emperor, plaats hier je 10.000e bericht!

Bar is open!
Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

emperor, plaats hier je 10.000e bericht!

Bericht door Creeper » 26 apr 2007 17:03

En weer eentje voor in de walk of fame, als ik het goed begrijp nog zo'n 16 posts! En natuurlijk verwachten we wel een speech! :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 apr 2007 18:20

dankjewel Creeper,
..haha..tja het zal er wel van moeten komen vrees ik..en ik probeer al in te binden met posts..
(eigenlijk ben ik nogal schuw) :oops: om zo in de spotlights gezet te worden..met mijn Walk Of Fame sterren..
dat iedereen ging zingen en klappen met een verjaardag bijv...dan was ik weg..dat vond ik helemaal niks :lol:
Ik ben misschien een slechte winnaar...als ik win is het meestal niet met een hoop gejuich en kabaal, maar slechts een triomfantelijk glimlachje.

aan de andere kant is het natuurlijk prachtig..maar dan vraag ik me af, heb ik het echt verdiend?..ik wilde eigenlijk een tijd geleden al het forum verlaten,maar ben er toch op teruggekomen.
In mijn ogen zijn het de mensen die echt verstand hebben van films waar het eigenlijk om draait..en degene die de echte film topics openen die de eer toekomt.
..maar leuk is het natuurlijk wel..

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 26 apr 2007 20:27

Dit was je speech toch nog niet he?? Je moet de 10.000 nog halen, maar we wachten gewoon af :T :Y Enne die award heb je toch niet voor niets gekregen, die had je verdiend :Y

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 apr 2007 20:51

Emperor bijna 4 jaar trouwe dienst is toch ook best de moeite waard? En niet verlegen zijn hoor, want dan laat ik een drumband komen. :D

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 26 apr 2007 21:34

Als je nou nog een maandje wacht met je 10.000ste bericht, dan kun je het precies op je vier-jarig bestaan hier op FT doen! :)

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 26 apr 2007 22:19

nog ff 10 posts geduld, maar Emp kennende moet dat binnen 1 a 2 dagen wel binnengehaald zijn :)

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 27 apr 2007 05:50

Plankenkoorts - Neerlands Hoop

Plankenkoorts plankenkoorts
Hoort zegt het voort
het woord plankenkoorts

Ja dames en heren, plankenkoorts.
De zenuwen voor zo'n voorstelling daar zou ik u boeiende verhalen van kunnen vertellen.
Er zit een man in het restaurant achter een bord soep, roept-ie de ober bij z'n bord en zegt: 'Ober, er loopt een vlieg over mijn soep!' Waarop de ober de handen ten hemel heft en zegt: 'Jezus is terug op aarde!'
Ja dames en heren, en zo zou ik nog wel uren door kunnen gaan.

Plankenkoorts, de zenuwen voor zo'n voorstelling. Daar zijn geweldige boeken over geschreven. Maar goed.
Er zit een vrouw in een restaurant met een enorme boezem en komt er een klein mannetje de tram binnen die iets te diep in het glaasje heeft gekeken. Opeens krijgt dat baasje verschrik-ke-lijk de hik. Maar toen was die vrouw gelukkig allang uitgestapt.
Ja, er gaat er weleens een de mist in, maar ja dat is theater en dat moet je incasseren.

Plankenkoorts, de zenuwen voor zo'n voorstelling. Vlak voordat je opmoet schieten je soms de meest merkwaardige dingen te binnen. Gisteren vlak voordat ik opging schoot me opeens iets te binnen, jammer dat het me nu weer ontschoten is.
Ja ik verzin ze waar u bij zit. En zo zou ik nog wel uren door kunnen gaan.

Maar goed, er moet gewerkt worden, dames en heren. Plankenkoorts, de zenuwen voor zo'n voorstelling.
Er zit een non in de tuin van het klooster heerlijk van de zon te genieten en om ook haar dijen flink te laten meeprofiteren van de gezonde zonnestralen heeft ze haar rok opgetrokken tot boven haar knieën. Ze heeft net een weesgegroetje beëindigd als Moeder Overste haar in de gaten krijgt en even later zitten beide nonnen te genieten van de zonnestralen.
Ja en zo zou ik nog wel uren door kunnen gaan.

