Vakantie 2009

Bar is open!
Plaats reactie
Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 01 jan 2010 22:39

Ik ga in maart naar New York voor een week, vanwege het afronden van mijn studie in februari. Heeft iemand nog insider tips, van niet voor de hand liggende plekjes om te bezoeken?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 01 jan 2010 23:05

Insidertips zou ik het niet willen noemen, maar een aantal aanraders:
- rondvaart rond heel Manhattan, vanaf het water krijg je een heel andere kijk op de stad
- Coney Island
- Flushing Meadows Corona Park in Queens, restanten wereldtentoonstelling '64/'65
- voor uitzicht: ga naar Top of the Rock(efeller) i.p.v. Empire State Building
- waarschijnlijk te nieuw voor de reisgidsen: High Line, een park gebouwd op een stuk van de oude verhoogde spoorlijn in Chelsea
- voor een gratis uitzicht op het Vrijheidsbeeld kan je de Staten Island Ferry nemen, maar ook een echt bezoek aan Lady Liberty en vooral het nabij gelegen Ellis Island Immigration Museum is absoluut de moeite (en het geld) waard.

Maar als het je eerste bezoek aan de stad is, dan kom je met de voor de hand liggende bezienswaardigheden ook al wel een weekje door hoor :Y
(en mocht je je desondanks toch vervelen, dan kan je altijd nog filmlocaties gaan spotten...)

Wordt het overigens geen tijd om een Vakantie 2010-topic aan te maken? Of anders om dit topic te hernoemen naar iets wat algemeners?

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 01 jan 2010 23:51

Wiz, Ellis Island Immigration Museum is absoluut geen ene fuck aan man. Dat is een bijna leeg gebouw met wat vitrines erin gepleurd met oude kleren en relikwieën, boring!

Top Of The Rock bij zonsondergang top uitzicht, en daar is het stukken rustiger dan bij het Empire State Building, nahja, behalve als je daar die upgrade neemt helemaal naar de top. Maar bij The Rock hoef je dan nog steeds geen uur te wachten.

Film kijken bij IMAX op Times Square, eentje met veel explosies is aan te raden :)

Rondvaart hoort erbij, die van 2.5 uur vond ik persoonlijk beter dan die van 3 uur, zaten meer highlights in.

Met een NY Pass kan je trouwens die meeste shit voor gratis in.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 02 jan 2010 00:36

Met die NY Pass kan je (na een flink bedrag te hebben neergeteld) toch vooral naar bijna lege gebouwen waar wat kliederwerkjes aan de muur hangen? :lol:

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 02 jan 2010 11:28

Misschien van de zomer naar Jamaica, maar kan ook iets anders worden.
Ik hoop zelf dat het Jamaica wordt. :)

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 02 jan 2010 13:04

WizardOfOss schreef:(en mocht je je desondanks toch vervelen, dan kan je altijd nog filmlocaties gaan spotten...)
Hehe, daar heb ik ook al naar gekeken. Op zich wel leuk om een paar van te bezichtigen. Het lijkt me ook geweldig om een keer in zo'n New Yorkse bar uit een Scorsese film te zijn, of in een oud, klassiek bioscoopje.

Dank voor je tips, vervelen zullen we niet snel. :)

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 02 jan 2010 13:42

Ik wil daarbij als ook leuke dingen posten die Wiz vergeten is of ze staan iig niet op deze pagina:
*Soho is echt een sfeervolle en relaxte buurt
*Ground Zero om het te zien vond ik zelf best wel indrukwekkend toen ik er in 2005 was
*Central Park gewoon een hele ochtend of middag rondlopen en je ziet/maakt genoeg mee.Het is volgens mij echt mega groot.
*Broadway overlopen is ook echt heel gaaf

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 02 jan 2010 13:55

Kyrill schreef:*Soho is echt een sfeervolle en relaxte buurt
Alleen niet After Hours, eh. :lol:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 02 jan 2010 16:06

Kyrill schreef:Ik wil daarbij als ook leuke dingen posten die Wiz vergeten is of ze staan iig niet op deze pagina:
*Soho is echt een sfeervolle en relaxte buurt
*Ground Zero om het te zien vond ik zelf best wel indrukwekkend toen ik er in 2005 was
*Central Park gewoon een hele ochtend of middag rondlopen en je ziet/maakt genoeg mee.Het is volgens mij echt mega groot.
*Broadway overlopen is ook echt heel gaaf
Afgezien van Soho (ben ik nog niet geweest) zijn dat dan ook echt verplichte nummers. Central Park is wel echt iets voor bij voorkeur een zonnige zondag, dan zit de hele stad in het park. En Ground Zero vond ik in augustus 2001 toch indrukwekkender...

Plaats reactie