Interviews

Bar is open!
Plaats reactie
zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Interviews

Bericht door zvorod » 13 okt 2013 20:30

Touchwood schreef:Een kerkorgel was het dan net niet, maar je trekt wel alle registers open om op een elektronisch orgel: bovenklavier, onderklavier, voetpedalen, zwelpedaal en op links allerhande hoepla (vibrato, ritme; intro/outro, flutes piano (!) violen, de hele rambam) je eigen eenmanshuisorkest te vormen. Hehehe, ook heel populair instrument op verjaardagen: "och, speelt nog eens een stukje dan"... argh, de agonie. :|
Klinkt toch als heel wat. Een piano heeft maar 1 klavier en je gebruikt maar 1 pedaal :)

O ja, dat vreselijke moment dat er altijd weer aankwam bij bezoek thuis. "Laat eens een stukje horen". Die piano kon natuurlijk nergens weggemoffeld worden :x

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 14 okt 2013 13:47

Zvorod schreef:Klinkt toch als heel wat. Een piano heeft maar 1 klavier en je gebruikt maar 1 pedaal :)
Dat je veel werk moet verrichten (dat hoeft trouwens niet, als je wilt kun je gewoon af en toe een akkoord aanslaan en het ding doet de rest... hehe) maar met dat uitgeschakeld, houdt het niet in dat het ook meteen mooi is, hè ? Ik houd ook niet zo van de *blieb* ik ben meer van de unplugged. En een piano is een klassiek instrument; puur, écht. Een orgel is... een orgel is... is... hoepla. }:

Ik heb overigens alleen nog een keyboard, dat orgel heb ik voor nop op laten halen door de Kringloop (niemand wou 'm op Marktplaats of verderop in de familie... vriendenkring... hele vage kennissen) :wink:
Die piano kon natuurlijk nergens weggemoffeld worden :x
Je kunt alles in ebony and ivory schilderen :P :wink:

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 30 nov 2013 15:13

Zeg by the way, hè... ik zocht laatst wat info over Straka, (ik weet eigenlijk niet meer waarom, oja toch; zijn voornaam voor een pb aangaande het stemmen bij de jaarbattle) wat schetst mijn verbazing... Afbeelding staat er helemaal geen interview van hem bij ?!

Hoe kan dat ? Da's toch godsonmogelijk dat niemand Straka ooit een uitnodiging in veelvoud heeft gestuurd ? Wel Kurz tig keer uitnodigen :lol: maar geen Straka ? No way.

Bij dezen. Officieel.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 01 dec 2013 14:03

Bij dezen zal ik het invullen van het "interview" officieel in overweging nemen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 dec 2013 14:07

Hé, dat doe ik nou ook al jaren. :)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 01 dec 2013 15:58

Hehe ... hmpf Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 dec 2013 16:12

Vond van de week nog een half ingevuld interview uit 2008. Kan daarvan natuurlijk niets meer gebruiken, helemaal gedateerd. :lol:

Maar, je hebt het over meerdere verzoeken. Waren er dan ook meerdere van die persoonlijke vragen, zoals El Chivo ooit stelde? Als jij die vraag voor mij beantwoordt, beloof ik dat interview voor het eind van het jaar te doen. Plaats ik het op de dag dat ik elf jaar geregistreerd sta. :)

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 01 dec 2013 23:19

Ik zie dat ik heb nog geen interview gedaan dus ik ga het nu doen :)

Algemeen:
- Wat is je echte (voor)naam? En zit er nog een idee achter jouw bijnaam?
Joris en mijn bijnaam is ramptoerist want ik ben zot van de rampen en ik heb al enkele keer ramptoerist gespeeld :D
- Wat is je geboortedatum?
02/04/'92
- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
Halle (België)
- Wat is je burgelijke staat?
Vrijgezel
- Wat voor studie/werk doe je?
Ik studeer Geografie op VUB (Vrije Universiteit Brussel) en zit tussen tweede en derde jaar.
- Heb je nog andere hobby's/passies naast film?
Stormchasen, het weer, badminton, Alpen (foto's, lezen, wandelen, ...)

