Interviews

Bar is open!
Plaats reactie
Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Interviews

Bericht door Roeltje » 16 okt 2014 12:14

@Touchwood

Dit bedoel ik met die vooropleiding:
http://meeuw-jts.nl/

FT Creatief kende ik ja! Zal ik gebruik van gaan maken. :+

Die 'meneer' was een grapje ;)

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 16 okt 2014 14:16

Altijd leuk, die interviews. :T

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 16 okt 2014 18:18

Leuk interview Roel! En graag gedaan hoor :T

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 29 dec 2014 20:03

Algemeen:

- Wat is je echte (voor)naam? En zit er nog een idee achter jouw bijnaam?
Mijn echte voornaam is Jelle.
De bijnaam 'Kanjer' kreeg ik rond de leeftijd van 12 jaar op mijn toenmalige voetbalclub. Op die leeftijd was ik veel groter dan mijn leeftijdsgenoten en was de naam wel toepasselijk.
Helaas kreeg enkele jaren later iedereen een soort van groeispurt waardoor ik nu één van de 'kleinste' ben in mijn vriendenkring. Hoewel ik met mijn 1.77m zeker niet mag klagen.
Mijn bijnaam wordt dan ook niet meer gebruikt maar is me wel steeds bijgebleven, dus vandaar...

- Wat is je geboortedatum?
06 / 05 / 1990

- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
Ik woon in Schaffen, dat is een deelgemeente van Diest in Vlaams-Brabant. Momenteel woon ik hier iets langer dan één jaar op een appartement. Vermits het hier leuk vertoeven is, heb ik besloten om in datzelfde Schaffen een huis te kopen waar ik rond de Kerstdagen dan ook zal intrekken. De verfwerken en het verhuizen zijn inmiddels achter de rug waardoor er in mijn appartement enkel nog een bureau, matras, tv, volle koelkast en 2 stoelen te bezichtigen zijn.
Mijn ouderlijk huis is terug te vinden in Limburg, nl. in Herk-de-Stad. Dat is een tiental minuten hiervandaan zodat de ouders hun dierbare zoon niet hoeven te missen.

- Wat is je burgerlijke staat?
Feitelijk samenwonend met mijn vriendin en binnenkort dus samen eigenaar van een woonst.
Kinderloos maar wel in blijde verwachting van een puppy.

- Wat voor studie/werk doe je?
De job-omschrijving luidt als volgt: opvoeder/begeleider bij volwassen personen met een mentale beperking. Wij bieden zowel dag- als residentiele opvang aan. Ik werk in het dagcentrum, meer bepaalde in de autisme-werking voor personen met ernstig mentale beperking. De enige autisme-werking voor volwassenen in de regio.

- Heb je nog andere hobby's/passies naast film?
Voetbal in het algemeen is eerlijk gezegd nog een grotere hobby dan ‘film’. Tot 4 jaar geleden was ik nog een beloftevolle voetballer maar een aantal blessures hebben hier anders over beslist. Na 2 jaar zonder een bal aan te raken en enkele kilo’s later kan ik mezelf terug voetballer noemer, weliswaar op een ander niveau: cafévoetbal. Zowel zaalvoetbal als op de grote, groene mat. In plaats van geld te verdienen met het voetbal, wat misschien toch wel een kleine droom was, investeer ik nu zelf in mijn carrière, namelijk tijdens de 3e helft! Ook naar het voetbal gaan kijken doe ik regelmatig. Dertien jaar lang had ik een abonnement op KRC Genk. Sinds een drietal jaren ga ik niet meer elke week naar ‘mijn’ club zien. Ik probeer nu en dan nog wel eens een wedstrijd mee te pikken, ook in het buitenland.

Nog andere hobby’s van mij:
- Poëzie, cabaret en theatervoorstellingen bijwonen
- Muziek, met name luisteren en vele optredens/festivals bijwonen
- Gamen, zowel op Playstation als op de computer.
- Indien er tijd over is eens gaan uiteten met de vriendin.

FilmTotaal:

- Sinds wanneer ben je lid van FilmTotaal?
29 / 11 / 2014. Volgens het FilmTotaalforum zou ik mij om 10:07 hebben geregistreerd. Wie ben ik om hier tegenin te gaan?

- Hoe ben je hier terechtgekomen?
Ik surfte al een tijdje naar de site ‘FilmTotaal’ om zowat op de hoogte te blijven van het laatste filmnieuws. Maar het forum had ik nog geen kans gegeven, hoewel ik al een geruime tijd aan het denken was om me ergens op een filmforum aan te melden.

