Interviews

Bar is open!
Plaats reactie
Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Re: Interviews

Bericht door Kanjer » 30 dec 2014 19:57

Dat hangt natuurlijk van je muzieksmaak af. :D

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 30 dec 2014 20:06

Onberispelijk en smetteloos.

Nee, ik meen me uit een andere thread te herinneren dat er enkele favorieten van jou ook de mijne waren. Tenzij ik je met iemand anders verwar, dan ben je gewoon lucky :P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 30 dec 2014 20:10

Ik heb de gewone dvd's in een stel Benno's staan, min of meer alfabetisch gesorteerd (maar bijvoorbeeld een The Dark Knight staat toch gewoon bij de andere Batmans), wel verdeeld over hetgeen ik al gezien heb en hetgeen ik ooit nog zou moeten kijken. De boxen staan volstrekt random bovenop m'n wandmeubel.

Eigenlijk zou ik alles nog een keer autobiografisch willen ordenen :D

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 09 aug 2016 16:01

Algemeen:
- Wat is je echte (voor)naam? En zit er nog een idee achter jouw bijnaam?
Mijn echte naam is Lennert. Mijn bijnaam, Chimichanga, gebruikte ik al op verschillende plaatsen voor ik op Filmtotaal kwam. Ik kwam op de naam omdat een vriend van mij een gigantische Deadpool-fan was.
- Wat is je geboortedatum?
Ik ben geboren op 19 januari 2001, het was een stormachtige nacht... euhm sorry, ik geraak afgeleid.
- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
Ik woon in een buitenwijk in het Vlaamse dorp Dilbeek. Vroeger, tot mijn achtste, woonde ik in de buurt van het station, sindsdien ben ik verhuisd naar een nieuwstraat 2 kilometer verderop. Dat is veel leuker, omdat hier de mogelijkheid is om op straat te voetballen en kampen te bouwen in de velden.
- Wat is je burgelijke staat?
Woon nog bij mijn ouders, dus ook nog ongehuwd.
- Wat voor studie/werk doe je?
Ik zit nog op de middelbare school. Heb juist twee jaar Handeltalen achter de rug en start volgend in de richting Informaticabeheer. Eerlijk gezegd spreekt die richting mij niet zo aan, maar ik ga naar een speciale school voor kinderen met autisme (wij noemen dit soms het buitengewoon buitengewoon onderwijs, aangezien het gerichter naar de leerlingen toewerkt, maar nog steeds hetzelfde niveau aanhouden van "normale" scholen) maar onze school heeft maar 1 richting in het vijfde en zesde jaar.
- Heb je nog andere hobby's/passies naast film?
Een andere, ook oudere, passie van mij zijn strips. Daarvan afgeleid hou ik mij ook bezig met (slecht) tekenen. En soms probeer ik ook iets te schrijven, tevergeefs.

FilmTotaal:
- Sinds wanneer ben je lid van FilmTotaal?
Ik ben lid sinds augustus 2015, maar ben pas een halfjaar later hier komen posten.
- Hoe ben je hier terechtgekomen?
Ik volgde de artikels al eens op de main page, dus de stap naar het forum was rap gezet.
- Wat vind je het leukste aan deze site, welk onderdeel van de site?
Eigenlijk toch het forum. Aangename sfeer en in tegenstelling tot de comments bij de artikels gaan we hier respectvol met elkaar om.
- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Regelmatig, al dan niet dagelijks. Waarschijnlijk ten spijt van anderen.
- Met wie heb je een speciale band hier?
Tot nu toe zou ik het nog niet weten, al merk ik dat JamesBond en ik een vrij gelijkaardige smaak hebben en geniet ik altijd van Creeper zijn reviews.

Film:

