?..vroeg die met het zweet op zijn voorhoofd..."ik dacht dat je in die trein zat",antwoordde ik nog...toen werd ik zo ongeveer wakker.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 sep 2007 07:49

maar weer eens eentje neerzetten:

Ik was wederom in New York...ik weet alleen nog dat ik het vliegtuig moest halen..ik was er eigenlijk net, maar moest meteen alweer terug het vliegtuig zou om half twaalf vertrekken..de tijd drong al aardig ik had nog een half uurtje..ik snel naar het hotel om mijn spullen en het ticket te halen..gelukkig stond mijn chef (van het werk) daar..(hahaha) met alle spullen die ik nodig had..mijn strippenkaart,ticket en nog een paar kaartjes rijkte hij me aan..ik graaide het uit zijn hand en vertok snel..maar ik moest eerst door een soort winkelcentrum heen..vol met obstakels, ik moest door een hal heen die net werd afgezet omdat de vloer gedweild werd..ik naarstig op zoek naar een andere route...rennend door de hal heen stond ik plots midden in een soort modeshow voor homo's met mijn albert heijn tassen...ik ging voor de grap even meedoen, en die homo's wilden mij er graag bij hebben, maar ik nam snel weer afscheid en ging door met zoeken naar de boarding, ik kwam weer die vloerschoonmaker tegen, dit keer had ik minder respect voor hem en nam een grote sprong..ovder de vloer heen die pas gedweild was...zonder het te raken, ik had erge haast, en die schoonmaker had geen enkel begrip voor mij..New York vond ik onderhand een afschuwelijke stad..affijn wat later zag ik een klein vliegtuig en ging aan boord..het vertrok..maar ik wist dat dit niet het toestel was die ik hebben moest, daar was het veel te klein voor..het toestel reed nog midden door die hal heen, dwars door alle obstakels, wat ik best vond, ik dacht dat dit toestel ons naar het echte bracht..ik keek op een klok en het was half zeven...vreemd dacht ik..ik vroeg aan iemand die naast mij zat of die wist waar het toestel heen ging..hij was even verbaasd als ik en wist het ook niet...ik zag nog een soort hangar waar "vracht" op stond , we zijn er bijna dacht ik..toen het vliegtuigje dwars door het laatste obstakel heen ging werd ik wakker.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 01 sep 2007 22:43

Emperor Dat gevoel in een droom dat je ergens absoluut zeker van bent, ook al laat de omgeving niets uitschijnen, komt mij akelig bekend voor. Ik heb dat heel vaak op een van mijn tripjes door absurd dromenland.

Een tijdje geleden droomde ik dat ik op een feestje was met ex-klasgenoten in een of ander landhuis. Ze gingen op een gegeven moment allemaal weg en ik bleef alleen achter (terugkerend thema in mijn dromen). Plots waren ze daar terug met een bus en ze waren gaan karten of iets dergelijks en gingen onmiddellijk terug. Deze keer mocht ik ook mee. Ik moest op een bizarre zitplaats gaan zitten - eigenlijk was het meer hangen - en die op de koop toe dan nog eens delen met James Caviezel (vraag mij niet waarom). Caviezel was allesbehalve behulpzaam en zei geen woord de hele trip. Bij de karting aangekomen, kwam ik eerst nog het team van de Rode Loper (showbizz-programma op Eén) tegen en dan rende ik de rest achterna. Ik vroeg mij af of ik eerst niet moest betalen, maar niemand deed dat dus ik volgde gewoon de rest. Na vele gangen en trappen kwamen we in een soort cinema uit waar uitleg zou worden gegeven. Ik zat naast een vriend, die er niet uitzag zoals in het echt, maar toch wist ik zeker dat hij het was (iets zoals dat zekerheidsgevoel waar Emperor het over heeft). Een man kwam uitleg geven, geflankeerd door schaars geklede dames die de zaal inliepen ( :oops: ). Plots begon iedereen een formulier in te vullen dat ik niet had, tot gemopper en gelach van mijn omgeving. Ik zag iets aan de zijkant - een soort slakachtig iets - dat plots in brand vloog en al snel brak er paniek uit. Iedereen vluchtte, waaronder ik, maar het vuur haalde mij - en nog een paar anderen - in en ik muteerde. Ik denk dat mijn ene arm een knots was en mijn andere een zwaard. Ik was niet de enige en sommige mutanten begonnen elkaar aan te vallen. Er kwam ook eentje op mij af, maar ik weerde hem af en zei dat we beter de niet-mutanten konden aanvallen, in plaats van ons zelf (het was nochtans een hele tijd geleden dat ik X-Men gezien had :P). Plots was ik terug in het huis waar het feestje in het begin was, ik doodde wat mensen en ik werd wakker.

