FilmTotaal EK 2008

Bar is open!
Plaats reactie
Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 17 jun 2008 13:06

dragonspirit schreef:Ik geloof niet dat ik dat gebeuren helemaal snap...

Italie heeft met 3-0 verloren van Nederland right?
Italie heeft met 1-1 gelijkgespeeld tegen Roemenie right?

Roemenie heeft dus met 1-1 gelijkspeeld tegen Italie
Roemenie heeft met 1-1 gelijkgespeeld tegen Frankrijk...

Als Roemenie dan met 3-0 verliest van Nederland en Italie speelt 0-0 tegen Frankrijk, dan zit er toch helemaal geen verschil tussen beide teams? Allebei verliezen ze dan met 3-0 van Nederland en allebei spelen ze 0-0 tegen Frankrijk, hoe kan dan Italie hoger eindigen dan Roemenie? Raar gedoe!
Roemenië - Frankrijk was 0 - 0

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 17 jun 2008 13:43

ash_ schreef:
dragonspirit schreef:Als Roemenie dan met 3-0 verliest van Nederland en Italie speelt 0-0 tegen Frankrijk, dan zit er toch helemaal geen verschil tussen beide teams? Allebei verliezen ze dan met 3-0 van Nederland en allebei spelen ze 0-0 tegen Frankrijk, hoe kan dan Italie hoger eindigen dan Roemenie? Raar gedoe!
*het 0-0 speelt tegen Frankrijk en Roemenië met 3-0 verliest van Nederland (scenario 6: coëfficiënt Italië 2.364 en coëfficiënt Roemenië 2.250)
Het gaat dus dan om een coefficient van de behaalde punten in de voorrondes voor het WK2006 en Euro 2008.
Bizar dat dat moet uitmaken (naar mijn idee dan) maar goed..ik vind wel meer dingen vreemd (oh en dat ik 1-1 had neergezet voor Frankrijk - Roemenie, was een foutje mijnerzijds, bedoelde uiteraard ook 0-0)

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 17 jun 2008 13:46

Ook de regel die altijd geldt bij Uefa en Champions League wedstrijdenm, met die uitdoelpunten die dubbel tellen.
Vindt ik eigenlijk ook vreemd.

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 17 jun 2008 14:12

Die regel wordt een stuk minder raar als je de achtergrond kent (maar dat geldt voor de meeste dingen die we op voorhand 'raar' vinden).
Door het scoren van doelpunten in een uitwedstrijd belangrijk te maken werd getracht om aanvallend voetbal te belonen en het ingraven voor het eigen doel te verminderen. Helaas zijn er dan altijd weer mensen die bedenken dat het dan weer heel erg lonend kan zijn om juist op die ene geniepige counter te gaan spelen, terwijl het voor de thuis-ploeg dodelijk wordt om een tegendoelpunt te incasseren. Weg hele beoogde effect, maar de regel blijft...

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 17 jun 2008 14:29

Maar waarom zouden wedstrijden uit de voorronde invloed moeten hebben op de pouleresultaten op het daadwerkelijke EK. Je zal maar een verhoudingsgewijs veel moeilijkere poule hebben gehad...dan kun je bij de Wereldkampioen in de poule belanden...het net zo goed of beter doen..en er toch uitvliegen...da's toch zot?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 jun 2008 14:42

dragonspirit schreef:Maar waarom zouden wedstrijden uit de voorronde invloed moeten hebben op de pouleresultaten op het daadwerkelijke EK. Je zal maar een verhoudingsgewijs veel moeilijkere poule hebben gehad...dan kun je bij de Wereldkampioen in de poule belanden...het net zo goed of beter doen..en er toch uitvliegen...da's toch zot?
Waarom? Je moet het namelijk wel tamelijk ver laten komen wil er op die manier een beslissing vallen. Op een gegeven moment moet je op de een of andere manier een beslissing forceren.

Overigens meldt De Telegraaf dat het elftal op maar liefst 9 plaatsen gewijzigd wordt, alleen Van der Sar en Engelaar van de "originele" 11 spelen. Boulahrouz, Mathijsen, Van Bronckhorst, Kuyt, Van der Vaart, Sneijder en Van Nistelrooy worden gespaard. Ooijer en De Jong hebben geel en spelen ook niet. Toch wel een flinke wijziging, al vermoed ik dat Van Persie en Robben dan wel spelen. Zie hier.

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 17 jun 2008 14:53

ash_ schreef:Overigens meldt De Telegraaf...
Tja, toen ik vanochtend moest poepen zag het er ook heel anders uit dan de vorige keer. Daar hebben jullie toch ook niks aan?

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 17 jun 2008 14:55

Let op! Het blijft wel de Telegraaf.