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Mijn jongste jaren waren gebouwd rond één specifieke franchise, namelijk Winnie The Pooh, ik geloof zelfs dat mijn eerste bioscoopervaring de Lollifanten waren. Maar de film die ik toch wel het meest heb gezien is Charlie and the Chocolate Factory, soms wel drie keer op een dag.
- Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?
Ongeveer tegelijkertijd dat ik regelmatiger op Filmtotaal kwam. Films die mij duidelijk hebben gemaakt dat er meer zit in films dan blockbusters zijn o.a. Carnage, Fantastic Mr. Fox, The Descendants, Boyhood Birdman... Nadat we thuis netflix kregen, ontspoorde het alleen maar.
- Hoe benader jij films? (Als kunst, entertainment of iets heel anders)
Normaal gezien beschouw ik iets als kunst als het emoties opwekt. Maar die definitie klopt niet helemaal, want bijvoorbeeld een Ed Wood-film roept ook emoties op (lachen, afgrijzen...) maar of ik die als kunst zou beschouwen... Ik beschouw een medium wel als kunstvorm als er creativiteit mee gemoeid is, dus dan vermoed ik dat films wel kunst zijn.
- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Aangezien ik zelf ooit wel zou willen regisseren, best wel belangrijk. Ik lees er veel over, praat er veel over, kijk het uiteraard ook regelmatig. Maar ik had bijvoorbeeld afgelopen juli 40 films in een maand gekeken. Dan onstaat er een soort van verveling, al is dat niet het juiste woord. Als je veel films opneemt in een korte tijd word je kritischer, ben je minder snel onder de indruk. Dan moet je eens even stoppen met films kijken voor enkele dagen, want anders is het niet leuk meer.
- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Ik overweeg het nog steeds, maar de Vlaamse filmwereld is zeer moeilijk om in te beginnen, laat staan te overleven. En het is niet zo dat ik supergetalenteerd ben of zo, dus...
- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
Fight Club! Enorm energierijk, fascinerend en de genialiteit druipt van elke scène! De enige film waarvan ik een ganse nacht heb wakker gelegen omdat ik zo onder de indruk was.
- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Hmm, moeilijk, verschillende namen flitsen door mijn hoofd (Chasing Amy, We Need to Talk about Kevin) maar ik ga toch voor Carnage van Roman Polanski. Heb die film het afgelopen anderhalfjaar al vier keer gezien. Zo grappig en toch heel realistisch. En met een geweldige topcast. Want ik vind persoonlijk John C. Reilly ook één van de meest ondergewaardeerde acteurs.
- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Dit gaan de meeste mensen niet leuk vinden, maar ik heb het echt niet zo voor Spielberg. Ik zeg zeker niet dat hij de slechtste is in zijn vak, verre van, en begrijp wat mensen er in zien. Maar bij mij werkt het niet, ben ik niet met zijn werk opgegroeid.
Mijn grootste probleem met zijn werk is dat hij telkens probeert in te spelen op je emoties, maar dit op zo'n kleffe, gemaakte manier doet. Een perfect voorbeeld daarvan vind ik E.T. Die film probeert je de ganse tijd te dicteren wanneer je moet huilen, zeer irritant.
Spielberg filmt altijd met een air dat wat hij doet anders is dan wat de anderen doen. Dat hij dieper gaat, breder. Maar eigenlijk vind ik zijn films altijd zeer leeg.
Daarom verbaast het mij ook dat er mensen zijn (niet jullie) die Raiders of the Lost Ark als een meesterwerk beschouwen, maar toch hun neus ophalen voor zoiets als superhelden. Dan vind ik die superhelden meestal beter, want die hebben (meestal toch) minder pretentie dan Spielberg. Dan hoor je mensen in een film als The Amazing Spider-Man zeggen dat er niet genoeg diepgang in zat en de slechterik amper was uitgediept. Is Indiana Jones dan levensecht, gaan de slechterikken dieper dan gewoon nazi's?...

Het zit diep...

Ok, om nu te antwoorden op de vraag, E.T. waarschijnlijk.
- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Gedurende de gehele rit van We Need to Talk about Kevin zat ik met een krop in de keel, heb mezelf juist kunnen tegenhouden om te gaan huilen. Daar had ik echt een emotionele connectie mee.
- Welke filmsoundtrack vind jij het mooist?
Moeilijk om te beantwoorden, maar elke keer als ik een Wes Anderson-film kijk, loop ik dagen daarna nog steeds kaarsrecht door het midden van een gang met die soundtracks in mijn hoofd.
- Hoe en wanneer kijk jij het liefst een film?
Liefst alleen, in een donkere kamer, zo weinig mogelijk afleiding.
- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Ik kijk het liefst films zonder gestoord te worden, maar mijn familie houdt daar niet echt rekening mee. Ik hoor ook niet graag muziek op de achtergrond die niet bij de film horen. Zo zat ik onlangs Taxi Driver te kijken, terwijl mijn zus in de kamer ernaast K3 zat af te spelen, heel verwarrend was dat!

Medium/apparatuur:
- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Al van toen ik klein was, ik ken niks anders.
- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring?
Ik vermoed een Winnie The Poo-film, maar ik ben eerlijk gezegd niet zeker.
- Hoeveel DVD's/Blu-Rays koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Ik koop eigenlijk zelden, ik huur meestal of kijk via netflix. Een collectie van zo'n 15 films, dus.
- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD/Blu-Ray?
Naar de juiste ondertitels, en verder niks. In tegenstelling bij mijn strips, kijk ik bij DVD's niet echt naar mooie uitgaves.
- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD/Blu-Ray?
Waarschijnlijk mijn DVD-uitgave van Charlie and the Chocolate Factory, wegens eerder genoemde redenen.
- Waarop kijk jij je films?
Zelf verkies ik films te kijken op een zo groot mogelijk scherm, maar aangezien ik uiteraard niet het alleenrecht heb op de tv, ben ik dus genoodzaakt om mijn laptop te gebruiken.
- Vind je films in 3D een verbetering?
Nooit tot zelden. Als er een optie is voro geen 3D, ga ik daar altijd voor. Daarbij, dan zou ik een bril op een bril moeten dragen.