FilmTotaal:
- Sinds wanneer ben je lid van FilmTotaal?
10 nov 2012 17:51 Goh, ik zit al 1 jaar. De tijd vliegt rap,hé :D
- Hoe ben je hier terechtgekomen?
Geen idee :8 Ik zit al lang op Moviemeter.nl voor stemmen, reacties lezen, inhoud,... maar niet actief op het forum want ik vind niet duidelijk overzicht en te druk. Maar Moviemeter.nl heeft geen filmnieuws dus ik las op Moviesnet.nl maar het filmnieuws wordt steeds te laat gepost en ook te weinig en via andere site vond ik site Filmtotaal en ik vond dat er veel filmnieuws erin dus ik las poosje op deze site en daarna had ik zin om het forum bezoeken en het ziet gezellig uit en daardoor werd ik een lid :)
- Wat vind je het leukste aan deze site, welk onderdeel van de site?
FilmGames: Battle Avatar en Screenshots
- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Bijna elke dag maar ik reageer niet elke dag maar wel het filmnieuws lezen.

Film:
- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Goh, geen flauwe idee. Ik weet nog dat Jaws mijn eerste horrorfilm was en ik was al 5 jaar oud :8 Mijn papa is zot van oude films waaronder Laurel & Hardy, Louis de Funès, Charlie Chaplin, oorlogsfilms, Peter Sellers, James Bond,... Hij nam altijd de films op en ik keek veel naar oude films toen ik klein was. Dus mijn papa heeft mij beïnvloed. Eerste bioscoopfilm is Mr.Bean in Kinepolis Gent (1997) :D
- Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?
Moeilijk te zeggen maar vanaf 2006 werd ik actief op Moviemeter.nl
- Hoe benader jij films? (Als kunst, entertainment of iets heel anders)
Ik vind het verhaal en einde heel belangrijk maar ook zo weinig mogelijk clichés en natuurlijk ook vermaken.
- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Toch redelijk belangrijk wegens ontspanning.
- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Ik maak mijn eigen films maar als hobbyfilms. Ik kan regisseur worden maar deze job is nooit vaste job en ik ben ook geïnteresseerd in het weer en ik heb gekozen voor de meteoroloog want het bevat vaste job en ik doe graag in het weer. Daarom studeer ik geografie.
- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
Het verandert steeds maar momenteel is Jaws beste film voor mij want het was mijn allereerste horrorfilm en ik was zot van haaien. Dus nostalgie.
- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
[rec] (1 van de beste horrorfilm)
The party (1968) (Ik vind jammer dat die film wordt overschaduwd door Pink Panther-reeks want het bevat vele goede grapjes. Zelfs vriend van mij die geen fan van oude films, moest ook lachen.)
Ghost
The Towering Inferno (Beste rampenfilm van wereld.)
The Witches
- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Pulp Fiction (Vage verhaal, ik snap niet wat is de doel.)
- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Marley and Me (2008) (
Spoiler
De hond stierf op einde
:x )
- Welke filmsoundtrack vind jij het mooist?
Ik ben doof maar ik heb wel CI's (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cochleair_implantaat) maar ik hoor alleen de klanken. Maar muziek van Inception vond ik wel prachtig.
- Hoe en wanneer kijk jij het liefst een film?
Alleen in mijn kamer op bed :8 Welke uur maakt het niet uit maar ik kijk niet graag laat dus tot 23h.
- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Lawaai van buiten, storing van films, onerwachte bezoek.

Medium/apparatuur:
- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Euh, ik herinner nog van speciaal DVD die je kunt alleen afspelen op PC en het waren Ghost (1990).
- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring?
Zie vorige vraag.
- Hoeveel DVD's/Blu-Rays koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Vroeger veel maar nu amper.
- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD/Blu-Ray?
De prijs!
- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD/Blu-Ray?
Indiana Jones box, FC De kampioenen box, Laurel & Hardy box
- Waarop kijk jij je films?
Mijn TV.
- Is dat in een aparte ruimte of is deze in je woon/slaapkamer?
Gewoon in mijn slaapkamer.
- Vindt je Blu-Ray een verbetering?
Ja, maar ik koop amper.
- Vind je films in 3D een verbetering?
Ik haat 3D.

Favorieten:
- Wie is je favoriete acteur/actrice en wat is zijn/haar beste film?
Pfff, Laurel & Hardy, Louis de Funés (La Grande Vadrouille (1966))
- Wat is je favoriete genre en wat is je minst favoriete?
Hitchcockiaanse thriller, psychologische thriller, rampenfilms, geestenfilms en ik haat Western en fantasy. Want ik hou niet van sfeer van Western. Ik hou van realiteit dus fantasy past mij niet. Ik heb zelfs nog nooit The Lords of The Rings gezien.
- Wat is je favoriete serie? En welke serie zou absoluut een nieuw seizoen moeten krijgen?
FC De Kampioenen, The Simpsons, ...
- Als er één film zou zijn waarin jij een rol had mogen spelen, welke film zou dit dan zijn en welk personage?
Zo moeilijke vraag :P Jaws met rol als politiechief (Roy Scheider) maar ik speel ook graag bij The Party (1968).
- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Alfred Hitchcock, zijn films bevatten vaak spanning zodat ik blijf spannend kijken tot het einde. En na het einde heb ik soms kick. The Birds is beste film van Hitchcock vind ik. Het was ook mijn eerste Hitchcock's film.
- Wie/wat is je favoriete sporter/sportclub?
Club Brugge
- Wat is je favoriete muziekgenre? En wie is je favoriete muzikant?
/
- Wat is je favoriete internetsite? En wat is je favoriete game?
GTA IV en GTAV, De sims 2, ...
- Wat is je favoriete boek? En wie is je favoriete schrijver?
/