- Wat vind je het leukste aan deze site, welk onderdeel van de site?
De recensies bij iedere film die men gezien heeft. Tegenwoordig spreken de film mij ook FilmGames aan. Ook het topic muziek lees ik dagelijks. Muziek was immers mijn tweede grote passie, totdat enkele jaren geleden de filmwereld de fakkel overnam.

- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Doordat ik nog niet lang geregistreerd ben als forumgebruiker kan dit nog wel veranderen, maar sinds de registratie ben ik hier toch wel dagelijks te vinden. Ik ben geen veel-poster, meer iemand die graag meningen van anderen leest en vervolgens zelf zijn conclusies trekt. Nu hoor ik jullie alvast denken: “Wat doet die Belgische gozer dan op een forum?”, in de belangstelling staan is niet mijn ding en hier zijn veel te veel personen die hun recensies duizend maal mooier geformuleerd zijn.

- Met wie heb je een speciale band hier?
Persoonlijk ken ik hier niemand op dit forum, toch niet dat ik weet. Vermits ik hier nog een groentje ben, staan cyber-relaties niet meteen bovenaan op de agenda.

Film:

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Van mijn eerste bioscoop ervaring herinner ik mij nog bitter weinig. Volgens mijn ouders was dit Jurassic Park, ja ik was toen 3 jaar. Dat was toen vooral voor mijn broer die op 6-jarige leeftijd wild was van dinosaurussen. Niet veel later had ik ook last van de dino-microben en deze zijn nog steeds uit mijn lichaam verjaagd. Mijn filmervaringen thuis moeten de welbekende Disney-klassiekers zijn geweest, met Merlijn de Tovenaar op één! (Ai, deze heb ik nog steeds niet in mijn verzameling)

- Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?
Films kijken is altijd wel een hobby geweest. We hadden vroeger wel aantal films op VHS en er werd ook vaak gebruik gemaakt van de opnamefunctie van onze videorecorder. De James Bond-adoratie heb ik geërfd van mijn vader en telkens er een nieuwe Bond-film in de zalen verschijnt, gaan mijn vader en ik steevast naar de bioscoop. Films die ook door mijn vader heb leren kennen zijn: Guns of Navarone, Chitty Chitty Bang Bang en The Deer Hunter. Mijn moeder had één enkele VHS: Dances with Wolves. De jeugdfilms die mij bijgebleven zijn, zijn Home Alone (1 en 2), Toy Story en Casper. Sinds een jaar of 3 zijn films pas echt een passie geworden

- Hoe benader jij films? (Als kunst, entertainment of iets heel anders)
Doorheen mijn jeugdjaren waren films puur entertainment. De passie voor films is gekomen door veel opzoekwerk te doen omtrent films qua camerawerk, verhaallijnen e.d. Zo ben ik ook films gaan benaderen als kunst, wat niet wil zeggen dat ik geen Steven Seagal-films meer bekijk omdat de kunst ver te zoeken is. Ik lust van beide walletjes.

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Film is een belangrijk deel in mijn leven geworden, net zoals voetbal en muziek dit al waren. Natuurlijk zijn mijn hobby’s niet het allerbelangrijkst. Welbekende thema’s zoals familie, partner, vrienden, gezondheid,… komen heel zeker op de eerste plaats. Wat niet betekent dat mijn hobby’s niet medeverantwoordelijk zijn in de ontwikkeling tot de persoon die ik nu ben.

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Wanneer ik als kleine rakker deze vraag voorgeschoteld kreeg: “Wat wil je later worden?”, weerklonk het antwoord als volgt: James Bond. Nog steeds word ik eraan herinnerd wanneer Daniel Craig nog maar eens mij de loeft heeft afgestoken: “Jelle, daar had jij kunnen staan.” Maar om nu een serieuze rol van betekenis te spelen in de filmwereld, neen. Ik zou het misschien wel eens leuk vinden om een kleine rol in een film of serie te spelen. Toch ga ik eerst eens werk moeten maken om een basisopleiding schrijnwerkerij te volgen om onder andere eigen dvd-meubels te maken i.p.v. acteeropleiding te volgen.

