Vakantie 2009

Bar is open!
Plaats reactie
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 jan 2009 12:22

Ik ben zelf ook in menig grote stad geweest, maar nergens kan ik zo goed de weg vinden als in Londen met z'n geweldige transport systeem. Het is ook een kwestie van je ergens op je plek voelen en dat heb ik altijd heel sterk in Londen gehad.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 12 jan 2009 13:27

Tja die kwestie van het ergens op je plek voelen is bij mij toch een klein probleem... ik voel me overal al heel snel thuis. We hebben het ook nooit over 'terug naar de hotelkamer', maar we gaan altijd gewoon naar huis :)

En als je het hebt over ergens de weg vinden, in New York is dat heel simpel, omdat het hele eiland in blokken verdeeld is, je kunt het bijna niet simpeler krijgen. Je weet precies waar je bent en de metro (en yellow cabs) is natuurlijk ook prima. Maar zet me bv. in Rome neer en ik weet ook nog steeds precies de weg...

Steden hebben sowieso altijd wel iets bijzonders... om wat grote steden op te noemen... Caïro was heerlijk chaotisch, Bangkok was voor mij toen een hele nieuwe wereld om te ervaren, New York barstte 24 uur per dag van het leven, Rome zag er geweldig uit met alle oude gebouwen midden in de stad en ga zo maar door...

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 jan 2009 14:06

Als vergelijkingsmateriaal het ik dan steden als Berlijn, Parijs, Brussel, Amsterdam en Dublin. Niet de hectiek die je in steden als New York en Bankok aan zult treffen.

In al die steden heb ik me overigens prima vermaakt en me tevens goed op m'n plaats gevoeld, maar in Londen heb ik dat gewoon nog meer. Moeilijk uit te leggen denk ik, maar het zal ook te maken hebben met je verstaanbaar maken en dat gaat me in het Engels toch beter af dan Duits of Frans.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 12 jan 2009 14:26

Kan ook aan de mensen liggen, ikzelf heb totaal niks met Fransen en Duitsers, zal deels komen door vooroordelen, maar zo voelt het nu eenmaal. Hierdoor zal ik veel minder snel naar plaatsen als Parijs of Berlijn gaan, dan andere plaatsen in Europa.

De steden in Europa (en sterker nog...in Nederland) zijn trouwens niet minder mooi dan die erbuiten hoor. Je hoeft niet ver weg te gaan om leuke dingen te zien. Maar volgens mijn levensplanning (:P) is dit juist het moment dat ik wel ver weg moet gaan...nu ik nog niet compleet vastzit aan verplichtingen hier.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 12 jan 2009 18:37

patrob schreef:Moeilijk uit te leggen denk ik, maar het zal ook te maken hebben met je verstaanbaar maken en dat gaat me in het Engels toch beter af dan Duits of Frans.
Ach, mijn Japans is uitermate beperkt en dan hebben ze ook nog zo'n onmogelijk schrift (of beter gezegd, ze gebruiken 4 schriften door elkaar...), maar toch is per OV rondreizen door Tokyo makkelijker dan in bijvoorbeeld Amsterdam. Het is namelijk heel simpel: alles wat je moet weten staat er in het Engels, en de rest is niet relevant. In de meeste gevallen tenminste...

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 12 jan 2009 18:47

WizardOfOss schreef:
patrob schreef:Moeilijk uit te leggen denk ik, maar het zal ook te maken hebben met je verstaanbaar maken en dat gaat me in het Engels toch beter af dan Duits of Frans.
Ach, mijn Japans is uitermate beperkt en dan hebben ze ook nog zo'n onmogelijk schrift (of beter gezegd, ze gebruiken 4 schriften door elkaar...), maar toch is per OV rondreizen door Tokyo makkelijker dan in bijvoorbeeld Amsterdam. Het is namelijk heel simpel: alles wat je moet weten staat er in het Engels, en de rest is niet relevant. In de meeste gevallen tenminste...
Dat schrijven in het Japans lijkt me erg moeilijk, in ieder geval zeker voor mij. :wink:

Galerius
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Galerius » 14 jan 2009 06:24

Ik ken ook een aantal woordjes Japans en de leukste is denk ik toch wel: Chu! :D

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 14 jan 2009 08:52

Galerius schreef:Ik ken ook een aantal woordjes Japans en de leukste is denk ik toch wel: Chu! :D
Niet echt een woord wat je dagelijks zal gebruiken :D

