Het krachttraining/fitness topic

Bar is open!
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 dec 2007 12:56

Psycho-M schreef:Een handige site met info over de spieren en spiergroepen.
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Onder de kop Exercices vind je diverse oefeningen per spiergroep.
De oefeningen worden getoond met gebruik van gifjes (zeer duidelijk).
..alle oefeningen en spiergroepen staan er wel zo'n beetje die .gif geeft je een idee van hoe je hem ook ongeveer moet uitvoeren..echter in de praktijk heb je vaak (helemaal als beginner) de verkeerde houding om de oefening goed en effectief te doen, ook omdat je waarschijnlijk onzeker bent helemaal als je een bepaalde spier wil isoleren, ik heb dat vaak genoeg in de sportschool gezien (ook bij mezelf, in de spiegel) dat heb je zelf meestal niet door..en je kan er (ernstige) blessures aan overhouden gelukkig is er dan meestal wel iemand die je corrigeert..het geeft je een aardig idee dat wel.
Ik volg zelf de oefeningen van deze website,
http://www.giantpt.com/Training/GIANT_Training.htm
behlave benen dan..die zijn genoeg en mooi ontwikkeld door jaren lang tegen de wind in gefietst te hebben.

Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Uw barman vanavond!

Bericht door Aston » 16 apr 2015 10:07

Ik ga wel snel weer over op water want ben deze week begonnen met krachtsport. :)

Ik heb nu trouwens dusdanig spierpijn in mijn billen dat ik amper kan zitten. :o Lem, heb je een kussentje voor me?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2015 10:40

Ben bang dat dit inderdaad even kan duren. Maarja, genoeg eiwitten eten, dan is het niet voor niets geweest.

Lem, een omelet gerne!

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2015 13:02

Jep, squaten is gewoon zo lekker. 8)

En ik hoef zeker geen geen Kim Kardashian butt. Veels te groot. :8 Ook bij vrouwen ben ik nooit zo fan van die gigantische billen. Zoiets is prima wat mij betreft:

Afbeelding
(Dit is trouwens een man voor alle duidelijkheid)

Ik doe het voor overall strength (want het traint ook je rug, je benen (heb ook spierpijn in mijn benen maar minder) en je buik) en most of all wil ik wat gespierdere (dikkere) benen. En zoals jezelf zegt, het gaat heel erg snel de spieropbouw met squat. Om de dag kan je er wel 2,5 kg bijgooien. En bovendien voelt het gewoon heerlijk. :D

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2015 13:15

Ah, dan moet je gaan voor de barbell hip trust of glute bridge.

http://www.bodybuilding.com/exercises/f ... cle/glutes

Wat is je PR trouwens? Ikzelf doe trouwens 5x5, mijn losse 1x1 PR weet ik dus niet. Nu is het ook niet echt interessant omdat ik net begonnen ben. Maar ik verwacht (gebasseerd op eigen ervaring) binnen twee maanden op 80 te zitten.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2015 13:17

Ik zal trouwens stoppen met het posten van mannen, hier daarom eentje van een vrouw om te compenseren haha. :D

Afbeelding

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2015 13:33

Personal Record. :wink: Wat is het zwaartste wat je ooit gesquat hebt. Met 5x5 bedoel ik 5 sets, 5 reps.

Ok, ik let wel redelijk op mijn voeding. Sowieso om genoeg eiwitten binnen te krijgen (vlees, vis, ei, kwark en eiwitrijkegroenten (linzen en bruine bonen)). Maar ik ben ook aan het carb cyclen wat inhoudt dat ik geen tot weinig koolhydraten eten op mijn niet sport dag. Wel vetten. En minder vetten, wel koolhydraten op sportdag. Verder eet ik gewoon heel gezond. Geen chips, geen toetjes, geen frisdrank maar dat deed ik sowieso altijd nauwelijks, ik probeer mijn suikerconsumptie zoveel mogelijk te beperken, alleen na het sporten eenvoudige sacchariden om mijn glucogeenlevels in mijn spieren weer snel aan te vullen. En ik eet vaak spinazie voor de glutamine (=anti cortisol) om spierafbraak tegen te gaan en brocolli om de hormoonbalans te verbeteren. Minder oestrogeen (=vetopslag) en meer testosteron (=spieraanmaak). Verder gewoon gezonde vetten eten (noten, vis, olijfolie), elke dag 1 ui en 1 knoflookteentje (door het eten uiteraard), veel water en zo min mogelijk alcohol (alleen op feesten).

