Strips-hoekje

Bar is open!
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Strips-hoekje

Bericht door Sha » 24 okt 2013 11:47

Van rechts naar links ja, maar anime zijn sowieso gewoon makkelijker :)
Maar Fairy tail ongoing? De anime ligt al een flinke tijd stil.

Maar goed, je hebt alweer wat interessants gevonden zie ik.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 okt 2013 12:18

De manga zit zelfs al verder dan die 32 (Nederlandstalige wiki loopt achter...), vorige week is in Japan volume 40 uitgekomen. De Engelse releases lopen echter wel een flink stuk achter, volgende week komt pas deel 31 uit. Maar ik zal wel eens kijken, uiteindelijk draait het natuurlijk toch allemaal om het verhaal, als dat goed is wil ik de praktische bezwaren best opzij zetten...

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 16 dec 2013 21:29

Ben nu bij aflevering 600 van One Piece :}

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 dec 2013 23:27

Heb toevallig vandaag net volume 69 binnengekregen, zo te zien ben je qua verhaallijn dan bijna op hetzelfde punt aanbeland. Na Punk Hazard zal dus wel weer een filler volgen...

Ondertussen trouwens ook weer een volume van Attack on Titan er doorheen gejaagd, daarin zijn toch ook wel weer interessante ontwikkelingen. Wat dat betreft slaagt die serie er toch goed in steeds weer te blijven verrassen. En daarnaast weer aan twee nieuwe series begonnen: Eden: It's an Endless World!, post-apocalytische sci-fi, en Hellsing, inderdaad, vampiers afslachten.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 16 dec 2013 23:46

Het is jammer dat ze niet met de Attack on Titan anime verder gaan, althans al sinds eind september niet meer.

One Piece gaat ondertussen onverminderd door, aflevering 625 is gisteren uitgezonden en daar zijn ze (aan de titel te zien) nog steeds op Punk Hazard. Dit is wel weer een leuke verhaallijn, Fishman Island had ik om de een of andere reden erg veel moeite mee om door te komen.

Je twee nieuwe series klinken allebei ook wel weer interessant, wel weer 'duister', vraag me af of ze ook vrolijkere onderwerpen kunnen verzinnen daar.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 17 dec 2013 00:34

Fishman Island vond ik inderdaad ook een van de mindere delen, met een hoop totaal oninteressante of zelfs ronduit irritante karakters, en sowieso veel te lang. Punk Hazard vind ik tot nu toe inderdaad ook wel weer geweldig, hooguit wat erg chaotisch. Maar Smoker en Law zijn toch ook wel weer twee van de interessantere karakters uit de reeks, en het lijkt erop dat Doflamingo binnenkort ook een grotere rol gaat spelen.

Maar nu je het zegt, misschien moet ik inderdaad toch eens gaan zoeken naar wat minder donkere series...

Overigens ben ik in Tokyo nog naar een expositie in het Ueno Royal Museum geweest, waarbij ze scenes uit Evangelion in miniatuur hadden nagemaakt. De een wat treffender dan de ander, maar toch wel erg leuk, heb er in ieder geval een hoop foto's gemaakt. Daarnaast was er een andere expositie "Evangelion and Swords", maar afgaand op de omschrijving draaide dat vooral om traditionele Japanse zwaarden, en was de band met Evangelion tamelijk gezocht.

Maar hoever was de anime van AoT eigenlijk gekomen?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 jan 2014 23:11

@Sha, ik hoop toch voor je dat ze nog verder gaan met de anime van Attack on Titan, heb net volume 10 van de manga uit, en ineens gaat het allemaal hard. Zo waren er maar twee menselijke titans bekend, en zo zijn er ineens 5. En ook niet de minsten, namelijk de Colossal Titan en de Armored Titan. En ondertussen loopt er dan ook nog een heel aparte abnormal rond...

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 06 jan 2014 23:39

Hmm, ik verwachtte wel dat de Colossal en Armored Titans menselijk waren, die aparte heb ik misschien wel gezien in het laatste shot van de anime... waarvan ik hoopte dat het een cliffhanger was. Maar sinds september vorig jaar is er helaas niets nieuws verschenen.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 07 jan 2014 00:15

Even afgaand op de beschrijving van aflevering 25 op Wiki doel je waarschijnlijk op de titan in de muur? Nee, dat is hem toch niet. Deze loopt los rond, ik waag te betwijfelen of hij menselijk is (ondanks juist meer menselijk gedrag dan de andere Titans), en iets zegt me dat die samen met de titan(s) in de muur nog wel eens een sleutelrol in het verhaal kan gaan spelen.

Overigens schijnt de mangaka te hebben verteld dat het verhaal in 20 volumes (elk 4 of 5 hoofdstukken) wordt afgerond, de manga zit nu dus al over de helft (in Japan tenminste, volume 12, t/m hoofdstuk 50). In totaal zouden er dan dus zo'n 85 hoofdstukken moeten komen. De anime vertelt in de eerste 25 afleveringen het verhaal uit 33 hoofdstukken, er van uitgaand dat de anime nog wel voortgezet zal gaan worden (aan het succes zal het zeker niet liggen) zou het dan toch het meest waarschijnlijk zijn dat ze het nog verdelen over twee seizoenen. Alleen speelt dan weer het probleem dat zo'n serie harder gaat dan de manga, die zou met het huidige tempo medio 2016 pas afgerond zijn. En het verhaal leent zich nu niet bepaald voor fillers.

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 11 jan 2014 15:21

Ik ben de laatste tijd meer comics gaan lezen. Ik ben erg fan van de The Walking Dead comics, waarbij vooral het verhaal en tekenstijl mij enorm aanspreken. Het expliciete geweld wat soms naar voren komt ondersteunt het verhaal goed en zorgt er voor dat ik echt in de comics gezogen wordt.

Daarnaast lees ik The Punisher: MAX serie en deze bevalt mij ook meer dan goed. Op de plank heb ik nog staan de series Y: The Last Man en Preacher, waarvan ik positieve verhalen gehoord heb.

Nu mijn vraag: hebben jullie op basis van wat ik nu lees/ga lezen, suggesties voor comicseries die ik absoluut zou moeten lezen? :) Een goed verhaal is voor mij belangrijk, maar er moet wel genoeg 'gebeuren' om het voor mij aantrekkelijk te maken.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 jan 2014 20:48

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 25 jan 2014 13:44

Is er dan echt niemand die mij nog leuke comics kan aanraden naar aanleiding van mijn post? :cry:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 25 jan 2014 14:06

Had je eerdere bericht gemist, maar ben sowieso nauwelijks bekend met Amerikaanse comics. Dus helaas...

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 05 feb 2014 17:32

Vandaag twee hard cover Batman Comics in huis gehaald en in één ruk uitgelezen. The Killing Joke (Moore & Bolland) is freaking awesome. Verhaal erg sterk (Joker _O_ ) en het artwork is top. De tweede is Joker (Azzarello) en draait (goh, verrassing) om The Joker, gezien uit het oogpunt van één van zijn nieuwe handlangers. Erg interessant, bruut en prachtig getekend.

Ik voel een verzameling opkomen.

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 08 feb 2014 16:08

The Killing Joke is inderdaad een mooie comic, ik heb hem al jaren in bezit. Die andere kende ik nog niet, bedankt voor de tip!

Plaats reactie