FT Culinair

Bar is open!
MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: FT Culinair

Bericht door MargotTenenbaum » 29 jul 2012 23:43

Ik geloof lekker helemaal nergens in :+

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 20 aug 2012 21:24

Mooi. Ik ook niet, en al helemaal niet meer in baklava. :wink: Want die is inmiddels alweer revue en bowels gepasseerd en ik vond 'm niet om over naar huis te schrijven, helaas. Gelukkig zou je kunnen zeggen dat ik dan altijd de Tiramisu nog had,

maar dat was al helemaal een tegenvaller. Oh, het gíng wel; de baklava... maar een uitgesproken lekkernij vond ik het niet.

Over de rest van het menu was ik wel zeer te spreken.
Als voorgerecht: Dolma, druivenbladeren gevuld met rijst en gehakt in yoghurtsaus. Hoofd: Moussaka. :T

En dan als toetje de Tiramisu, maar dat was echt meer een plakje cake met slagroom erop, en de baklava to go. (doggy-bag)

En 't was gezellig, een goede ambiance en goed gezelschap, dat is ook wat waard !

O, en de wijn was ook yummie ! Samos -zeer zoete witte wijn. Nou, daar was niks aan gelogen. :P

Dit alles vond plaats op vrijdag, en ik was gister, zondag, zo beroerd als een hond. Of het een met het ander te maken had durf ik niet te zeggen, maar we kunnen niets uitsluiten. 8)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 dec 2012 16:41

Op het kerstmenu staat :
Kogelbiefstuk met kastanjechampignons, gekookte krielaardappeltjes met een salade van komkommer, wat gevijzelde teentjes knoflook, slasaus, schepje suiker en witte azijn en 2 tomaten, daarbij nog verse rode bieten zo van het land, zelf koken dus veel lekkerder, vergezeld van een leuk rood wijntje :wink: en als toetje een rabarbercompote.
Smakelijk eten alvast en iedereen een fijne dagen gewenst. :+

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 26 dec 2012 14:21

Geen idee wat ik allemaal gegeten heb deze week. Qua hoofdgerecht zondag Japans, maandag lamsvlees en gisteren biefstuk en verder 2 avonden zalmfilet. Maar verder zou ik het niet precies kunnen zeggen, het was in ieder geval culinair verantwoord. 8)

Er is helaas 1 kristalglas gesneuveld maarja, helaas jammer dan. Je moet ze toch ooit gebruiken. }:

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 jan 2013 22:24

Bij de aperitief van het kerstdiner, 3 sprinkhanen met chocola p.p.!

Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 17 jan 2013 00:10

Yummie :8

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 07 feb 2013 16:52

Heeft iemand ervaring met wokken?

Als ik ga wokken met wokolie op hoog vuur (gewoon wokken dus) en ik gooi er kip in gaat het altijd enorm spetteren. Is dat erg of moet ik de kip echt met keukenpapier droog deppen?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 07 feb 2013 17:38

Ja, ik zou er wel voor zorgen dat ie behoorlijk droog is.

Want - basis natuurkunde - wat gebeurt er met water dat plotseling verhit wordt?
Dat gaat koken en verdampt.
Als je dat doet in hete olie dan spat dat. Of spetteren.

Je hebt toch ook die reclame van die dumbo die kipfilet in stukjes wilt bakken maar auw auw het spettert zo.
Dus dan gaat hij op een paar meter afstand staan en gooit de stukjes kipfilet in de pan.
Tadaaa ! Geen last van spatten.
Maar als hij tevreden naar de pan loopt, glijdt hij uit over de gespetterde olie die nu op de grond een lekker glibberig laagje heeft gevormd.

Uiteraard is water so wie so iets dat niet bevordelijk is voor het wokproces.

Salam Alaikum of eh.. ik bedoel: selamat makan !

ps. biefstuk moet je ook zo droog mogelijk bakken. Daar krijg je een mooi bruin randje van.
Shoarmavlees ook bakken in een hete wok. En als er vocht vrijkomt, afgieten ! Desnoods twee keer !
Anders kookt je 'shoarmavlees' meer dan dat je het bakt. Overigens is op die manier zelfgemaakte shoarma niet te vergelijken met die van een goede shoarmatent. :8

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 07 feb 2013 17:43

Ok, dank. Dus deppen... :) Vandaag weer hetzelfde alleen dan met andere saus en groente. Wilde er eigenlijk twee dagen over doen maar ik at een portie voor 3 personen bijna in mijn eentje op. Kennelijk had ik heel erg honger. Maar het ligt misschien ook een beetje aan de rijstportie. Ik eet wel vaker 2 keer zoveel als het recept. :8

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 07 feb 2013 17:46

Dat je een portie voor 2-3 personen in je eentje opeet, dat ken ik wel.
Zeker als het lekker kruidig is en je hebt een heerlijk (pinda-)saus en een pilsje erbij dan vreet ik door tot het op is.
Het is dan zó lekker !

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 07 feb 2013 17:46

:Y :~

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 07 feb 2013 22:27

Hé Aston, rustig aan een beetje, anders heb je straks net zo'n goddelijk figuur als ik...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 08 feb 2013 00:23

Moet je trouwens eens, als je friet of oliebollen bakt, 's wat water sprenkelen in de hete olie waar net een lichte damp afslaat.
Moet je boven de pan gaan hangen met je grote leergierige ogen en 's zien wat er precies gebeurt.
      • Afbeelding
Chicken? Same thing.
            • Afbeelding

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 08 feb 2013 13:10

Tja, krijg ik ineens een olijfoliespettermail binnen...

Zie hieronder en - jazeker - er kan op geklikt worden:
    • Afbeelding

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 08 feb 2013 15:02

Zit niets anders op. Of gewoon dekseltje erover. Ik heb gisteren mijn kip gedroogd maar toch maar een deksel eroverheen. Het spetterde toch nog steeds. Je kan het onmogelijk helemaal droog krijgen.

@Wizard. Zal wel mee vallen. Het was aziatisch en als je ergens niet dik van wordt is het daar wel van. :8 Ooit een dikke aziaat gezien (behalve in de vs)? Misschien, maar ik nooit.

Plaats reactie