Het krachttraining/fitness topic

Bar is open!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame
Berichten: 12747
Lid geworden op: 05 jun 2007 09:29
Locatie: Gouda

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Sha » 17 apr 2015 12:44

Sasha nog wel :P

Ik ren meestal maar tussen de 30 en 45 minuten (Bloemendaalse weg af en dan de polder in richting Reeuwijk/Boskoop, als ex-Gouwenaar moet je weten waar dat is)... maar het voelt soms wel als een marathon :)

Gebruikersavatar
Aston
Regisseur
Regisseur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:27
Locatie: Delft

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Aston » 17 apr 2015 13:09

Haha, ja, het is natuurlijk ook net hoe hard je rent. Maar hardlopen is echt niet voor mij. Ik doe nu zelf wel wat High Intensity Training, maar dan het liefst op een crosstrainer of hometrainer.

En wat betreft Sasha, te veel the Walking Dead in combinatie met een vriend die Sasha heet, excuus. :o 8)

Gebruikersavatar
Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 01 nov 2011 19:30
Locatie: Vlaanders
Contacteer:

Re: Uw barman vanavond!

Bericht door Secret1994goesFilm » 17 apr 2015 15:19

Heb weer wat gemist, er is hier weer veel gepraat, enkel dit trok toch mijn aandacht ;) THanks Aston :)
Aston schreef: Afbeelding

Gebruikersavatar
Aston
Regisseur
Regisseur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:27
Locatie: Delft

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Aston » 17 apr 2015 15:58

Dat was puur en alleen uit wetenschappelijk overwegingen. We hadden het nodig om de anatomische gevolgen van de squat te kunnen bestuderen. Ik ben dan ook blij dat het geapprecieerd wordt. :wink:

Gebruikersavatar
Aston
Regisseur
Regisseur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:27
Locatie: Delft

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Aston » 26 apr 2015 17:47

Voor mensen die geinteresseerd zijn. Ik volg zelf het Stronglifts 5x5 programma:
http://stronglifts.com/

5 compound oefeningen
5 sets
5 reps

Kost je ook niet veel tijd omdat het 3 keer per week is en de hele sessie duurt ongeveer 30 à 45 min.

Gebruikersavatar
Aston
Regisseur
Regisseur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:27
Locatie: Delft

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Aston » 04 mei 2015 14:30

Nou, daar is het dan hoor. Bewijs dat het werkt:

Afbeelding

1,6 kg! spieren in 20 dagen tijd. :D Vetpercentage licht afgenomen maar gaat waarschijnlijk sneller als mijn metabolisme beter wordt.

Gebruikersavatar
Rem
Regisseur
Regisseur
Berichten: 7396
Lid geworden op: 18 mei 2008 18:07
Locatie: ‘s-Hertogenbosch

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Rem » 04 mei 2015 16:27

Hoe doe je dat precies, Aston? :)

Gebruikersavatar
Aston
Regisseur
Regisseur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:27
Locatie: Delft

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Aston » 04 mei 2015 16:44

Dat programma volgen wat daarboven staat (= 3x per week 45 min krachttraining)

+

1.8 x mijn eigen gewicht gedeeld door 1000 aan eiwitten eten. (X kg lichaamsgewicht * 1.8 = Y gr eiwitten) Daarnaast eet ik regelmatig spinazie (anti stress, stress = spierafbraak), brocolli (hormoonbalans, meer testosteron = meer spier) en Omega 3 (voor eiwitverwerking) maar of dat nou extreem veel uitmaakt...

Zo simpel is het. :) Niets beters dan compound oefeningen voor beginnende krachtsporters. Ik gooi bijna elke twee dagen 2,5 kg bovenop mijn squat.
Laatst gewijzigd door Aston op 04 mei 2015 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Aston
Regisseur
Regisseur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:27
Locatie: Delft

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Aston » 04 mei 2015 16:57

Ohja, maak niet de fout door als een gek te gaan eten. Ik eet momenteel net iets meer dan onderhoud (dat wat je lichaam nodig heeft om op constant gewicht te blijven). Mijn onderhoud is 1818 nu, maar zit er hoogstens 100 à 200 kcal boven. Ik ken iemand die 5000 kcal ging eten. Die werd weliswaar ook snel sterker maar werd ook veel vetter. Maar het ligt ook aan hoe je lichaam werkt. Kan je vreten wat je wilt zonder aan te komen, ben je ectomorf (mager, slank persoon), moet je wel meer eten. Maar begin met 1000 kcal boven je onderhoud zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame
Berichten: 13529
Lid geworden op: 19 nov 2005 01:34
Locatie: Tinseltown in the Rain

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Touchwood » 04 mei 2015 22:09

Afbeelding
Axel: Lemme ask you a question: how come I never see you eat?
Nick: I like to starve myself: it keeps the fear up.

