FT Culinair

Bar is open!
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: FT Culinair

Bericht door WizardOfOss » 28 jan 2015 22:12

Die auto's waaraan Aston meewerkt hebben vast geen stuurbekrachtiging, een beetje training kan dan geen kwaad :D

Maareh, die ovenschotel klinkt goed. En dat zegt iemand die al sinds zaterdag last van z'n maag en totaal geen eetlust heeft...
(maar gelukkig lijkt het nu toch weer de goede kant op te gaan, heb vandaag eindelijk weer een hele maaltijd door m'n strot gekregen)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 jan 2015 00:47

Vleeshaak schreef:...deed jij aan krachtsport?

Waarom?
Oef, dit is niet in 1 zin te vertellen. Ik deed eigenlijk al wat krachtsport daarvoor puur vanwege de looks maar daarna ben ik door een nieuw persoon in mijn leven gemotiveerd om het echt goed te doen, oftewel 3 per week, goede voeding, compound oefeningen en uiteraard ook deels gemotiveerd door mijn idool Arnie. Daarna hield ik het vol vanwege de endorfine en de gains. Ik behaalde heel snel resultaten, elke week kon ik 2,5 kg bovenop mijn squat gooien en de endorfine die het krachttrainen vrijkomt is echt heerlijk. Dat heb ik niet bij endurance sport. Verder voelt het goed om sterk te zijn. Maar op een gegeven moment kreeg ik het gewoon te druk, draaide 90 uur per week en ben ik ermee gestopt. Punt is, als je goed krachtsporten moet je er ook echt voor gaan. Je kan niet zeggen, ik doe het voor 1 week. Dat is gewoon niet chill. Met het oog op komende weken waar ik 2x 2 weken ertussenuit ben + een verstandskies laten trekken stel ik het even uit. Bovendien heb ik toch een klein beetje motivatie verloren omdat ik een groot deel van mijn spieren weer kwijt ben. Use it or lose it. Bovendien is een goed krachtsport dieet ook best wel prijzig. Vis, vlees, extra eiwitten, extra creatine, je eet 1,5 keer zoveel, dat kost allemaal wel wat.

Anyway, behalve push ups, wat buik oefeningen en pull ups doe ik niet zo veel momenteel. Wat ik in ieder geval wel heb overgehouden aan deze krachtsporttijd en wat ook weer mooi aansluit op het onderwerp van dit topic is een obsessie voor voedsel. Ik ben niet fanatiek gezond aan het eten maar ik let er wel extreem op. Een paar per jaar een patatje vind ik prima en een diepvriespizza ligt er ook 1 à 2 keer per maand wel in. Maar over het algemeen probeer ik er wel erg op te letten. Vooral toegevoegde suikers mijd ik zoveel mogelijk als het even kan. Mijn suikerbetoog bewaar ik maar even voor later maar behalve suiker eet ik tegenwoordig ook bijvoorbeeld bruine rijst i.p.v. witte rijst.

Maar ik doe het nog redelijk normaal, een vriend van me heeft besloten 1 maand geen koolhydraten te eten en geen suikers (koolhydraten zijn ook suikers feitelijk maar tenminste geen geraffineerde witte suiker) na het lezen van een boek. Hij at dus geen rijst, geen brood, geen aardappel, geen pasta en zelfs fruit at hij niet meer (want in fruit zit ook redelijk wat suiker). Alleen eens per week at hij suiker en hij haalde koolhydraten uit bruine bonen (oftewel hij moest at best veel bonen).

Hij was 6,5 kg afgevallen (op 88 kg) in 1 maand tijd. En dat met 1 keer per week 1 uur sporten zoals hij altijd deed. :o

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 jan 2015 00:52

WizardOfOss schreef:Die auto's waaraan Aston meewerkt hebben vast geen stuurbekrachtiging, een beetje training kan dan geen kwaad :D
Geen stuurbekrachting idd maar onze auto's zijn zo gemaakt dat alles soepel stuurt. :wink:
WizardOfOss schreef:Maareh, die ovenschotel klinkt goed. En dat zegt iemand die al sinds zaterdag last van z'n maag en totaal geen eetlust heeft...
(maar gelukkig lijkt het nu toch weer de goede kant op te gaan, heb vandaag eindelijk weer een hele maaltijd door m'n strot gekregen)
Wow, ik kan echt altijd eten tenzij ik echt extreem ziek ben. :o Sterker nog, ik heb altijd zin om te eten alleen als ik extreem ben. Ik had ooit rauwe kip gegeten per ongeluk en ik was 5 dagen erg ziek. Was ook meteen 5 kg afgevallen toen.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 29 jan 2015 01:18

