Interviews

Bar is open!
Plaats reactie
Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Interviews

Bericht door Dre » 03 dec 2013 20:12

Is het dan nu nog een gemis voor je, of is het iets als ik ken niet beter dan dit (alsof je het al vanaf je geboorte hebt) en ben het gewend?
Oh klinkt niet best, ben je verder wel van de ziekte genezen of is het iets van dat nooit over gaat en heb je er dan nog last van?
Mogelijk heb ik iets gemist in je interview, dan moet je dat gewoon zeggen.
Oh en als je liever een PM stuurt mag dan uiteraard ook.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 03 dec 2013 22:09

Ik herinner het niet meer toen ik nog horend was. Doofheid is niet geneesbaar,hé. Soms heb ik last van evenwicht maar nu amper.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 09 dec 2013 13:06

Straka schreef:Bij dezen zal ik het invullen van het "interview" officieel in overweging nemen.
Ik hoop toch zó dat de beslissing positief gaat uitvallen... Afbeelding

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 09 dec 2013 13:56

Vind je het echt zo spannend, of zocht je vooral een aanleiding om die smiley te gebruiken?

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 09 dec 2013 14:33

Nee, zeg. Zo oppervlakkig ben ik niet, waar zie je me voor aan.

Ik wilde niet dat het verzoek aan jou, onder het spervuur aan vragen richting Kurz, uit het zicht zou geraken.

Godnondeju.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 09 dec 2013 15:19

Misschien kan ik dan ook beter wachten met het plaatsen totdat de rust is teruggekeerd na het interview van Kurz.
(Als ik natuurlijk tot een positief besluit kom...)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 dec 2013 13:45

Als jij nog langer wacht ga ik allemaal lastige vragen verzinnen voor je interview.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 12 dec 2013 13:59

Graag, een beetje uitdaging kan geen kwaad.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 dec 2013 14:25

OK, bij deze een beetje uitdaging. :P
In driehoek ABC, produceren een lijn van B naar AC, bijeen op D, en van C naar AB, bijeen op E. Laten BD en CE ontmoeten op X.
Laten driehoek BXE hebben een gebied, driehoek BXC hebben gebied b, en driehoek CXD hebben gebied c. Bereken de oppervlakte van vierhoek AEXD in termen van a, b en c.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 12 dec 2013 14:36

Ik speel voor antwoord B :T

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 dec 2013 15:20

Is de uitdaging de grammaticale constructie?

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 12 dec 2013 15:22

Gelukkig is de vraag ook nog filmgerelateerd.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 dec 2013 16:21

Ik heb gewoon de eerste de beste moeilijk uitziende opgave gekozen die ik kon vinden, over de inhoud kan ik geen enkele uitspraak doen. Je denkt toch niet dat ik dat hele ding ook daadwerkelijk zelf heb gelezen?

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 12 dec 2013 16:33

Hierbij beloof ik in ieder geval dat ik deze vraag bij het interview zal betrekken wanner ik besluit deze in te vullen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 dec 2013 03:06

Touchwood schreef:Of mij vragen de persoonlijke vragen voor je op te zoeken :8
Colonel_Kurz schreef:Verdomme, had ik maar niks beloofd. :P
Mja, maar dat heb je wel, so don't you dare back out now ! :lol:
Ik ga toch mijn belofte deels breken... door niet tot de 29ste te wachten!

Algemeen
Wat is je echte (voor)naam? En zit er nog een idee achter jouw bijnaam?

Kaj van Zoelen. Op de voorpagina kan je vanaf 2003 recensies van mijn hand onder die naam lezen, daar heb ik nooit een geheim van gemaakt. Maar zoek alsjeblieft niet die oude recensies op, daar doe je mij noch jezelf een plezier mee... Mijn gebruikersnaam is een variatie op Colonel Walter E. Kurtz, het personage van Marlon Brando in Apocalypse Now. Toen ik een jaar of zestien was heb ik kort geflirt met de gedachte dat ik rapper wilde worden, en zelfs in iemands kelder een keer een nummer opgenomen. Toen hoorde ik dat terug op een CD'tje... en nee. Dat ging 'm niet worden. Maar goed, toen ik nog wel die aspiraties had, had die film diepe indruk op me gemaakt en wilde ik de naam van dat personage als artiestennaam gebruiken, en daarmee de waanzin van de wereld reflecteren of zoiets... dus begon ik dat als nickname op het net te gebruiken. Maar ja, ergens was ik bang dat als ik het ooit zou “maken” als rapper dat ik dan een rechtszaak aan mijn broek zou krijgen vanwege die naam. Dus veranderde ik één letter, in de heilige overtuiging dat dat voldoende was om enig copyright te omzeilen. :P En als je 'm op zijn Duits uitspreekt klinkt het nog steeds hetzelfde! Hoeoeoe dan ook, dat bleef toen even hangen en opeens stond ik op mijn vaste internet hangplekken bekend als Colonel Kurz, met of zonder _ .

