Interviews

Bar is open!
Plaats reactie
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Interviews

Bericht door Vleeshaak » 18 dec 2013 08:23

Komt er ook een eentje met een interview aankakken. Leuk om te lezen. :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 dec 2013 10:52

Dank je. :)

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 18 dec 2013 14:20

Wow, wie had ooit gedacht dat dit interview ooit nog eens geplaatst zou worden? :) Hoewel ik de meeste info al wel via forumreacties, artikelen en persoonlijk contact bij elkaar had gepuzzeld, zitten er toch enkele interessante openbaringen in (met stip op één: MC Kurz). Mag ik trouwens vragen wat je zo goed vindt aan het huidige einde van Deadwood? Ik vond het namelijk niet alleen een teleurstellend einde van de serie (iets wat de makers uiteraard niet kan worden verweten), maar zelfs een behoorlijke anti-climax voor het derde seizoen (wat bij de voorgaande twee bepaald niet het geval was).

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 18 dec 2013 17:20

Och, wat jammer dat je 'm nu al plaatst. Ik kan er nu écht geen gaatje voor vrijmaken. Misschien in 2018 ergens... :lol:
Colonel_Kurz schreef:TouchRosco: ‘What’s up with the hat ?’ Oorsprong, oorzaak en gevolg oftewel; ‘hoe is ’t zo gekomen’

Volgens mij heb ik je dat al eens verteld terwijl we wat pizzadozen naar een papierbak brachten aan het eind van een FT filmdag. :wink:

Dat is waar ook ! Ik las het en dacht, hey dat verhaal komt me bekend voor ! :D Maar ja, er waren toen ook zoveel nieuwe indrukken toen, wat in één keer op me afkwam... best een onbeschaamde vraag eigenlijk, om zo bij de eerste meeting al te stellen... makes you wonder wat ik nog meer aan lastige vragen heb gesteld toen diejen dag. :oops:

Nou, de rest komt later ! :+

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 18 dec 2013 20:00

Eindelijk! Ik had verwacht dat je veel ouder zou zijn joh!
Maarre, mooi om te lezen dat er nog meer mensen fan zijn van Joaquin Phoenix. Ik ga eens beginnen aan Two Lovers :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 dec 2013 20:44

Remon schreef:Ik had verwacht dat je veel ouder zou zijn joh!
Ha, dat zeiden ze op het forum toen ik er als 17-jarige voor het eerst kwam. :P

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 18 dec 2013 23:40

Was je toen al zo'n oude zeur? :P

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 18 dec 2013 23:59

Colonel_Kurz schreef:...begin hoe ouder hoe sentimenteler te worden geloof ik.
Pfoe, ik ben dus niet de enige. :oops:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 dec 2013 01:09

Vleeshaak schreef:Was je toen al zo'n oude zeur? :P
:Y Maar dan met een obsessie voor correcte spelling.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 19 dec 2013 01:41

Kurtz or Kurz, colonel or whatever, you're a damn fine rodeo cowboy.

I knew you could wear a hat, now I now you can also ride a wild bronco! :T
Damn man, I even stuck some cacti leaves under your saddle.
      • Afbeelding
Yeah dude, that explains the blood on your saddle

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 31 dec 2013 00:20

Geen idee wanneer ik die vraag aan kurz heb gevraagd, ook zoooo nutteloos.

Ik zou toch liever een andere vraag stellen.

oh en eindelijk weer een computer, so i'm back bitches.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 31 dec 2013 16:46

Je snapt toch wel dat al die vragen (behalve de echt zinnige) uit een houten kokertje kwamen, hè. :wink: Alsof Fietspietje vraagt naar Kurz z'n geviezelevozel in het fietsenhok. Niet dat ik veel wijzer ben geworden, nu.
sickboy1984 schreef:so i'm back bitches.
Good. Ik stond al bijna op het punt je te gaan pb'en :) Phew !

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 31 dec 2013 17:25

sickboy1984 schreef:so i'm back bitches.
Welcome back, sir :+

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 16 okt 2014 06:06

Ok hier komt mijn verhaal, zet je schrap :T

-Wat is je echte (voor)naam? En zit er nog een idee achter jouw bijnaam?
Mijn echte naam is Roelof. Roeltje is al een bijnaam sinds ik op de middelbare school zit.

- Wat is je geboortedatum?
10-07-2000

- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
Mijn woonplaats is Leeuwarden. En ik heb ook nog nooit ergens anders gewoond. Geboren en getogen Leeuwarder.

- Wat is je burgelijke staat?
Woon nog bij mijn ouders, ongehuwd.

- Wat voor studie/werk doe je?
Ik zit nog op de middelbare school

- Heb je nog andere hobby's/passies naast film?
Jazeker, doe een vooropleiding voor theater, en heb al in een aantal Schouwburgen gespeeld. Acteren is nog een grotere passie dan film eigenlijk.

