Papigiulio schreef:Niet de eerste keer dat ik 3 maanden ga. In 2006 ook al. Ben je wel eens al in Tokyo geweest? Als je nog wat tips wilt, heb er genoeg! Niet alleen voor Tokyo trouwens.
Ik ben überhaupt nog nooit in Japan geweest, verder dan veel lezen en wat films kijken, verzamelen van Japanse modeltreinen, een in Engeland gebouwde Nissan en een paar keer sushi eten
(de beste was nog in Riga) kom ik helaas nog niet
Ik moet voor mezelf nog een overzichtje maken van wat ik allemaal zou willen gaan bekijken, ik zal je die dan wel pm'en, dan kan je daar wel even op schieten. Er is genoeg te zien, daar was ik inmiddels al wel achter. Het zal eerder lastig worden te bepalen wat ik moet gaan overslaan...
Papigiulio schreef:Ja Busan - Fukuoka leek me wel gaaf. Dus eerst Seoul --> Busan --> Fukuoka en dan met Shinkansen weer richting Tokyo. Maar is wel erg prijzig idd, helaas ben ik geen miljonair anders had ik dat rondje elk jaar wel gemaakt hehe.
Het viel in mijn geval ook wel wat duurder uit omdat ik het op een groepsreis wilde laten aansluiten, 2 weken helemaal in m'n uppie leek me toch wel een erg grote stap. Na m'n laatste China-reis waarbij ik erg veel zelfstandig op pad ben geweest denk ik daar iets makkelijker over, en die extra week in Tokyo zal de grote test worden of ik het een week 'alleen' in zo'n vreemd land zal volhouden. Zo ja, dan zal ik die plannen van vorig jaar nog wel een keer tevoorschijn halen.
Maar voor een idee van de kosten, reken op € 50 voor de KTX of een vlucht
(elke 20 minuten!) van Seoul naar Busan, en € 75 voor de boot naar Fukuoka. Hotels in Korea lijken wat duurder dan in Japan
(wellicht ook door het vrij beperkte aanbod op internet), maar het eten en drinken is er zover ik nu kan overzien weer een stuk goedkoper. Zeker alcoholische dranken, soju (20%) is er goedkoper dan cola...
Maar jij kent daar wat mensen of zo? Anders is 3 maanden alleen al door de overnachtingskosten toch al onbetaalbaar? Het lijkt me wel erg gaaf, zo lang daar verblijven, dat geeft toch een hele andere ervaring dan er in een paar weekjes doorheen jagen. Ik heb al aan m'n baas voorgesteld om eens een half jaartje te gaan kijken of er in China of Zuid-Korea een markt voor onze software zou zijn, maar helaas, daar was hij vreemd genoeg niet zo enthousiast over
Papigiulio schreef:Nou nog 2 maanden dan he, lekker aftellen dus

Nog maar 59 nachtjes slapen. En dan nog een nacht in het vliegtuig. En dan is het zover. Ik heb er zin an...