FT Culinair

Bar is open!
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: FT Culinair

Bericht door WizardOfOss » 08 feb 2013 15:15

Aston schreef:@Wizard. Zal wel mee vallen. Het was aziatisch en als je ergens niet dik van wordt is het daar wel van. :8 Ooit een dikke aziaat gezien (behalve in de vs)? Misschien, maar ik nooit.
Afbeelding

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 08 feb 2013 15:27

Welke ben jij ? :P

Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 08 feb 2013 16:08

Ik ben uiteraard degene die heel bescheiden z'n goddelijke figuur nog enigszins probeert te verbergen voor de buitenwereld :D

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 08 feb 2013 16:15

Ah, die op links dus. :T Jammer van het roze handdoekje.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 08 feb 2013 20:58

:oops: , ja ok. Ik ben zelf toch maar even gaan zoeken en er zitten meer calorien en koolhydraten in rijst dan ik dacht. Maargoed, als je zo dik wilt worden moet je volgens mij tussendoortjes eten zoals appelflappen, taartjes en chips. Dat is waar je echt van aankomt. Of je moet niet bewegen en niet nadenken. Of je hebt een lichamelijke afwijking.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 08 feb 2013 22:53

Die gasten eten inderdaad niet zozeer ongezond (chanko nabe, een stoofpot met groenten en kip of vis), maar wel heel erg veel. Want ook al zien ze er moddervet uit, vergis je niet, ze zijn ook serieus gespierd. Ik ben ooit bij een training geweest, dan zie je zo'n gast die toch richting de 200kg zal wegen push ups doen, met één hand. Ik doe het hem niet na...

Maar over het algemeen zie je in Azië niet zo gek veel dikke mensen. Onder kinderen in China schijnt het inmiddels wel wat problematisch te worden, McDonald's en soortgelijke tenten zijn in korte tijd zeer populair geworden. In Japan viel het me vooral op dat je zo af en toe echt moddervette schoolmeisjes zag lopen, die zich ook echt leken te kleden om dat maximaal te benadrukken. Of ze hebben echt geen enkel gevoeld voor mode natuurlijk...

In Korea kan je trouwens ook perfect het gevolg van stelselmatige ondervoeding zien: de gemiddelde Zuid-Koreaan is 10cm langer dan de gemiddelde Noord-Koreaan...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 08 feb 2013 23:26

200 kg en dan een push is inderdaad knap. :8 :o

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 feb 2013 03:47

Aston schreef:Of je moet niet bewegen en niet nadenken.
Van nadenken alleen afvallen is moeilijk hoor. :P

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 09 feb 2013 10:18

Hehe, tja, je wordt er wel moe van als je 3 uur geconcentreerd zit op een tentamen. Ik baseerde me eigenlijk op het feit dat hersenen veel energie gebruiken en dat veel denkwerk dus relatief veel energie zou kosten. Maar goed, ik lees nu dat dat wel meevalt. De hersenen zijn altijd wel heel actief natuurlijk. Het is niet hetzelfde als een processor in een pc waarbij, als er veel denkwerk gevraagd is, het CPU gebruik omhoog schiet en dus veel extra warmteafvoer nodig heeft.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 09 feb 2013 13:51

Ach, een paar jaar geleden maakte Chupa Chups nog reclame met de kreet "brandstof voor de hersenen". Ja, inderdaad: suiker...

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 09 feb 2013 14:32

Waar zag ik dat nou laatst dat kinderen een bakje snoep op hun lessenaar hadden staan tijdens het maken van de cito-toets ? Wat is dat nou voor rare methode. Houden ze dan de concentratie beter vast of zo ? Daar begint het al, hè... dat zijn de wielrennertjes van morgen.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 08 jun 2013 21:22

Aston schreef:Heeft iemand ervaring met wokken?
Als ik ga wokken met wokolie op hoog vuur (gewoon wokken dus) en ik gooi er kip in gaat het altijd enorm spetteren. Is dat erg of moet ik de kip echt met keukenpapier droog deppen?
Ik kom hier, Aston en andere vrie...heu.. kennissen, nog even op terug.

Ik had laatst thuis nog 's shoarmavlees gebakken van de supermarkt.
Dat is natuurlijk niet te vergelijken met het vlees van de shoarmatent maar je moet toch wat.
  • Ik weet nog dat ik eens in een supermarkt vroeg naar shoarmavlees.
    Zei dat meisje achter de balie "Oh, ligt het daar niet meer? Dan maak ik het wel even."
    Snijdt ze binnen een halve minuut wat varkensvlees en gooit er wat 'shoarmakruiden' bij even doorroeren en presto!
    De wonderbaarlijke verandering van varkensvlees in shoarmavlees is geschied.
    Gott zij geloofd !
Anyways... Ik had altijd dat ik het vlees op hoog (electro)vuur en snel bruin en krokant wilde bakken maar dat er altijd veel te veel vocht (lijkvocht, water?) vrijkwam waardoor je shoarma bijna verandert in een Franse stoofschotel.

Nu bedacht ik me dat ik het vlees in de magnetron op half vermogen gedurende een minuut of drie op een lauwe temperatuur zou kunnen krijgen en dat ik dan ook wel wat vocht weg zou kunnen flikkeren.
Dat lukte aardig maar toch moest ik er nog wel op letten dat er niet alsnog een broeinestje in de pan verscheen.

Je weet dat fabrikanten de ontdekking hebben gehad dat vlees geinjecteerd met water een hoger kiloprijs oplevert?
Nou, het zou best wel kunnen dat dat ook wel hiermee te maken heeft. }:

Concluderend: het is geen culinaire methode en het vlees wordt er voor het bakken niet attractiever door maar het meeste vocht blijft wel uit je pannen.

ps. overigens waren mijn broodjes shoarma met salade best wel goed te eten.
In ieder geval beter dan zonder het afgieten.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 10 jun 2013 14:08

Ik maak mn shoarma tegenwoordig zelf.

http://veelkantie.nl/eet-tip-1-shoarma/

Voor jou misschien ook eens leuk om uit te zoeken.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 28 jan 2015 20:32

Als er ICheckmeals bestond had ik nu een een klapper te pakken zeg. :o Voor het eerst in mijn leven Chili Con Carne gemaakt. O+ Nog gekker als je bedenkt dat ik vorig jaar serieus aan krachtsport deed en bruine bonen + gehakt eten is dan net zo logisch als HitchCock en Spielberg kijken als je een filmliefhebber bent. Gek dat ik dat dan ook nergens ben tegenkomen online.

Afijn, het was heerlijk. :T

Morgen eet ik ook (in mijn geval dan) experimenteel: Een ovenschotel met aardappelpuree, spinazie, tomatenmix, feta, mozzarella en pijnboompitten.

Afbeelding

Ik laat wel weten wat ik er van vond. 8)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 28 jan 2015 20:52

...deed jij aan krachtsport?

Waarom?

Plaats reactie