De Happymuur.....

Bar is open!
Plaats reactie
Flippie
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Flippie » 23 feb 2006 13:26

jacq schreef:
Ann McDunn schreef:
jacq schreef:Ja en dat niet alleen maar van al die anti-allergische cremetjes en zalfjes zou ik zeker handschoenen aandoen, daalijk krijg je nog de raarste allergien van die zgn. "goede" zalfjes :P
Er zijn behoorlijk wat schadelijk zalven, vooral die voor exceem, daar krijg je een heel dunnen huid van. :Y
Jaa, ik ken ze Ann. Mijn middelste stiefdochter had daar last van. En waar ik die zalf opsmeerde daar had ze gelijk geen pigment meer, rotzooi was het maar ja, haar exceem was wel weg :o Alleen waste ik mijn handen daarna wel erg goed. Het kind verging van de jeuk en had echt hele plakaten, want mamma vergat het wel eens. Dus ik het in het weekend er maar op smeren, was ze 's maandags weer heel, en stinken dat die zalf ook deed bahh. Nou Flippie, succes :P :D
geruststellende woorden :wink:

ja, maar dat zal dan als bijwerking zijn geweest... ofzo....

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 23 feb 2006 15:27

Dat is raar.
Ik heb last van exceem gehad als kind, en nu nog in kleine mate. De zalven die ik gebruik zorgen misschien wel voor dunne huid, dat weet ik zelfs niet eens zeker, maar in ieder geval niet voor verdwijnend pigment. Dat is geen normale reactie op die zalf denk ik hoor. Of het zal geen standaard exceemzalf geweest zijn, dat werkt trouwens ook niet zo snel.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 23 feb 2006 15:44

Lumière schreef:Dat is raar.
Ik heb last van exceem gehad als kind, en nu nog in kleine mate. De zalven die ik gebruik zorgen misschien wel voor dunne huid, dat weet ik zelfs niet eens zeker, maar in ieder geval niet voor verdwijnend pigment. Dat is geen normale reactie op die zalf denk ik hoor. Of het zal geen standaard exceemzalf geweest zijn, dat werkt trouwens ook niet zo snel.
Van verdwijnend pigment heb ik ook nooit gehoord, maar het meisje waar Jacq het over heeft, heeft ook geen blanke huid, dus dat kan verschil maken in de bijwerkingen. Een dunne huid is normaal bij lang gebruik, maar dat wordt ook afgeraden, meestal verdwijnt het normale exceem na een week en ook hier is weer sprake van de gevoeligheid. Er zijn natuurlijk ook veel verschillende soorten exceem en heel veel soorten zalfs en crème's. Meestal wordt er door huisartsen Corticosteroïden in combinatie met een antimicrobieel middel gegeven.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 24 feb 2006 16:13

Beste collega's
meer info omtrent uitje;

Het is de bedoeling dat we ons op kantoor te Amsterdam gaan verzamelen,
hiervandaan vertrekken we naar centrum Amsterdam.
Om 17.30 zullen we dan instappen op de borrelboot.
We maken dan onder het genot van een drankje (onbeperkt) en een hapje een rondvaart door de Amsterdamse grachten.
daarna zullen we aanmeren en worden we verwacht in het restaurant 'Miranda'
Hier zullen we gaan genieten van een 3-gangen diner.
Onder het eten zullen we vermaakt worden door een origineel Amsterdam entertainment, Caberet op Maat en nog veel meer..
Na een avond plezier zal dit ongeveer om 22.00 eindigen

We zijn nog bezig om deze avond vol te maken,maar dat blijft nog even een verassing..

Aldus de uitnodiging van de feestcommissie van mijn werk..
:T

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 feb 2006 16:41

*Ann* is helemaal happy! Vandaag zat er, of liever gezegd liet zich een heuse Kiekendief (in het Fries een Hoanskrobber) in de tuin ploffen, pech voor de roofvogel, want hij viel in een struik, zodat de kleine vogels gelukkig weg konden komen, het was trouwens een prachtig gezicht, en de Kiekendief was knap brutaal ook, zat ons gewoon aan te kijken. Een poosjes later kwam er ook nog een Ortolaan (in het Fries een Nôtfink), verder is het razend druk met allerlei mooie vogeltjes en daar word ik dan helemaal blij van. Verder zat er bij de post een blauwe envelop, daar word ik meestal niet blij van, maar deze keer wèl! Een paar honderd euro terug van de belasting over 2004, het is wel voorlopig, dus ik maak het nog niet op, maar blij ben ik er nu wel mee. :Y

Overigens is het reuze leuk om te zeggen "Geert kom gauw een Kiekendief", om dan meteen te horen dat het geen Kiekendief is maar een Hoanskrobber, en de Ortolaan? Nee famke dat is een Nôtfink, je woont in Friesland en dat zal je dan weten ook. :D

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 24 feb 2006 18:18

Ann het is je gegund. Wij moeten 1200,-- bijbetalen. Dat wordt de komende maanden dus kalm aan doen. De belasting vond dat we, gezien ons inkomen, het wel in 2 maanden konden afbetalen, ik vond van niet. Dus geschreven en nu mogen we het in 4 maanden doen. Nou ja, dan blijft het toch nog 4 maanden kalm aan doen.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 24 feb 2006 18:20

Bij mij in de tuin zitten amper mooie vogels. Op wat kleine, veelal tijdens het broeden, vogeltjes na, die vervolgens zonder hoofdje op de grond terug worden gevonden, omdat onze poezen die bizarre behoefte hebben om het beestje aan stukken te rijten.
Een keer keek ik uit mijn slaapkamerraam, en zat een heuse reiger me aan te staren vanuit de boom die op niet meer dan twee, drie meter afstand staat. Dat was toch wel bijzonder.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 feb 2006 18:26

Jacq wat sneu voor jullie, eigenlijk krijg ik dus geld van jullie, hm. hm. ehhh het was vandaag best mooi zonnig weer hier. Nee echt het is altijd jammer als je ineens zo'n bericht krijg, maar mijn humeur kan vandaag toch echt niet kapot.