Ik probeer meestal dergelijke langere dromen te noteren en dit vind ik toch een van de betere :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 sep 2007 07:54

Soms is een droom helderder dan anders, die onthou ik wel..meteen na het wakker worden probeer ik me zo goed mogelijk te herinneren wat ik gedroomd heb en op een rijtje te zetten..dat helpt later als ik weer helemaal helder ben om er een soort verhaal in te zien en het neer te zetten.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 okt 2007 17:10

..het was weer een beetje anders dan anders dus zet ik het maar even neer hier;

Ik keek naar wat ik denk een film was op TV, ik zag J.Depp met een vrouw ernaast in victoriaans gewaad, op de achtergrond klonk een liedje: Holding Back The Years, van Simpley Red..toevallig dacht ik nog, ik had dat liedje juist zelf ook opstaan! (in mijn droom dus)

Affijn er gebeurde niet veel meer dacht ik..maar nadat ik even wakker geworden was, volgt het tweede deel:

Weer duikt J. Depp op in mijn droom (en dat terwijl ik helemaal geen fan ben o.i.d...maargoed)..dit keer was ik zelf op een soort filmset, alleen zonder regisseur of camera's...wat later dook J. Depp het water in, wat waarschijnlijk bij de scene hoorde...maar hij werd al snel door de stroming ondergetrokken..ik dook erachteraan en kon hem naar boven krijgen, en vertelde hem dat ik zojuist over hem gedroomd had, en dat ik hetzelfde liedje hoorde als wat ook nu weer te horen was: Holding back The Years, van Simpley Red..

Ik vertelde in een droom aan J. Depp dat ik over hem gedroomd had..apart.

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 08 okt 2007 21:05

Ik droomde dat ik verkering had met een meid uit mijn klas. Wij gingen gezellig samen naar feestjes enzo... wij zeiden ook wat lieve dingen tegen elkaar... dat was nog eens een mooie droom. Je begrijpt wel dat ik teleurgesteld was toen de wekker afging en dat ik realiseerde dat het een droom was... }:

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 08 okt 2007 21:16

Zombie schreef:Ik droomde dat ik verkering had met een meid uit mijn klas. Wij gingen gezellig samen naar feestjes enzo... wij zeiden ook wat lieve dingen tegen elkaar... dat was nog eens een mooie droom. Je begrijpt wel dat ik teleurgesteld was toen de wekker afging en dat ik realiseerde dat het een droom was... }:
Hm, vanwaar ken ik dat...:P Ben je inderdaad een tijdje pissig.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 08 okt 2007 22:02

Tip voor droomliefhebbers: Paprika.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 okt 2007 14:30

Zombie schreef:Ik droomde dat ik verkering had met een meid uit mijn klas. Wij gingen gezellig samen naar feestjes enzo... wij zeiden ook wat lieve dingen tegen elkaar... dat was nog eens een mooie droom. Je begrijpt wel dat ik teleurgesteld was toen de wekker afging en dat ik realiseerde dat het een droom was... }:
..ik ontmoet regelmatig letterlijk de vrouw van mijn dromen..
daarbij ging het niet zozeer om het uiterlijk, maar om het gevoel van erkenning, herkenning en begrip een soort homecoming feeling iemand die alles van je schijnt te weten je doorgrond heeft en het gevoel erbij te hebben van het is goed...dat is altijd wel een prettige gewaarwording in mijn dromen.

In het boek wat ik nu aan het lezen ben staan verslagen van mensen die een ootb experience hebben gehad, en wat zij beschrijven is eigenlijk dat ze een bezoek hebben gebracht aan een soort dromenland, the afterlife, iets dergelijks (Locale II) noemen ze het daar, maar ook in het hier en nu kunnen reizen (Locale I)
d.m.v. het zogenaamde atraal lichaam, ziel, of tweede persoonlijkheid.
Ik heb zelf ooit zo iets meegemaakt, en schrok me bijna dood..vandaar mijn interesse in dit soort verschijnselen.
ootb= Out Of The Body.
Laatst gewijzigd door emperor op 09 okt 2007 14:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie