WizardAwayFromOss (a.k.a. reisverhalen)

Bar is open!
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: WizardAwayFromOss (a.k.a. reisverhalen)

Bericht door WizardOfOss » 31 mar 2015 19:43

Zonder toestemming een gebouw binnen lopen waar massa's kerels met op zwaarden gelijkende messen rondlopen? Je moet maar durven...

:D

Afbeelding

Overigens heeft het 222kg zware (tenminste, voordat ie z'n kop verloor) visje op deze foto het lieve sommetje van 155,4 miljoen yen gekost. Oftewel 1,2 miljoen euro. Dat zal vast geen goedkope sushi worden...

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 31 mar 2015 22:11

Whaaaat, das 5 euro per gram ofzo, als je die staart beetje ruim afhakt gooi je een nieuwe Nissan bij het vuil :) Maar van zulke grote liggen er wel hier en daar een paar op die tafels.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 31 mar 2015 23:33

Vroeg opstaan is niet zo mijn ding, of het moet echt voor iets heel tofs zijn. :wink: Als ik zo die foto van MT. Fiji bekijk sla ik toch maar over denk ik. :o Een bergje beklimmen vind ik vooral tof om 1 te zijn met de natuur maar dit is toch wel een beetje belachelijk. Misschien doe ik het ooit nog als ik er vaker kom. :wink:

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 04 apr 2015 14:26

:cry:

Het gaat niet door. :cry: Toch te duur voor een van ons. We hadden ook geen zin om elke cent drie keer om te draaien en de hele reis extreem gierig te moeten te doen. Korter was ook geen optie want anders zonde van het ticket. Uiteindelijk dus besloten het af te schieten. Maar het gaat wel gebeuren over een paar jaar!

Nu de focus gelegd op een roadtrip/wandeltrip door Scandinavie (Finland of Zweden) of hetzelfde in Bulgarije/Roemenie.

Ik moest trouwens wel lachen toen ik zag hoe de meeste hotel eruit zagen in Japan:

Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 apr 2015 14:44

Probeer het anders later in het jaar of zo een keer, Aeroflot is al een tijdje flink aan het stunten, zo ben had ik in februari voor slechts €440 een retourtje Tokyo.

Maar Japan is geen land om extreem zuinig te moeten doen, het kan op zich wel, maar is het dan nog leuk?

En wat betreft die hotels, dat was hopelijk een grapje? Want wees anders gerust: de meeste hotels zijn juist heel gewoontjes...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 04 apr 2015 15:14

Haha, nee serieus, wij kwamen die hotels vaak tegen. Komt misschien omdat wij in de goedkoopste prijsklasse zaten. :wink:

http://en.wikipedia.org/wiki/Capsule_hotel

En over dat geld, ja, dat was ook onze gedachten. beter ff wachten tot we wat meer geld hebben. Punt is, diegene moet nog afstuderen en een vaste baan is toch ook wel handig als je geld wilt. :8

440 is wel lekker inderdaad. Wij kwamen zelfs nog 390 met Alitalia tegen maar dan moet je dus op een bepaald moment weg, in dit geval eind mei. Dan moet je dus wel kunnen. Het goedkoopste voor Augustus was rond de 550.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 apr 2015 15:44

Oké, in de goedkoopste prijsklasse zal je die capsulehotels, zeker in de grote steden, wel veel tegenkomen. Echter, als je met twee personen een kamer deelt ben je in gewone business-hotels vaak nauwelijks meer kwijt, terwijl je wel veel meer comfort krijgt. Die capsule-hotels zijn toch vooral bedoeld voor mensen die de laatste trein nar huis hebben gemist, niet zozeer gericht op reizigers.

Er zijn in de grote steden ook wel goedkopere hostels, maar vaak liggen die net wat minder centraal. In Tokyo bijvoorbeeld zitten er veel in Asakusa. En in Osaka vooral in het gebied ten zuiden van Shinsekai, daar kan je echt goedkoop overnachten, maar die wijk wordt dan ook als het enige echte getto van Japan gezien...

Een andere goedkope optie schijnen manga-café's te zijn, waar je voor 1500-2500 yen een privé-ruimte kan krijgen, vaak gratis drinken kan krijgen, en waar meestal ook douchevoorzieningen zijn. Maar vast leuk voor een keertje, maar niet voor een hele vakantie lijkt me...

