Herie schreef:gollum36 schreef:Ik ben weer terug na een paar dagen afwezigheid op het forum. Studium Generale (projectweek van de academie). Over Helden en het afrekenen met Helden. Je kan namelijk pas zelf iets creeeren als je (symbolisch) heb afgerekend met "de vaderfiguur" door uit de schaduw te treden. Overdag een workshop (liveanimatietheater: Doodjegodje, word freaking fantastisch, met door mij gespeelde slotvoorstelling in het zwolse poppodium). 's avonds een aantal lezingen en presentaties door mensen op dit vakgebied. Connie Palmen (tikkie arrogant), theatermaker Helmert Woudenberg (met een geweldig stuk over Jezus), kunstenaar Joost Conijn, parapsychologe Angela Grooten over het Oedipuscomplex, Nrc-jounalist Bas Heijne over Freud.
Geweldige week, maar het eten is smerig en ik ben focking moe. Ik zal hier pas vrijdag weer kunnen rondhangen.
klinkt heel erg gaaf, alleen gaan bij mij de nekharen overijnd staan bij Freud, maarja, dat ben ik, en ik vraag dan ook nederlig om vergiffenis

Het is erg gaaf, en de lezing over Freud was grappig. Het was namelijk een betoog om de recentelijk veelvuldig door het slijk gehaalde oevre en persoon van Freud weer in ere te herstellen. Met daarna, en dat was erg interessant, een discussie over Freuds werk. Overigens waren er vandaag lezingen door Diana Ozon (punkicoon uit de jaren 70, de vertoning van de film Kroonjuwelen (graffittikunst), met inleiding door de makers, en eindpresentatie's. De laatste twee gemist). Overigens waren er nog twee zijprojecten, Lulkoek en Passiepost. De eerste was op een spirituele manier (newagemuziek met daarover op basstem voorgelezen tekst: Kneed het deeg, voel je een met het deeg. Je bent het deeg en het deeg is in jou. Kneed het deeg, eerdaags vijf minuten lang, voel je een met het deeg en voormoord de eenheid met de bakvorm. De bakvorm is het metalen verlengsel van je geest. De tweestrijd tussen deeg en metaal, voel de haat en de liefde) bakken van koeken in de vorm van erecte penissen). Passiepost is het sturen van brieven naar je helden of mensen die je respecteert. Je koopt een zakje met knipsels, typt een brief, doet deze in een mooie envelop, pakt het stempelkussen en klaar. Overigens kunnen vier forumleden zo'n brief van me verwachten.