Vakantie 2008

Bar is open!
Plaats reactie
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 mar 2008 14:16

Ayciro schreef::( :( Geen vakantie voor mij dit jaar.
Ayciro, treur niet Nederland is ook mooi en dagtochtjes kunnen bijzonder leuk zijn! Er zullen wel veel meer mensen zijn die niet met vakantie gaan of kunnen, één troost hebben we aan vakanties komt ook een eind. :D

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Vakantie 2008

Bericht door WizardOfOss » 13 mar 2008 00:41

Papigiulio schreef:Niet de eerste keer dat ik 3 maanden ga. In 2006 ook al. Ben je wel eens al in Tokyo geweest? Als je nog wat tips wilt, heb er genoeg! Niet alleen voor Tokyo trouwens.
Ik ben überhaupt nog nooit in Japan geweest, verder dan veel lezen en wat films kijken, verzamelen van Japanse modeltreinen, een in Engeland gebouwde Nissan en een paar keer sushi eten (de beste was nog in Riga) kom ik helaas nog niet :D

Ik moet voor mezelf nog een overzichtje maken van wat ik allemaal zou willen gaan bekijken, ik zal je die dan wel pm'en, dan kan je daar wel even op schieten. Er is genoeg te zien, daar was ik inmiddels al wel achter. Het zal eerder lastig worden te bepalen wat ik moet gaan overslaan...
Papigiulio schreef:Ja Busan - Fukuoka leek me wel gaaf. Dus eerst Seoul --> Busan --> Fukuoka en dan met Shinkansen weer richting Tokyo. Maar is wel erg prijzig idd, helaas ben ik geen miljonair anders had ik dat rondje elk jaar wel gemaakt hehe.
Het viel in mijn geval ook wel wat duurder uit omdat ik het op een groepsreis wilde laten aansluiten, 2 weken helemaal in m'n uppie leek me toch wel een erg grote stap. Na m'n laatste China-reis waarbij ik erg veel zelfstandig op pad ben geweest denk ik daar iets makkelijker over, en die extra week in Tokyo zal de grote test worden of ik het een week 'alleen' in zo'n vreemd land zal volhouden. Zo ja, dan zal ik die plannen van vorig jaar nog wel een keer tevoorschijn halen.

Maar voor een idee van de kosten, reken op € 50 voor de KTX of een vlucht (elke 20 minuten!) van Seoul naar Busan, en € 75 voor de boot naar Fukuoka. Hotels in Korea lijken wat duurder dan in Japan (wellicht ook door het vrij beperkte aanbod op internet), maar het eten en drinken is er zover ik nu kan overzien weer een stuk goedkoper. Zeker alcoholische dranken, soju (20%) is er goedkoper dan cola...

Maar jij kent daar wat mensen of zo? Anders is 3 maanden alleen al door de overnachtingskosten toch al onbetaalbaar? Het lijkt me wel erg gaaf, zo lang daar verblijven, dat geeft toch een hele andere ervaring dan er in een paar weekjes doorheen jagen. Ik heb al aan m'n baas voorgesteld om eens een half jaartje te gaan kijken of er in China of Zuid-Korea een markt voor onze software zou zijn, maar helaas, daar was hij vreemd genoeg niet zo enthousiast over :D
Papigiulio schreef:Nou nog 2 maanden dan he, lekker aftellen dus :D
Nog maar 59 nachtjes slapen. En dan nog een nacht in het vliegtuig. En dan is het zover. Ik heb er zin an...

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Re: Vakantie 2008

Bericht door Papigiulio » 17 mar 2008 12:59

WizardOfOss schreef:Ik ben überhaupt nog nooit in Japan geweest, verder dan veel lezen en wat films kijken, verzamelen van Japanse modeltreinen, een in Engeland gebouwde Nissan en een paar keer sushi eten (de beste was nog in Riga) kom ik helaas nog niet :D

Ik moet voor mezelf nog een overzichtje maken van wat ik allemaal zou willen gaan bekijken, ik zal je die dan wel pm'en, dan kan je daar wel even op schieten. Er is genoeg te zien, daar was ik inmiddels al wel achter. Het zal eerder lastig worden te bepalen wat ik moet gaan overslaan...

Het viel in mijn geval ook wel wat duurder uit omdat ik het op een groepsreis wilde laten aansluiten, 2 weken helemaal in m'n uppie leek me toch wel een erg grote stap. Na m'n laatste China-reis waarbij ik erg veel zelfstandig op pad ben geweest denk ik daar iets makkelijker over, en die extra week in Tokyo zal de grote test worden of ik het een week 'alleen' in zo'n vreemd land zal volhouden. Zo ja, dan zal ik die plannen van vorig jaar nog wel een keer tevoorschijn halen.

Maar voor een idee van de kosten, reken op € 50 voor de KTX of een vlucht (elke 20 minuten!) van Seoul naar Busan, en € 75 voor de boot naar Fukuoka. Hotels in Korea lijken wat duurder dan in Japan (wellicht ook door het vrij beperkte aanbod op internet), maar het eten en drinken is er zover ik nu kan overzien weer een stuk goedkoper. Zeker alcoholische dranken, soju (20%) is er goedkoper dan cola...