Ja dames en heren, we moeten bij ons onderwerp blijven: de zenuwen voor zo'n voorstelling, plankenkoorts, kriebel in je maag, je gaat overgeven, klef braaksel, zichtbare etensresten, diaree, je lacht wat af op de bühne.

Vraagt de vader aan de zoon: 'Ken jij het verschil tussen een piano en een meisje?'
Zegt de jongen 'Nee'. Zegt die vader: 'Snap ik nou hoe die piano in verwachting komt.'
Pikant èn ondeugend. Ik verzin ze waar u bij zit. Ja en zo zou ik nog wel uren door kunnen gaan.

Er zitten twee meisjes van plezier op een zonnig terras achter een geweldige sorbet, komt er een heilsoldaat langs met een strijdkreet, zegt de ober..... eh ai, nu ben ik even de clou kwijt. Maar ja, daar kom ik zo wel weer op, ik verzin ze waar u bijzit.

Vroeger, dames en heren, toen had je pas theater: Pissuise, Davids, Troelstra, Mussert. Dat waren de dagen van weleer.

Er lopen twee mannen van het handje in het Vondelpark met een ruwharige tekkel, komt er een arbeider uit de bosjes die zojuist de aardappels heeft afgegoten. Zegt die ober: "Dat is dan drie vijftig, inclusief." JA, dat was 'm! Dat was de clou van die vorige! Ja dames en heren, ik verzin ze waar u bij zit. En zo zou ik nog wel úren door kunnen gaan. Maar ja er moet gewerkt worden, ook dat is theater.
Tussen haakjes, weet u wat er gebeurd is met dat ontvoerde minderjarige meisje? Nou daar zijn de ouders ook reuze benieuwd naar!
Ja er gaat er wel eens een de mist in, dat moet je incasseren, dat is theater.
Er moet gewerkt worden dames en heren. En vlak voordat ik moet beginnen moet ik altijd denken aan die gewèldige annecdote die wijle Godfried Bomans altijd vertelde over die lijvige operettezangeres ................ zó!

En dan lijkt het me nu tijd dat we gaan beginnen, maar eerst nog even dit. Er loopt een troep gotse doedel .. er loopt een schroeps snotse... er loopt een groep dotse... en zo zou ik nog wel úren door kunnen gaan.
Er loopt een groep Schotse doedelzakspelers door de Regulierbreestraat, komt er uit het straatje tussen Tuschinski en de ijscowinkel een groep opgeschoten jongelui met daarachter agenten met een geheven wapenstok, en uit het straatje tussen de Cineac en het herenmodemagazijn komt een groep kostschoolmeisjes op schoolreisje en tegelijkertijd gaat de tweede avondvoorstelling in de Cineac, Mugeraat en Tuschinski uit en zo zou ik nog wel úren door kunnen gaan.

Hoort zegt het voort
Het woord plankenkoorts
Elke avond eventjes
Die kriebel in de maag
Die twijfel in je lijf
Of het wel lukken zal vandaag
Je frunnikt aan je strikje
Haalt je vinger door je boord
Herhaalt nog even snel
De eerste regel woord voor woord
Hoort zegt het voort
Het woord plankenkoorts

De Duitse dirigent heeft het bij aanvang weer vertikt
De degenslikker heeft zijn gouden tanden ingeslikt
De striptease-danseres is haar tepeltjes vergeten
En deze die ze nu aan heeft zijn werkelijk versleten

Hoort zegt het voort
Het woord plankenkoorts
Elke avond moet je
Vlak tevoren naar het toilet
Dat natuurlijk net
Door een van je collega's wordt bezet
Dan stamel je maar 'sorry
Dat ik je heb gestoord'
En samen zing je dan
De eerste regel woord voor woord
Hoort zegt het voort
Het woord plankenkoorts