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 04 apr 2015 18:42

Welke bevolkingsgroep woont er dan in Shinsekai?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 04 apr 2015 22:51

De Yakuza, wat dacht jij dan. :8

Raar concept die Manga kissa. Alleen of met familie een privéhokje huren om vunzige boekjes door te lezen. Rare jongens die Jappen, maar daarom wil ik er dan ook graag heen. :D Zo pover zijn we nou ook weer niet dat we daar zouden gaan overnachten. Wel genoeg geld voor een ticket naar Japan maar niet genoeg geld voor een enigszins acceptabele overnachting. In dat geval, zoals nu, zou ik niet gaan. :wink:

Wat betreft die capsules. We hadden slechts 1 boekingsite doorzocht en daarna gesorteerd op prijs. Die capsules zaten tussen de goedkoopsten. We zijn overigens met 3 dus dat maakt ook uit misschien t.o.v. 2 personen.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 apr 2015 23:08

Shinsekai betekent "nieuwe wereld", dus logischerwijs wonen daar nieuwe mensen. De oude mensen zullen wel naar dat getto gestuurd worden. Logisch toch?

Nah, zonder gekheid, Shinsekai was ooit aan het begin van de 20e eeuw een heel mooi en modern uitgaansgebied, nu heeft het op een mooie manier een hoog vergane glorie-gehalte. En de laatste jaren gaat die buurt, die altijd toeristisch is gebleven, ook weer duidelijk vooruit. Aan de andere kant van het spoor ligt echter Kamagasaki (de naam mag officieel niet meer gebruikt worden, maar iedereen doet dat uiteraard toch), dat is toch een ander verhaal. Een centrum voor dagloners, tienduizenden daklozen, schijnbaar de enige plek in Japan met raamprostitutie, en sowieso de enige plaats in Japan waarvan reisgidsen zullen zeggen dat je voorzichtig moet zijn. Er is vorig jaar ook een documentaire over gemaakt.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 apr 2015 23:33

Die manga-kissa moet je denk ik meer zien als uit hun krachten gegroeide internetcafe's. Er schijnt ook een hele groep jongeren zonder vaste verblijfplaats te zijn die gewoon permanent in zulke tenten verblijven. En als je klanten dan zoveel tijd doorbrengen, dan kan je het ze uiteraard wel een beetje comfortabel maken. Privacy hier zal ook vooral voor rust zijn, niet voor andere praktijken waarbij je wat privacy wenst. Daarvoor heb je weer love-hotels, waar je kamers per uur ("rest") of nacht ("stay") kan afrekenen. Zeker in een stad waar een flatje van 30m2 gezien wordt als een ruime gezinswoning en jongeren vaak lang bij hun ouders blijven wonen is dat ergens ook wel te begrijpen...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 05 apr 2015 09:15

Haha ok, nou dan ik met mijn 30m2 mooi indruk gaan maken op de Japanse vrouwen daar. :lol:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 14 dec 2015 23:37

Sorry Touchwood, het heeft even geduurd, maar hier dan toch weer de traditionele "prijzentafel". Nou ja, twee tafels deze keer. Want enerzijds voorzag ik al een beetje dat het lastig zou worden alles mooi op de tafel kwijt te kunnen, en daarnaast stond m'n neefje niet toe dat ik nog langer met het uitdelen van de souvenirs zou wachten. Dus eerst de "cadeau"-souvenirs:

Afbeelding
(klik voor een grotere versie)

Wat ligt er zoal:
  • shirt en jurkje uit Maleisië voor m'n neefje en nichtje
  • Sagano Railway slabbetje voor de jongste telg van de familie
  • diverse kleur- en stickerboekjes
  • origami-boekje voor m'n moeder
  • een doos botchan dango (zoiets dus, helaas niet zo lekker als de verse variant)
  • oefen-chopsticks
  • een drijvende badeend-thermometer
  • een ouderwetse blikjestelefoon, vond m'n neefje echt geweldig (en was na 5 minuten kapot).
  • amulet voor een gezond opgroeiend kind
  • olifantje voor m'n moeders verzameling (hoe kleiner, hoe beter...)
  • haarspeldje voor m'n nichtje
  • een versteende versie van de drie kleintjes in de familie:
    Afbeelding
Maar uiteraard had ik nog veel meer meegenomen, veel teveel eigenlijk. Zoals altijd dus...

