FT Culinair

Bar is open!
Plaats reactie
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Re: FT Culinair

Bericht door sickboy1984 » 29 jul 2012 22:37

het dubbele gebruik van dat laatste woord is trouwens bewust, voor mij de enige keer dat dat je dat woord als scheldwoord mag gebruiken.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 29 jul 2012 22:48

sickboy1984 schreef:Valt mee hoor.

Als je zoals ik (en dat heb ik eerder gedeeld hier, zo'n forum is toch handig om anoniem de donkerste kant van je ziel te laten zien) door een zware depressie bent gegaan en je beide ouders overleden zijn, dan leer je relativeren. Mijn problemen stellen dan niks voor, vergeleken bij de pijn die je je ouders hebt zien hebben door die kanker kanker.
Wat erg.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 29 jul 2012 22:51

Het is kut.

maar goed, ik wil daar niet in blijven hangen en probeer me altijd op het goede te richten.
Das belangrijk kan ik je zeggen, want anders kan je er in blijven hangen.

Inmiddels kan ik zeggen dat het leven iets moois is en je dat nooit mag onderschatten, geniet, geniet en geniet.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 29 jul 2012 22:52

Ja, dat ken ik hoor. Ik richt me ook altijd op het goede. Maar dat neemt niet weg dat het heel erg is.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 jul 2012 22:57

Ik vind het woord kanker zoiezo erg lelijk. Het klinkt gewoon lelijk en zwaar vanwege de dubbele 'k' i.c.m. de 'ang' klank dus het past mooi bij die verschrikkelijke ziekte. Ik zou het scheldwoord niet snel gebruiken omdat ik mezelf daar iets te beschaafd voor vind en omdat steeds meer mensen er moeite mee hebben. Maar in zeer ernstige gevallen zou je het wellicht van mijn kant kunnen horen.

Ik ken zelf niemand die kanker heeft gehad dus ik heb eigenlijk geen benul wat het voorstelt en hoe het voelt om het te hebben. Maar dat hangt natuurlijk ook af van waar je het hebt en ik welke mate. En de chemokuur scheen zwaar te zijn? Ik wil je verder niet verplichten erover te praten trouwens. Ik heb zelf ook iets ergs mee gepraat waar ik liever niet over praat.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 29 jul 2012 22:59

Dat klopt, niemand wil op zn 27ste al meegemaakt hebben dat hij afscheid van beide ouders heeft moeten nemen, waar vooral het bij mn moeder zwaar was (die heeft de laatste maanden van haar leven bij mijn gezin ingewoond) Al denk ik dat je dat niet wil meemaken of welke leeftijd dan ook.

Ik wil overigens niet nu the pithy card spelen. Ik heb ouders gehad die zielsviel van mij hielden en alles voor mij over hadden.
Nu heb ik alleen mijn schoonouders nog. Ik ben de duivel in hun ogen... Tja ik heb in hun ogen hun dochter dan ook uit het gesloten gereformeerde wereldje gesleurd...
Dan ben je de duivel kan ik je zeggen, nou ja, mijn droom is nog steeds om in een duivelpak met drietand ze wakker te maken. :lol:

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 29 jul 2012 23:03

Ach, sommige mensen zijn gewoon achterlijk in hun fundamentalistische overtuigingen. Een tijdje geleden werkte ik aan een klus op de Veluwe en toen kwam ik serieus een of andere briesende gek tegen die mij weigerde de hand te schudden want "dat doen wij hier niet". Hij geloofde ook niet dat ik archivist was en schreeuwde toen snoeihard allerlei dingen in mijn gezicht...
Ik ben op den duur maar gewoon zoveel mogelijk weggegaan en heb het verder laten oplossen door een transportbedrijf. Ook wel omdat ik die vent echt een engerd vond en hij zat de hele tijd alles vanuit zijn huis in de gaten te houden. Griezel. Sommige mensen zijn het gewoon niet waard om te proberen te overtuigen.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 29 jul 2012 23:06

dat heb ik nooit geprobeerd. Ik zal eerlijk zijn, ik ben zelf ook christelijk, maar niet op de manier die zij goed achten. Ik wil me niet ibnden aan een kerk en het is iets voor mezelf en wil het anderen niet opleggen, dat botst...

