Het krachttraining/fitness topic

Bar is open!
Plaats reactie
Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Jusjuh » 28 nov 2006 21:24

Hier, een topic over krachttraining. Wat doe je, hoe gaat het, hoe lang, waarom? Eet je anders, hoe zwaar train je, en hoe vaak? Vertel het hier.

Voor zover ik weet zijn emperor en ik verslaafd aan deze sport? Maar anderen kunnen zich ook melden, en misschien kunnen we andere mensen overhalen.

(Mod, er staan berichten hierover in de Happymuur. Mogelijk verplaatsen?)
Laatst gewijzigd door Jusjuh op 28 nov 2006 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 nov 2006 21:28

..leuk,maar voor mij hoef je geen extra topic te openen hoor,ik denk dat ik alles al gezegd heb erover,en er is veel meer relevantie te vinden op het net..maar als er interesse voor is kan je het altijd proberen natuurlijk.

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 28 nov 2006 21:30

Krachttraining doe ik 1 keer per week, naast wat andere sporten (vechtsport, zwemmen en hardlopen). Ik hou ervan om wat variatie in de sport te houden.

Omdat de krachttraining maar 1 keer per week is, train ik daar sowieso niet erg zwaar. Ik neem soms wat minder kilo's, maar voer dan de bewegingen langzaam uit.

Ik eet niet anders, ik let dan wel op wat ik eet, maar ik hou wel van lekker eten, dus dat sporten compenseert het allemaal een beetje, waardoor ik niet afval, maar ook niet aankom.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 28 nov 2006 21:33

Ik doe ook aan fitness. Er zijn tijden geweest dat ik het 6 keer per week deed maar tegenwoordig doe ik het nog 3 keer per week. Ik eet niet wezenlijk anders, maar ik eet eigenlijk altijd al wel erg netjes (weinig vetten). Wel eet ik iets meer eiwitten door middel van kwark. Ik ben wel weer van plan om weer 4 keer per week te gaan trainen. Een jaar of twee terug trainde ik vier keer per week maar liep ik ook nog eens vier keer per week hard (en per training 15 km of meer). Dat werkte echter niet zo goed omdat je dan teveel er ook weer af loopt. Tegenwoordig is het enige dat ik er nog bij doe zaalvoetbal, maar dat is maar eens in de 2/3 weken.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 28 nov 2006 21:41

Ik verander de titel even, dan is het wat ruimer ;).

Ik kom net terug, heerlijk. Gaaf om meer te doen dan dat je verwacht, en dat de pijn dan vanzelf weg gaat, je voelt het niet meer. Appeltjes en sap nu, vind het altijd sonde om daarna te gaan snacken.

Eerst 20 minuten rennen, en vervolgens met de gewichten aan de gang. Biceps en rug vandaag, heerlijk om dat te voelen daarna.
Laatst gewijzigd door Jusjuh op 28 nov 2006 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 28 nov 2006 21:42

Jusjuh schreef:...vind het altijd sonde om daarna te gaan snacken.
Zeker weten, anders ben je net een van die te dikke of luie meiden die gaan sporten en daarna vinden dat ze wel wat verdiend hebben waarmee ze hun training gelijk weer ongedaan maken.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 28 nov 2006 21:46

ErikSchierboom schreef:
Jusjuh schreef:...vind het altijd sonde om daarna te gaan snacken.
Zeker weten, anders ben je net een van die te dikke of luie meiden die gaan sporten en daarna vinden dat ze wel wat verdiend hebben waarmee ze hun training gelijk weer ongedaan maken.
Bah. Sommige mensen snap ik gewoon niet. Net zag ik ook een hele dikke vrouw buikspieroeffeningen doen. Als je zo dik bent, dan ga je toch geen spieroeffeningen doen waar je tóch niets van ziet? Als ze zou gaan rennen, oke dan.

Ik moet zeggen dat dat wél weer fijn is. Er komen niet alleen enorme afgetrainde grote mannen, wat ook best goed is voor je eigenwaarde.

En dat snacken doe ik vaak uit verveling. Na het trainen heb je endorfine(?) aangemaakt, wat je vrolijk maakt. Dus ik heb niet eens zin om ongezond te gaan eten daarna.

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 28 nov 2006 22:11

Heb je niks aan. Je kan net zo goed hard werken.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 28 nov 2006 22:39

Jij bent toch houthakker van beroep?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 29 nov 2006 01:30

HAL. schreef:Heb je niks aan. Je kan net zo goed hard werken.
Mijn idee! Ik heb nooit veel om sport gegeven en joggen en dat soort dingen zijn niet eens goed, maar ik heb wel een stappen en km teller, weet ik toch hoeveel ik in de week loop en dat is nog behoorlijk veel, zelfs in de huishouding. :Y

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 29 nov 2006 14:18

Hoewel veel personen ongetwijfeld ook andere motivaties hebben, ontkom ik rond fitness toch niet aan het idee dat men het doet om zich op fysiek vlak in het maatschappelijke model te proppen.