Slot:
- Wat vond je dit interview? (Mis je evt. een vraag?)
Ik vond nogal lastige vragen :8
- Wil je nog een vraag stellen aan een bepaald persoon?
/
Laatst gewijzigd door spooklift op 08 dec 2013 23:27, 4 keer totaal gewijzigd.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 03 dec 2013 00:51

Colonel_Kurz schreef:Maar, je hebt het over meerdere verzoeken. Waren er dan ook meerdere van die persoonlijke vragen, zoals El Chivo ooit stelde? Als jij die vraag voor mij beantwoordt, beloof ik dat interview voor het eind van het jaar te doen. Plaats ik het op de dag dat ik elf jaar geregistreerd sta. :)
Okay, nou... dat is een aanbod wat ik natuurlijk niet kan laten liggen, al zal het dan voor ‘the greater good’ zijn. Ik moest wel even flink graven, dat snap je... maar ik heb ze gevonden ! Rejoice !! O, happy day ! Enkel nog te overtreffen door de dag van 29 december 2013.

Dit zijn al jouw persoonlijke vragen:

Te beginnen bij Fietspietje.
  • Fietspietje vroeg zich af wat het eerste kwam: de eerste zoen in het fietsenhok of een stapeltje dvd’s onder de snelbinders.
Dan hebben we een vraag van El Chivo:
  • El Chivo wil weten hoe het was om Werner Herzog te interviewen.
(Subsequently; heeft dit jou geïnspireerd tot de uitsteltechnieken die je hier zo lang succesvol hebt toe weten te passen.)
  • Bukowski wil weten of dit interview onderhand al kan doorgaan voor jouw autobiografie (dit is ter hoogte van pagina acht, vijf jaar geleden, dus je begrijpt dat de verwachtingen nu hooggespannen zijn.)
Dan hebben we nog een vraag van Brosnan, maar dit is een open vraag, dus graag antwoorden met een gesloten vraag, anders blijft het nog weer zoveel jaren tochten hier.

Darko gaat op chic de friemel en heeft zelfs een tweeledige vraag aan jou:
  • Tijdens je studie ben je vast wel in aanmerking gekomen met diverse wetenschappelijke benaderingen van het medium film. Verschilt dit veel met de omgang met films van jezelf en van andere leden op dit forum, en denk je dat het forum zich op dit vlak nog kan ontwikkelen?
Dan vond ik nog een vrij recente vraag van Dr. Strangelove (je moet er wel goed voor zoeken, lag ergens in een heel smerig, plakkerig, stoffig hoekje waar jij en ik normaal gesproken niet komen)
  • Heb je ooit, ergens tussen 2003 en 2004, films gerecenseerd waardoor, aan de hand van jouw verslag, het kabinet besloot dit 4D X-rated wanproduct uit de cinema terug te fluiten daar deze, blijkens jouw recensie, in de verste verte niet voldeed aan het begrip normen en waarden van het kabinet-Balkenende ?
O, en nog een persoonlijke vraag uit dezelfde hoek, zie ik.
  • Het schijnt dat jij je de laatste tijd nogal in de kamasutra èh... verdiept, oefent dit op enigerlei wijze invloed uit op de manier waarop je de laatste tijd tegen het leven aankijkt en, meer gerelateerd, de wijze waarop je nu naar films kijkt en recenseert ?
Hier vind ik er nog één... nee, verschillende van... Oh, retour afzender. Adres onbekend. De boodschap scheen maar steeds niet over te komen.