Wat is je geboortedatum?

13 oktober 1985.

Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

As ik boven op de Dom kóóóm,
kijk ik even naar benee
dan zie ik 't ouwe Grachie, 't Vreeburg en Wijk C
Ja dan springt m'n hartsie óóópen
Ik ben trots, wat dachie wat?
Er is geen mooier plekkie, as Utereg m'n stad
as Utereg m'n stad.

Tja, Utrecht, geboren en altijd gebleven ondanks dat die grotere stad op een half uur met de trein wel eens riep. Centrum van het land, vierde grootste stad van Nederland. Niet te groot, niet te klein. Bios aanbod zou beter kunnen, dingen gaan hier soms toch wel iets te snel weg.

Wat is je burgelijke staat?

Ongehuwd, maar niet beschikbaar.

Wat voor studie/werk doe je?

Ben helaas nog steeds bezig met een master Amerikanistiek, via de afdeling Geschiedenis van de UvA. Maar er is licht zichtbaar aan het einde van de tunnel!

Heb je nog andere hobby's/passies naast film?

Muziek, en sinds een jaar of twee lees ik veel (wat oudere) literatuur...

FilmTotaal
Sinds wanneer ben je lid van FilmTotaal?

29 oktober 2002. 11 jaar geleden alweer!

Hoe ben je hier terechtgekomen?

Zocht ooit op in... wat zal het toen zijn geweest, Yahoo? Altavista? Of hadden we toen ook al Google? Wat er die avond op TV zou zijn aan films, of die week, dat wilde ik weten. De gids was die week niet gekomen, of ik kon 'm niet vinden... en toen kwam ik op een site die filmsoptv.nl heette, met een forum. Later werd dat Filmtotaal.

Wat vind je het leukste aan deze site, welk onderdeel van de site?

Tja, toch het forum. En mijn recensies op de voorpagina natuurlijk. :P

Hoe vaak ben je op de site te vinden?

Te vaak...

Film
Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

Ik kan me herinneren dat ik Disney tekenfilms keek... en de film die mijn vader voor de VPRO maakte in 1990, dat herinner ik me nog goed. Was een heel erg bewuste reclame voor de multiculti samenleving, kinderen van verschillende achtergronden en met verscheidene kleurtjes die samen een mysterie oplosten. Was er helemaal fan van. :) Eerste bioservaring, tja ik weet het niet meer precies, maar dat zal ook een Disney film zijn geweest – daar probeerde ik in die tijd altijd minstens drie keer naar toe te gaan weet ik nog. Eerst een keer met de ouders, en dan een familielid of kennis van mijn ouders overtuigen dat ze mij mee moesten nemen naar de bios. :P

Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?

Mijn vader is altijd al een filmliefhebber geweest, en heeft dat er bij mij met de pap ingegoten. Wanneer precies? Ik zou het niet weten, ergens vroeg in de (mijn) jaren tien.

Hoe benader jij films? (Als kunst, entertainment of iets heel anders)

Als kunst. Maar ik kan me prima vermaken met kunst, dus ook als entertainment. Vind dit nogal een beperkte vraag eigenlijk... next!

In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

Eens even kijken... ademen-drinken-eten-slapen-films kijken, zo uit de losse pols klinkt dat wel accuraat.

Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

Telt filmjournalistiek als “de filmwereld”? :P

Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?

