FilmTotaal Tour Pool 2006

Bar is open!
hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 25 jul 2006 01:45

ash_ schreef:Nog even voor de Tour volgers: quotes van Maarten Ducrot.
"Ik ga niet meer kijken, ik gooi m'n microfoon weg!"
Helemaal mijn gedachten op dat moment! Toen reden uitgerekend de T-Mobiles het ene gat na het andere dicht voor Landis. Man, wat was ik toen pissig.

Ducrot is een held. Wat een feest om naar die man te luisteren!

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 25 jul 2006 08:55

Ducrot is een lichte verademing vergeleken bij de fletse Breukink, die laatste is een prima coureur en ditto ploegleider maar een bloedeloze commentator bij middagvullende uitzendingen. En de vreselijk zelfingenomen en bombastische Smeets kan ik echt niet meer aanhoren, gelukkig is hij naar de avonduren verbannen, schrikken de kinderen er tenminste niet zo van. Voor mij is de Belsj vele malen meer genietbaar, als zij tenminste niet een in overstaanbaar Vlaams dialect sprekende oudrenner als medecommentator hebben.

Mijn favoriete commentator is toch nog altijd Marc Uytterhoeven: sptisvondig, eloquent en terzakekundig. Jammer dat hij er niet meer zit.

Enfin; jammer van mijn uitslag in de middenmoot (net als vorig jaar); groots winnen of sneven zit er bij mij blijkbaar niet in ...

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 25 jul 2006 11:16

JB schreef:Mijn favoriete commentator is toch nog altijd Marc Uytterhoeven: sptisvondig, eloquent en terzakekundig. Jammer dat hij er niet meer zit.
Hij is de laatste jaren geregeld co-commentator bij de RTBF (zo ook deze Tour), maar ja, dat Frans is natuurlijk wel een drempel.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 25 jul 2006 17:20

Vind het toch opvallend om te lezen dat een paar van jullie Ducrot zo geweldig vonden. Ik vind hem eigenlijk vrij irritant af en toe. Hij overdrijft vaak heel erg (als iemand demareert is het bijna altijd onmenselijk en gewelig of briljant) en hij (maar ook zijn co-commentator) zien dingen vaak erg laat, althans later dan ik het zie. Maarja ze lullen het wel vol. Al zap ik ook vaker naar de Belgen, toch wat interessanter en meer nieuwtjes.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 25 jul 2006 18:27

renzo schreef:Vind het toch opvallend om te lezen dat een paar van jullie Ducrot zo geweldig vonden. Ik vind hem eigenlijk vrij irritant af en toe. Hij overdrijft vaak heel erg (als iemand demareert is het bijna altijd onmenselijk en gewelig of briljant) en hij (maar ook zijn co-commentator) zien dingen vaak erg laat, althans later dan ik het zie.
Vond ik zelf ook in het begin maar op een gegeven moment wordt net datgene wat je in eerste instantie irritant vindt leuk. Overigens, dat late zien van zaken kwam ik ook op de Belg tegen. Neemt niet weg dat ik daar toch liever naar kijk (ook om het koersinzicht van Hans 'h = g' de Clercq).

Nog even over Mart Smeets: ik weet dat vele het een pedant mannetje vinden en daar zit ook zeker waarheid in. Maar als presentator van de avondetappe is hij perfect op zijn plaats vind ik. Dat is echt een programma waar ik voor thuis bleef.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 25 jul 2006 20:08

ash_ schreef:Nog even over Mart Smeets: ik weet dat vele het een pedant mannetje vinden en daar zit ook zeker waarheid in. Maar als presentator van de avondetappe is hij perfect op zijn plaats vind ik. Dat is echt een programma waar ik voor thuis bleef.
Hij is denk ik zowieso beter op zijn plaats als presentator dan als commentator. Als commentator irriteert zijn 'eigen' (of zoals JB goed verwoord: bombastische) stijl, terwijl datzelfde enthousiasme als presentator wel werkt. Je ziet dan dat hij echt van sport houdt, en dat is wel belangrijk. Vergelijk het eens met Egberts of andere Studio Sport presentatoren.