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 29 nov 2006 15:04

Luce schreef:Hoewel veel personen ongetwijfeld ook andere motivaties hebben, ontkom ik rond fitness toch niet aan het idee dat men het doet om zich op fysiek vlak in het maatschappelijke model te proppen.
je komt in een fitnesszaal inderdaad veel typetjes tegen die bijvoorbeeld alleen maar een beetje zitten te pompen met veel gewicht om op Arnie te gaan lijken, maar zoals je zelf ook al aangeeft, er zijn er genoeg die andere motivaties hebben.

Je ziet ook bijvoorbeeld dat mensen zich schamen om een bepaalde oefening te doen als er iemand anders naastzit die het met 5 keer zoveel kilo doet als zij. Daar heb ik dan schijt aan, ik doe het voor mezelf, niet voor anderen.

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 29 nov 2006 16:33

Cool topic. :D
Als het lukt probeer ik om de dag wat aan krachttraining te doen. Niet op de sportschool. Maar thuis of bij me broer. Ten eerste: makkelijker en ten tweede: goedkoper. Filmpje erbij muziekje op etc. We hebben een bankdruktoestel, fitnessfiets, bokszak, halters van 15, 20 en 30 kilo etc. Gekocht paar jaar terug bij de V & D. Genoeg dus om af te wisselen. Voor serieus trainen doe ik meestal wat hardcore of hardrock muziek aan zetten. Maar vooral ontspanning en beweging staan op de eerst plaats.
:T

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 29 nov 2006 16:43

Luce schreef:Hoewel veel personen ongetwijfeld ook andere motivaties hebben, ontkom ik rond fitness toch niet aan het idee dat men het doet om zich op fysiek vlak in het maatschappelijke model te proppen.
Hm, dat denk ik niet. Ik denk dat op iemand willen lijken niet genoeg motivatie is om zo lang zo intensief te trainen (en dan heb ik het over het op Arnie willen lijken). Zulke mensen zijn eerder 'ziek' omdat ze steeds meer willen doen, steeds zwaarder, steeds verder willen gaan en hun eigen grenzen proberen te overschreden.

En natuurlijk, er zijn mensen die zich graag naar dat ideaalbeeld proberen te krijgen. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat bij álles wat je doet, het je niet uitmaakt wat andere mensen denken erover. En sommige mensen doen dat wat meer dan anderen.

Fitnessen zelf vind ik niet geweldig leuk, maar er zijn mensen die er echt van genieten. Hetzelfde als met gewichten. Steeds meer doen, steeds verder gaan, persoonlijke records breken.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 nov 2006 16:47

..het hangt er inderdaad vanaf wat je wil,of wat je wil bereiken..mensen die zittend werk doen en voor de rest niet veel bewegen,is het goed om af en toe te trainen/fitnessen..voor vrouwen die bevallen zijn,en hun figuur weer in vorm willen brengen als ze straks weer een bikini aan moeten is het ook zinvol..voor mensen die echt een beetje zitten met hun uiterlijk en daar iets aan willen doen is het zeker ook raadzaam..van een muis kan je nooit een olifant maken...wel een gespierde muis.
Ik eet zoveel mogelijk goed en voedzaam..en eigenlijk heb ik dan voor de rest geen aanvulling nodig,nooit gebruikt ook eigenlijk,alleen wat extra eiwit,uit het ei dus,om te herstellen,en om de vitaminen op te nemen,zonder een goede eiwithuishouding,neem je veel minder goed vitamines en calcium op..maar daar kunnen ze je op de sportschool veel meer over vertellen.

Voor de rest is het raadzaam om,als je serieus bezig gaat,een begeleider te hebben,die had ik ook op de sportschool,en samen,individueel kijken wat je wensen zijn,en daar een schema voor maken...heeeel belangrijk is om de oefeningen op de juiste manier te doen..doe je het verkeerd,dan heeft de oefening in eerste instantie niet eens zin,ten tweede iets wat je van begin af fout doet leer je zeer moeizaam weer af,en ten derde,je kan meer kapot maken in je lichaam dan dat het je goed doet...wat ikzelf als indicatie gebruik is de spierpijn,als ik de volgende dag pijn heb in de spieren die ik getrained heb,en nergens anders,weet ik dat ik goed zit.

Ook een warm gevoel in de spiergroepen is een aanduiding dat ik goed ben bezig geweest....krijg je last van bijv. je rug,ben je hoogstwaarschijnlijk verkeerd bezig geweest...10 kilo in je hand op de verkeerde manier opheffen is zo'n 50 kilo of meer op je ruggewervels!...

Voor de rest is het leuk om te zien dat je naar verloop van tijd allerlei mooie vormen krijgt..je wordt o.a. breder,en het is ook goed voor je zelfvertrouwen,en dat straal je ook weer uit naar de buitenwereld,en zo heeft iedereen er wat aan.

Plaats reactie