Tot nu toe? Of momenteel? Weet je wat, we doen tot nu toe, ik heb de archieven van allerlei toplijsten:

1999: Malcolm X (Lee, 1992)
2001: Apocalypse Now (Coppola, 1979)
2003: The Godfather Part II (Coppola, 1974)
2004: The Godfather (Coppola, 1972)
2005: The Godfather (Coppola, 1972)
2006: The Godfather Part II (Coppola, 1974)
2007: Once Upon a Time in the West (Leone, 1968)
2008: Once Upon a Time in the West (Leone, 1968)
2009: Once Upon a Time in the West (Leone, 1968)
2010: Once Upon a Time in the West (Leone, 1968)
2011: Once Upon a Time in the West (Leone, 1968)
2012: Once Upon a Time in the West (Leone, 1968)
2013: Yi yi (Yang, 2000)

Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?

Overgewaardeerd, ondergewaardeerd, ik probeer me eigenlijk niet meer zoveel aan te trekken daarvan. Want dan zou ik me meer druk maken om wat anderen van een film vinden dan de waarde die een film voor mij heeft, en hoewel het prettig is als anderen je mening delen is dat uiteindelijk niet enorm belangrijk. Natuurlijk frustreert het wel eens als ik een film niks vond en die vervolgens overal de hemel in wordt geprezen, of als ik een film fantastisch vind en die ondertussen overal gekraakt wordt, maar ach, uiteindelijk maakt zoiets de film niet mooier of slechter.

Welke film(scene) laat jou huilen en waarom?

Te veel om op te noemen... begin hoe ouder hoe sentimenteler te worden geloof ik.

Welke filmsoundtrack vind jij het mooist?

In de film of om los naar te luisteren? Ik denk sowieso niet dat ik er maar één heb. In het eerste geval zijn er zoveel te bedenken, want bij verschillende films past verschillende muziek... Natuurlijk zou ik kunnen zeggen dat er weinig boven Ennio Morricone's Once Upon a Time in the West gaat, maar ja, er is zoveel meer moois... Laat ik voor de jaren '70 toch ook even Nino Rota's Godfather soundtracks noemen, voor de jaren '80 Pino Donaggio's

Hoe en wanneer kijk jij het liefst een film?

In de bios blijft toch het beste. Groot scherm, geluid en weinig binnenshuise afleiding. Nou heb je wel eens met onprettige medemensen te maken, maar statistisch gezien raak ik tegenwoordig thuis eerder afgeleid dan in de bios.

Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

Nou ja, dat er iets ergs gebeurt, iets ingrijpends of traumatiserend of anderszijds dramatisch op een negatieve manier. Dan associeer je die film altijd met die gebeurtenis, en stel dat ik net een favoriet aan het herkijken was? Zou ik die film misschien wel niet meer kunnen zien daarna.

Medium/apparatuur
Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?

The Big Lebowski. Mijn vader en ik waren daar vanaf de eerste keer op video meteen enorm fan van, en toen hij 'm wilde kopen was de VHS op dat moment uitverkocht/niet op voorraad dus kocht hij maar de DVD plus speler. :D

Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring?

Zie hierboven. :P Urhm, hoe dat was? Dat kan ik me niet meer herinneren, is toch alweer een half leven geleden. Het maakte in ieder geval niet meteen enorme indruk kennelijk, anders had ik het misschien onthouden. De eerste Blu-ray ervaring een paar jaar geleden weet ik nog wel, de TV waarop we die keken bij een vriend was verkeerd afgesteld en dat zag er niet uit. Dacht eerst dat dat aan de blu-ray lag en dat de hele technologie een enorme sof was.

Hoeveel DVD's/Blu-Rays koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

Door ruimte en geld tekorten koop ik momenteel eigenlijk nauwelijks meer wat, schat dat de collectie tussen de 400 en 500 zit, zou best eens rond 450 kunnen zijn.

Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD/Blu-Ray?

Nu: zijn er nog andere releases van betere kwaliteit? Hoe zeldzaam is deze film? Kan ik 'm ook in betere kwaliteit downloaden? Vroeger keek ik nog wel eens naar wat de extra's waren, maar ik merk dat ik die zelden echt (allemaal) ga bekijken.

Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD/Blu-Ray?