...
  • Goed, ene Touchwood (geen idee) wil weten hoe het staat met de opzet van je underground filmblad, ‘Film, Film, Film’
en waarom dat moet zijn waar de rodentry huist (dat is te zeggen, als ze niet achter de toog te vinden zijn van één of ander vaag etablissement met twijfelachtig allooi en divers pluimage)

Dan gaan we door naar de vraag van Aagje (je weet wel, die met die lange neus.)
  • Aagje zou graag willen weten welke televisiefilm jouw (film)liefhebbende vader ooit heeft gemaakt.
Okay, dan staat er nog een vraag open van Ayciro (en ingeval je bij jezelf denkt; hé, dat zijn bijna allemaal vragen van leden die hier nu (helaas) niet meer (actief) rondwaren, dat geeft helemaal niks, zie ze als de stem des volks. Bovendien weet je nooit of dat nu schroefjes zijn of:
De vraag luidt:
  • Waar speelde jij vroeger het liefste mee... (en om lieden als Dr. Merkwurdigliebe direct maar even uit de natte droom te helpen, voegt zij daar heel slim aan toe:) ‘voor je 10e levensjaar’ -voor de vunzen onder ons- Maar ja, dat is in jouw geval nog geen tien jaar geleden dus dat zal vast nog vers in het geheugen liggen.
    Dinky toys, knikkers, lego, knex, roept u maar en wij zeggen wie u bent.
Dan was er nog een vraag van Coltrane (Rosco P.) ja, ik weet niet precies hoor, hij giechelde er zelf nogal doorheen)
  • ‘What’s up with the hat ?’ Oorsprong, oorzaak en gevolg oftewel; ‘hoe is ’t zo gekomen’
Tja. Afbeelding
  • Sickboy wil weten hoe je je biefstuk het liefste hebt ?
  • En Wizard wil weten wat je met auto’s hebt.
    ... of, niet hebt.
En dan natuurlijk de hamvraag, wat meteen de uitsmijter vormt...
  • 'Who does it better ?' (geen meerkeuzevraag, hierop is maar één juist antwoord mogelijk)

Nou, dat waren ze wel zo’n beetje.

Succes ! :+

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 03 dec 2013 00:51

Okay dan Spooklift ! Leuk om een kijkje in jouw wereld te krijgen, dankjewel daarvoor. Ik denk dat je even een link moet plaatsen naar die CI's waar je het over hebt, want ik wist zo niet wat het was. :oops: (misschien is dat ook wel dom)

Maar je kunt dus met behulp van een CI = cochleair implantaat toch nog wat klanken horen. Ik had er in eerste instantie overheen gelezen (alsook over de muziek van Inception) en toen je zei dat 'geluid van buiten' je filmbeleving kan verstoren keek ik daar even vreemd van op, maar nu snap ik het :wink:

Ik had het al elders op het forum gemerkt, maar de smaak van jouw pa had die van mijn vader kunnen zijn, die was ook helemaal gek van Louis de Funés, Laurel & Hardy, 007, oorlogsfilms/ontsnappingsfilms (plus westerns trouwens.)

Overigens leuk om te lezen dat je de Avatarbattle noemt als één van je favoriete siteonderdelen... hihi.

En èh, Marley and Me... spoiler !! :D (maar wel één die je van mijlenver aan ziet komen, toch ?)

Je gaat een beetje snel voorbij aan je haat (?) voor Western en fantasy ? Hoezo haat je dit zo, kun je dat toelichten ?

Hey, maar goed gedaan. Weinig tot geen aansporing ook voor nodig geweest zeg. :lol:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 03 dec 2013 00:55

Jezus, dat is een interview op zich. :D Ah, die van Chivo, die had ik ook in dat half ingevulde ding staan. Verdomme, had ik maar niks beloofd. :P

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 03 dec 2013 01:00

Of niet zo lang de boot afgehouden. :P

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 03 dec 2013 01:08

Of mij vragen de persoonlijke vragen voor je op te zoeken :8
Colonel_Kurz schreef:Verdomme, had ik maar niks beloofd. :P
Mja, maar dat heb je wel, so don't you dare back out now ! :lol:

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 03 dec 2013 05:54

@Touch, ben je bij Brosnan niet vergeten om de vraag er bij te zetten, of heb ik dat mis?

@Spooklift, mooi interview. Nooit geweten dat jij niet goed kan horen, is dat al vanaf je geboorte?
wat ik me dan afvraag belemmerd dat niet het kijk plezier? ik zag ook dat je graag naar FC de kampioenen kijkt, kun jij dan lip lezen of hoe kijk jij zo iets? ondertiteling misschien?

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 03 dec 2013 20:03

Sinds ik klein was, werd ik doof door ziekte. Nee, hoor, het bederft niet bij kijkplezier. Doven kijken heel graag naar films wegens visueel. FC De kampioenen heeft wel ondertiteling (T888). En op DVD's is er ook ondertiteling.

Plaats reactie