Strips-hoekje

Bar is open!
Plaats reactie
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Strips-hoekje

Bericht door El Chivo » 21 mei 2005 16:21

Ik heb even zitten rondzoeken, maar ben tot de constatatie gekomen dat er hier nog geen enkel topic echt aan strips geweid is (het kunsthoekje is er misschien net niet geschikt voor). Omdat dat toch een redelijk omvangrijk onderwerp van discussie kan zijn open ik bij deze het striphoekje -nog een hoek erbij in de Lemming-.

Enkele vragen die ik zou willen stellen:

* Zijn jullie fan van een bepaalde reeks?

* Hebben jullie voorkeuren voor een bepaalde strip-stijl? Manga? American Comics? Of toch maar liever de Europese (Ook wel eens de Franco-Belgische traditie genoemd)?

* Zijn er echte verzamelaars aanwezig? Of hou je het op de beperkte reeksen die je van je ouders mee hebt gekregen?

* Wat heb je recentelijk nog gelezen waar je echt wild van was?

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 21 mei 2005 16:24

Dirkjan _O_

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 21 mei 2005 16:29

Persoonlijk ben ik vooral fan van de 'gewone' traditionele strips.

Mijn verzameling is zo'n beetje een anderhalf metertje breed, met volledige reeksen van Thorgal, Largo Winch, XIII, Peter Pan, Blake en Mortimer, Het Ei van de tijdvogel, Murena, De Klaagzang van de verloren gewesten, Bruce J. Hawker, Soda...

En dan heb ik ook nog een heleboel Rode Ridders (beetje een jeugdzonde)

En in het ouderlijk huis liggen nog stapels Asterixen, Kuifjes, Nero's en Sus en Wissen.

Beste albums die ik heb: De Chninkel, Het gele teken van Blake en Mortimer & Deel 1 van Les idées noires van Franquin

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 mei 2005 16:30

PUMA schreef:Dirkjan _O_
_O_

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 21 mei 2005 16:30

PUMA schreef:Dirkjan _O_
Zo droog, zo grappig :D

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 21 mei 2005 16:37

Van huis uit Suske & Wiske, Garfield, Snoopy en Jan Jans en de kinderen. De nieuwe albums Van Suske & Wiske, tot ongeveer nr. 180/190, werden standaard door mijn moeder aangeschaft. Daarna, toen ik er ook wat over te zeggen kreeg, overgestapt op Storm. Daarvan staat de hele serie nog altijd ergens bij mijn ouders op zolder.

Weer wat later ben ik zelf Amerikaanse comics gaan lezen. Wel altijd de Nederlandse uitgaven van Junior Press. De import waren me als tiener echt te duur. Vooral Spidey en X-men. Maar op een gegeven moment kocht ik zo'n beetje alles wat in Nederlands werd uitgebracht. Dus ook al die specials en spin-offs en de Batman en Superman titels natuurlijk.

Wat me nooit echt heeft kunnen boeien zijn strips als Guus Flater en Familie Doorzon. Deed en doet me niks.

Overigens ben ik nu wel erg benieuwd naar die Sin-City comics...

EDIT: Oh, en de Astrixjes natuurlijk. _O_ Staat ook compleet bij mijn ouders op zolder.

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 21 mei 2005 17:36

Vroeger veel Suske & Wiske (67 t/m nu staan hier thuis) en Urbanus (1 t/m 80 + nog wat latere boeken), maar omdat bij beide reeksen de ideeen op lijken te zijn, lees ik die nog amper. Verder nog Heinz, die stond eerst altijd in de krant, en mijn broer had die strips, heel erg droge humor _O_ Daarnaast ook Asterix :T, Jans, Jans en de Kinderen en zo.. etc etc...
Amerikaanse comics heb ik me nooit aan gewaagd, dat heeft me nooit zo aangesproken.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 21 mei 2005 18:52

Ik ben nogal een fan van Graphic Novels, verder heb ik van zowat alles wat El Chivo opnoemde wel een of meer albums in bezit. Alleen Soda niet (jeweetwel, de titels, het hele reli-gedoe, niks voor mijn ouders...). Ikzelf heb een echt favoriete striptekeneaar en dat is Baudoin, deze man maakt prachtige oostindischeinkttekeningen met penseel. Verder ben ik nogal weg van de vrijvlucht serie van Dupuis. Strips als kunst.... _O_

Maar het hoogtepunt van mijn verzameling zijn toch wel twee underground-boekjes gemaakt door.... mijzelf. Respectievelijk: Bambi Reloaded (en nee ik ben geen Matrix-fan) en Me, Myself and Theodoor (genoemd naar een van de mooiste (jeugd-)boeken die ik ooit gelezen heb...).