Dat blijft toch de Japanse Grindhouse collectie. Niet zozeer vanwege de films zelf, maar de uniekheid en het gedoe bij het verkrijgen, wat eerst een deal leek maar uiteindelijk toch nog ontzettend veel geld bleek te kosten. Daardoor ook een beetje “meest waardevolle”. Dat laatste geldt ook voor de Amerikaanse boxset van Deadwood, waar ik ooit een bachelorscriptie over schreef en dus wilde ik de commentaartracks beluisteren die alleen op die versie stonden. Ook veel voor neergeteld terwijl ik de NL versie al had.

Waarop kijk jij je films?

Op een ouderwetse breedbeeld beeldbuis, of op mijn computer. Vooral in dat laatste geval wil die afleiding nog wel eens toeslaan.

Is dat in een aparte ruimte of is deze in je woon/slaapkamer?

De beeldbuis staat in iemand anders kamer, de computer in mijn slaapkamer.

Favorieten
Wie is je favoriete acteur/actrice en wat is zijn/haar beste film?

Weer zo'n vraag waar eigenlijk niet één antwoord op volstaat... momenteel laaf ik aan het altaar van de teruggekeerde Joaquin Phoenix, zoveel kan ik wel zeggen. Zijn beste film? Two Lovers, hoewel zijn beste rol misschien wel die in The Master is.

Wat is je favoriete genre en wat is je minst favoriete?

De western, dat lijkt me wel bekend. 8) Elk genre kan fantastische films bevatten, heb niet zozeer genres waar ik tegen ben. Ik begin wel moe te worden van het specifieke subgenre superheldfilms dat momenteel zo bepalend is wat Hollywood aan blockbusters maakt, merk ik. Daar heb ik in ieder geval weinig tot geen geld voor over momenteel...

Wat is je favoriete serie? En welke serie zou absoluut een nieuw seizoen moeten krijgen?

The Wire. En hoewel ik er vrede mee gesloten hebben dat het nooit gaat komen en dat het einde zoals het nu is eigenlijk wel heel goed is, had ik toch wel heel graag een vierde seizoen van Deadwood gehad. En van dezelfde maker was Luck na slechts één seizoen hard op weg naar een nieuwe favoriet te worden.

Als er één film zou zijn waarin jij een rol had mogen spelen, welke film zou dit dan zijn en welk personage?

Urhm... Gene Kelly's personage in Singin' in the Rain?

Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?

Bij deze vraag weer mijn zelfde eerste reactie, er is er niet één. Toch heb ik op deze vraag meestal wel hetzelfde antwoord: Werner Herzog, wat niet alleen door zijn films komt maar ook zijn opmerkelijke, maffe en tegenstrijdige persoonlijkheid. En die vertelstem... Mijn favoriete film van hem blijft Aguirre, Zorn des Gottes.

Wie/wat is je favoriete sporter/sportclub?

FC Utereg! En nee, daar ben ik niet altijd gelukkig mee...

Wat is je favoriete muziekgenre? En wie is je favoriete muzikant?

Blues. Maar, Bruce Springsteen.

Wat is je favoriete internetsite? En wat is je favoriete game?

FilmTotaal en Salon Indien natuurlijk. :) Kom ook wel vaak op het Engelstalige forum Corrierino.com, heb daar veel filmkennis op gedaan. Favoriete game? Ik speel het meeste Fifa spellen, maar als ik één spel moet aanwijzen is dat Grim Fandango.

Wat is je favoriete boek? En wie is je favoriete schrijver?

Vind ik nog moeilijker te zeggen dan de voorgaande favorieten vragen...Kan niet zeggen dat ik echt een favoriet boek heb. Favoriete schrijver? Misschien Hemingway? Maar ik zou ook Tolstoj kunnen zeggen... een paar jaar geleden had ik waarschijnlijk Chandler of Ellroy gezegd...

Vragen van personen

Fietspietje vroeg zich af wat het eerste kwam: de eerste zoen in het fietsenhok of een stapeltje dvd’s onder de snelbinders.

Erhm... dat zullen wel de DVD's zijn geweest. Heb sowieso nooit letterlijk in een fietshok gezoend.

El Chivo wil weten hoe het was om Werner Herzog te interviewen.