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
Met stip op één genoteerd: ‘Il Buono, il Brutto, il cattivo’ oftewel ‘The Good, the Bad and the Ugly’. Ja, wat moet ik hier meer over zeggen dan dat er al over geschreven is? Eastwood, Wallach en van Cleef in één western + geregisseerd door Sergio Leone. Dit is gedoemd om te schitteren. Hoewel de film eigenlijk een belachelijk verhaaltje verteld van een zwijgzame gunfighter die mensen laat oppakken om hun daarna weer doodleuk te bevrijden, is prachtig uitgewerkt. Om maar over de eindscène te zwijgen waar 3 kanjers een kringetje vormen en je af en toe eens te zien krijgt welke kleuren ogen ze hebben. (Dit is natuurlijk in het belachelijke getrokken en hopelijk kan iedereen zowat door het cynisme heen lezen.) Tel daar nog eens de heerlijke muziek bij van Ennio Morricone. Morricone ben ik overigens in 2013 gaan bewonderen in het Sportpaleis, magnifiek! Ik zag zo elke filmscène passeren die hij naar voren bracht.

- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Hier moet ik alweer de naam Clint Eastwood laten vallen: ‘The Outlaw Josey Wales’. Mijn lieve heer, wat een western! OK, hij scoort niet echt laag op IMDB en Moviemeter, toch lees ik hier zo weinig over op verschillende filmforums en ook in mijn nabije omgeving heeft niemand deze gezien. En geloof me, ik heb er al heel wat gedwongen om deze film te bekijken! Alleen al die spuw-scènes zijn lachen en gieren. En niet onbelangrijk, Clint Eastwood was zelf de regisseur en Philip Kaufman verzorgde de screenplay voor deze dijk van film.

- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Is niet zo moeilijk voor mij, toch ga ik veel tegenwind krijgen op dit forum: Into the Wild. De verantwoordelijke hiervoor is Eddie Vedder. Zijn stem doet mijn trommelvlies krimpen. Het gaat inderdaad om de film op zich en die valt al bij al nog te waarderen, maar ik kan de film niet van de muziek scheiden. Het is gewoon een persoonlijke kwestie, ik weet het. Anderzijds toont het weer aan hoe belangrijk een soundtrack is in een film.

- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Dit moet bij Into the Wild geweest zijn. Even serieus, een traan wegpinken is nog niet gebeurd bij een film. Ik krijg het wel af en toe moeilijk wanneer de pijn moeten verbijten zoals bij King Kong en ja hoor, Jurassic Park.

- Welke filmsoundtrack vind jij het mooist?
Hier hoef ik niet over na te denken: ‘Requiem for a Dream’. Clint Mansell is een krak in zijn vak. De soundtrack zet ik trouwens minstens één keer per week op. Moest de film niet gekoppeld zijn aan deze muziek, dan zou hij vermoedelijk ook niet op een derde plaats vertoeven in mijn toplijst. Het maakt de film zoveel intenser! Wanneer ik hem voor het slapengaan zou bekijken, zal ik nog uren wakker liggen.
Ook even een speciale vermelding voor de soundtrack van ‘Drive’. Nightcall is gewoon één van mijn favoriete nummers aller tijden.

- Hoe en wanneer kijk jij het liefst een film?
Alleen of samen met mijn broer in mijn appartement. Tijdens de weekdagen ’s avonds en in de weekend door de dag enkele films na elkaar.

- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Wanneer ik onverwacht bezoek zou krijgen, doe ik niet open! Aan te veel gepraat tijdens de film heb ik een hekel, laat staan dat iemand het plot verklapt. Zinnen zoals “Wie is die persoon nu weer?” of “Dit is toch niet realistisch” kan ik missen als kiespijn voor de beeldbuis. U bent gewaarschuwd!

Medium/apparatuur:

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Geen flauw benul. Ik vermoed in 2006 indien dit één van de keuzemogelijkheden is?

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring?
Dat moet volgens mij ‘King Kong’ zijn geweest van Peter Jackson. Ondertussen is deze DVD al vervangen door een 2-disc limited edition. Over de ervaring kan ik helaas niets deftig meer vertellen.

- Hoeveel DVD's/Blu-Rays koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Mhm, moeilijk om hier een gemiddelde op te plakken. Ik ga voor 5 DVD’s/Blu-ray’s per week.
Momenteel bestaat mijn collectie uit 1170 films waarvan een 30-tal op Blu-ray. Het betreft om originele DVD’s, dus geen kopies of ex-rentals. Hierbij zijn geen series, cabaret of muziekdvd’s meegeteld opdat ik deze nog niet heb opgelijst.
Oudste film: The Ten Commandments (1923) – Cecil B. DeMille
Meest recent: The Grand Budapest Hotel (2014) – Wes Anderson

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD/Blu-Ray?
Uiteraard naar de titel, zoals iedereen zeker? Ik heb zelden of nooit een films gekocht waar ik nog niets van gehoord of gelezen heb. Meestal probeer ik er ook wel één of andere ‘special edition’ uit te kiezen. Indien ik een 2ehands exemplaar wil bemachtigen, speelt de kwaliteit van het doosje en de cd zelf ook een grote rol. De keuze tussen DVD en Blu-ray hangt af van het soort film. Om maar een voorbeeld te geven: ‘Drive’ en ‘Only God Forgives’ heb ik Blu-ray vanwege hun welbekende kleuren.

- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD/Blu-Ray?
Om maar niet cliché ‘allemaal’ te zeggen, ga ik voor deze: Blade Runner – Ultimate Collector’s Edition (5-disc) & … of the Dead-films van Romero.

- Waarop kijk jij je films?
Een 42inch Philips en mijn Playstation 4 die in mijn living staan.

- Vind je films in 3D een verbetering?
Enkel Toy Story 3 heb ik gekeken in 3D. Toen vond ik het niet zo een verbetering, misschien dat ik bij een volgend bioscoop nog maar eens 3D-film moet meepikken.

Favorieten:

- Wie is je favoriete acteur/actrice en wat is zijn/haar beste film?
Acteur: Clint Eastwood. Hoewel hij maar 2 gezichten heeft, met of zonder hoed, kan hij mij in zoveel films bekoren. Ik geloof telkens de rol die hij neerzet, het badass-gehalte druipt er vanaf. Ik heb het gewoon meer voor acteurs met weinig dialogen. Vermits hij al enige tijd meer aan het regisseren is dan zelf op het witte doek te verschijnen, heb ik nog 2 hedendaagse favorieten: Mads Mikkelsen en Joseph Gordon-Levitt.

- Wat is je favoriete genre en wat is je minst favoriete?
Westerns. Ook B-films van het horrorgenre draait mijn PS4 op volle toeren. Wat ik niet snel zal opzetten, zijn romantische komedies.

- Wat is je favoriete serie? En welke serie zou absoluut een nieuw seizoen moeten krijgen?
Als ik naar het verleden kijk zijn dit ‘Twin Peaks’ en ‘The X-files’. Maar ‘Breaking Bad’ staat toch nog een kleine trede hoger, wat niet wil zeggen dat ik over een extra seizoen droom. Als er dan toch een serie is waaraan ze mogen verder werken, is het ‘Carnivàle’.

- Als er één film zou zijn waarin jij een rol had mogen spelen, welke film zou dit dan zijn en welk personage?
Henry, in ‘Henry: Portrait of a Serial Killer’.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom?
Sergio Leone: Enkel en alleen al om dat hij een nieuwe dementie bracht in het westerngenre. Dan heb ik nog niet iedere films afzonderlijk besproken…

- Wie/wat is je favoriete sporter/sportclub?
Sven Nys / KRC Genk.

- Wat is je favoriete muziekgenre? En wie is je favoriete muzikant?
Helaas ben ik enkele decennia te laat geboren. Ik had zeer graag het New Wave-tijdperk willen meemaken. Maar als ik een favoriete artiest moet kiezen, is dit Guido Belcanto.

- Wat is je favoriete internetsite?
Momenteel hoort dit forum bij mijn meest bezochte sites. Ook ben ik dagelijks te vinden op sportwebsites en moviemeter.nl.

Wat is je favoriete game?
Red Dead Redemption. Indien je het spel niet kent, je kan het spelgenre zo raden na dit interview. Maar het meest van mijn tijd heb ik gespendeerd aan Fifa en Football Manager.

- Wat is je favoriete boek? En wie is je favoriete schrijver?
In tegenstelling tot velen hier op het forum, lees ik bijzonder weinig boeken. Hier heb ik gewoonweg geen tijd meer voor. Ik heb wel een aantal filmboeken waar ik vaak ik zit te bladeren. Mijn voorkeur gaat uit naar de boeken van uitgeverij Taschen.

Slot:

- Wat vond je van dit interview? (Mis je evt. een vraag?)
Dit was zeker eens leuk om te doen! Ik heb nu al krampen in mijn vingers dus er is zeker geen vraag te weinig.

- Wil je nog een vraag stellen aan een bepaald persoon?
Ik heb wel een vraag voor jullie allen: Hoe ziet jullie DVD-collectie eruit? Hiermee bedoel ik visueel. Hebben jullie tips omtrent DVD-rekken, staan jullie films op alfabet, per genre/regisseur,... Wat zijn de voor- en nadelen om deze zo te ordenen?(Hier is misschien al een topic voor?) Door de verhuis zitten al mijn DVD's voorlopig nog in dozen en ik wil mijn collectie wel eens anders ordenen i.p.v. op alfabet zoals voordien.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 30 dec 2014 01:31

Ah ! :T Ik ga hier nog eens goed voor zitten. Met een sloot koffie, maand supply aan knabbels of zo... leuk!