Afbeelding
(klik voor een grotere versie)

Om met de ondergrond te beginnen:
  • Handdoekje (en zeepje) van Dogo Onsen
  • T-shirt Kumamon
  • Handdoekje van Randen Arashiyama
Dan achteraan de drank:
  • Kabosu-likeur
  • Kumamon umeshu
  • Sake van Aso-jinja
  • Satsuma Gold zoete aardappel-bier (leeg helaas...)
  • Sake van Sagano Railway
  • Satsuma Kuro Wakashio imo shochu
  • Chizuro imo shochu
  • miniatuurversie van traditioneel shochu-servies
  • Glas van het Satsuma Shochu Matsuri
Rechts snoepgoed, onder meer (maar zeker niet compleet):
  • Doerian-snoepjes
  • Koekjes van de Tokyo Motor Show
  • KitKat zoete aardappel voor in de oven(!)
  • kauwgomballen Kumamon en koe (mascotte Aso-san?)
  • Kumamon-senbei
  • caramel in diverse smaken
  • JR Series 500 Type EVA mintjes
  • Neon Genesis Evangelion chips en chocolaatjes
  • koek van Karatsu Kuchi
  • Indiase zoutjes uit Doha
  • divers spul o.a. uit de snoepwinkels wan Kawagoe
En verder onder meer:
  • heel veel magneten
  • stuk lavasteen en potje as van Sakurajima
  • sojasaus van het Karatsu Kunchi
  • shichimi, 7-kruidenmix uit Nagana, in blikje van de Hokuriku shinkansen
  • vormpjes voor knakworst-inktvisjes e.d.
  • waaier van het Tosa Dog Museum
  • naruko, een ratelaar zoals gebruikt tijdens het Kochi Yosakoi Matsuri
  • houten kerstkaartjes...
  • puntenslijper met heel creepy bewegend insect...
  • lorrie zoals die o.a. op de Tsukiji vismarkt rondsjezen
  • onderzetter van de SL Hitoyoshi
  • houten stieren van het Uwajima Togyu
  • ema van Aso-jinja
  • stenen stier van Zenkoji
  • twee schoteltjes van een kunstenaar/illustrator uit Kyoto
  • draak van Uwajima
  • een fluit, eigenlijk voor m'n neefje, maar helaas kapot
  • m'n nieuwe huisdieren:
    Afbeelding

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 15 dec 2015 12:19

Geniet me altijd suf van die prijzentafel-zoekplaatjes van jou. :D Al kunnen de klikbare versies me eigenlijk niet groot genoeg zijn want zelfs daarmee blijft het moeilijk het kleinere spul goed te kunnen ontwaren (miniatuurolifantje/muisje voor het miniletterbakje van je moeder?)
Uiteraard bedankt voor de genomen tijd en moeite ! Inclusief het onder luid protest op armslengte houden van je neefje (sorry, Hugo - doe ik even uit m'n hoofd, die naam)

Blij dat je die drie leuke stenen poppetjes apart laat zien, die vind ik zelf denk ik het mooist.
Zo'n badthermometer lijkt me ook heel handig... caramel in diverse smaken ?! Maak me gek. En is die kitkat dan niet van chocola dat ie in de oven kan ? (perhaps een deegjasje)
Ratelaar is denk ik niet een ratel maar zo'n houten klapper ? Is dat niet een takkenherrie tijdens zo'n festival ?
Gelukkig hebben we hier ook wel blikjes om de blikken telefoon te vervangen.
Kun je die oefenchopsticks uit dat figuurtje bovenop halen, voor als je 't al wat beter kunt, of zit dat vast aan elkaar ? Waar staat dat zwarte berengezicht met rode appelwangen, symbool voor ? (Dat staat dacht ik op verschillende spulletjes op de tafel afgebeeld.)
En waar vind ik de amulet voor een gezond opgroeiend kind op de foto ?

Wauw, ome Wizz heeft weer flink uitgepakt ! :+

Ik ga eens kijken of ik wat meer info kan vinden over die drie stenen poppetjes, is dat misschien een variant op de 'horen, zien en zwijgen-aapjes' ? Vind ze echt zó leuk!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 dec 2015 22:17

Touchwood schreef:Al kunnen de klikbare versies me eigenlijk niet groot genoeg zijn want zelfs daarmee blijft het moeilijk het kleinere spul goed te kunnen ontwaren (miniatuurolifantje/muisje voor het miniletterbakje van je moeder?)
U vraagt, wij draaien:

Afbeelding
(dat viel nog niet mee, dat dingetje is 14 mm klein...)