Dat was een heel interessante, leerzame en leuke ervaring. Ik moest hem opbellen om zes uur 's avonds, want dan zou hij om 9 uur 's ochtends in Californië op kantoor zijn. Ik was zeker in het begin heel zenuwachtig, zo erg zelf dat toen hij het gesprek opende met een vraag aan mij ik dat gewoon helemaal niet hoorde en moest vragen of hij de vraag wilde herhalen. Zijn vraag ging trouwens over het internetgebruik van Nederlanders en hoe het kwam dat dat per hoofd van de bevolking zo groot was in vergelijking met de meeste westerse landen. Weet niet meer hoe dat verder ging. Ik probeerde op een gegeven moment wat kritische vragen te stellen rondom Rescue Dawn, over dat enkele nabestaanden van de hoofdpersoon een website tegen de film hadden opgezet omdat die niet waarheidsgetrouw zou zijn, en ik had destijds het gevoel dat hij die handig omzeilde dankzij al zijn ervaring met interviews. Maar nu, jaren later, nu ik veel meer weet over hem en zijn werk, begrijp ik dat hij reageerde met zijn gebruikelijke visie op “waarheid” in film.
Heb er eeuwig spijt van dat ik de opname van het gesprek niet bewaard heb – of tenminste, ik kan het nergens meer vinden. Misschien staat het nog op een oude computer die ik nog ergens heb staan – maar om dat uit te vinden zou ik die eerst weer aan de praat moeten krijgen, die had nogal kuren als ik het me goed herinner.

Bukowski wil weten of dit interview onderhand al kan doorgaan voor jouw autobiografie.

Geen commentaar. :P

Darko vroeg: Tijdens je studie ben je vast wel in aanmerking gekomen met diverse wetenschappelijke benaderingen van het medium film. Verschilt dit veel met de omgang met films van jezelf en van andere leden op dit forum, en denk je dat het forum zich op dit vlak nog kan ontwikkelen?

Nou ja, ik ben niet voor niets op een gegeven moment overgestapt van mediastudies naar geschiedenis, dat was deels omdat ik soms wel erg vergaande wegen en manieren van de wetenschappelijke benaderingen mij toch, urhm... een brug te ver waren? Ik had soms het idee dat de theorie over de films boven de interpretatie van de films stond... nu ik wat ouder en misschien ook wel wijzer ben heb ik wel iets meer respect voor filmwetenschappen gekregen, hoewel ik nog steeds gruwel van een deel van het jargon en nog altijd het idee heb dat filmwetenschappers te vaak bezig zijn geweest om zich te bewijzen met wetenschappers in plaats van echt met film bezig te zijn. En soms verkondigden ze echt de grootste onzin in dat kader.

Dat gezegd hebbende, heb ik er toch ook wel flink wat geleerd en zijn een aantal manieren van kijken die uit de filmwetenschap voortkomen zeker wel interessant en bruikzaam. Ik denk dat ik er zeker op een andere manier naar films door ben gaan kijken, hoewel een deel van die invloed pas kwam nadat ik al gestopt was met de studierichting. Daarnaast zal het in bepaalde opzichten ook beperkend zijn geweest, deels op zichzelf en deels omdat ik me af en toe mentaal nogal verzette tegen wat ik zag als de excessen van de filmwetenschap.

Of het forum zich kan ontwikkelen op dat gebied... nou... ik vind het wel jammer dat we meerdere malen een exodus hebben gehad van ervaren filmkijkers met een brede(re) smaak die eloquent konden schrijven daarover, waardoor het scala aan onderwerpen waarover geschreven en gediscussieerd wordt toch wat verminderd is. Maar dat staat los van of ze wel of niet filmwetenschappen studeerden en een aantal van de qua kennis meest indrukwekkende filmliefhebbers die ik ben tegengekomen op het net hebben nooit zo'n studie gedaan, dus dat staat daar echt los van.

Dr. Strange: Heb je ooit, ergens tussen 2003 en 2004, films gerecenseerd waardoor, aan de hand van jouw verslag, het kabinet besloot dit 4D X-rated wanproduct uit de cinema terug te fluiten daar deze, blijkens jouw recensie, in de verste verte niet voldeed aan het begrip normen en waarden van het kabinet-Balkenende ?