Een beginnend ballerinaatje sluit net te laat de rij
De dompteur heeft na een leeuwenhap
zijn hoofd er niet meer bij
De jarige jongleur doet iets met zijn ballen
En roept nu met hoge stem
'Er zal geen vrouw meer op mij vallen'

Wie heeft er nog nooit gehoord van
Het woord plankenkoorts
Ik ben haast geestelijk gestoord
Door plankenkoorts
Heeft een koorddanser ook last
Van plankenkoorts
Het is een poort daar moet je door
Die plankenkoorts
Stik de moord in Amersfoort
Voor plankenkoorts
En voor Door nog eens in het koor
Plankenkoorts

Sterkte, emperor :wink:

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 27 apr 2007 06:54

JafJoe, ik vind je helemaal leuk :lol:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 apr 2007 12:20

JafJoe erg toepasselijk en ik wens Emperor dan ook alle sterkte toe. :D Alhoewel, plankenkoorts er eigenlijk bij hoort, daarna komt de adrenaline aan de beurt en alles loopt goed af. :Y

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 apr 2007 15:10

..omg.. :o
Ik heb eigenlijk de laatste tijd geen moeite meer om in het openbaar te spreken..maar als ik iets moet zeggen,moet ik wel zeker van mezelf zijn en dat wat ik zeg ook klopt en waar is..en dan maakt het me niet uit of men het er mee eens is of niet, het moet wel kloppen..de waarheid kan soms afhankelijk zijn van de omstandigheden..ik bereid meestal niks voor..wat eruit komt is meestal een mengeling van wat er op dat moment in me opkomt en wat ik in me hart voel..ik maak wel mee dat veel mensen het soms niet snappen of verkeerd opvatten of ineens een opvatting zien die ikzelf niet eens doorhad, en waarvan ik zelf naderhand zeg "inderdaad"..wat aan de ene kant wel grappig is.

JafJoe... _O_

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 apr 2007 10:03

..Bij deze dan!
Gratis drinken in de Lemming! :+

Toen ik begon had ik niet kunnen denken dat ik ooit zoveel op een forum zou kunnen posten, ik denk dat dat komt door de verscheidenheid aan onderwerpen en mensen die hier posten..de meeste fora hebben meestal 1 specifiek onderwerp en gaan daar helemaal in op of zijn gewoon te puberaal om interessant te zijn..nogmaals de verscheidenheid droeg eraan bij dat dit forum nooit saai werd, het is van tevoren nooit te zeggen welke wending het gaat nemen, toch was er altijd genoeg aanleiding om te blijven posten en dat is uiteindelijk de reden dat ik er nog steeds ben.

Een pluim voor de mensen achter en voor de schermen..die het allemaal een beetje in de juiste banen moeten leiden, wat niet altijd even makkelijk is, maar dat hoort er nou eenmaal bij, ik ben zelf ook niet altijd even makkelijk geweest..later leer je te relativeren.

Met alle respect, ik denk dat dit een van de meest geschikste plaatsen is om filmkennis op te doen en waar je alles kwijt kan wat met film te maken heeft, ik hoop dat dat zo blijft want dat blijft toch 1 van de leukste dingen in het leven...film kijken, je mening en visie met anderen delen, discussieren, niet mekaar in de haren vliegen.
Dan blijft het leuk en leerzaam.
Laatst gewijzigd door emperor op 28 apr 2007 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 28 apr 2007 10:33

Gefeliciteerd emperor. Geloof me, je leven kan vanaf hier alleen maar bergafwaartsgaan.... (dat was bij mij het geval) :T

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 28 apr 2007 10:42

Van harte gefeliciteerd Emperor! Op naar de 20.000 :wink:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 apr 2007 10:52

gollum36 schreef:..je leven kan vanaf hier alleen maar bergafwaartsgaan....
..ik mag toch hopen van niet. :wink:

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 28 apr 2007 11:00

Gefeliciteerd emperor, neem een lekker glaasje absinth van me!

Gesloten