En nog wat andere detailfoto's:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Touchwood schreef:Zo'n badthermometer lijkt me ook heel handig...
Tsja, voor je het weet worden die kleintjes te warm gewassen, dan krimpen ze :D
Touchwood schreef:caramel in diverse smaken ?! Maak me gek.
Na nog wat zoeken blijkt het niet allemaal caramel te zijn, maar ik heb in de aanbieding:
  • Kumamoto Gentei Milk Caramel
  • Kochi Katsuo Ningen Caramel (maar blijkbaar geen vissmaak, tegenvallertje...)
  • Seika Murasakiimo Soft Caramels (zoete aardappel)
  • Udon Soft Candy
  • Seika Hyoroku Mochi Kagoshima Gyuhi Candy
  • Seika Bontan Ame (citrus)
Touchwood schreef:En is die kitkat dan niet van chocola dat ie in de oven kan ? (perhaps een deegjasje)
Nog niet geprobeerd, maar zie https://www.youtube.com/watch?v=D7oL4S8Ag3s
Touchwood schreef:Ratelaar is denk ik niet een ratel maar zo'n houten klapper ? Is dat niet een takkenherrie tijdens zo'n festival ?
Inderdaad meer een klapper dan een ratel, van oorsprong ook geen speelgoed maar om vogels weg te jagen. Heb het festival helaas nog niet bezocht en ontdekte te laat dat ze er ook een museum over hadden. Maar wederom om een indruk te geven: https://www.youtube.com/watch?v=PZmnWbeirLI
Touchwood schreef:Gelukkig hebben we hier ook wel blikjes om de blikken telefoon te vervangen.
Ach ja, het was ook maar een aardigheidje. Al moet ik wel zeggen dat de uitvoering heel aardig was, aan de buitenkant fraai afgewerkt en het geluid kwam verbazingwekkend duidelijk over. Je had m'n neefje moeten zien kijken. Alleen het grote probleem: je moet het draadje wel precies goed strak houden. Niet los laten bungelen, want dan hoor je niks. Maar ook weer niet met je volle gewicht eraan gaan hangen, daar kan ie niet tegen...
Touchwood schreef:Kun je die oefenchopsticks uit dat figuurtje bovenop halen, voor als je 't al wat beter kunt, of zit dat vast aan elkaar ?
Binnen 5 minuten had m'n neefje al ontdekt dat ze inderdaad met enig geweld los konden, maar dat is niet de bedoeling. Ik had al eens eerder kinder-chosticks meegenomen, maar dat waren gewoon kleine stokjes met verwijderbare oogjes eraan om ze makkelijker vast te kunnen houden, maar dat is voor een ukkie toch echt nog even te moeilijk. Zo'n scharnier maakt het dan een stuk simpeler, en deze variant had dan ook nog platte uiteinden met veel grip, dat helpt uiteraard ook. Toen ik daar ben geweest heb ik met die andere chopsticks het goede voorbeeld mogen geven, maar aangezien die voor mij aan de korte kant zijn en ook nog eens van glad plastic viel dat toch ook niet mee...
Touchwood schreef:Waar staat dat zwarte berengezicht met rode appelwangen, symbool voor ? (Dat staat dacht ik op verschillende spulletjes op de tafel afgebeeld.)
Dat is Kumamon, de mascotte van de stad Kumamoto. Maar inmiddels uitgegroeid tot de populairste mascotte van Japan, en kom je hem door het hele land tegen. Kuma betekent overigens beer, wat z'n uiterlijk verklaart. In Kumamoto Station zit zelfs een winkeltje dat alleen maar Kumamon-spullen verkoopt, daar heb ik ook dat T-short vandaan. Goede aankoop, want daarmee leek ik tijdens Halloween meer aandacht te trekken dan alle Minions, Yokai, Super Mario's, Where's Waldo's en sexy verpleegsters in diverse stadia van ontbinding bij elkaar:

Afbeelding
Touchwood schreef:En waar vind ik de amulet voor een gezond opgroeiend kind op de foto ?
Afbeelding

Wel lastig: blijkbaar werkt dat maar een jaar, daarna moet je hem schijnbaar verbranden. Of terugbrengen naar de tempel, in dit geval in Nagano. Goh, wat zou ik dat toch vervelend vinden :D
Touchwood schreef:Ik ga eens kijken of ik wat meer info kan vinden over die drie stenen poppetjes, is dat misschien een variant op de 'horen, zien en zwijgen-aapjes' ? Vind ze echt zó leuk!
Daar dacht ik inderdaad ook al aan, maar aangezien ze ook diverse andere varianten hadden tot wel acht verschillende poppetjes aan toe lijkt het me toch toeval.

Plaats reactie