Favorieten:
- Wie is je favoriete acteur/actrice en wat is zijn/haar beste film?
Ik heb niet direct een favoriet, maar namen die door mijn hoofd flitsen zijn Brad Pitt, , Philip Seymour Hoffman, Steve Buscemi, Michael Fassbender of...
- Wat is je favoriete genre en wat is je minst favoriete?
Ik kijk eigenlijk alle soorten films, en als ik echt een genre zou moeten kiezen zou ik zeggen monsterfilms (denk Godzilla, Jurassic Park...).
- Wat is je favoriete serie? En welke serie zou absoluut een nieuw seizoen moeten krijgen?
Ik kijk eigenlijk maar weinig series. Zeer weinig zelfs. Freaks and Geeks had naar mijn mening wel wat langer mogen duren, maar voor de rest...
- Als er één film zou zijn waarin jij een rol had mogen spelen, welke film zou dit dan zijn en welk personage?
Zeer moeilijk, waarschijnlijk The Doctor (die heeft ook een film gehad hoor!).
- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Absoluut David Fincher, waarschijnlijk de enige regisseur in Amerikaanse mainstream cinema die zo diep in gaat op de donkere kanten van de mensen en die dat ook nog eens allemaal weet om te zetten in een vermakelijk en spannend verhaal. En uiteraard Fight Club als zijn beste.
- Wie/wat is je favoriete sporter/sportclub?
Ik hou mij in de verste verte niet bezig met sport, dus kan daar spijtig genoeg geen antwoord op geven.
- Wat is je favoriete muziekgenre? En wie is je favoriete muzikant?
Ook niet echt bezig met muziek, meestal iets tussen pop en rock. Denk aan bands zoals Red Hot Chili Peppers, Puggy, Aerosmith, Portishead...
- Wat is je favoriete internetsite? En wat is je favoriete game?
De Getekende Reep en ik speel eigenlijk amper games. Heb wel vroeger veel plezier beleefd met Mario Kart.
- Wat is je favoriete boek? En wie is je favoriete schrijver?
Vroeger (tussen mijn 7 en mijn 11 jaar) las ik gigantisch veel, nu nog zelden, amper 10-15 boeken per jaar, waaronder enkele informatieve. Een tijd lang was ik zeer geÏnteresseerd in Douglas Coupland, maar na een tijd begon zijn trucje sterk op te vallen. Van jeugdboeken gaat mijn voorkeur uit naar het werk van Horowitz en Dahl. Geen lievelingsboek dus op dit moment, al vind ik High Fidelity echt geweldig.

Slot:
- Wat vond je dit interview? (Mis je evt. een vraag?)
Lang!

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 10 aug 2016 08:59

Tof interview en goed om zien dat we een lid hebben uit de Vlaamse Rand. :T Nu we ook al leden krijgen die geboren zijn in de 21ste eeuw, begin ik me wel oud te voelen. Ik ben meer dan dubbel zo oud. :8 Toen ik 15 was, kwam Fight Club net uit en was het toen ook één van mijn favoriete films.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 10 aug 2016 09:21

Chimichanga schreef: - Met wie heb je een speciale band hier?
Tot nu toe zou ik het nog niet weten, al merk ik dat JamesBond en ik een vrij gelijkaardige smaak hebben.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Absoluut David Fincher, waarschijnlijk de enige regisseur in Amerikaanse mainstream cinema die zo diep in gaat op de donkere kanten van de mensen en die dat ook nog eens allemaal weet om te zetten in een vermakelijk en spannend verhaal. En uiteraard Fight Club als zijn beste.
Ja, dat heb je bij deze bewezen! :+ Leuk interview, Lennert! Ik ben Berend, aangenaam :)

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 10 aug 2016 10:18

Bedankt voor de leuke reacties, Silenzio en Berend :D
Zitten hier dan echt zo weinig vlamingen?

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 10 aug 2016 10:27

De meerderheid hier zijn Nederlanders (het is ook een Nederlandse website), maar laat dat je vooral niet afschrikken. :8

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 10 aug 2016 10:42

Zoveel als vroeger hangen er niet meer rond... Misschien is het gelijk inmiddels. :D

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 10 aug 2016 20:36

Silenzio schreef:De meerderheid hier zijn Nederlanders (het is ook een Nederlandse website), maar laat dat je vooral niet afschrikken. :8
Ja, weet dat het voornamelijk Nederlanders zijn, verwachtte wel dat (aangezien er niet echt Vlaamse Fora zijn van deze grootte) zo'n 15-20% Belgisch zou kunnen zijn :D

Plaats reactie