Maar jij kent daar wat mensen of zo? Anders is 3 maanden alleen al door de overnachtingskosten toch al onbetaalbaar? Het lijkt me wel erg gaaf, zo lang daar verblijven, dat geeft toch een hele andere ervaring dan er in een paar weekjes doorheen jagen. Ik heb al aan m'n baas voorgesteld om eens een half jaartje te gaan kijken of er in China of Zuid-Korea een markt voor onze software zou zijn, maar helaas, daar was hij vreemd genoeg niet zo enthousiast over :D

Nog maar 59 nachtjes slapen. En dan nog een nacht in het vliegtuig. En dan is het zover. Ik heb er zin an...
Oh je zult Japan erg leuk vinden. Als je zowiezo al een beetje aanleg hebt met de Aziatische cultuur zal het verder geen probleem zijn. Stuur me een lijstje wat je in gedachten had, dan geef ik je wat tips erbij wat je wel en niet moet doen. Keuze is uiteraard geheel aan jou.

1 week Japan moet te doen zijn in je uppie, ze spreken niet ALLEMAAL Engels, maar velen wel en borden zijn ook in het Romaji (westerse letters) aangegeven.

Ik heb die 3 maanden zeer geod gebruikt om alles te verkennen en mensen te leren kennen. Helaas heb ik ze nu al bijna 2 jaar niet gezien, maar ik begin steeds zekerder te worden dat ik ongeveer september/oktober toedels zeg, en dan waarschijnlijk voor weer 3 maanden of zelfs langer. Heb er nu al ontzettend zin in.

Ik wacht je PM af :)

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 17 mar 2008 17:15

Eerst begin juli een weekje met wat vrienden naar de Ardennen en daarna naar ruim drie weken naar Indonesië. 8)

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 17 mar 2008 18:34

alleen maar verre reizen hier. :)
Helaas voor mij geen vakantie ergens heen, dan maar zomervakantie vieren in Nederland.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 26 mar 2008 23:18

Zo, vakantie is eindelijk geboekt. Begin augustus zit ik op mijn luie reet in Rhodos. :)

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 23 mei 2008 18:05

Ik ga naar Mexico, Guatemala, Honduras en Belize, 2 weken terug geboekt.

Maar is pas in oktober, dus nog bijna 5 maanden wachten! :x

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 23 mei 2008 18:08

BELGIEEEEE, BELGIEEEEE.

Nee, geen pluto. Tweeëneenhalve dag Brussel en Tweeëneenhalve dag Antwerpen. Me like.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 23 mei 2008 19:02

Ik ga naar Curacao van 10 tot en met 29 juni en begin juli 4 daagjes naar Rock Werchter wat Belgie is uiteraard :) . Heb er zin an.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 23 mei 2008 19:32

Ik had in het begin van dit topic al gezegd dat we (mn vriendin en ik) naar Nieuw Zeeland gingen in het najaar. We hebben dit gecombineerd met Australie.

We vliegen eind oktober naar Darwin. Vanuit daar maken we een rondreis door the Northern territory, the red centre en dan via de oostkust naar Sydney. Daar blijven we een paar dagen en dan vliegen we door naar Auckland, waar een rondreis door nieuw Zeeland volgt.

Aan het einde van die rondreis blijven we een paar dagen in Christchurch en Queenstown. Dan maken we een 5-daagse wandeling; the Milford track, staat bekend als een van de mooiste wandelingen ter wereld.

Tenslotte, als toetje, verblijven we nog een paar dagen in Christchurch en vanuit daar ondernemen we nog een dagtrip naar "Edoras". Midden op de heuvel gaan we lunchen (dit moeten we nog even online boeken, maar dat zal geen probleem worden).

Het is de bedoeling dat we 28 of 29 december weer terug in Maastricht zijn.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 23 mei 2008 19:38

Geweldig Red _O_ :T . Ik ben jaloers!!

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 23 mei 2008 19:40

Kyrill schreef:Geweldig Red _O_ :T . Ik ben jaloers!!
En terecht!
:wink:

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 30 mei 2008 20:24

YESSSS! Vakantie! Morgen vlieg ik voor drie weken naar Bolivia! Rugzak staat gepakt, vlieg-info en hotelreservering uitgeprint. KLaar! Doei!

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 30 mei 2008 21:10

Damn, wat een mooie bestemmingen. Ik ga negen dagen met twee vrienden naar de Alpen. Alpe d'Huez kijken, een wandelingetje maken in een van de nationale parken, een zongebruinde torso krijgen, een wijntje bij een pasta maaltijd gemaakt op een gaspitje nuttigen. Het lijkt bijna of we getrouwd zijn, maar ik heb d'r wel zin 'an :).

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 31 mei 2008 00:06

Dat klinkt ook prima Guido. Er zijn slechtere dingen in het leven hoor!

Plaats reactie