Dr. Love: Het schijnt dat jij je de laatste tijd nogal in de kamasutra èh... verdiept, oefent dit op enigerlei wijze invloed uit op de manier waarop je de laatste tijd tegen het leven aankijkt en, meer gerelateerd, de wijze waarop je nu naar films kijkt en recenseert ?

Dat heeft wel enige invloed ja. Op het recenseren niet zo, maar wel op het kijken. Sowieso heeft haar smaak invloed op de mijne, in die zin dat ik door haar tips toch een stuk meer moderne wereldcinema ben gaan kijken en waarderen, en ook oude Indiase films (beiden al lang voordat het aan was) en uiteindelijk zelfs Bollywood. En naar mijn gevoel begin ik steeds sentimenteler te worden, maar ik zou niet durven zeggen dat er een causaal verband is...

Goed, ene Touchwood (geen idee) wil weten hoe het staat met de opzet van je underground filmblad, ‘Film, Film, Film’ en waarom dat moet zijn waar de rodentry huist

Dat is nooit verder gekomen dan wat korte stukjes en beginnetjes voor langere artikels, vrees ik. In 2008 dacht ik... en toen verhuisde de oprichter naar Frankrijk. Voor het Seagal artikel had ik denk ik vijf regels opgeschreven ofzo... en inmiddels heb ik het boek dat ik als inspiratie gebruikt allang weer weggegeven of verkocht... Ik was het hele project eigenlijk al tijdenlang vergeten totdat deze vraag kwam.

Houten Aagje zou graag willen weten welke televisiefilm jouw (film)liefhebbende vader ooit heeft gemaakt.

Nou ja, die beschreef ik dus al eerder in het interview. Volgens mij heette die ook nog Iedereen is anders, om de multiculti promo nog maar eens te benadrukken...

Ayciro: Waar speelde jij vroeger het liefste mee... ‘voor je 10e levensjaar'

Urhm... lego denk ik?

TouchRosco: ‘What’s up with the hat ?’ Oorsprong, oorzaak en gevolg oftewel; ‘hoe is ’t zo gekomen’

Volgens mij heb ik je dat al eens verteld terwijl we wat pizzadozen naar een papierbak brachten aan het eind van een FT filmdag. ;) Maar goed, het verhaal gaat ongeveer zo: In de zomer van 2005 was ik in de VS. Die reis bestond uit twee delen, eentje van Memphis naar New Orleans langs de Mississippi en over Highway 61, vanwege de muziek. En dan een rondreis door Arizona en Utah vanwege het landschap. Vlak voor de vlucht van New Orleans naar dat gedeelte kocht ik in een winkeltje aldaar een cowboyhoed, voor de grap, omdat ik iets zocht tegen de zon in het droge klimaat daar en het me wel leuk leek om in dat landschap zo'n hoed te dragen en me toch een beetje in een western te wanen. Maar tot mijn verbazing beviel dat enorm goed en na de weken in de VS bleef de hoed op. Ik ging net toen studeren, en het werd een soort onderdeel van mijn (uiterlijke) identiteit. Nu is het heel makkelijk als je nieuwe mensen ergens op een plek moet ontmoeten, ik zeg gewoon van te voren uit te kijken naar de cowboyhoed en het werkt altijd. In ons vochtigere klimaat is het in de zomer wel soms erg warm met dat ding, en elke zomer overweeg ik 'm aan de wilgen te hangen. Nu is het dan wel weer prettig.

Sickboy wil weten hoe je je biefstuk het liefste hebt ?

Medium rare doorgaans. Voor rare moet ik het restaurant wel erg vertrouwen.

En Wizard wil weten wat je met auto’s hebt.
... of, niet hebt.

Urhm... ik vind ze vooral leuk in films. En dan het design van Amerikaanse auto's in de jaren '50 t/m '70 ongeveer, en als ze dan vroem vroem achter elkaar aangaan in actiefilms... In het echte leven heb ik zonder resultaat al veel geld gestoken in een rijbewijs, en als bijrijder wordt ik al gauw wagenziek. Alleen in Nederland illegale medicijnen uit Engeland helpen tot nu toe, maar daar wordt ik dan wel weer zes uur lang behoorlijk suf en duf van...

Slot
Wat vond je dit interview? (Mis je evt. een vraag?)
Duurt veel te lang voordat je het invult.

Plaats reactie