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 14 jan 2009 09:30

okok... ik ben nieuwsgierig... Wat is Chu? :)

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 14 jan 2009 12:07

Jus?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 14 jan 2009 23:21

shateandar schreef:okok... ik ben nieuwsgierig... Wat is Chu? :)
Google is je beste vriend. Alleen kom ik daarmee bij nader inzien wel op twee ietwat verschillende betekenissen uit: doodstraf en kus. Ik ben benieuwd welke Galerius nu eigenlijk bedoeld...
(en ik hoop maar dat de uitspraak meer verschilt dan deze romanji-weergave, anders zou een romantisch moment toch uitlopen op een bloedbad...)

Overigens zijn mijn Canada-plannen ook iets concreter geworden. Behoorlijk concreet zelfs: we hebben zojuist de vlucht geboekt. Van Heathrow naar Seattle om precies te zijn. Inderdaad, niet de meest voor de hand liggende vlucht, maar nu waren we met 4 personen in totaal ruim € 1500 (inderdaad, vijftienhonderd!) euro minder kwijt dan de goedkoopste vlucht vanaf Schiphol/Brussel/Dusseldorf/Frankfurt naar Vancouver. En dan is een huurauto in de VS ook nog eens aanzienlijk goedkoper, terwijl we probleemloos de grens over zouden moeten kunnen. Dat zijn toch verschillen waarvoor je best een beetje moeite wilt doen...

Ook hebben we al een poging gedaan een TomTom te bestellen (is goedkoper dan zo'n ding 3 weken huren), maar om de een of andere reden wil Amazon die niet naar Nederland sturen. En probeer hier maar eens zo'n ding met de volledige kaarten van de VS en Canada te vinden...

Dat is echter allemaal nog 181 nachtjes slapen, dus nu nog maar eens op zoek naar nog een korte vakantie ergens in maart of zo. Het Midden-Oosten was eigenlijk het idee, maar iets zegt me dat het nu wellicht toch niet de beste tijd is om naar Syrië of Iran te gaan. Misschien dan toch maar een iets andere kant op, Marokko of zo. Of misschien doe ik zondag op de vakantiebeurs nog goede ideeën op...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 jan 2009 09:32

WizardOfOss schreef:Ook hebben we al een poging gedaan een TomTom te bestellen (is goedkoper dan zo'n ding 3 weken huren), maar om de een of andere reden wil Amazon die niet naar Nederland sturen. En probeer hier maar eens zo'n ding met de volledige kaarten van de VS en Canada te vinden...
De Tomtom Go 930 heeft die kaarten toch? Is verkrijgbaar vanaf EUR 340,-.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 15 jan 2009 09:45

Zal toch wel kus zijn? Want doodstraf is nou niet echt een leuk woordje :)

Ik ga zaterdag naar de vakantiebeurs, lijkt me een beetje lame, maar misschien inderdaad handig om ideeën op te doen... Je kon er goedkoper heen als je online kaartjes bestelde... en ik blijf een Nederlander, goedkoper en gratis zijn onze favoriete woorden toch?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 jan 2009 21:07

ash_ schreef:
WizardOfOss schreef:Ook hebben we al een poging gedaan een TomTom te bestellen (is goedkoper dan zo'n ding 3 weken huren), maar om de een of andere reden wil Amazon die niet naar Nederland sturen. En probeer hier maar eens zo'n ding met de volledige kaarten van de VS en Canada te vinden...
De Tomtom Go 930 heeft die kaarten toch? Is verkrijgbaar vanaf EUR 340,-.
Wij zaten eerder aan een euro of 100 te denken, voor in totaal 120 kunnen we er overigens ook eentje voor drie weken huren. Maar zoals gezegd, we hebben nog 6 maanden om iets te regelen, en anders kopen we ter plekke wel iets. Of we gebruiken gewoon ouderwetse papieren kaarten, dat moet vast ook wel lukken...

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 16 jan 2009 09:57

Ik ga zo vertrekken voor het jaarlijkse weekend met de familie. We zoeken het hoge noorden op. (omgeving Emmen).

Gaat wel gezellig worden.

Plaats reactie