Ik vind het trouwens echt een bizarre verandering. Hij heeft het zelf telkens over dat hij de vorm waarin het Nederlands elftal verkeerd niet wil afbreken en dan komt hij met deze opstelling:

-------------------van de sar-------------------------
--melchiot--heitinga------bouma-----de cler-------
---------de zeeuw----------engelaar----------------
--van persie-------affelay---------------robben----
--------------------huntelaar-------------------------

De aanvalslijn is natuurlijk nogsteeds prima! (Hoewel Huntelaar een heel ander type spits is dan v. Nistelrooy lost hij het goed op door de altijd aanvallend ingestelde Affelay daarachter te plaatsen. Ik maak me vooral zorgen om de verdediging. (Melchiot en De Cler op de vleugels zullen zeker voor minder aanvoer naar voren zorgen dan het koppel Boulahrouz en V. Bronckhorst.)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 jun 2008 15:34

Big Red schreef:
ash_ schreef:Overigens meldt De Telegraaf...
Tja, toen ik vanochtend moest poepen zag het er ook heel anders uit dan de vorige keer. Daar hebben jullie toch ook niks aan?
Tjonge jonge, wat een dedain weer. :D

Ik vind De Telegraaf ook een k*tkrant hoor maar ik zette het hier gewoon neer ter informatie.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 jun 2008 15:37

KoenZ schreef:(Melchiot en De Cler op de vleugels zullen zeker voor minder aanvoer naar voren zorgen dan het koppel Boulahrouz en V. Bronckhorst.)
Denk je? Over Van Bronckhorst heb je gelijk maar Boulahrouz heb ik de bal vooral over de zijlijn zien trappen. Niks mis mee verder maar aanvoer naar voren kun je het moeilijk noemen.

Barthuz
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Barthuz » 17 jun 2008 15:45

ash_ schreef:
KoenZ schreef:(Melchiot en De Cler op de vleugels zullen zeker voor minder aanvoer naar voren zorgen dan het koppel Boulahrouz en V. Bronckhorst.)
Denk je? Over Van Bronckhorst heb je gelijk maar Boulahrouz heb ik de bal vooral over de zijlijn zien trappen. Niks mis mee verder maar aanvoer naar voren kun je het moeilijk noemen.
Vind het bij een verdediger vooral belangrijk dat hij kan verdedigen. Lekker belangrijk dat de tegenstander de bal terugkrijgt als hij er toch niks mee kan omdat er zo'n blok beton voor de goal is opgesteld

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 jun 2008 15:48

Barthuz schreef:
ash_ schreef:
Vind het bij een verdediger vooral belangrijk dat hij kan verdedigen. Lekker belangrijk dat de tegenstander de bal terugkrijgt als hij er toch niks mee kan omdat er zo'n blok beton voor de goal is opgesteld
Daarom zeg ik ook dat er niks mis mee is :)

Barthuz
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Barthuz » 17 jun 2008 15:54

ash_ schreef:
Barthuz schreef:
ash_ schreef:Denk je? Over Van Bronckhorst heb je gelijk maar Boulahrouz heb ik de bal vooral over de zijlijn zien trappen. Niks mis mee verder maar aanvoer naar voren kun je het moeilijk noemen.
Daarom zeg ik ook dat er niks mis mee is :)
Maar toch moet je het even vermelden. Vind dat raar, of misschien wel Nederlands. Verdedigers moeten een bal kunnen afpakken. Bij voorkeur met zoveel geweld en intimidatie dat een aanvaller na 1 poging er eigenlijk al geen zin meer in heeft. Cristiano Ronaldo schijnt nog steeds afdrukken van de noppen van Boulahrouz in zijn been te hebben staan. Kijk! Zo maak je een blijvende indruk op iemand

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 jun 2008 17:32

De opstelling volgens NOS Teletekst (doorgaans goed geinformeerd):

Stekelenburg, Boulahrouz, Heitinga, Bouma, De Cler, Robben, De Zeeuw, Afellay, Engelaar, Van Persie, Huntelaar.

Ook Van der Sar er uit dus. Als we verliezen dan wordt Italie gek :)

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 17 jun 2008 18:14

ash_ schreef:De opstelling volgens NOS Teletekst (doorgaans goed geinformeerd):

Stekelenburg, Boulahrouz, Heitinga, Bouma, De Cler, Robben, De Zeeuw, Afellay, Engelaar, Van Persie, Huntelaar.

Ook Van der Sar er uit dus. Als we verliezen dan wordt Italie gek :)
Dan denk ik dat die 5-0 inschatting van mij niet uit gaat komen...

Maar ach, we zullen zien! Ik heb er zin an!

Plaats reactie