Gebruikersavatar
Creeper
Regisseur
Regisseur
Berichten: 7670
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Creeper » 06 mei 2015 11:15

Aston, heb je nog tips voor goede buikspieroefeningen en dan met name de onderste buikspieren? Ik ga niet naar de sportschool, ik doe m'n work-outs thuis (heb alleen dumbells als 'hulpmiddel') en niet echt extreem, vrij basic. Mijn doel is ook meer in shape blijven dan spieren kweken. Ik eet vrij gezond, maar mijd geen koolhydraten en suikers (wel met mate) en zondig ook 1 × per week.

Gebruikersavatar
Aston
Regisseur
Regisseur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:27
Locatie: Delft

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Aston » 06 mei 2015 12:06

Ik heb zelf vorig jaar ook geprobeerd aan mijn onderste buikspieren te werken omdat ik bang was dat ik mijn rug sterker was dan buikspieren. Ik heb van alles geprobeerd maar ook niet echt fanatiek. Geen idee of het ook echt veel geholpen heeft.

Momenteel betrek ik mijn buikspieren door ze gewoon aan te spannen tijdens de diverse compound oefeningen en voorkom ookdoor mijn billen aan te spannen dat ik teveel mijn rug belast. In principe kun je zonder buikspieroefeningen:

Afbeelding

Dat is Mehdi van Stronglifts. Hij doet geen buikspieroefeningen maar zoals je kunt zien heeft hij wel flinke buikspieren. Maar hij tilt dan ook behoorlijk zwaar. Zware gewichten vergen veel van je buikspieren om je lichaam in de juiste vorm te houden en het gewicht te stabiliseren.

Qua losse buikspieroefeningen weet ik eigenlijk niet zo veel moet ik je eerlijk bekennen. Dus voor dat kan je beter internet raadplegen. Ik heb wel 1 tip. Bij onderbuikspieren is het vaak wel zo dat bij veel oefeningen de onderrug zwaar belast kan worden. Als je bijvoorbeeld op je rug ligt en je laat je benen zakken, ga dan minder laag indien je last krijgt van je onderrug. Dan zijn je buikspieren gewoon niet sterk genoeg.

Gebruikersavatar
Straka
Regisseur
Regisseur
Berichten: 3968
Lid geworden op: 12 aug 2006 12:57

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Straka » 06 mei 2015 12:18

Een tip voor de buikspieren is om in ieder geval niet de klassieke buikspieroefeningen in de vorm van sit-ups te doen. Hierbij wordt vaak de nek en/of rug verkeerd en nadelig belast. Beter is de plank te doen; in de basis steun je hierbij op je tenen en ellebogen en strek je je lichaam. Je kunt vast wel info op het net vinden hoe dit correct te doen en ik denk dat er wel een variant zal zijn die op de onderste buikspieren concentreert. Het lijkt een simpele oefening die niet veel voorstelt, maar ik verzeker dat je het vrij snel voelt wanneer je vrij ongetrainde buikspieren hebt.

Gebruikersavatar
Aston
Regisseur
Regisseur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:27
Locatie: Delft

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Aston » 06 mei 2015 13:03

@Straka
Ja, inderdaad. In het begin denk je, ow, dit hou ik zeker wel een paar minuten vol maar na 1 minuut wordt het wel heel zwaar. :8 Ook bij de plank belangrijk dat je je bilspieren aanspant en stopt als je je rug gaat voelen. Anders wordt het belastend voor je rug.

Gebruikersavatar
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame
Berichten: 12747
Lid geworden op: 05 jun 2007 09:29
Locatie: Gouda

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Sha » 06 mei 2015 16:04

Hoe weet je dat je 'onderhoud' 1818 is Aston?

Plaats reactie