Lumière dat was dus een reiger met een kopje, maar dat zijn heel mooie vogels vind ik. Ik ben dol op poezen, maar als die vetgevreten monsters op de loer liggen om gewoon uit moordzucht een vogeltje dood te bijten, dan weet ik dat het de natuur is, maar ik heb ook een natuur en dan ga ik gooien met kluiten aarde. :Y

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 24 feb 2006 18:33

Nou Ann, nog even over die zalf, even het medicijnkastje geplunderd.
Misschien weet Flippie dit ook wel, het is best wel standaard spul volgens mij. Het heet: Hydrocortison. En zooo donker is het kind niet hoor, net zo donker als ik dus dat valt wel mee. Maar ze had inderdaad echt geen pigment meer precies daar waar ik had zitten smeren.

Ohh Ann, dit weten we allang hoor, no worries en tjaa we kunnen het betalen dus nou ja het moet maar.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 feb 2006 19:39

jacq schreef:Nou Ann, nog even over die zalf, even het medicijnkastje geplunderd.
Misschien weet Flippie dit ook wel, het is best wel standaard spul volgens mij. Het heet: Hydrocortison. En zooo donker is het kind niet hoor, net zo donker als ik dus dat valt wel mee. Maar ze had inderdaad echt geen pigment meer precies daar waar ik had zitten smeren.

Ohh Ann, dit weten we allang hoor, no worries en tjaa we kunnen het betalen dus nou ja het moet maar.
Ja hoor Jacq dat is een heel gewone zalf/crème, Hydrocortison is zelfs een zwakwerkend middel, maar zij zal dan extra gevoelig geweest zijn. Je kunt er van alles van krijgen en zeker bij langdurig gebruik, alleen ik had nog nooit van pigmentverlies gehoord, maar dat wil niet zeggen dat het nooit voorkomt. Misschien was ook de Tetracycline of een van de andere bestanddelen die erin zitten voor haar te sterk. Het is altijd uit proberen met dit soort middeltjes.

Ik maakte trouwens maar een grapje hoor en dat weet je ook wel, betalen kunnen is goed, maar belasting betalen is nooit prettig, je krijgt er helemaal niets voor terug.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 24 feb 2006 23:57

Tjaa klopt want me vriend heeft ook exceem en die krijgt er dus niets van :D Tjaaa. Maar dit is de happymuur dus Ann ik ben zoooooo blij dat ik de belasting mag betalen echt happy happy happy , doe ik veel liever als lekker winkelen bijvoorbeeld.

Zucht, steun, als ik erover nadenk wat ik allemaal anders met dat geld had kunnen doen }:

Oeps rectificatie :D De zalf die ik moest smeren was volgens me vriend op zink bases en daar kreeg ze die witte plekken dus van, tja ik ken ook niet alles weten :oops:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 feb 2006 01:50

Zijn we er toch uit, op zinkbasis kan het inderdaad. En het mag dan de happymuur zijn, maar het is inderdaad jammer van al dat geld, je had er veel leukere dingen mee kunnen doen. Als je het laatste gedeelte overmaak zet dan even op de giro "en dit was dus onze vakantie, jullie ook veel plezier", heb ik ook eens gedaan op een giro van de gemeentebelasting. :Y

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 25 feb 2006 08:25

Ann McDunn schreef:Zijn we er toch uit, op zinkbasis kan het inderdaad. En het mag dan de happymuur zijn, maar het is inderdaad jammer van al dat geld, je had er veel leukere dingen mee kunnen doen. Als je het laatste gedeelte overmaak zet dan even op de giro "en dit was dus onze vakantie, jullie ook veel plezier", heb ik ook eens gedaan op een giro van de gemeentebelasting. :Y
:D zal me vriendje de opdracht geven. Het is per slot van rekening zijn belastingaanslag. Dus hij moet het over maken. Toch vind ik die lui zooo arrogant. Hun bepaalde wel even dat wij meer dan 600,-- per maand konden missen, werd daar zo kwaad om. Jaa had wel gekund, maar mogen we ook leven misschien :-?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 25 feb 2006 13:24

Rekenen kunnen ze! Zelfs van minimum uitkeringen halen ze vlot nog wat af, moet kunnen. En het is allemaal de schuld van minister Zalm die 2 struikjes witlof kocht om te laten zien dat je goedkoop eten kunt, jammer dat we later de reactie van zijn vrouw niet hebben gezien. Hier eten wij met z'n tweetjes 8 struikjes, het is natuurlijk ook erg makkelijk om met een andermans portemonnee om te gaan. }:

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 26 feb 2006 12:34

waarschijnlijk al vaak opgewezen maar ik kan het toch niet laten. wil je echt vrolijk worden ga naar [url http://www.imdb.com]IMDB[/url] en zoek de bottom top 100 op en lees de commentaren die men over deze films heeft.. HEEEERLIJK :T Zo zie je maar weer dat zelfs iets heeel slechts toch nog tot iets moois kan leiden! Its Karma man!

Plaats reactie