- Sinds wanneer ben je lid van FilmTotaal?
12-06-2013

- Hoe ben je hier terechtgekomen?
Ik zit te twijfelen. Of, een vriend tipte het (heeft ook een profiel op FT), of ik kwam deze site per ongeluk tegen. Misschien allebei tegelijk.

- Wat vind je het leukste aan deze site, welk onderdeel van de site?
Het nieuws vooral. Recensies vind ik ook leuk om achteraf na de film te lezen.

- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Dagelijks. Momenteel zelfs iets te vaak.

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Ik weet nog heel goed mijn eerste bioscoop ervaring. Dat was bij de film Brother Bear. Ik was toen helemaal in paniek, het scherm was toen levensgroot en het geluid bombastisch.

- Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?
Toen ik een beetje de kindertijd kwijtraakte en meer begon te experimenteren met films zoals Star Wars. Mijn vader liet het zien, en ik vond het heel speciaal. Ik wist zelf de twist rond Darth Vader niet destijds. Door Star Wars en ook andere films die ik met mijn vader keek begon ik film te waarderen. Later ontmoette ik ook een vriend die ontzettend met film bezig was en zo groeide dat een beetje. Snel daarna zat ik op FT.

- Hoe benader jij films? (Als kunst, entertainment of iets heel anders)
Als ik naar de bioscoop ga, dan beschouw ik het meestal als entertainment, maar sommige films moet je met de kunst blik zien, maar die vormt zich bij mij wel automatisch als een film me aanspreekt.

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Ik heb wel het gevoel dat ik niet zonder zou kunnen. Maar ik denk dat het wel kan, weet je, het is gewoon heerlijk om je te wanen in een andere wereld en meegevoerd worden, op welke manier dan ook.

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Ik experimenteer een klein beetje met zelf wat filmen, maar dat gaat later niets worden. Wel hou ik ontzettend van acteren en ik zie mezelf later wel in dingen spelen.

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
Ik denk dat dat The Shawshank Redemption is voor mij. Het doorboort je hart nogal, en charmeert. Ik moet er maar eens een recensie over schrijven als ik mezelf zo hoor. Hoewel Star Wars heel erg betekenisvol is geweest voor mij, staat hij niet op nummer 1.

- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Oei, moeilijke vraag. Ik denk Secret Window uit 2004. Ik vind dat zo’n prachtige film, sfeer, acteerwerk. Kippenvel, en toch weer eenvoudig. Zeer mooi einde. Misschien staat hij zelfs wel in mijn top 10 films. Maar op IMDB en andere sites scoort hij niet echt hoog. Hij moet het doen met een 6 en een half.

- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
The Lord of the Rings films, vooral de laatste. The Return of the King is voor mij gewoon 1 slappe flodder met weinig inhoud. De eerste vond ik nog erg goed zelfs. Die had nog sfeer en bijrollen die nog een beetje acteren. Maar alles wat het eerste deel goed doet gaat achteruit in de films daarna. The Hobbit weet voor mij veel meer de sfeer van Midden-Aarde te weergeven en heeft Martin Freeman geweldig gecast. Eigenlijk vind ik The Hobbit gewoon stukken beter dan LOTR.

- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
N.v.t. Nog niet gehuild. Maar ik weet wel dat ik Hachi een hele zielige film vond die mij wel erg raakte. Daar had ik nog wel van kunnen snotteren.

- Welke filmsoundtrack vind jij het mooist?
Ik kan veel componisten zeer waarderen (Hans Zimmer, John Powell, Brian Tyler, John Williams enz.) De soundtrack van Star Wars vind ik nog steeds het bijzonderste en heeft het meeste betekenis voor me.

- Hoe en wanneer kijk jij het liefst een film?
In de bioscoop! Ik vind het absoluut het leukst om films in de bioscoop te kijken. Lekker groot doek, mooi geluid, en als het uitkomt: 3D wat (hopelijk) toevoegt. Maar over 3D kom ik later op terug.

- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Een storing! Of iets dergelijks. Bijvoorbeeld als ik een hele goede film op tv aan het kijken ben en iemand gaat op de knop zitten. Zip. Uit. Shit!! Heb ik iets gemist? Mensen die constant door de film praten blijft ook een ergernis.

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Gewoon, we hebben al DVD’s in huis zolang ik me kan herinneren. Ik weet daar niet echt veel over te vertellen.

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring?
Ach gut, meneer! U blijft steeds dezelfde vragen stellen, ik zei al er valt niet veel over te vertellen. Mijn eerste DVD herinner ik mij ook niet.

- Hoeveel DVD's/Blu-Rays koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Oei. Heel weinig. Gemiddeld 0 per maand. Ik besteed veel geld aan de bios. Mijn PERSOONLIJKE (note: ik woon nog bij mijn ouders en die hebben ook DVD’s), mijn persoonlijke collectie bestaat uit 5 blu-rays en 9 DVD’s.

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD/Blu-Ray?
Is dit een film die ik heel graag wil zien en het waard vind in High-Definition te kijken?

- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD/Blu-Ray?
Mijn 2 Hobbits, in Blu-Ray 3D.

- Waarop kijk jij je films?
Op een HD-tv, met blu-ray, en natuurlijk op het witte doek!

- Is dat in een aparte ruimte of is deze in je woon/slaapkamer?
Woonkamer. Samen delen.

- Vindt je Blu-Ray een verbetering?
Jazeker! Ik vind DVD’s het meestal niet waard om te kopen, om de beeldkwaliteit. Als is het iets duurder, je wil het wel in HD kopen vind ik.

- Vind je films in 3D een verbetering?
Moeilijke vraag. Ja, maar ik geniet ook van 2D films in de bioscoop. Afwisseling is het leukst. Ik vind het niet fijn dat er alleen 3D draait, want als vrienden mij vertellen dat 3D niks voorstelt, dan wil ik het wel in 2D zien, maar dat kan eigenlijk nooit. Dat vind ik jammer. We hebben thuis ook een Blu-Ray 3D speler. Maar dat vind ik het alleen waard als het echt films zijn die 3D-waardig zijn. De brillen zijn actief, en dat is ongelofelijk vermoeiend voor je hoofd.

- Wie is je favoriete acteur/actrice en wat is zijn/haar beste film?
Oei. Ik weet echt niet wie dat is. Soms vind ik de een geweldig en soms de ander. Acteurs als Tom Hanks, Matthew McConaughey, Morgan Freeman en Freddie Highmore kan ik altijd waarderen. Maar dat zijn maar voorbeelden.

- Wat is je favoriete genre en wat is je minst favoriete?
Ik heb niet 1 favoriet genre. Ik kan van bijna alle genres genieten, mits ze goed uitgevoerd zijn. Alleen Western heb ik helemaal niks mee, en Horror durf ik meestal niet eens naar te kijken.

- Wat is je favoriete serie? En welke serie zou absoluut een nieuw seizoen moeten krijgen?
Ik heb nog niet zo heel veel goede series gezien, maar tot nu toe is dat True Detective. Ik vind niet dat die een nieuw seizoen hoeft te krijgen. Een serie die ik persoonlijk ook heel mooi vind, waarvan ik vind dat er nog een stuk of 2 seizoenen aan moet komen, is Bates Motel. Prachtige serie, maar het verhaal is nog lang niet af.

- Als er één film zou zijn waarin jij een rol had mogen spelen, welke film zou dit dan zijn en welk personage?
Ik denk Captain Jack Sparrow uit Pirates of the Caribbean. Lijkt me een super leuke rol om te spelen.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Momenteel Christopher Nolan! Hij is een regisseur die perfect drama, actie en eventuele andere thema’s in een film perfect verwerkt! Inception heeft mij het meest gegrepen.

- Wie/wat is je favoriete sporter/sportclub?
Sorry, geen mening.

- Wat is je favoriete muziekgenre? En wie is je favoriete muzikant?
Jaren 60’70 muziek. Of filmmuziek. Ik heb geen favoriete muzikant. Er zijn genoeg mooie dingen, allemaal op hun eigen manier.

- Wat is je favoriete internetsite? En wat is je favoriete game?
FilmTotaal! En ik game eigenlijk niet. Ja, ik speel wel eens een computerspelletje, maar al die grote games heb ik nog nooit gedaan. Wat ik momenteel heel leuk vind om te doen is een spelletje 2048 op de iPad.

- Wat is je favoriete boek? En wie is je favoriete schrijver?
Ik lees wel eens boeken, maar op dit moment niet zoveel. The Hobbit vind ik een fantastisch boek, en er zijn wel meer fantasierijke dingen die ik erg waardeer, maar ik kom er even niet op. Laten we het houden op The Hobbit.

- Wat vond je dit interview? (Mis je evt. een vraag?)
Haha, ik vind het wel leuk om te doen. Leuk dat FT zulke dingen heeft.

- Wil je nog een vraag stellen aan een bepaald persoon?
Geen vraag maar, bedankt Berend (JamesBond) voor de tip!

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 16 okt 2014 11:59

Dat is nog eens een aangename verrassing. Leuk om wat meer over je te weten te komen, Roelof :T
Roelof schreef:Later ontmoette ik ook een vriend die ontzettend met film bezig was en zo groeide dat een beetje. Snel daarna zat ik op FT.
En, zit die vriend van je ook op FT ? :8
Roeltje schreef:- Heb je nog andere hobby's/passies naast film?
Jazeker, doe een vooropleiding voor theater, en heb al in een aantal Schouwburgen gespeeld. Acteren is nog een grotere passie dan film eigenlijk.
Wat is dat voor vooropleiding ? Geen theaterschool maar daar nog een voorportaal van ?
Mocht je nou ook die acteerkunsten willen delen met ons, zou dat eventueel ook nog kunnen:
FT Creatief

Leuk interview! (wie is toch die 'meneer' die 'altijd maar dezelfde vragen stelt) :lol: :+

Plaats reactie