Het krachttraining/fitness topic

Bar is open!
Plaats reactie
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Het krachttraining/fitness topic

Bericht door Sha » 17 apr 2015 12:44

Sasha nog wel :P

Ik ren meestal maar tussen de 30 en 45 minuten (Bloemendaalse weg af en dan de polder in richting Reeuwijk/Boskoop, als ex-Gouwenaar moet je weten waar dat is)... maar het voelt soms wel als een marathon :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 17 apr 2015 13:09

Haha, ja, het is natuurlijk ook net hoe hard je rent. Maar hardlopen is echt niet voor mij. Ik doe nu zelf wel wat High Intensity Training, maar dan het liefst op een crosstrainer of hometrainer.

En wat betreft Sasha, te veel the Walking Dead in combinatie met een vriend die Sasha heet, excuus. :o 8)

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Uw barman vanavond!

Bericht door Secret1994goesFilm » 17 apr 2015 15:19

Heb weer wat gemist, er is hier weer veel gepraat, enkel dit trok toch mijn aandacht ;) THanks Aston :)
Aston schreef: Afbeelding

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 17 apr 2015 15:58

Dat was puur en alleen uit wetenschappelijk overwegingen. We hadden het nodig om de anatomische gevolgen van de squat te kunnen bestuderen. Ik ben dan ook blij dat het geapprecieerd wordt. :wink:

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 26 apr 2015 17:47

Voor mensen die geinteresseerd zijn. Ik volg zelf het Stronglifts 5x5 programma:
http://stronglifts.com/

5 compound oefeningen
5 sets
5 reps

Kost je ook niet veel tijd omdat het 3 keer per week is en de hele sessie duurt ongeveer 30 à 45 min.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 04 mei 2015 14:30

Nou, daar is het dan hoor. Bewijs dat het werkt:

Afbeelding

1,6 kg! spieren in 20 dagen tijd. :D Vetpercentage licht afgenomen maar gaat waarschijnlijk sneller als mijn metabolisme beter wordt.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 04 mei 2015 16:27

Hoe doe je dat precies, Aston? :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 04 mei 2015 16:44

Dat programma volgen wat daarboven staat (= 3x per week 45 min krachttraining)

+

1.8 x mijn eigen gewicht gedeeld door 1000 aan eiwitten eten. (X kg lichaamsgewicht * 1.8 = Y gr eiwitten) Daarnaast eet ik regelmatig spinazie (anti stress, stress = spierafbraak), brocolli (hormoonbalans, meer testosteron = meer spier) en Omega 3 (voor eiwitverwerking) maar of dat nou extreem veel uitmaakt...

Zo simpel is het. :) Niets beters dan compound oefeningen voor beginnende krachtsporters. Ik gooi bijna elke twee dagen 2,5 kg bovenop mijn squat.
Laatst gewijzigd door Aston op 04 mei 2015 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 04 mei 2015 16:57

Ohja, maak niet de fout door als een gek te gaan eten. Ik eet momenteel net iets meer dan onderhoud (dat wat je lichaam nodig heeft om op constant gewicht te blijven). Mijn onderhoud is 1818 nu, maar zit er hoogstens 100 à 200 kcal boven. Ik ken iemand die 5000 kcal ging eten. Die werd weliswaar ook snel sterker maar werd ook veel vetter. Maar het ligt ook aan hoe je lichaam werkt. Kan je vreten wat je wilt zonder aan te komen, ben je ectomorf (mager, slank persoon), moet je wel meer eten. Maar begin met 1000 kcal boven je onderhoud zou ik zeggen.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 04 mei 2015 22:09

Afbeelding
Axel: Lemme ask you a question: how come I never see you eat?
Nick: I like to starve myself: it keeps the fear up.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 06 mei 2015 11:15

Aston, heb je nog tips voor goede buikspieroefeningen en dan met name de onderste buikspieren? Ik ga niet naar de sportschool, ik doe m'n work-outs thuis (heb alleen dumbells als 'hulpmiddel') en niet echt extreem, vrij basic. Mijn doel is ook meer in shape blijven dan spieren kweken. Ik eet vrij gezond, maar mijd geen koolhydraten en suikers (wel met mate) en zondig ook 1 × per week.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 mei 2015 12:06

Ik heb zelf vorig jaar ook geprobeerd aan mijn onderste buikspieren te werken omdat ik bang was dat ik mijn rug sterker was dan buikspieren. Ik heb van alles geprobeerd maar ook niet echt fanatiek. Geen idee of het ook echt veel geholpen heeft.

Momenteel betrek ik mijn buikspieren door ze gewoon aan te spannen tijdens de diverse compound oefeningen en voorkom ookdoor mijn billen aan te spannen dat ik teveel mijn rug belast. In principe kun je zonder buikspieroefeningen:

Afbeelding

Dat is Mehdi van Stronglifts. Hij doet geen buikspieroefeningen maar zoals je kunt zien heeft hij wel flinke buikspieren. Maar hij tilt dan ook behoorlijk zwaar. Zware gewichten vergen veel van je buikspieren om je lichaam in de juiste vorm te houden en het gewicht te stabiliseren.

Qua losse buikspieroefeningen weet ik eigenlijk niet zo veel moet ik je eerlijk bekennen. Dus voor dat kan je beter internet raadplegen. Ik heb wel 1 tip. Bij onderbuikspieren is het vaak wel zo dat bij veel oefeningen de onderrug zwaar belast kan worden. Als je bijvoorbeeld op je rug ligt en je laat je benen zakken, ga dan minder laag indien je last krijgt van je onderrug. Dan zijn je buikspieren gewoon niet sterk genoeg.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 06 mei 2015 12:18

Een tip voor de buikspieren is om in ieder geval niet de klassieke buikspieroefeningen in de vorm van sit-ups te doen. Hierbij wordt vaak de nek en/of rug verkeerd en nadelig belast. Beter is de plank te doen; in de basis steun je hierbij op je tenen en ellebogen en strek je je lichaam. Je kunt vast wel info op het net vinden hoe dit correct te doen en ik denk dat er wel een variant zal zijn die op de onderste buikspieren concentreert. Het lijkt een simpele oefening die niet veel voorstelt, maar ik verzeker dat je het vrij snel voelt wanneer je vrij ongetrainde buikspieren hebt.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 mei 2015 13:03

@Straka
Ja, inderdaad. In het begin denk je, ow, dit hou ik zeker wel een paar minuten vol maar na 1 minuut wordt het wel heel zwaar. :8 Ook bij de plank belangrijk dat je je bilspieren aanspant en stopt als je je rug gaat voelen. Anders wordt het belastend voor je rug.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 06 mei 2015 16:04

Hoe weet je dat je 'onderhoud' 1818 is Aston?

Plaats reactie