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 29 jul 2012 23:07

sickboy1984 schreef:dat heb ik nooit geprobeerd. Ik zal eerlijk zijn, ik ben zelf ook christelijk, maar niet op de manier die zij goed achten. Ik wil me niet ibnden aan een kerk en het is iets voor mezelf en wil het anderen niet opleggen, dat botst...
Nu ja, in mijn geval helpt het altijd echt heel erg goed om afstand van dat soort opdringerige mensen te nemen, want als ze zo hard over je oordelen, wat heb je er dan aan, he. Als jouw vrouw/vriendin gelukkig is bij je dan is dat een groot goed, daar hebben haar ouders niet aan te tornen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 jul 2012 23:08

sickboy1984 schreef: Ik wil overigens niet nu the pithy card spelen. Ik heb ouders gehad die zielsviel van mij hielden en alles voor mij over hadden.
Nu heb ik alleen mijn schoonouders nog. Ik ben de duivel in hun ogen... Tja ik heb in hun ogen hun dochter dan ook uit het gesloten gereformeerde wereldje gesleurd...
Dan ben je de duivel kan ik je zeggen, nou ja, mijn droom is nog steeds om in een duivelpak met drietand ze wakker te maken. :lol:
Bah, en denken ze ook dat je op hun geld uit zijn? Zo ken ik er namelijk één die zo het contact met zijn schoonouders is verloren. Opknoppen aan den hoogste top dat soort egoïstische mensen. Grow Up zou ik zeggen. Ik snap dat het voor je schoonouders moeilijk kan zijn dat ze nu in andere omgeving terecht is gekomen maar daarom ben je niet meteen de duivel... :|

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 29 jul 2012 23:11

MargotTenenbaum schreef:
sickboy1984 schreef:dat heb ik nooit geprobeerd. Ik zal eerlijk zijn, ik ben zelf ook christelijk, maar niet op de manier die zij goed achten. Ik wil me niet ibnden aan een kerk en het is iets voor mezelf en wil het anderen niet opleggen, dat botst...
Nu ja, in mijn geval helpt het altijd echt heel erg goed om afstand van dat soort opdringerige mensen te nemen, want als ze zo hard over je oordelen, wat heb je er dan aan, he. Als jouw vrouw/vriendin gelukkig is bij je dan is dat een groot goed, daar hebben haar ouders niet aan te tornen.
als ik iets geleerd heb is dat als je oordeelt over mensen, dat je dat net zo hard terug krijgt. Ik probeer dat dan ook altijd niet te doen, maar ben niet roomser dan de paus, het gebeurd nog te veel.

Maar weer wel dat als ik niet oordeel, dat dat veel beter werkt.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 29 jul 2012 23:13

sickboy1984 schreef:
MargotTenenbaum schreef:
als ik iets geleerd heb is dat als je oordeelt over mensen, dat je dat net zo hard terug krijgt. Ik probeer dat dan ook altijd niet te doen, maar ben niet roomser dan de paus, het gebeurd nog te veel.

Maar weer wel dat als ik niet oordeel, dat dat veel beter werkt.
Ja, dat klopt voor mij ook aardig. Maar als mensen in mijn gezicht schreeuwen vind ik dat ik daarna best een oordeel mag hebben. En mijn oordeel is dan meestal: verwijder jezelf zo snel mogelijk uit deze situatie met deze enge gek. :D :T

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 29 jul 2012 23:13

Aston schreef:
sickboy1984 schreef: Ik wil overigens niet nu the pithy card spelen. Ik heb ouders gehad die zielsviel van mij hielden en alles voor mij over hadden.
Bah, en denken ze ook dat je op hun geld uit zijn? Zo ken ik er namelijk één die zo het contact met zijn schoonouders is verloren. Opknoppen aan den hoogste top dat soort egoïstische mensen. Grow Up zou ik zeggen. Ik snap dat het voor je schoonouders moeilijk kan zijn dat ze nu in andere omgeving terecht is gekomen maar daarom ben je niet meteen de duivel... :|
nee geld ben ik op uit dat weten ze, mn vrouw werkt 2 dagen in de week en ik fulltime en daar komen we van rond, ja we zullen niet 3 weken in een vijf sterren hotel kunnen zitten in de zomer, maar kamperen is veel leuker.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 29 jul 2012 23:15

ik zie trouwens dat ik zei 2 dagen vrij, maar is 2 weken vrij, we gaan lekker kamperen.

Ook culinair doen, linzen met worstjes eten en zo.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 jul 2012 23:25

Christelijk, dus protestant neem ik aan? Ik ben zelf katholiek maar ik de laatste jaren toch het gevoel dat de protestanten flink hun best doen om ons in zwart daglicht te stellen met al dat negatieve nieuws over kindermisbruik, etc., etc. Toch wel jammer vind ik. Maar dat even terzijde. :) Ik wilde je hier natuurlijk niets mee verwijten. Meer als opening voor een discussie.
sickboy1984 schreef:ik zie trouwens dat ik zei 2 dagen vrij, maar is 2 weken vrij, we gaan lekker kamperen.
Gelukkig, alleen een weekend was wel heel zuur geweest. :T
sickboy1984 schreef: nee geld ben ik op uit dat weten ze
Er moet nog 'niet' tussen neem ik aan?

Plaats reactie