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 21 mei 2005 18:56

Ik dacht al waar blijft Gollum..in dit topic!.. :wink: :T
mijn favorieten:
1.Storm (heb de hele serie ergens,mijn lievelingsstrip)
2.Trigie (heb ik nog enkele delen van)
Suske & Wiske,natuurlijk
De Huurling (tekeningen van Segrelles)
Roodbaard - piratenstrip
..maar ook De Blauwbloezen,en Donald Duck.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 21 mei 2005 19:18

-Asterix, alle gewone uitgaves, en verder speciale uitgaves zoals Asterix en de kernsentrales, boekjes die je ooit ergens bij kreeg. Heb zelfs een Iraans Asteris album liggen.

- Robert en Bertrand, hele reeks compleet, 99% eerste druk.

- Kuifje - compleet

- Dirkjan uiteraard

- Hein de Kort (eikels, Dirk en Desiree Tweekeerbellen)

- Suske en Wiske

- Kamagurka (Bert en Bobje)

- De Kat, van Philippe Geluck

en ten slotte heeft FC Knudde ook vaak superdroge stripjes, heb ik een paar albums van.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 21 mei 2005 22:06

Ben niet echt een strip gek maar welke ik wel leuk vind.

1. Suske en Wiske
2. Asterix
3. Jan Jans en de kinderen

Pff en verder zal ik er hier nog vast wel een paar lezen waarvan ik denk Oh jaaaa.... :)

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 22 mei 2005 12:39

Natuurlijk ook Dirk Jan en Heinz. Die eerste staat bij ons elke dag in de krant; m'n dag kan niet beter beginnen :)

Verder vind ik Haagse Harry erg leuk. Weinig subtiel, maar de plaatjes zitten zo vol met details dat ik om 1 plaatje wel 5 keer kan lachen. Jammer dat er maar drie albums van zijn. Weet iemand of er ooit nog een vierde komt?

Vrioeger natuurlijk het gebruikelijke werk: A&O, S&W, Kuifje en Jan Jans. Amerikaanse comics hebben me nooit zo getrokken.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 22 mei 2005 12:47

Vroeger verslond ik de stapels strips die mijn vader had liggen. Suske en Wiske deed het altijd goed (we hebben zelfs nog een aantal twee kleuren uitgaves liggen). Ook Asterix en Kuifje hebben wij compleet. Mijn vader is een groot fan van Blake en Mortimer, die wij ook compleet hebben.
Ook van Robbedoes, de Marsupilami(?) en Guust Flater hebben wij het een en ander in huis. Om over al die andere strips die ik vergeet, niet ken of waarvan ik niet eens weet dat we ze hebben nog maar te zwijgen.

De laatste tijd lees ik ook wat meer Comics en dan vooral X-men. Geweldig.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 22 mei 2005 13:22

Heel jong begonnen met alle boekjes van Tom Poes, Eric de Noorman, Kapitein Rob, en Wiebeline Wip, later in het antiquariaat had je soms even tijd over, dus dan was het meestal even een strip lezen, o.a. Storm, Douwe Dabbert, Franca, Lucky Luke, Jan Jans en de kinderen, Asterix, Garfield, en nog veel meer, maar Amerikaanse comics vond ik gewoon niet leuk, en ook niet mooi getekend.
Laatst gewijzigd door Ann McDunn op 22 mei 2005 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 22 mei 2005 13:42

Ann McDunn schreef:Heel jong begonnen met alle boekjes van Tom Poes, Eric de Noorman, Kapitein Rob, en Wiebeline Wip, later in het antiquariaat had je soms even tijd over, dus dan was het meestal even een strip lezen, o.a. Storm, Douwe Dabbert, Franca, Lucky Luke, Jan Jans en de kinderen, Asterix, Garfield, Storm en nog veel meer, maar Amerikaanse comics vond ik gewoon niet leuk, en ook niet mooi getekend.
2 keer storm? :D

Plaats reactie