Ik denk dat Ducrot's overdrevenheid ook vooral voortkomt uit liefde voor de wielersport, dus echt vervelend kan ik het niet noemen. Dat wielerjargon van hem vind ik wel grappig.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 26 jul 2006 10:34

AngelEyes schreef:
ash_ schreef:Nog even over Mart Smeets: ik weet dat vele het een pedant mannetje vinden en daar zit ook zeker waarheid in. Maar als presentator van de avondetappe is hij perfect op zijn plaats vind ik. Dat is echt een programma waar ik voor thuis bleef.
Hij is denk ik zowieso beter op zijn plaats als presentator dan als commentator. Als commentator irriteert zijn 'eigen' (of zoals JB goed verwoord: bombastische) stijl, terwijl datzelfde enthousiasme als presentator wel werkt. Je ziet dan dat hij echt van sport houdt, en dat is wel belangrijk. Vergelijk het eens met Egberts of andere Studio Sport presentatoren.
Als presentator vind ik hem inderdaad zeer op zijn plaats, ook omdat hij veel van z'n gasten (blijkbaar) ook buiten de camera kent. En hij lult het lekker aan elkaar: gezellige, doch intelligente opa met kennis van zaken :)

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 27 jul 2006 15:56

Ja, allemaal inleveren die punten!!!

Landis is betrapt op doping tijdens de Tour, dus die zal wel uit de uitslag geschrapt gaan worden. Jammer Red...:B:
Afbeelding

Dan wint Pereiro Sio 'm dus, en dan zullen de heren zich wel nog wat harder achter hun oren krabben over dat kadootje van een half uur dat 'ie kreeg...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 27 jul 2006 15:58

Tourwinnaar Landis betrapt op doping

Triest nieuws, te hoog testosterongehalte na zijn solorit. Je kan het toch bijna niet voorstellen dat ie zo stom is om naar de pillen/flesjes te grijpen op zo'n moment?

Anyway, Red - ik zou dus nog niet te vroeg juichen ...

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 27 jul 2006 16:03

JB schreef:Tourwinnaar Landis betrapt op doping

Triest nieuws, te hoog testosterongehalte na zijn solorit. Je kan het toch bijna niet voorstellen dat ie zo stom is om naar de pillen/flesjes te grijpen op zo'n moment?

Anyway, Red - ik zou dus nog niet te vroeg juichen ...
Ik was je voor! :D

Ik zie mezelf zomaar richting top drie kruipen... :T

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 27 jul 2006 16:04

Jezus, behoorlijk triest als hij het echt gedaan heeft na die inzinking.

Niemand die 'even' gaat uitrekenen wat dat voor ons klassement betekent? ;)

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 27 jul 2006 16:06

"Diskwalificaties later dan een dag na het einde van de Tour de France worden niet meegenomen in de uitslag van Tourploeg.be"
Trouwens dan zou Red nog altijd wel winnen denk ik, krijgt Pereiro gewoon nog meer punten.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 27 jul 2006 16:19

El Chivo schreef:
"Diskwalificaties later dan een dag na het einde van de Tour de France worden niet meegenomen in de uitslag van Tourploeg.be"
Jamaar dat is tourploeg.be, wij deden mee op tourploeg.nl :wink:

Maar je hebt waarschijnlijk gewoon gelijk en maakt het voor de eindstand weinig tot niets uit.

Ik wil overigens gewoon niet geloven dat ie zo stom is geweest. Maar stel dat ie wel degelijk geslikt of gespoten heeft, moet ie dan alsnog toch eeuwig branden in de hel van zijn ouwelui?
Laatst gewijzigd door JB op 27 jul 2006 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 27 jul 2006 16:20

Megalomaniac schreef:Niemand die 'even' gaat uitrekenen wat dat voor ons klassement betekent? ;)
Het is niet alleen een kwestie van die 292 punten van Landis aftrekken, en de rest 'n plek opschuiven in de eindafrekening; de anderen hebben ook punten misgelopen in etappe-uitslagen, truien-klassementen etc. Wie heeft er zin in?

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 27 jul 2006 16:21

hermit elephant schreef:
Megalomaniac schreef:Niemand die 'even' gaat uitrekenen wat dat voor ons klassement betekent? ;)
Het is niet alleen een kwestie van die 292 punten van Landis aftrekken, en de rest 'n plek opschuiven in de eindafrekening; de anderen hebben ook punten misgelopen in etappe-uitslagen, truien-klassementen etc. Wie heeft er zin in?
I know, daarom zette ik ook even tussen aanhalingstekens :)
Ik verwacht echt niet dat iemand dat nu nog serieus gaat zitten uitrekenen.

Plaats reactie