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 30 dec 2014 09:12

The Outlaw Josey Wales is inderdaad een fantastische western die wat mij betreft ook zo in dat befaamde rijtje van The Good, the Bad and the Ugly en Once upon a time in the West mag staan. :Y

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 30 dec 2014 09:18

Leuk interview, blijft grappig om te lezen hoeveel mensen (mag ik zeggen generaties) er ondertussen zijn opgegroeid met James Bond.

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 30 dec 2014 10:37

Guido Belcanto: interessante favoriet voor iemand van jouw leeftijd... de meeste van je leeftijdsgenoten hebben nog nooit van hem gehoord, denk ik :)
Waar ga je meestal naar concerten kijken, en heb je hem al eens live gezien?

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 30 dec 2014 19:19

zvorod schreef:Guido Belcanto: interessante favoriet voor iemand van jouw leeftijd... de meeste van je leeftijdsgenoten hebben nog nooit van hem gehoord, denk ik :)
Waar ga je meestal naar concerten kijken, en heb je hem al eens live gezien?
Ik ken helaas ook weinig mensen die fan hem zijn. Mijn vriendin was ook eerder sceptisch, tot ze verleden jaar eens mee naar een optreden is geweest in Hasselt. Nu vraagt ze zelfs cd's aan mij voor in haar auto. :)
Ik heb hem sinds oktober nog 3x aan het werk gezien en in februari komt hij naar Diest, waar ik dus alweer aanwezig zal zijn.
Voor andere concerten ga ik naar de Trixx (Antwerpen), Het Depot (Leuven), AB en Cirque Royal (Brussel), Vooruit (Gent) en ook wel naar sommige buurthuizen/culturele centra in de buurt. In Eindhoven ben ik ook al een paar keer geweest, maar weet de naam van het gebouw niet meer.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 30 dec 2014 19:28

Kanjer schreef: - Wil je nog een vraag stellen aan een bepaald persoon?
Ik heb wel een vraag voor jullie allen: Hoe ziet jullie DVD-collectie eruit? Hiermee bedoel ik visueel. Hebben jullie tips omtrent DVD-rekken, staan jullie films op alfabet, per genre/regisseur,... Wat zijn de voor- en nadelen om deze zo te ordenen?(Hier is misschien al een topic voor?) Door de verhuis zitten al mijn DVD's voorlopig nog in dozen en ik wil mijn collectie wel eens anders ordenen i.p.v. op alfabet zoals voordien.
Mijn films staan op alfabetische volgorde. Blu-Ray's en DVD's apart. Ik heb weleens overwogen de films anders te ordenen, maar als ik nu een bepaalde film zoek weet ik altijd meteen waar ik hem kan vinden :)

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 30 dec 2014 19:31

JamesBond schreef:Mijn films staan op alfabetische volgorde. Blu-Ray's en DVD's apart. Ik heb weleens overwogen de films anders te ordenen, maar als ik nu een bepaalde film zoek weet ik altijd meteen waar ik hem kan vinden :)
Het-vinden-van is bij mij ook de hoofdreden om ze opnieuw alfabetisch te rangschikken. DVD's en Blu-rays heb ik apart, net zoals Quality Film Collection en alles i.v.m. Stephen King (samen met de boeken).

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 30 dec 2014 19:35

In mijn kamer staat ook alles alfabetisch of op serie geordend. Het rangschikken op regisseur vind ik ook onhandig wegens het feit dat ik van veel regisseurs maar één film heb als ze niet echt bekend zijn. De Dollar-trilogie staat bijvoorbeeld wel bij elkaar. Boeken staan bij mij om de één of andere reden gerangschikt op dikte of op schrijver :)

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 30 dec 2014 19:46

Het zal hier dus ook wel terug alfabetisch gebeuren. Maar ik vind het dan bijvoorbeeld jammer om Hannibal, Red Dragon en The Silence of the Lambs niet samen te zien. Maar dit probleem heb ik natuurlijk ook als ik op regisseur zou rangschikken.

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 30 dec 2014 19:50

Misschien dan als Hannibal 1 2 3 zien of zo iets dergelijks.

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 30 dec 2014 19:51

Kanjer schreef:Voor andere concerten ga ik naar de Trixx (Antwerpen), Het Depot (Leuven), AB en Cirque Royal (Brussel), Vooruit (Gent) en ook wel naar sommige buurthuizen/culturele centra in de buurt.
Dan zullen we elkaar vast al gezien hebben :)

Plaats reactie