Meestal krijg ik ook nog wel wat weg, maar dat viel nu wat moeilijker. Ook niet misselijk, maar weinig trek, niks smaakt me, en zowat alles veroorzaakte een hoop kramp in m'n maag. Zaterdag, zondag en maandag echt weinig gegeten, gisteren voorzichtig weer wat beter, en vandaag bijna weer normaal. Voelt nog niet helemaal goed, en ik weet ook niet of ik blij mee moet zijn dat ik overmorgen weer tig uur in een vliegtuig zit, maar het gaat de goede kant op.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 jan 2015 12:33

Ahja, als je maar genoeg drinkt heb je ook niet zoveel eten nodig. Ik had in Vietnam ook weinig trek in het zoveelste vietnamese voedsel dus at ook redelijk met mate daar (ook omdat ik soms het eten ook niet naar mijn mond kreeg. :oops: Kippenboutjes eten met stokjes...) maar dankzij de 3 liter bier die ik dagelijks dronk had ik toch de helft minder calorien nodig. :8

Dat vliegtuigvoedsel zal je denk ik ook wel weinig zin in hebben dan. 8)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 29 jan 2015 12:37

Ik vlieg met AeroFlot, ben benieuwd wat voor Russische kost ze me gaan voorschotelen :D

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 jan 2015 13:10

Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 29 jan 2015 13:16

Ach, ziet er toch helemaal niet zo gek uit :D

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 08 mar 2015 01:02

Corn dogs smaken niet zo geweldig. Wel vrij eigenaardig.
Ik zou 'm niet laten liggen als ik 'm tegenkwam maar dan voornamelijk om de ervaring weer eens te hebben.
Smaak is niet zo makkelijk te beschrijven maar ik associeer het met iets van corned beef met een jasje van een wat muffig fabrieksworstebroodje.
Dat is geen accurate beschrijving hoor want de maiscomponent van de corn dog kun je niet missen. En dat vind ik dan weer een heel prettige smaak.

Wat ik zou willen (en ik besef dat het hier in topic niet echt thuishoort) is dat er in Nederland eindelijk 's barbecue beans te verkrijgen zouden zijn. Ik ben gek op bonen. Witte en kidney bonen in een wat rokerige zoetzoute saus.
En ook heel lekker: beef stew with beans !

Daar kun je me 's nachts voor wakker maken. :P

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 08 mar 2015 09:17

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je de corndogs koopt.. De vette hap uit verschillende snackbars in Nederland smaken (gelukkig) ook niet allemaal hetzelfde. Zelfs de globaal hetzelfde ogende Big Macs en Whoppers verschillen per filiaal.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 04 mei 2015 07:39

Er bestaat toch ook ergens een junk food topic?

EDIT:
Al gevonden. Op deze pagina staan een aantal dingen die beter hier passen: http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopi ... &start=495

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 mei 2015 19:21

Zojuist bevroren deegschijffantasie gegeten, met zalm, tonijn en scampi. Best smakelijk, lijkt wel wat op pizza.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik vals gespeeld heb: ik heb hem niet bevroren gegeten, maar eerst even een kwartiertje in de oven gelegd. En dat maakt toch een wereld van verschil. Wellicht zou Straka dat toch ook eens moeten proberen :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 mei 2015 19:25

Interessante methode... verwarm je dan 'm ook van te voren, die oven?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 mei 2015 19:55

Jep, anders heeft die deegschijffantasie nog wat langer nodig.

Onbegrijpelijk dat nooit eerder iemand op dit idee is gekomen. Zal wel goeie handel voor tandartsen zijn geweest, van zo'n bevroren stuk deegschijffantasie bijt je niet zomaar een stuk af. Als ie uit de oven komt gaat dat toch makkelijker. Al denk ik dat je hem dan toch ook weer niet te lang in de oven moet laten legen, want dan ben je weer terug bij af...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 mei 2015 20:16

Deegschijffantasie in blackface.

Plaats reactie