De Happymuur.....
Volgens mij wel. Ik heb het eenmaal langs zien komen op tv en wat ik zag leek op een kruising tussen 2 voor 12/ per seconde wijzer-achtige vragen met een spelvorm die nog het meest leek op een soort afvalrace waarbij je telkens voor andere opponenten komt.shateandar schreef:Oh ok, klinkt interessant, geldprijzen te winnen?
Succes El Chivo
het zit zo:
Je speelt op een tafeltje 1 tegen 1 tegen de 'crack'. Er worden 5 vragen gesteld, telkens multiple choice uit drie antwoorden. De uitdager antwoordt a - b - c, de crack hoeft enkel in te schatten of de vraag door de uitdager juist of fout is beantwoord.
Als de crack zo meer punten haalt dan de uitdager, ligt de uitdager er meteen uit en incasseert de crack geld.
Als het ex aequo is speelt hij tegen een andere uitdager en wordt de match de volgende uitzending hernomen.
Als de crack verliest of hij haalt geen 3 op 5 (en dat is soms niet zo vanzelfsprekend), dan ligt hij eruit en wordt de uitdager nieuwe crack.
In de beginfase is er voor de crack niet veel geld te winnen, maar hij kan doorspelen tot max. 20 tafels en dan wint hij het maximum 25.000€. Maar dat is tot nu toe nog maar een paar keer gebeurd.
Als crack is het dus vrij makkelijk, maar crack worden, daar heb je veel geluk voor nodig. Voor een uitdager is in het programma blijven al een kleine overwinning. Qua moeilijkheidsgraad is het zeker beter dan de gemiddelde quiz. Ietsje makkelijker wel dan 2 voor 12 of Per seconde wijzer, ook omdat het multiple choice is.
Je speelt op een tafeltje 1 tegen 1 tegen de 'crack'. Er worden 5 vragen gesteld, telkens multiple choice uit drie antwoorden. De uitdager antwoordt a - b - c, de crack hoeft enkel in te schatten of de vraag door de uitdager juist of fout is beantwoord.
Als de crack zo meer punten haalt dan de uitdager, ligt de uitdager er meteen uit en incasseert de crack geld.
Als het ex aequo is speelt hij tegen een andere uitdager en wordt de match de volgende uitzending hernomen.
Als de crack verliest of hij haalt geen 3 op 5 (en dat is soms niet zo vanzelfsprekend), dan ligt hij eruit en wordt de uitdager nieuwe crack.
In de beginfase is er voor de crack niet veel geld te winnen, maar hij kan doorspelen tot max. 20 tafels en dan wint hij het maximum 25.000€. Maar dat is tot nu toe nog maar een paar keer gebeurd.
Als crack is het dus vrij makkelijk, maar crack worden, daar heb je veel geluk voor nodig. Voor een uitdager is in het programma blijven al een kleine overwinning. Qua moeilijkheidsgraad is het zeker beter dan de gemiddelde quiz. Ietsje makkelijker wel dan 2 voor 12 of Per seconde wijzer, ook omdat het multiple choice is.
- Kimon
- Oscar nominatie
Volgens mij zijn er dit jaar weinig andere kanditaten maar opzich gingen de examens wel aardig. Twee ervan waren wel pittig dus het wordt nog wel even spannend, maar ik heb er wel vertrouwen in.PascalE schreef:I don't blame ya, neem er maar een (sapje wat denk jij) van me in De Lemming. Hoe gingen de examens (ook een vraag aan de andere kandidaten)?Kimon schreef:Examens voorbij. Nu twee maanden comazu.... eeeh vakantie
- PascalE
- Walk of Fame
- Contacteer:
Kimon schreef:Volgens mij zijn er dit jaar weinig andere kanditaten maar opzich gingen de examens wel aardig. Twee ervan waren wel pittig dus het wordt nog wel even spannend, maar ik heb er wel vertrouwen in.PascalE schreef:I don't blame ya, neem er maar een (sapje wat denk jij) van me in De Lemming. Hoe gingen de examens (ook een vraag aan de andere kandidaten)?Kimon schreef:Examens voorbij. Nu twee maanden comazu.... eeeh vakantie

- dragonspirit
- Oscar winnaar