Ik neem verder alleen extra whey proteine isolaat in als voedingssuplement.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2015 13:58

Haha, ja, nieuwe kleren kopen zuigt inderdaad. :8 Heb zelf dat probleem nog niet ondervonden maar met de kleding die mij nu wat strakker zit zal dat wel problematisch kunnen worden. Maar dat is ook niet zoveel.

Ik woon inderdaad alleen en dat scheelt inderdaad veel haha. Ik zou het zelf waarschijnlijk ook niet kunnen, moeders hap laten staan en dan zelf iets gaan koken. :wink: Op zich is het, mits je moeder gezond voedsel bereid, ook gewoon een kwestie van extra eiwitten innemen. Dus gewoon als snack tussendoor wat eiwitrijk voedsel nuttigen. Zeker als je fatpercentage laag ligt of voor jou ideaal is want dan is het gewoon een kwestie van veel (gezond) eten.

Ikzelf ben met name aan het carb cyclen omdat ik mezelf iets te vet vind. Op zich is 18,6% (mijn huidige fatpercentage) niet slecht, prima op zich maar idealiter wil ik toch tussen de 12 en 15%.

Afbeelding

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2015 14:07

BIj de sportschool hebben ze van die apparaten die dat meten. :wink: Een soort fancy weegschaal.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2015 14:13

Nou, je kan het altijd proberen natuurlijk. Geen idee hoe cheap ze zijn. Desnoods koop je die persoon om voor 1 of 2 eu ofzo. :P Gewoon smeken. Huilen schijnt nog beter te zijn maar om je daar nou aan te gaan wagen... :D

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2015 14:22

Kun je doen haha. Mijn fatpercentage of je leven! :lol:

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 16 apr 2015 17:55

Toch wel apart dat in die plaatjes mensen met een lager vetpercentage wel heel grote spieren hebben. Ikzelf heb vermoedelijk niet zo'n hoog vetpercentage, maar ook zeker geen sixpack. En kindertjes in Afrika zitten vast nog veel lager qua percentage, maar die zijn ook niet ontzettend gespierd. Om anorexia chicks maar te zwijgen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2015 18:45

@Dre, haha, hoeft ook niet. :wink:
Vleeshaak schreef:Toch wel apart dat in die plaatjes mensen met een lager vetpercentage wel heel grote spieren hebben. Ikzelf heb vermoedelijk niet zo'n hoog vetpercentage, maar ook zeker geen sixpack. En kindertjes in Afrika zitten vast nog veel lager qua percentage, maar die zijn ook niet ontzettend gespierd. Om anorexia chicks maar te zwijgen.
Afbeelding

Punt is, als mannen onder de 7% gaan zitten/vrouwen onder de 13% dan kan je lichaam echt problemen krijgen. Haaruitval, stoppen met menstrueren, etc en je afweersysteem zwakt af. Bodybuilders die op 3-4% (10-12% voor vrouwen) zitten doen dat dus alleen maar heel even voor de wedstrijd (hevig cutten). Maar het blijft ongezond. Ik vond het type bodybuilder zoals Arnold Schwarzenegger trouwens ook veel mooier. Anorexia patienten zitten meestal tussen de 13 en 14%. (heb ik even snel gelezen)

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 16 apr 2015 19:03

Als ik die plaatjes zo zie dan zit ik waarschijnlijk tussen de 15 en 20%, maar ben al jaren geleden gestopt met menstrueren :)

Nog goede voedseltips trouwens Aston?
Heb zelf al maanden geen tijd meer om naar de sportschool te gaan, enige wat ik nog vol heb weten te houden qua tijd is m'n hardloop rondje... Maar ook het juiste eten schiet er nog wel eens bij in omdat het allemaal 'even snel' moet :o

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 16 apr 2015 19:14

airbender schreef:Ben langs de fancy sportschool geweest en een nicht gaf als antwoord dat ze het in principe niet doen }:

Hey Sha ik wist niet dat jij een vrouw was :D :T
Dito :)

Maar wat is een fancy sportschool?
Kaarslicht en mooie decoraties overal? Vandaar dat er nichten rondlopen..

Plaats reactie